Ευρωπαϊκά Προγράμματα

ERASMUS +

  • Mobility Πολωνία

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά συνεχίζουν τα ταξίδια στον κόσμο του Erasmus+!

Συνεχίζονται οι κινητικότητες μαθητών και εκπαιδευτικών στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+  “Statistics in Real Life” του Λυκείου.

Πραγματοποιήθηκε από 16/10-22/10/2022 η 3η κινητικότητα για το πρόγραμμα «Η Στατιστική στη ζωή μας», που υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και  Ισπανία. Οχτώ μαθητές του Λυκείου με τις εκπαιδευτικούς Τίνα Γιαννακέα και Βίκυ Παπανικολάου βρέθηκαν στην πόλη Wiry, που βρίσκεται στην κεντροδυτική Πολωνία και έλαβαν μέρος σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δράσεις για μια εβδομάδα.

Αρχικά, έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, μας μίλησαν για το εκπαιδευτικό τους σύστημα και έγιναν οι πρώτες γνωριμίες των παιδιών μέσα από παιχνίδια. Επισκεφθήκαμε το ΙΤΡΟΚ, μια μονάδα αποτέφρωσης απορριμμάτων, όπου είδαμε όλη την διαδικασία από κοντά και μάθαμε για το πως αξιοποιούνται τα δευτερογενή καύσιμα που δημιουργούνται. Μία άλλη επίσκεψή μας ήταν στο Μουσείο Κρουασάν «Rogolowe Muzeum Poznania» στην Poznan, όπου οι μαθητές με διασκεδαστικό τρόπο συμμετείχαν στην παραγωγή του παραδοσιακού κρουασάν της συγκεκριμένης πόλης. Ακόμη, ξεναγηθήκαμε και στην παλιά αγορά και είδαμε τα αξιοθέατα. Επίσης, πήγαμε στην πόλη Wroclaw, όπου είδαμε τα αξιοθέατα και επισκεφτήκαμε το καταπληκτικό μουσείο “The Museum of Water Hydropolis” ένα μουσείο αφιερωμένο στο νερό, όπου στις εκθέσεις χρησιμοποιείται μια ποικιλία τεχνολογίας για να διδάξουν στους επισκέπτες σχετικά με το ρόλο του νερού στο περιβάλλον, τη σημασία του για τον άνθρωπο και την ιστορία των ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων με το νερό. Με μεγάλη χαρά μας υποδέχτηκαν   στο δημαρχείο στην Komorniki, όπου μας μίλησε ο αντιδήμαρχος και τα μέλη του συμβουλίου για την κοινότητά τους. Βέβαια δεν έλειψαν τα εργαστήρια και τα παιχνίδια. ‘Έγιναν εργαστήρια όπου τα παιδιά συνεργάστηκαν στην κατασκευή διαγραμμάτων, ακολουθώντας στατιστικά στοιχεία. Έπαιξαν και το παιχνίδι «geocaching» στο Wielkopolska National Park Centre, όπου περπάτησαν  περίπου 6 χιλιόμετρα, ακολουθώντας στοιχεία, για να βρουν τον χαμένο θησαυρό. Ο κόπος τους ανταμείφθηκε, αφού στο τέλος της διαδρομής έψησαν παραδοσιακά λουκάνικα για να φάνε.  Κάθε απόγευμα οι μαθητές φιλοξενούνταν σε σπίτια μαθητών του σχολείου της Πολωνίας, όπου έζησαν από κοντά την καθημερινότητα μιας Πολωνικής οικογένειας, την κουλτούρα τους, την διατροφή τους, ακόμη και τον τρόπο διασκέδασής τους. Η τελευταία μέρα έκλεισε με πάρτι, παραδοσιακούς χορούς, αγκαλιές,  χαμόγελα και συγκίνηση.

Οι μαθητές μας μέσα από τα ταξίδια των προγραμμάτων Erasmus+ κατακτούν την γνώση και αναπτύσσουν δεξιότητες, όπως  επικοινωνία, συνεργασία, ανάληψη πρωτοβουλιών, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο τις ξένες γλώσσες. Η μάθηση δεν κατακτιέται μόνο μέσα στην τάξη αλλά και έξω από αυτήν.

