E-twinning

Νέο έργο e-twinning, συνεργασία Δ΄Δημοτικού , γαλλικού τμήματος,Εκπαιδευτηρίων Μπουγά με Αρσάκειο Εκάλης και Groupe scolaire Ennat et Auguste Léger (France).

Τίτλος του έργου: Nos Jeux Olympiques, bienvenue à la course au vert! (Οι δικοί μας Ολυμπιακοί Αγώνες, καλώς ήλθατε στον αγώνα για το πράσινο!)

 

 

 

 

Έργο e-twinning , συνεργασία γαλλικού τμήματος ΣΤ΄Δημοτικού Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Αρσάκειο Θεσσαλονίκης και Ecole de la Genette (Poitiers-France).

Τίτλος του έργου : L’inclusion via les fables (Esope et la Fontaine) = η συμπερίληψη μέσα από τους μύθους του Αισώπου και του Λα Φοντέν.

 

 

 

 

 

 

Έργο e-twinning, συνεργασία του γαλλικού τμήματος της Ε΄Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά με το γαλλικό σχολείο Collège Robert Schuman (Lorraine-France).

Τίτλος του έργου : Ma forêt, ta forêt, nos forêts! (Το δάσος μου, το δάσος σου, τα δάση μας!)

Ευαισθητοποίηση και έρευνα για τους κινδύνους των δασών μας, τη χλωρίδα τους και τα μέτρα προστασίας τους.

 

MEETING NEW FRIENDS AND CULTURES

OUR PEN PAL PROJECT

 

Σε αυτό το έργο οι μαθητές επικοινώνησαν μέσω από γράμματα με μαθητές από Πολωνία , Πορτογαλία, Κροατία,Ισπανία,Λιθουανία ,Ελλάδα και Ιταλία .Στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών  η σχολική χρονιά  ήταν αφιερωμένη στην ανακάλυψη των “penpals”, ανταλλάσσοντας γράμματα και χειροποίητες κάρτες για ειδικές γιορτές, όπως τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Η ηλικία των μαθητών που συμμετείχαν ήταν  9 – 16 .Η γλωσσική τους ικανότητα: A1- A2-Β1.Από το δικό μας σχολείο συμμετείχαν μαθητές από την 6η δημοτικού , την 3η γυμνασίου και την 1η Λυκείου.

Οι μαθητές μας  συνομίλησαν μέσα από γράμματα με εφήβους της ηλικίας τους ενώ ανακάλυψαν  νέους πολιτισμούς , ήθη και έθιμα. Ο κύριος στόχος του έργου ήταν  να διδάξουμε στους μαθητές μας ότι τα αγγλικά είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο επικοινωνίας με όσους δεν τα μιλούν σαν   μητρική τους  γλώσσα. Έγραψαν για τον εαυτό τους , περιέγραψαν την χώρα και την πόλη τους , μίλησαν για το τι κάνουν στον ελεύθερο  χρόνο τους , περιέγραψαν τι κάνουν σε ειδικές γιορτές της χώρας τους και έστειλαν και κάρτες στους μαθητές με τους οποίους γινόταν ανταλλαγή γραμμάτων. Η 6η δημοτικού είχε την ευκαιρία να συνδεθεί και διαδικτυακά με τους δικούς τους φίλους δια αλληλογραφίας για να γνωριστούν καλύτερα.

Δ΄δημοτικού

    Bonjour les copains! = Καλημέρα φίλοι! 

Correspondance entre la France et la Grèce : Συνεργασία με Αρσάκειο Εκάλης και Ecole du Bourg St Didier Au Mont d’or (Γαλλία)

Σκοπός : επικοινωνία, τηλεδιασκέψεις, συνεργατικές δημιουργίες (power point , padlet) , εξοικείωση με τη γαλλική γλώσσα και τον γαλλικό πολιτισμό, βιωματική εφαρμογή των νέων γνώσεων.

