Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Statistics in Real Life

  • Mobility Σουηδία 

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβολές στην κοινωνία και την εκπαίδευση και τις προκλήσεις σε πολλούς τομείς που θα έρθουν αντιμέτωποι οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενήλικες ενεργοί πολίτες,  συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus+ .

Ένα πρόγραμμα στο οποίο το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά  έχει ήδη εγκριθεί να συμμετέχει φέρει τον τίτλο “Statistics in Real Life” – «Η Στατιστική στη  ζωή μας» και υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από τη Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και Ισπανία. Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί στους μαθητές μια καθαρή εικόνα της πρακτικότητας και χρησιμότητας των μαθηματικών στη ζωή και την καθημερινότητά μας.

Η πρώτη κινητικότητα του παραπάνω προγράμματος Erasmus+ του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, για μαθητές και εκπαιδευτικούς  πραγματοποιήθηκε 3-9 Απριλίου 2022 στο Staffanstorp  της Σουηδίας.  Στο πρόγραμμα «Statistics inReal Life» του Erasmus+ συμμετείχαν εκτός από τους μαθητές του σχολείου Hagalidskolan του Staffanstorp  που φιλοξένησε τα εκπαιδευτήρια Μπουγά και μαθητές από τρία επιπλέον σχολεία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Πολωνία.

Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν  από οικογένειες Σουηδών μαθητών και βίωσαν άμεσα την κουλτούρα τους  όπως τη διατροφή τους, τις  οικογενειακές συνήθειες, τη μετακίνηση ή τον τρόπο διασκέδασης τους.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί για μία εβδομάδα λειτούργησαν με βάση το Σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα και  κινήθηκαν στους ρυθμούς του σχολείου του Staffanstorp. Συμμετείχαν σε δια ζώσης εργαστήρια με θέμα, την ανακύκλωση, την μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και τη διαχείριση των απορριμμάτων. Οι ανάμεικτες ομάδες των μαθητών από όλες τις χώρες που μετείχαν στο πρόγραμμα, τους έδωσε τη δυνατότητα να ανταλλάξουν πληροφορίες και να συζητήσουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα της  χώρας τους. Το πρόγραμμα περιείχε επίσης ξενάγηση σε βιολογικό καθαρισμό του Staffanstorp καθώς και επίσκεψη και ξενάγηση σε ένα από  τα πιο σύγχρονα εργοστάσια ανακύκλωσης στο Μάλμε της Σουηδίας.

Σε  ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Σκανδιναβίας, επισκέφτηκαν το Κέντρο Φυσικών Επιστημών του πανεπιστημίου της Λουντ και είχαν την δυνατότητα μέσα από διαδραστικά εκθέματα να πειραματιστούν σε διάφορα  πειράματα με έμφαση στην επιστήμη και την τεχνολογία.

Η εκδρομή  στο Vikinga Tider  ένα αρχαιολογικό υπαίθριο μουσείο, με επίκεντρο την εποχή των Βίκινγκ και τον πρώιμο Μεσαίωνα, άφησε στους μαθητές τις καλύτερες εντυπώσεις, καθώς είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν στο χρόνο και να δουν μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες τον  τρόπο ζωής των Βίκινγκ.

Την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Τίνα Γιαννακέα και Ελένη Λεμπέση μαζί με τους μαθητές του Λυκείου, Μαρισόφη Ευτυχιάκου, Αγάπη Λαπιώτη, Φένια Μακρή, Γιώργο Μέρκο,  Νίκο Μπαρούνη,  Ευσταθία Θεοδωρακοπούλου, Έκτωρα Παπανικολάου και Ηλία Ποντίκη.

Μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και επιβεβαιώνει την αξία των προγραμμάτων, γιατί όπως ανέφερε και η  διευθύντρια εκπαίδευσης του Staffanstorp,  Asa Ekstrand, κατά την ομιλία της στους συμμετέχοντες,  τα προγράμματα Erasmus μειώνουν τις αποστάσεις, ανοίγουν τα σύνορα και μας φέρνουν όλους πιο κοντά.