Για τους μαθητές που ταξίδεψαν στην Πολωνία το Erasmus σημαίνει: κάνω φίλους, μαθαίνω, εξασκώ τα αγγλικά μου, γνωρίζω καινούριες κουλτούρες, επικοινωνώ, συνεργάζομαι, ταξιδεύω, εμπειρία ζωής.

Επόμενο ραντεβού της ομάδας “Statistics in Real Life” τον Φεβρουάριο του 2023 στην Πορτογαλία!

 

  • Mobility Σουηδία

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβολές στην κοινωνία και την εκπαίδευση και τις προκλήσεις σε πολλούς τομείς που θα έρθουν αντιμέτωποι οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενήλικες ενεργοί πολίτες,  συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus+ .

Ένα πρόγραμμα στο οποίο το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά  έχει ήδη εγκριθεί να συμμετέχει φέρει τον τίτλο “Statistics in Real Life” – «Η Στατιστική στη  ζωή μας» και υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από τη Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και Ισπανία. Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί στους μαθητές μια καθαρή εικόνα της πρακτικότητας και χρησιμότητας των μαθηματικών στη ζωή και την καθημερινότητά μας.

Η πρώτη κινητικότητα του παραπάνω προγράμματος Erasmus+ του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, για μαθητές και εκπαιδευτικούς  πραγματοποιήθηκε 3-9 Απριλίου 2022 στο Staffanstorp  της Σουηδίας.  Στο πρόγραμμα «Statistics inReal Life» του Erasmus+ συμμετείχαν εκτός από τους μαθητές του σχολείου Hagalidskolan του Staffanstorp  που φιλοξένησε τα εκπαιδευτήρια Μπουγά και μαθητές από τρία επιπλέον σχολεία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Πολωνία.

Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν  από οικογένειες Σουηδών μαθητών και βίωσαν άμεσα την κουλτούρα τους  όπως τη διατροφή τους, τις  οικογενειακές συνήθειες, τη μετακίνηση ή τον τρόπο διασκέδασης τους.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί για μία εβδομάδα λειτούργησαν με βάση το Σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα και  κινήθηκαν στους ρυθμούς του σχολείου του Staffanstorp. Συμμετείχαν σε δια ζώσης εργαστήρια με θέμα, την ανακύκλωση, την μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και τη διαχείριση των απορριμμάτων. Οι ανάμεικτες ομάδες των μαθητών από όλες τις χώρες που μετείχαν στο πρόγραμμα, τους έδωσε τη δυνατότητα να ανταλλάξουν πληροφορίες και να συζητήσουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα της  χώρας τους. Το πρόγραμμα περιείχε επίσης ξενάγηση σε βιολογικό καθαρισμό του Staffanstorp καθώς και επίσκεψη και ξενάγηση σε ένα από  τα πιο σύγχρονα εργοστάσια ανακύκλωσης στο Μάλμε της Σουηδίας.

Σε  ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Σκανδιναβίας, επισκέφτηκαν το Κέντρο Φυσικών Επιστημών του πανεπιστημίου της Λουντ και είχαν την δυνατότητα μέσα από διαδραστικά εκθέματα να πειραματιστούν σε διάφορα  πειράματα με έμφαση στην επιστήμη και την τεχνολογία.

Η εκδρομή  στο Vikinga Tider  ένα αρχαιολογικό υπαίθριο μουσείο, με επίκεντρο την εποχή των Βίκινγκ και τον πρώιμο Μεσαίωνα, άφησε στους μαθητές τις καλύτερες εντυπώσεις, καθώς είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν στο χρόνο και να δουν μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες τον  τρόπο ζωής των Βίκινγκ.

Την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Τίνα Γιαννακέα και Ελένη Λεμπέση μαζί με τους μαθητές του Λυκείου, Μαρισόφη Ευτυχιάκου, Αγάπη Λαπιώτη, Φένια Μακρή, Γιώργο Μέρκο,  Νίκο Μπαρούνη,  Ευσταθία Θεοδωρακοπούλου, Έκτωρα Παπανικολάου και Ηλία Ποντίκη.

Μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και επιβεβαιώνει την αξία των προγραμμάτων, γιατί όπως ανέφερε και η  διευθύντρια εκπαίδευσης του Staffanstorp,  Asa Ekstrand, κατά την ομιλία της στους συμμετέχοντες,  τα προγράμματα Erasmus μειώνουν τις αποστάσεις, ανοίγουν τα σύνορα και μας φέρνουν όλους πιο κοντά.

  • Mobility Ισπανία

Περίπου ένα μήνα μετά την κινητικότητα στη Σουηδία, στις 8-14 Μαΐου, οι ομάδες του προγράμματος ERASMUS+ Statistics in Real Life συναντιούνται ξανά. Αυτή τη φορά τόπος συνάντησης είναι ένα ισπανικό χωριό, περίπου 90 χλμ. βορειοδυτικά της Σεβίλλης, η Segura de León.

Κατά την πρώτη μέρα ξεναγηθήκαμε αρχικά στους χώρους του σχολείου – οικοδεσπότη και στη συνέχεια στη Segura de León, όπου οι οικοδεσπότες μάς αφηγήθηκαν την ιστορία κάθε μνημείου μέσα από ένα παιχνίδι, που είχαν ετοιμάσει για εμάς. Έπειτα, επιστρέψαμε στο σχολείο και πραγματοποιήσαμε ένα βιωματικό εργαστήρι, στο οποίο συνεργάστηκαν παιδιά από διαφορετικές χώρες και οι πρώτες φιλίες άρχισαν να δημιουργούνται.

Την επόμενη μέρα ξεναγηθήκαμε από έναν έμπειρο σπηλαιολόγο σε τρεις σπηλιές της περιοχής Fuentes de León. Μας εξήγησε πώς έχουν δημιουργηθεί οι διάφοροι σχηματισμοί των πετρωμάτων μέσα στις σπηλιές, αλλά και τα ευρήματα που προκύπτουν από αυτά, παραδείγματος χάριν για τις αλλαγές του κλίματος στην πάροδο του χρόνου, για την ανθρώπινη δραστηριότητα στην περιοχή. Ύστερα, επισκεφθήκαμε ένα μοναστήρι και καθίσαμε στην πλατεία του χωριού Calera de León, όπου τα παιδιά μας εξέπληξαν τους πάντες χορεύοντας ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται με την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο βιολογικού καθαρισμού του νερού, το οποίο ήταν ένα πραγματικό κόσμημα. Σε μία ραδιοφωνική εκπομπή με θέμα την κατανάλωση και την επάρκεια του νερού, αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, παιδιά από όλες τις συμμετέχουσες χώρες διατυπώνουν τις απόψεις τους και κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Την προτελευταία μέρα, επισκεφθήκαμε το Ινστιτούτο για το κλίμα στο Πανεπιστήμιο του Badajoz. Εκεί παρακολουθήσαμε μία ενδιαφέρουσα ομιλία που αφορούσε το κλίμα και την κλιματική αλλαγή, την καταγραφή και την πρόγνωση του καιρού. Επιπλέον, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τόσο παλαιότερα, όσο και σύγχρονα όργανα μέτρησης μετεωρολογικών δεικτών.

Η τελευταία μέρα περιλάμβανε μερικές ακόμα δραστηριότητες εντός σχολείου. Αφού κάθε ομάδα κατέγραψε δεδομένα από το μετεωρολογικό σταθμό της, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, αποτελούμενες από εκπροσώπους όλων των αποστολών, και διασκέδασαν λύνοντας γρίφους στα “Escape Rooms” που είχαν ετοιμάσει οι οικοδεσπότες. Τη λήξη του σχολικού ωραρίου ακολούθησε ένα μεγάλο πάρτυ με παραδοσιακά ισπανικά εδέσματα, τα οποία είχαν ετοιμάσει οι οικοδεσπότες γονείς.

Την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Γιώργος Κουτσουμπός και Χάρις Γεωργούντζου μαζί με τους μαθητές του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Αλεξάνδρα Δουλάμη, Μαρία Ελπίδη, Μαριλίνα Κουτσουμπού, Πένυ Κράνια, Γωγώ Παπανικολάου, Θοδωρής Παρασκευόπουλος, Γρηγόρης Πετρούλιας και Μαρία Τζιοκόλα

Η κινητικότητα αυτή είναι μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας. Παιδιά και εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους και  να έρθουμε σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες. Τα έντονα συναισθήματα  και η συγκίνηση όλων κατά την αποχώρησή μας αποδεικνύουν πόσο σημαντικό είναι να συνεχίζουν τα υλοποιούνται τέτοια προγράμματα και να ενθαρρύνεται η συμμετοχή σε αυτά.