 

Ε΄δημοτικού

Les Insectes, tu les connais? = Τα έντομα, τα γνωρίζεις;

Συνεργασία με το γαλλικό σχολείο Robert Shuman (Behren- Les Forbach, Lorraine)

Σκοπός : επικοινωνία, ευαισθητοποίηση για τη διαφύλαξη της βιοποικιλότητας μέσω προγράμματος από τη  δασκάλα του γαλλικού σχολείου και υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, χρήση της γαλλικής γλώσσας, τηλεδιασκέψεις, ανάπτυξη γλωσσικών, επικοινωνιακών και ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από ομαδικές εργασίες και την εφαρμογή La digitale.

 

Δ΄δημοτικού

Notre voyage francophone = το γαλλόφωνο ταξίδι μας

Συνεργασία με το δημοτικό του Αρσακείου Εκάλης και το γαλλικό σχολείο Ecole Elementaire Château Saint-Lazare, Vernon, Normandie.

Σκοπός : επικοινωνία, γνωριμία, χρήση βασικού λεξιλογίου, ανταλλαγή καρτών, δημιουργία padlet με τη θεματολογία του μήνα (οικογένεια, σχολείο, πόλη, καθημερινότητα), τηλεδιασκέψεις. Δημιουργία τραγουδιού ‘’Bienvenue à notre école’’ και ηχογράφηση στις 2 γλώσσες.

Οι RAKτιβιστές του σχολείου μας σε αποστολή στο Μυστρά

Τη Δευτέρα 29 Μαΐου, οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού πραγματοποίησαν εκδρομή εκπαιδευτικού χαρακτήρα στο κάστρο του Μυστρά. Κατά τη διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές συμμετείχαν σε εθελοντική δράση καθαρισμού του Αρχαιολογικού χώρου του Μυστρά. Η δράση έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος “RAKtivism”-«Πηγαίες Πράξεις Καλοσύνης», στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

 

Τα Παιδιά μας Δείχνουν τον Δρόμο

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθητές της Ε’ δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά στο μάθημα των Αγγλικών, συμμετέχουν σε πρόγραμμα RAKtivism – «Πηγαίες Πράξεις Καλοσύνης», το οποίο υλοποιείται από τον Οκτώβρη σε συνεργασία με σχολεία της Ελλάδας και με το Γυμνάσιο İbn-i Sina στα Άδανα της Τουρκίας.  Δυστυχώς, μετά τους ισχυρούς σεισμούς της 6ης Φεβρουαρίου που προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές με χιλιάδες θύματα σε 10 επαρχίες της νότιας Τουρκίας και της Συρίας, η σχολική ζωή στο συγκεκριμένο σχολείο έχει διαταραχθεί. Το σχολείο έπρεπε να κλείσει για βδομάδες για να στεγάσει άστεγους λόγω του σεισμού. Ευτυχώς, μαθητές και εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι καλά στην υγεία τους.

Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού, ως εκπρόσωποι του κινήματος RAKtivism του δημοτικού σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, ήθελαν να δείξουν  έμπρακτα αλληλεγγύη και καλοσύνη σε αυτά τα παιδιά που δοκιμάζονται από τις συνέπειες αυτής της φυσικής καταστροφής και με τα οποία τόσους μήνες πριν είχαν γνωριστεί, είχαν συνομιλήσει και συνεργαστεί στα Αγγλικά. Γι’ αυτό δημιούργησαν και έστειλαν ζωγραφιές με μηνύματα συμπαράστασης προς τους φίλους τους από τη γειτονική χώρα δείχνοντας έτσι ότι δεν υπάρχουν σύνορα στη φιλία μεταξύ παιδιών που προέρχονται από διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο. Με αυτόν τον τρόπο μάς μεταδίδουν το μήνυμα ότι όλοι οι λαοί οφείλουν να είναι ενωμένοι και ότι τα παιδιά είναι παντού παιδιά με ίδιες ανάγκες και δικαιώματα. Τα παιδιά το ξέρουν και το πράττουν, εμείς;

Κάποιοι από τους μαθητές μας σχολιάζουν αυτό που έκαναν:

«Στείλαμε αυτές τις κάρτες, για να τους υποστηρίξουμε και να τους δείξουμε ότι είμαστε μαζί τους, γιατί είμαστε όλοι παιδιά.» –Μελίνα

«Είμαστε πολύ στεναχωρημένοι για τον σεισμό στην Τουρκία. Εύχομαι να μην ξαναγίνει ούτε στην Τουρκία, ούτε και σε άλλη χώρα του κόσμου.»Γιώργος

«Είμαστε πολύ στεναχωρημένοι για αυτό το γεγονός, ελπίζουμε να γίνουν όλα κανονικά εκεί πέρα στα Άδανα. Φτιάξαμε ζωγραφιές με μήνυμα αλληλεγγύης στα παιδιά που συνεργαζόμαστε.»-Δημήτρης

«Στεναχωρηθήκαμε πολύ με αυτό που έγινε. Εύχομαι να μην συμβεί ξανά στον κόσμο.» –Ελευθερία

 «Το κάναμε αυτό για να τους δώσουμε βοήθεια σε αυτές τις δύσκολες ώρες. Τους στείλαμε ζωγραφιές για να τους προσφέρουμε κουράγιο» –Παναγιώτης

«Επειδή σας γνωρίζουμε, σας στείλαμε ζωγραφιές για να σας υποστηρίξουμε και για να σας ενθαρρύνουμε!» –Σταυρίλια

«Ελπίζουμε να επικοινωνήσουμε σύντομα! Ευχόμαστε να είναι όλοι καλά» –Κωνσταντίνος

Φιλαναγνωσία στο πλαίσιο του προγράμματος RAKtivism -«Πηγαίες πράξεις καλοσύνης»

Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού δημιούργησαν ένα podcast, που είναι σχετικό με το βιβλίο “The Happy Prince” του συγγραφέα Oscar Wilde. Τα παιδιά διάβασαν το  βιβλίο στο πλαίσιο του προγράμματος RAKtivism – «Πηγαίες πράξεις καλοσύνης», το οποίο περιλαμβάνει δράσεις φιλαναγνωσίας που προωθούν την καλοσύνη και την ευγένεια.

 

Επίσκεψη και Δωρεά στο Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων Καλαμάτας

Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, στον αίθριο χώρο του σχολείου μας μαθητές και μαθήτριες της Ε΄Δημοτικού ως εκπρόσωποι του προγράμματος RAKTIVISM (Προώθηση πράξεων καλοσύνης) και της Α΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τη φιλοζωία, διοργάνωσαν bazaar, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν για την ενίσχυση του φιλοζωικού συλλόγου Καλαμάτας.

Οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου δημιούργησαν όμορφες κατασκευές αλλά και ερωτηματολόγια για τους επισκέπτες μας, ενημέρωσαν και ευαισθητοποίησαν μικρούς και μεγάλους. Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών έφτιαξαν και πούλησαν Χριστουγεννιάτικα Δέντρα φτιαγμένα από παλιά βιβλία.

Με το ποσό που συγκεντρώθηκε, οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού με τους εκπαιδευτικούς τους κ. Αιμιλία Σασσαρώλη και Αναστάση Σταυρόπουλο καθώς και τον εκπαιδευτικό – συντονιστή της δράσης RAKTIVISM, κ. Ηλία Μαρκάκη και την καθηγήτρια Γαλλικών κ. Μαρία Δρέτα, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Α΄ Γυμνασίου, μετέβησαν την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου στο καταφύγιο του φιλοζωικού συλλόγου για να γεμίσουν με τρόφιμα και αγάπη τα σκυλάκια που φιλοξενούνται εκεί.

Ξεναγήθηκαν στον χώρο από την Πρόεδρο του Φιλοζωικό Συλλόγου κ. Κατερίνα Πεσώνη και γνώρισαν μερικά από τα αμέτρητα σκυλάκια που τους περίμεναν με λαχτάρα.