 

F.R.E.S.S.H

  • Mobility Πορτογαλίας 

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στην προσπάθειά τους να προσφέρουν πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους μαθητές,  ενημερώνονται για τα νέα δεδομένα στην εκπαίδευση και συμμετέχουν σε αντίστοιχα εκπαιδευτικά project.

Το Erasmus+ είναι ένα μέσο που προάγει τη σύγχρονη εκπαιδευτική γνώση και τη διαχέει ανάμεσα στα σχολεία της Ευρώπης με σκοπό τη δημιουργία ολοκληρωμένων πολιτών και στοιχεία όπως ισορροπημένη πνευματική, ψυχολογική και σωματική ανάπτυξη έχουν πρωταρχικό ρόλο.

Μέσα από το καινοτόμο αυτό πρόγραμμα, τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά  συμμετέχουν στην ομάδα του προγράμματος που έχει τίτλο: Growing up with healthy knowledge: Food, Recipes, Sports, Sustainability, and Health, δηλαδή μεγαλώνοντας με νοοτροπία που συνυφαίνεται με τον υγιεινό τρόπο ζωής και το σεβασμό απέναντι στον εαυτό μας και το περιβάλλον.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές ανακαλύπτουν τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής, την ιστορία της ελληνικής κουζίνας, τη θερμιδική αξία των τροφών, τους τρόπους διατήρησης και απόκτησης μιας καλής σωματικής κατάστασης, αλλά κυρίως τους λόγους για τους οποίους αξίζει να ακολουθήσει κανείς έναν τέτοιο τρόπο ζωής.

Στo πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Τίνα Γιαννακέα και Μαρίνα Θεοδωρακοπούλου μαζί με 5 μαθήτριες από το Γυμνάσιο, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΚΑ2 Erasmus+  για την υλοποίηση του σχεδίου κινητικότητας και πραγματοποίησαν επίσκεψη από τις 20  έως  τις 26 Μαρτίου 2022 στην πόλη Παλμέλα της Πορτογαλίας.

Μέσα από την επίσκεψη και τη συμμετοχή στο πρόγραμμα το οποίο βασίζεται στις αρχές του σύγχρονου Ευρωπαϊκού πολιτισμού  οι εκπαιδευτικοί και οι μαθήτριες του σχολείου μας συναντήθηκαν με συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ισπανία, Βουλγαρία , Τσεχία και την χώρα υποδοχής Πορτογαλία.

Οι συμμετέχοντες μαθητές φιλοξενήθηκαν από  οικογένειες των Πορτογάλων μαθητών και βίωσαν άμεσα την κουλτούρα  τους (καθημερινότητα, διατροφή, οικογενειακές συνήθειες), καθώς για την εβδομάδα φιλοξενίας αποτέλεσαν μέλη της οικογένειας. Η ελληνική αντιπροσωπεία, μαζί με την αντίστοιχη της Πορτογαλίας ,της Βουλγαρίας, της  Τσεχίας  και της Ισπανίας ξεναγήθηκε στις σχολικές εγκαταστάσεις και συμμετείχε σε ποικίλες δραστηριότητες και παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αυτές, επισκέφθηκε μουσεία και χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ταξίδεψε στην πόλη  Σετούμπαλ και την πρωτεύουσα Λισαβόνα. 

Μέσα από δια ζώσης εργαστήρια με θέμα το νερό, οι μαθητές μυήθηκαν στις αρχές της βιωσιμότητας, προβληματίστηκαν σε σχέση με την παγκόσμια σπατάλη του πολυτιμότερου αυτού αγαθού και επεξεργάστηκαν τρόπους αναχαίτησης του φαινομένου. Στο φυσικό Πάρκο Αrrabida επιδόθηκαν σε θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες και γνώρισαν ταυτόχρονα τον φυσικό πλούτο της περιοχής.

Όλοι επέστρεψαν πλήρεις εμπειριών και γνώσεων, έχοντας αποκομίσει άριστες εντυπώσεις  σε όλα τα επίπεδα.