  • Mobility Βουλγαρίας

Το σχολείο ταξιδεύει και οι μαθητές κατακτούν τη γνώση μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία και την εμπειρία. Αυτός είναι ο βασικός σκοπός κάθε προγράμματος Erasmus που συμπεριλαμβάνει κινητικότητες μαθητών. Από τις 25 Σεπτεμβρίου ως την 1η Οκτωβρίου 2022 μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό ταξίδι στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας στα πλαίσια συμμετοχής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΚΑ2 Erasmus+ με τίτλο “FRESSHGrowing up with healthy knowledge: Food, Recipes, Sports, Sustainability, and Health“ στο οποίο συνεργάζονται σχολεία από την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, την Τσεχία και την Ελλάδα.

Το σχολικό έτος ξεκίνησε, λοιπόν, με ταξίδι και εξερεύνηση για  5 ακόμα μαθητές του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά και 2 συνοδούς καθηγήτριες, την Τίνα Γιαννακέα και τη Χριστίνα Δίμιζα. Προορισμός η Σόφια και το σχολείο Sredno Uchilishte “Pencho P. Slaveikov”, ιστορικό σχολείο με ιστορία μεγαλύτερη από 150 χρόνια. Μαζί με τις αποστολές από τις άλλες συμμετέχουσες χώρες συμμετείχαν σε εκπαιδευτική εβδομάδα που εστίαζε στις ομοιότητες και τις διαφορές των γευστικών και χορευτικών παραδόσεων κάθε χώρας, στα οφέλη της άθλησης και της επαφής με τη φύση και στην καλλιέργεια ταυτότητας ευρωπαίου πολίτη.

Για μια ολόκληρη εβδομάδα παιδιά των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά φιλοξενήθηκαν στο σχολείο και στα σπίτια βούλγαρων μαθητών βιώνοντας την δική τους καθημερινότητα, την κουλτούρα τους, τη διατροφή τους, ακόμα και τον τρόπο διασκέδασής τους.

Σε ένα πρόγραμμα με πολλές εκδρομές και περιηγήσεις εντός και εκτός Σόφιας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε εργαστήρια και δραστηριότητες χωρισμένοι σε ανάμεικτες ομάδες. Το καλωσόρισμα έγινε με παραδοσιακό τρόπο στην είσοδο του σχολείου. Ψωμί, αλάτι και μέλι γεύθηκαν οι φιλοξενούμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί τηρώντας παλιό βουλγάρικο έθιμο που θέλει τις σχέσεις να περιλαμβάνουν όλων των ειδών τις… γεύσεις. Παιχνίδι με herbs and spices, κουίζ γλωσσών και city rally σε κεντρικά σημεία της πόλης συμπλήρωσαν τη μέρα.

Ακολούθησε εργαστήριο δημιουργίας poster, όπου κάθε χώρα παρουσίασε τον εαυτό της στους εταίρους και η πρώτη μέρα έκλεισε με τον πιο χορταστικό τρόπο, αφού οι γονείς των Βούλγαρων μαθητών είχαν μαγειρέψει νοστιμότατα παραδοσιακά πιάτα σε ένα πολύχρωμο δείπνο καλωσορίσματος με πολύ κέφι και χορό.

Τις επόμενες μέρες οι μαθητές βρέθηκαν στο Plovdiv, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019, επισκέφτηκαν το αρχαίο θέατρο και περιπλανήθηκαν στα σοκάκια του ιστορικού κέντρου.

Αξέχαστη εμπειρία ήταν και το  eco trial στο  geopark Iskar- Panega. Βόλτα στο ποτάμι, πεζοπορία, πικ-νικ στις όχθες, αλλά και  κατάβασή στην σπηλιά, γνωστή ως τα Μάτια του Θεού μας γέμισαν εικόνες και βιώματα. Τοπία απαράμιλλου φυσικού κάλους που προκάλεσαν το θαυμασμό και το δέος μας για τον πλούτο και τη δύναμη της φύσης.