Στη συνέχεια άκουσαν το υπέροχο παραμύθι μιας εθελόντριας για τη ζωή ενός αδέσποτου και έγραψαν τα δικά τους μηνύματα για τη φιλοζωία. Δύο μαθητές της Ε΄ Δημοτικού πήραν συνέντευξη από την Πρόεδρο του Φιλοζωικό καταγράφοντας τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει και τις ανάγκες για βοήθεια.

 

Christmas Cards

Στο πλαίσιο του προγράμματος RAKtivism-eTwinning (αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης) στο μάθημα της Τετάρτης 21/12/2022 φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με τις οποίες ευχόμαστε στους μαθητές από το Λεχαίο Κορίνθου, της Πύλου και τα Άδανα της Τουρκίας Καλά Χριστούγεννα. Οι κάρτες εστάλησαν με ηλεκτρονικό τρόπο στους μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

 

           

M E R R Y  C H R I S T M A S ! ! !

Communication with other schools

  • Επικοινωνία με μαθητές από το 5ο Δημοτικό σχολείο Λεχαίου Κορίνθου

Το μάθημα των Αγγλικών δεν περιορίζεται μόνο στα βιβλία! Στο πλαίσιο του προγράμματος RaktivismeTwinning (Αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης) οι μαθητές της Ε Δημοτικού των Εκπαιδευτήριων Μπουγά συνομίλησαν διαδικτυακά με μαθητές από το 5ο Δημοτικό σχολείο Λεχαίου Κορίνθου, με θέμα τη γιορτή του Thanksgiving.

Αρχικά , οι μαθητές του σχολείου μας  παρουσίασαν στα Αγγλικά  τα ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με αυτή τη γιορτή. Στη συνέχεια,  αντάλλαξαν απόψεις για την έννοια και τη σημασία της ευγνωμοσύνης, για τους λόγους που πρέπει σήμερα ο καθένας από εμάς να νιώθει ευγνώμων και φυσικά για πράξεις καλοσύνης. Έπειτα,  έπαιξαν διαδικτυακά, συνεργατικά παιχνίδια. Και όλα αυτά στα Αγγλικά! Μπράβο σε όλα τα παιδιά!

  • Επικοινωνία με μαθητές από τα Άδανα της Τουρκίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος  e-Twinning Raktivism (αυθόρμητες πράξεις καλοσύνης), τα παιδιά της Ε’ δημοτικού συνδέθηκαν με μαθητές δημοτικού σχολείου στα Άδανα της Τουρκίας και συνομίλησαν στα Αγγλικά. Το θέμα τής συζήτησης ήταν οι μεγάλες θρησκευτικές γιορτές στην Ελλάδα και στην Τουρκία καθώς και τα έθιμα των γιορτών αυτών. Η γλώσσα επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών ήταν τα Αγγλικά.  Κατά τη διάρκεια του προγράμματος Raktivism οι μαθητές μας επικοινωνούν συχνά με παιδιά από άλλα σχολεία, είτε της Ελλάδας, είτε του εξωτερικού.

Oι μαθητές του γαλλικού τμήματος της Δ΄τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα etwinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές του δημοτικού σχολείου Ecole du bourg, της πόλης StDidier Au Mont d’Or, στη Γαλλία καθώς και με μαθητές της Ε΄Δημοτικού Αρσακείου Εκάλης. Ο τίτλος του έργου είναι Deux personnages imaginaires racontent …

 Σκοπός του προγράμματος etwinning είναι η ύπαρξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των δυο χωρών, χρησιμοποιώντας τη γαλλική γλώσσα, και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα και η γνωριμία με τον πολιτισμό της άλλης χώρας μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με τους μαθητές από τη Γαλλία. Τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα  έχουν την ευκαιρία εκτός από την επικοινωνία μέσω email να συμμετέχουν και σε διαδικτυακές ζωντανές συναντήσεις ή/και να στείλουν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο στο πλαίσιο των δράσεων που θα υλοποιηθούν.

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

-Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet

-Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.α.)