Επόμενο ταξίδι είναι στη Τσεχία και στην πόλη Vodňany, που θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 7 Μάϊου.

 

  • Mobility Τσεχίας 

 

Μια ακόμα αξέχαστη εμπειρία βίωσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά στα πλαίσια της συμμετοχής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΚΑ2 Erasmus+ με τίτλο “FRESSHGrowing up with healthy knowledge: Food, Recipes, Sports, Sustainability, and Health“ στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, την Τσεχία και την Ελλάδα. Μετά το πρώτο ταξίδι στην Πορτογαλία τον Μάρτιο, αυτή τη φορά 5 ακόμα μαθητές του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Ιωάννα Μπουγά και Βασίλη Μιχαλόπουλο, ταξίδεψαν στην πόλη Vodňany (Βοντνάνι) της Τσεχίας από την 1 έως την 7η Μαίου, ώστε να έρθουν σε επαφή με τους στόχους του προγράμματος, δηλαδή να εστιάσουν στην υγιεινή μεσογειακή διατροφή, στα οφέλη της άθλησης, στο σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητά του και τέλος να νοιώσουν Ευρωπαίοι πολίτες. Οι μαθητές όχι μόνο ήρθαν σε επαφή με μαθητές από τις υπόλοιπες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αλλά φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Τσέχων μαθητών για μια ολόκληρη εβδομάδα βιώνοντας την καθημερινότητα μιας Τσέχικης οικογένειας, την κουλτούρα τους, τη διατροφή τους, ακόμα και τον τρόπο διασκέδασής τους.

Σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δια ζώσης εργαστήρια χωρισμένοι σε ανάμεικτες ομάδες. Έτσι από την πρώτη κιόλας ημέρα αλληλεπιδρούσαν στα Αγγλικά και η γνωριμία τους έγινε ακόμα πιο εύκολα. Περιηγήθηκαν στην πόλη Vodňany όπου και διεξαγόταν το πρόγραμμα, αλλά και στο ιχθυολογικό της σχολείο. Μαγείρεψαν παραδοσιακές συνταγές της Τσεχίας στο τοπικό σχολείο μαγειρικής, συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις του σχολείου, περιηγήθηκαν στην πόλη της Πράγας και ξεναγήθηκαν στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης. Παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο πλανητάριο της πόλης České Budějovice και επισκέφθηκαν την προστατευόμενη από την UNESCO πόλη Český Krumlov παρατηρώντας τα διάφορα ρεύματα αρχιτεκτονικής που επηρέασαν την πόλη αλλά και τις φυσικές ομορφιές της. Μια πόλη που μας γέμισε εικόνες και σίγουρα μπήκε στη λίστα ταξιδιών όλων μας για μία ακόμα επίσκεψη στο μέλλον. Δεν έλειψαν και οι περιηγήσεις σε διάφορα κάστρα, χαρακτηριστικό της χώρας, με πολύ όμορφη την περιήγηση στο κάστρο Hluboka Nad Vltavou και στους κήπους του.

Γεμάτοι εμπειρίες, νέες φιλίες και πανέμορφες εικόνες, ολοκληρώθηκε το ταξίδι μας και ήρθε η ώρα του… αποχαιρετισμού. Αγκαλιές, χαμόγελα και υπόσχεση για επανασύνδεση είτε στον επόμενο προορισμό, στη Σόφια της Βουλγαρίας τον Σεπτέμβριο είτε στην υποδοχή των μαθητών στην Καλαμάτα τον Φεβρουάριο του 2023….