Την τελευταία μέρα την τιμητική τους είχαν οι χορευτικές δραστηριότητες και οι διαγωνισμοί. Χορεύοντας όλοι μαζί παραδοσιακούς χορούς από κάθε χώρα, οι μαθητές έγιναν ένας μεγάλος κύκλος, μια παρέα που κατάλαβε πόσο μοιάζουμε οι άνθρωποι στις χαρές μας, στις ανάγκες και στο γέλιο μας.

Γεμάτοι εμπειρίες και νέες φιλίες το ταξίδι ολοκληρώθηκε και ήρθε η ώρα κάθε ομάδα να επιστρέψει στη χώρα της. Αγκαλιές, χαμόγελα και υπόσχεση για επανασύνδεση μιας και τον Φεβρουάριο ανοίγουμε το σχολείο, τα σπίτια και την καρδιά μας στην Καλαμάτα και γινόμαστε εμείς  χώρα υποδοχής των αποστολών από Βουλγαρία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τσεχία. Με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εργαστούμε για να κάνουμε την ελληνική φιλοξενία πράξη.

  • Mobility Πορτογαλίας

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στην προσπάθειά τους να προσφέρουν πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους μαθητές,  ενημερώνονται για τα νέα δεδομένα στην εκπαίδευση και συμμετέχουν σε αντίστοιχα εκπαιδευτικά project.

Το Erasmus+ είναι ένα μέσο που προάγει τη σύγχρονη εκπαιδευτική γνώση και τη διαχέει ανάμεσα στα σχολεία της Ευρώπης με σκοπό τη δημιουργία ολοκληρωμένων πολιτών και στοιχεία όπως ισορροπημένη πνευματική, ψυχολογική και σωματική ανάπτυξη έχουν πρωταρχικό ρόλο.

Μέσα από το καινοτόμο αυτό πρόγραμμα, τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά  συμμετέχουν στην ομάδα του προγράμματος που έχει τίτλο: Growing up with healthy knowledge: Food, Recipes, Sports, Sustainability, and Health, δηλαδή μεγαλώνοντας με νοοτροπία που συνυφαίνεται με τον υγιεινό τρόπο ζωής και το σεβασμό απέναντι στον εαυτό μας και το περιβάλλον.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές ανακαλύπτουν τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής, την ιστορία της ελληνικής κουζίνας, τη θερμιδική αξία των τροφών, τους τρόπους διατήρησης και απόκτησης μιας καλής σωματικής κατάστασης, αλλά κυρίως τους λόγους για τους οποίους αξίζει να ακολουθήσει κανείς έναν τέτοιο τρόπο ζωής.

Στo πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Τίνα Γιαννακέα και Μαρίνα Θεοδωρακοπούλου μαζί με 5 μαθήτριες από το Γυμνάσιο, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΚΑ2 Erasmus+  για την υλοποίηση του σχεδίου κινητικότητας και πραγματοποίησαν επίσκεψη από τις 20  έως  τις 26 Μαρτίου 2022 στην πόλη Παλμέλα της Πορτογαλίας.

Μέσα από την επίσκεψη και τη συμμετοχή στο πρόγραμμα το οποίο βασίζεται στις αρχές του σύγχρονου Ευρωπαϊκού πολιτισμού  οι εκπαιδευτικοί και οι μαθήτριες του σχολείου μας συναντήθηκαν με συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ισπανία, Βουλγαρία , Τσεχία και την χώρα υποδοχής Πορτογαλία.

Οι συμμετέχοντες μαθητές φιλοξενήθηκαν από  οικογένειες των Πορτογάλων μαθητών και βίωσαν άμεσα την κουλτούρα  τους (καθημερινότητα, διατροφή, οικογενειακές συνήθειες), καθώς για την εβδομάδα φιλοξενίας αποτέλεσαν μέλη της οικογένειας. Η ελληνική αντιπροσωπεία, μαζί με την αντίστοιχη της Πορτογαλίας ,της Βουλγαρίας, της  Τσεχίας  και της Ισπανίας ξεναγήθηκε στις σχολικές εγκαταστάσεις και συμμετείχε σε ποικίλες δραστηριότητες και παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αυτές, επισκέφθηκε μουσεία και χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ταξίδεψε στην πόλη  Σετούμπαλ και την πρωτεύουσα Λισαβόνα.

