Erasmus +

Gamified Introduction to Gamification

Μαθητοκεντρική προσέγγιση, παιχνιδοποιημένη μάθηση, μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα και στρατηγικές για το σχεδιασμό και την υλοποίηση σχεδίων μαθήματος βρέθηκαν στο επίκεντρο του προγράμματος “Gamified Introduction to Gamification” Erasmus + Project: 2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330

στο οποίο συμμετείχαν ως επιμορφούμενοι 4 εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας. Γιώτα Κωνσταντινέα από το Νηπιαγωγείο, Ιωάννα Μπουγά, Δημοτικό, Χριστίνα Δίμιζα και Κωνσταντίνα Κορμά από το Γυμνάσιο- Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την Europass Teacher Academy σε συνεργασία με την Serious Games Interactive και την ΠΔΕ Πελοποννήσου (εταίροι) και στη Βη φάση του περιελάμβανε:

  • 5μερη επιμόρφωση 30 ωρών εκπαιδευτικών από σχολεία της Περιφέρειας Πελοπ/νησου μέσα στο Μάρτιο,
  • σχεδιασμό και εφαρμογή σχεδίων μαθήματος μέσα στην τάξη που αξιοποιούν το δίλημμα και την πλατφόρμα Dibl τον Απρίλιο
  • ανατροφοδότηση, παράδοση και τελική αξιολόγηση το Μάιο.

Κεντρικό στοιχείο της επιμόρφωσης ήταν η εξοικείωση των επιμορφούμενων με την έννοια του διλήμματος, ερωτήματος δηλαδή στο οποίο δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση και στο οποίο η επιλογή γίνεται ανάμεσα σε δυο ή περισσότερες καταστάσεις/ περιπτώσεις/ συνθήκες οι συνέπειες των οποίων φαίνονται το ίδιο δυσάρεστες ή το ίδιο ελκυστικές.

Στη  μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα (dilemma-based learning) γίνεται χρήση σεναρίων που υποστηρίζουν ενεργητικές στρατηγικές μάθησης, όπως η μάθηση που βασίζεται στην επίλυση προβλήματος (problem-based learning) και η μάθηση που βασίζεται στην μελέτη περίπτωσης (case-based learning).

Μέσα από το δίλημμα καλλιεργούμε δεξιότητες ζωής:
διδάσκουμε την χρήση αξιών και την διαχείριση συναισθημάτων, ενθαρρύνουμε την κριτική σκέψη, ευαισθητοποιούμε πάνω σε σοβαρά ζητήματα, ενθαρρύνουμε τη συζήτηση και μοιραζόμαστε απόψεις.

Ποικίλα γνωστικά αντικείμενα, όπως η Κοινωνική και πολιτική Αγωγή, τα Θρησκευτικά, η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και οι Lego Μηχανισμοί μας έδωσαν την ευκαιρία να πειραματιστούμε διδακτικά με μαθητές από 5 ως 15 ετών.

Σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ανοίχτηκαν δρόμοι και ορίζοντες που ενίσχυσαν την πεποίθηση μας ότι το παιχνίδι είναι ο μόνος σοβαρός τρόπος να μαθαίνεις και ότι ουσιαστική γνώση είναι όλες εκείνες οι δεξιότητες που μένουν, όταν το σχολείο έχει τελειώσει.