Statistics in real life

  • Mobility Ισπανία

Περίπου ένα μήνα μετά την κινητικότητα στη Σουηδία, στις 8-14 Μαΐου, οι ομάδες του προγράμματος ERASMUS+ Statistics in Real Life συναντιούνται ξανά. Αυτή τη φορά τόπος συνάντησης είναι ένα ισπανικό χωριό, περίπου 90 χλμ. βορειοδυτικά της Σεβίλλης, η Segura de León

Κατά την πρώτη μέρα ξεναγηθήκαμε αρχικά στους χώρους του σχολείου – οικοδεσπότη και στη συνέχεια στη Segura de León, όπου οι οικοδεσπότες μάς αφηγήθηκαν την ιστορία κάθε μνημείου μέσα από ένα παιχνίδι, που είχαν ετοιμάσει για εμάς. Έπειτα, επιστρέψαμε στο σχολείο και πραγματοποιήσαμε ένα βιωματικό εργαστήρι, στο οποίο συνεργάστηκαν παιδιά από διαφορετικές χώρες και οι πρώτες φιλίες άρχισαν να δημιουργούνται.

Την επόμενη μέρα ξεναγηθήκαμε από έναν έμπειρο σπηλαιολόγο σε τρεις σπηλιές της περιοχής Fuentes de León. Μας εξήγησε πώς έχουν δημιουργηθεί οι διάφοροι σχηματισμοί των πετρωμάτων μέσα στις σπηλιές, αλλά και τα ευρήματα που προκύπτουν από αυτά, παραδείγματος χάριν για τις αλλαγές του κλίματος στην πάροδο του χρόνου, για την ανθρώπινη δραστηριότητα στην περιοχή. Ύστερα, επισκεφθήκαμε ένα μοναστήρι και καθίσαμε στην πλατεία του χωριού Calera de León, όπου τα παιδιά μας εξέπληξαν τους πάντες χορεύοντας ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται με την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο βιολογικού καθαρισμού του νερού, το οποίο ήταν ένα πραγματικό κόσμημα. Σε μία ραδιοφωνική εκπομπή με θέμα την κατανάλωση και την επάρκεια του νερού, αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, παιδιά από όλες τις συμμετέχουσες χώρες διατυπώνουν τις απόψεις τους και κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Την προτελευταία μέρα, επισκεφθήκαμε το Ινστιτούτο για το κλίμα στο Πανεπιστήμιο του Badajoz. Εκεί παρακολουθήσαμε μία ενδιαφέρουσα ομιλία που αφορούσε το κλίμα και την κλιματική αλλαγή, την καταγραφή και την πρόγνωση του καιρού. Επιπλέον, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τόσο παλαιότερα, όσο και σύγχρονα όργανα μέτρησης μετεωρολογικών δεικτών.

Η τελευταία μέρα περιλάμβανε μερικές ακόμα δραστηριότητες εντός σχολείου. Αφού κάθε ομάδα κατέγραψε δεδομένα από το μετεωρολογικό σταθμό της, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, αποτελούμενες από εκπροσώπους όλων των αποστολών, και διασκέδασαν λύνοντας γρίφους στα “Escape Rooms” που είχαν ετοιμάσει οι οικοδεσπότες. Τη λήξη του σχολικού ωραρίου ακολούθησε ένα μεγάλο πάρτυ με παραδοσιακά ισπανικά εδέσματα, τα οποία είχαν ετοιμάσει οι οικοδεσπότες γονείς.

Την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Γιώργος Κουτσουμπός και Χάρις Γεωργούντζου μαζί με τους μαθητές του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Αλεξάνδρα Δουλάμη, Μαρία Ελπίδη, Μαριλίνα Κουτσουμπού, Πένυ Κράνια, Γωγώ Παπανικολάου, Θοδωρής Παρασκευόπουλος, Γρηγόρης Πετρούλιας και Μαρία Τζιοκόλα

Η κινητικότητα αυτή είναι μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας. Παιδιά και εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους και  να έρθουμε σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες. Τα έντονα συναισθήματα  και η συγκίνηση όλων κατά την αποχώρησή μας αποδεικνύουν πόσο σημαντικό είναι να συνεχίζουν τα υλοποιούνται τέτοια προγράμματα και να ενθαρρύνεται η συμμετοχή σε αυτά.