Μέσα από δια ζώσης εργαστήρια με θέμα το νερό, οι μαθητές μυήθηκαν στις αρχές της βιωσιμότητας, προβληματίστηκαν σε σχέση με την παγκόσμια σπατάλη του πολυτιμότερου αυτού αγαθού και επεξεργάστηκαν τρόπους αναχαίτησης του φαινομένου. Στο φυσικό Πάρκο Αrrabida επιδόθηκαν σε θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες και γνώρισαν ταυτόχρονα τον φυσικό πλούτο της περιοχής.

Όλοι επέστρεψαν πλήρεις εμπειριών και γνώσεων, έχοντας αποκομίσει άριστες εντυπώσεις  σε όλα τα επίπεδα.

Επόμενο ταξίδι είναι στη Τσεχία και στην πόλη Vodňany, που θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 7 Μάϊου.

  • Mobility Τσεχίας

 

Μια ακόμα αξέχαστη εμπειρία βίωσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά στα πλαίσια της συμμετοχής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΚΑ2 Erasmus+ με τίτλο “FRESSHGrowing up with healthy knowledge: Food, Recipes, Sports, Sustainability, and Health“ στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, την Τσεχία και την Ελλάδα. Μετά το πρώτο ταξίδι στην Πορτογαλία τον Μάρτιο, αυτή τη φορά 5 ακόμα μαθητές του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Ιωάννα Μπουγά και Βασίλη Μιχαλόπουλο, ταξίδεψαν στην πόλη Vodňany (Βοντνάνι) της Τσεχίας από την 1 έως την 7η Μαίου, ώστε να έρθουν σε επαφή με τους στόχους του προγράμματος, δηλαδή να εστιάσουν στην υγιεινή μεσογειακή διατροφή, στα οφέλη της άθλησης, στο σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητά του και τέλος να νοιώσουν Ευρωπαίοι πολίτες. Οι μαθητές όχι μόνο ήρθαν σε επαφή με μαθητές από τις υπόλοιπες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αλλά φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Τσέχων μαθητών για μια ολόκληρη εβδομάδα βιώνοντας την καθημερινότητα μιας Τσέχικης οικογένειας, την κουλτούρα τους, τη διατροφή τους, ακόμα και τον τρόπο διασκέδασής τους.

Σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δια ζώσης εργαστήρια χωρισμένοι σε ανάμεικτες ομάδες. Έτσι από την πρώτη κιόλας ημέρα αλληλεπιδρούσαν στα Αγγλικά και η γνωριμία τους έγινε ακόμα πιο εύκολα. Περιηγήθηκαν στην πόλη Vodňany όπου και διεξαγόταν το πρόγραμμα, αλλά και στο ιχθυολογικό της σχολείο. Μαγείρεψαν παραδοσιακές συνταγές της Τσεχίας στο τοπικό σχολείο μαγειρικής, συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις του σχολείου, περιηγήθηκαν στην πόλη της Πράγας και ξεναγήθηκαν στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης. Παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο πλανητάριο της πόλης České Budějovice και επισκέφθηκαν την προστατευόμενη από την UNESCO πόλη Český Krumlov παρατηρώντας τα διάφορα ρεύματα αρχιτεκτονικής που επηρέασαν την πόλη αλλά και τις φυσικές ομορφιές της. Μια πόλη που μας γέμισε εικόνες και σίγουρα μπήκε στη λίστα ταξιδιών όλων μας για μία ακόμα επίσκεψη στο μέλλον. Δεν έλειψαν και οι περιηγήσεις σε διάφορα κάστρα, χαρακτηριστικό της χώρας, με πολύ όμορφη την περιήγηση στο κάστρο Hluboka Nad Vltavou και στους κήπους του.

Γεμάτοι εμπειρίες, νέες φιλίες και πανέμορφες εικόνες, ολοκληρώθηκε το ταξίδι μας και ήρθε η ώρα του… αποχαιρετισμού. Αγκαλιές, χαμόγελα και υπόσχεση για επανασύνδεση είτε στον επόμενο προορισμό, στη Σόφια της Βουλγαρίας τον Σεπτέμβριο είτε στην υποδοχή των μαθητών στην Καλαμάτα τον Φεβρουάριο του 2023….

