Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Oι μαθητές του γαλλικού τμήματος της Δ΄τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα etwinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές του δημοτικού σχολείου Ecole du bourg, της πόλης StDidier Au Mont d’Or, στη Γαλλία καθώς και με μαθητές της Ε΄Δημοτικού Αρσακείου Εκάλης. Ο τίτλος του έργου είναι Deux personnages imaginaires racontent …

 Σκοπός του προγράμματος etwinning είναι η ύπαρξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των δυο χωρών, χρησιμοποιώντας τη γαλλική γλώσσα, και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα και η γνωριμία με τον πολιτισμό της άλλης χώρας μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με τους μαθητές από τη Γαλλία. Τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα  έχουν την ευκαιρία εκτός από την επικοινωνία μέσω email να συμμετέχουν και σε διαδικτυακές ζωντανές συναντήσεις ή/και να στείλουν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο στο πλαίσιο των δράσεων που θα υλοποιηθούν.

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

-Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet

-Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.α.)

-Σταδιακή ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας : κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας, με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα – οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής :

 

Ιανουάριος : δυο κούκλες- μαριονέτες παρουσιάζουν την τάξη

Φεβρουάριος : παρουσίαση του σχολείου, της σχολικής ζωής, κουίζ με ερωτήσεις

Μάρτιος : παρουσίαση του κάθε μαθητή, καθημερινές συνήθειες, προτερήματα

Απρίλιος : πασχαλινά έθιμα, κάρτες, παραδόσεις

Μάιος : παρουσίαση της χώρας, μέρη διακοπών, φωτογραφίες

Ιούνιος : τηλεδιάσκεψη

Η Δ΄δημοτικού μιλάει για την ειρήνη και τον πόλεμο με τον δικό της τρόπο, στα γαλλικά.

https://www.thinglink.com/scene/1561843678794743811

Η Δ΄δημοτικού μιλάει για το ελληνικό Πάσχα στα γαλλικά.

https://read.bookcreator.com/30FhvxsQcqYFOUXNMwOnPqcqcRF2/k4I59bkmRpySu7qQoe5TbA

Η Δ΄δημοτικού του σχολείου της Γαλλίας μας διαβάζει τους μύθους που έγραψε!

https://enthdf.fr/scrapbook#/view-scrapbook/a2f8e45d-32e9-4670-a739-f425086d5924

Οι μαθητές της Δ΄τάξης  του γαλλικού τμήματος του σχολείου μας  συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα e-twinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές του δημοτικού σχολείου Ecole Primaire Eugène Rondeaux στην πόλη

Homblières. Ο τίτλος του έργου είναι Correspondance (Αλληλογραφία).

Σκοπός του προγράμματος e-twinning είναι η ύπαρξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των δύο χωρών, χρησιμοποιώντας την γαλλική και την ελληνική γλώσσα (και σε ειδικές περιπτώσεις τα αγγλικά) και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα και η γνωριμία με τον πολιτισμό της άλλης χώρας μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με τους μαθητές από τη Γαλλία. Τα παιδιά που  συμμετέχουν στο πρόγραμμα  έχουν την ευκαιρία εκτός από την επικοινωνία μέσω e-mail να συμμετέχουν και σε διαδικτυακές ζωντανές συναντήσεις ή/και να στείλουν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο στο πλαίσιο των δράσεων που θα υλοποιηθούν.

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

– Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet.

– Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.α.).

– Σταδιακά ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας: κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα – οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής:

Δεκέμβριος: Παρουσίαση των μαθητών → εξοικείωση με βασικές λέξεις, εκφράσεις γνωριμίας, χαιρετισμούς, ανταλλαγή ευχών και χριστουγεννιάτικων εθίμων.

Ιανουάριος: «Παρουσιάζω το σχολείο μου» → γνωριμία με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα

στη Γαλλία, ομοιότητες και διαφορές της μαθητικής ζωής της χώρας μου.

Φεβρουάριος: Διαδικτυακή συνομιλία.

Μάρτιος: «Παρουσιάζω την οικογένειά μου» → γνωρίζω τη δομή και τον τρόπο οργάνωσης της οικογένειας ως βασικού στοιχείου της γαλλικής κοινωνίας, σταδιακά οι μαθητές γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους, ώστε να αρχίσουν να επικοινωνούν ο καθένας με τον δικό του αλληλογράφο.

Απρίλιος: Έθιμα και πασχαλινές κάρτες.

Μάιος – Ιούνιος: Παρουσιάζω τη χώρα μου – Ψηφιακό παιχνίδι – Διαδικτυακή συνομιλία.