-Σταδιακή ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας : κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας, με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα – οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής :

 

Ιανουάριος : δυο κούκλες- μαριονέτες παρουσιάζουν την τάξη

Φεβρουάριος : παρουσίαση του σχολείου, της σχολικής ζωής, κουίζ με ερωτήσεις

Μάρτιος : παρουσίαση του κάθε μαθητή, καθημερινές συνήθειες, προτερήματα

Απρίλιος : πασχαλινά έθιμα, κάρτες, παραδόσεις

Μάιος : παρουσίαση της χώρας, μέρη διακοπών, φωτογραφίες

Ιούνιος : τηλεδιάσκεψη

Η Δ΄δημοτικού μιλάει για την ειρήνη και τον πόλεμο με τον δικό της τρόπο, στα γαλλικά.

https://www.thinglink.com/scene/1561843678794743811

Η Δ΄δημοτικού μιλάει για το ελληνικό Πάσχα στα γαλλικά.

https://read.bookcreator.com/30FhvxsQcqYFOUXNMwOnPqcqcRF2/k4I59bkmRpySu7qQoe5TbA

Η Δ΄δημοτικού του σχολείου της Γαλλίας μας διαβάζει τους μύθους που έγραψε!

https://enthdf.fr/scrapbook#/view-scrapbook/a2f8e45d-32e9-4670-a739-f425086d5924

Οι μαθητές της Δ΄τάξης  του γαλλικού τμήματος του σχολείου μας  συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος στο πρόγραμμα e-twinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές του δημοτικού σχολείου Ecole Primaire Eugène Rondeaux στην πόλη

Homblières. Ο τίτλος του έργου είναι Correspondance (Αλληλογραφία).

Σκοπός του προγράμματος e-twinning είναι η ύπαρξη της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών των δύο χωρών, χρησιμοποιώντας την γαλλική και την ελληνική γλώσσα (και σε ειδικές περιπτώσεις τα αγγλικά) και κατ’ επέκταση η ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα και η γνωριμία με τον πολιτισμό της άλλης χώρας μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με τους μαθητές από τη Γαλλία. Τα παιδιά που  συμμετέχουν στο πρόγραμμα  έχουν την ευκαιρία εκτός από την επικοινωνία μέσω e-mail να συμμετέχουν και σε διαδικτυακές ζωντανές συναντήσεις ή/και να στείλουν ηχογραφημένα μηνύματα και βίντεο στο πλαίσιο των δράσεων που θα υλοποιηθούν.

Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής:

– Αρχικά, γνωριμία με ομαδικές παρουσιάσεις μαθητών σε μορφή powerpoint και padlet.

– Γνωριμία με τους αλληλογράφους μας μέσω ατομικών/ομαδικών δημιουργιών (σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.α.).

– Σταδιακά ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας: κάθε μαθητής αποκτά έναν δικό του αλληλογράφο από τους μαθητές της άλλης χώρας με τον οποίο επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών του προγράμματος με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα – οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές είναι το εξής:

Δεκέμβριος: Παρουσίαση των μαθητών → εξοικείωση με βασικές λέξεις, εκφράσεις γνωριμίας, χαιρετισμούς, ανταλλαγή ευχών και χριστουγεννιάτικων εθίμων.

Ιανουάριος: «Παρουσιάζω το σχολείο μου» → γνωριμία με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα

στη Γαλλία, ομοιότητες και διαφορές της μαθητικής ζωής της χώρας μου.

Φεβρουάριος: Διαδικτυακή συνομιλία.

Μάρτιος: «Παρουσιάζω την οικογένειά μου» → γνωρίζω τη δομή και τον τρόπο οργάνωσης της οικογένειας ως βασικού στοιχείου της γαλλικής κοινωνίας, σταδιακά οι μαθητές γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους, ώστε να αρχίσουν να επικοινωνούν ο καθένας με τον δικό του αλληλογράφο.

Απρίλιος: Έθιμα και πασχαλινές κάρτες.

Μάιος – Ιούνιος: Παρουσιάζω τη χώρα μου – Ψηφιακό παιχνίδι – Διαδικτυακή συνομιλία.