Σκοπός του προγράμματος e-twinning είναι η ύπαρξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των χωρών, χρησιμοποιώντας την γαλλική γλώσσα και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα και η γνωριμία με τον πολιτισμό των  άλλων  χωρών  μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με τους μαθητές από τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα έχουν την ευκαιρία εκτός από την επικοινωνία μέσω e-mail να συμμετέχουν και σε διαδικτυακές ζωντανές συναντήσεις ή/και να στείλουν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο στο πλαίσιο των δράσεων που θα υλοποιηθούν.

Α’ Γυμνασίου

Oι μαθητές της Α΄γυμνασίου του γαλλικού τμήματος του σχολείου μας συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα e-twinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές των γυμνασίων Collège Pierre Dubois, της πόλης Laval, στη Γαλλία,ICS Antonelli Casalagno και ICS Cernobbio στην Ιταλία, και INS Manolo Hugue, στην Ισπανία. Ο τίτλος του έργου είναι : Mes camarades européens (Οι ευρωπαίοι συμμαθητές μου)

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

– Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet

– Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα,ηχογραφήσεις κ.α.)

– Σταδιακά ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας: κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα– οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής:

Ιανουάριος : Παρουσίαζομαι στους αλληλογράφους μου.

Φεβρουάριος : Παρουσιάζω το σχολείο μου, την καθημερινότητά μου, το εκπαιδευτικό σύστημα

Μάρτιος : Παρουσιάζω την πόλη μου.

Απρίλιος : Παρουσιάζω τη χώρα μου, τις πασχαλινές παραδόσεις, στέλνω κάρτες.

Μάιος : Ψηφιακό παιχνίδι-κουίζ μεταξύ των 4 χωρών.

Ιούνιος : Ψηφιακό παιχνίδι –κουίζ για την Ευρώπη, μιλώ για τις καλοκαιρινές διακοπές

Η Α΄γυμνασίου ετοιμάζει ψηφιακό παιχνίδι : Γνωρίζω την Ελλάδα, για τους εταίρους της!

https://padlet.com/mdreta/rvt45vx7yvm0155i

 

Β’ Γυμνασίου

Οι μαθητές του γαλλικού τμήματος της τάξης της Β΄γυμνασίου του σχολείου μας συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα e-twinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές του γυμνασίου Achille-Rousson, της πόλης Saint-Etienne-Vallée,στη Γαλλία. Ο τίτλος του έργου είναι Tisser des liens δηλαδή Δημιουργώ δεσμούς.

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

– Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet

– Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.α.)

– Σταδιακή ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας: κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας ,με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα –οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής:

Σεπτέμβριος – Οκτώβριος : Παρουσίαση των μαθητών → εξοικείωση με βασικές λέξεις, εκφράσεις γνωριμίας, χαιρετισμούς, δημιουργία padlet , διαδικτυακή συνάντηση

Νοέμβριος – Δεκέμβριος : «Παρουσιάζω το σχολείο μου» → γνωριμία με τη σχολική ζωή και

καθημερινότητα στη Γαλλία, ομοιότητες και διαφορές της μαθητικής ζωής της χώρας μου, προετοιμασία Χριστουγέννων

Ιανουάριος – Φεβρουάριος: «Η χώρα μου, η πόλη μου» → γνωριμία με τα σημαντικότερα μέρη – αξιοθέατα της άλλης χώρας , διαδικτυακή συνάντηση

Μάρτιος – Απρίλιος : «Μουσική – τραγούδια – ταινίες» → γνωρίζω τη μουσική παράδοση της Γαλλίας, αγαπημένοι τραγουδιστές , διάσημοι ηθοποιοί και ταινίες. Πασχαλινές ευχές.

Μάιος : « Οι διακοπές μου και σχέδια για το μέλλον » → γνωρίζω τις καλοκαιρινές συνήθειες και τις προσδοκίες των συνομήλικών μου στη Γαλλία, διαδικτυακή συνάντηση

Η Β΄ Γυμνασίου ξεναγεί διαδικτυακά στο σχολείο της τους ευρωπαίους αλληλογράφους της!

https://www.youtube.com/watch?v=m2l_ON6s-3E