 

 

 

Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, στον αίθριο χώρο του σχολείου μας μαθητές και μαθήτριες της Ε΄Δημοτικού ως εκπρόσωποι του προγράμματος RAKTIVISM (Προώθηση πράξεων καλοσύνης) και της Α΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τη φιλοζωία, διοργάνωσαν bazaar, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν για την ενίσχυση του φιλοζωικού συλλόγου Καλαμάτας.

Οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου δημιούργησαν όμορφες κατασκευές αλλά και ερωτηματολόγια για τους επισκέπτες μας, ενημέρωσαν και ευαισθητοποίησαν μικρούς και μεγάλους. Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών έφτιαξαν και πούλησαν Χριστουγεννιάτικα Δέντρα φτιαγμένα από παλιά βιβλία.

Με το ποσό που συγκεντρώθηκε, οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού με τους εκπαιδευτικούς τους κ. Αιμιλία Σασσαρώλη και Αναστάση Σταυρόπουλο καθώς και τον εκπαιδευτικό – συντονιστή της δράσης RAKTIVISM, κ. Ηλία Μαρκάκη και την καθηγήτρια Γαλλικών κ. Μαρία Δρέτα, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Α΄ Γυμνασίου, μετέβησαν την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου στο καταφύγιο του φιλοζωικού συλλόγου για να γεμίσουν με τρόφιμα και αγάπη τα σκυλάκια που φιλοξενούνται εκεί.

Ξεναγήθηκαν στον χώρο από την Πρόεδρο του Φιλοζωικό Συλλόγου κ. Κατερίνα Πεσώνη και γνώρισαν μερικά από τα αμέτρητα σκυλάκια που τους περίμεναν με λαχτάρα.

Στη συνέχεια άκουσαν το υπέροχο παραμύθι μιας εθελόντριας για τη ζωή ενός αδέσποτου και έγραψαν τα δικά τους μηνύματα για τη φιλοζωία. Δύο μαθητές της Ε΄ Δημοτικού πήραν συνέντευξη από την Πρόεδρο του Φιλοζωικό καταγράφοντας τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει και τις ανάγκες για βοήθεια.

Στο πλαίσιο του προγράμματος RAKtivism-eTwinning (αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης) στο μάθημα της Τετάρτης 21/12/2022 φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με τις οποίες ευχόμαστε στους μαθητές από το Λεχαίο Κορίνθου, της Πύλου και τα Άδανα της Τουρκίας Καλά Χριστούγεννα. Οι κάρτες εστάλησαν με ηλεκτρονικό τρόπο στους μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

 

           

M E R R Y  C H R I S T M A S ! ! !

  • Επικοινωνία με μαθητές από το 5ο Δημοτικό σχολείο Λεχαίου Κορίνθου

Το μάθημα των Αγγλικών δεν περιορίζεται μόνο στα βιβλία! Στο πλαίσιο του προγράμματος RaktivismeTwinning (Αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης) οι μαθητές της Ε Δημοτικού των Εκπαιδευτήριων Μπουγά συνομίλησαν διαδικτυακά με μαθητές από το 5ο Δημοτικό σχολείο Λεχαίου Κορίνθου, με θέμα τη γιορτή του Thanksgiving.

Αρχικά , οι μαθητές του σχολείου μας  παρουσίασαν στα Αγγλικά  τα ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με αυτή τη γιορτή. Στη συνέχεια,  αντάλλαξαν απόψεις για την έννοια και τη σημασία της ευγνωμοσύνης, για τους λόγους που πρέπει σήμερα ο καθένας από εμάς να νιώθει ευγνώμων και φυσικά για πράξεις καλοσύνης. Έπειτα,  έπαιξαν διαδικτυακά, συνεργατικά παιχνίδια. Και όλα αυτά στα Αγγλικά! Μπράβο σε όλα τα παιδιά!

  • Επικοινωνία με μαθητές από τα Άδανα της Τουρκίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος  e-Twinning Raktivism (αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης), τα παιδιά της Ε’ δημοτικού συνδέθηκαν με μαθητές δημοτικού σχολείου στα Άδανα της Τουρκίας και συνομίλησαν στα Αγγλικά. Το θέμα τής συζήτησης ήταν οι μεγάλες θρησκευτικές γιορτές στην Ελλάδα και στην Τουρκία καθώς και τα έθιμα των γιορτών αυτών. Η γλώσσα επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών ήταν τα Αγγλικά.  Κατά τη διάρκεια του προγράμματος Raktivism οι μαθητές μας επικοινωνούν συχνά με παιδιά από άλλα σχολεία, είτε της Ελλάδας, είτε του εξωτερικού.