 

Σκοπός του προγράμματος e-twinning είναι η ύπαρξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των χωρών, χρησιμοποιώντας την γαλλική γλώσσα και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα και η γνωριμία με τον πολιτισμό των  άλλων  χωρών  μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με τους μαθητές από τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα έχουν την ευκαιρία εκτός από την επικοινωνία μέσω e-mail να συμμετέχουν και σε διαδικτυακές ζωντανές συναντήσεις ή/και να στείλουν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο στο πλαίσιο των δράσεων που θα υλοποιηθούν.

 

Α’ Γυμνασίου

Oι μαθητές της Α΄γυμνασίου του γαλλικού τμήματος του σχολείου μας συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα e-twinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές των γυμνασίων Collège Pierre Dubois, της πόλης Laval, στη Γαλλία,ICS Antonelli Casalagno και ICS Cernobbio στην Ιταλία, και INS Manolo Hugue, στην Ισπανία. Ο τίτλος του έργου είναι : Mes camarades européens (Οι ευρωπαίοι συμμαθητές μου)

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

– Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet

– Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα,ηχογραφήσεις κ.α.)

– Σταδιακά ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας: κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα– οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής:

Ιανουάριος : Παρουσίαζομαι στους αλληλογράφους μου.

Φεβρουάριος : Παρουσιάζω το σχολείο μου, την καθημερινότητά μου, το εκπαιδευτικό σύστημα

Μάρτιος : Παρουσιάζω την πόλη μου.

Απρίλιος : Παρουσιάζω τη χώρα μου, τις πασχαλινές παραδόσεις, στέλνω κάρτες.

Μάιος : Ψηφιακό παιχνίδι-κουίζ μεταξύ των 4 χωρών.

Ιούνιος : Ψηφιακό παιχνίδι –κουίζ για την Ευρώπη, μιλώ για τις καλοκαιρινές διακοπές

Η Α΄γυμνασίου ετοιμάζει ψηφιακό παιχνίδι : Γνωρίζω την Ελλάδα, για τους εταίρους της!

https://padlet.com/mdreta/rvt45vx7yvm0155i

 

Β’ Γυμνασίου

Οι μαθητές του γαλλικού τμήματος της τάξης της Β΄γυμνασίου του σχολείου μας συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα e-twinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές του γυμνασίου Achille-Rousson, της πόλης Saint-Etienne-Vallée,στη Γαλλία. Ο τίτλος του έργου είναι Tisser des liens δηλαδή Δημιουργώ δεσμούς.

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

– Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet

– Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.α.)

– Σταδιακή ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας: κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας ,με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα –οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής:

Σεπτέμβριος – Οκτώβριος : Παρουσίαση των μαθητών → εξοικείωση με βασικές λέξεις, εκφράσεις γνωριμίας, χαιρετισμούς, δημιουργία padlet , διαδικτυακή συνάντηση

Νοέμβριος – Δεκέμβριος : «Παρουσιάζω το σχολείο μου» → γνωριμία με τη σχολική ζωή και

καθημερινότητα στη Γαλλία, ομοιότητες και διαφορές της μαθητικής ζωής της χώρας μου, προετοιμασία Χριστουγέννων

Ιανουάριος – Φεβρουάριος: «Η χώρα μου, η πόλη μου» → γνωριμία με τα σημαντικότερα μέρη – αξιοθέατα της άλλης χώρας , διαδικτυακή συνάντηση

Μάρτιος – Απρίλιος : «Μουσική – τραγούδια – ταινίες» → γνωρίζω τη μουσική παράδοση της Γαλλίας, αγαπημένοι τραγουδιστές , διάσημοι ηθοποιοί και ταινίες. Πασχαλινές ευχές.

Μάιος : « Οι διακοπές μου και σχέδια για το μέλλον » → γνωρίζω τις καλοκαιρινές συνήθειες και τις προσδοκίες των συνομήλικών μου στη Γαλλία, διαδικτυακή συνάντηση

Η Β΄ Γυμνασίου ξεναγεί διαδικτυακά στο σχολείο της τους ευρωπαίους αλληλογράφους της!

https://www.youtube.com/watch?v=m2l_ON6s-3E