Ευρωπαϊκά Προγράμματα

ERASMUS +

Mobility Ελλάδα

Το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά στο πλαίσιο συμμετοχής   Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  με τίτλο    “Statistics in Real Life” – «Η Στατιστική στη ζωή μας», είχε την χαρά και την τιμή  από τις 24/04-28/04/2023  να υποδεχτεί 32 μαθητές και 8 εκπαιδευτικούς  από την Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και  Ισπανία.  Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί στους μαθητές  μια καθαρή εικόνα της πρακτικότητας και χρησιμότητας των μαθηματικών στη ζωή και την καθημερινότητά μας.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δράσεις για μια εβδομάδα, οργανωμένο από τους εκπαιδευτικούς της ελληνικής ομάδας “Statistics in Real life”- Τίνα Γιαννακέα , Βίκυ Παπανικολάου, Ελένη Λεμπέση, Μαρία Δρέτα, Γιώργο Κουτσουμπό και Γιάννη Σταθόπουλο.

 Ήταν ένα πρόγραμμα με εκδρομές και περιηγήσεις και οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δια ζώσης εργαστήρια χωρισμένοι σε ανάμεικτες ομάδες.  Από την πρώτη κιόλας ημέρα αλληλεπιδρούσαν στα Αγγλικά και απέκτησαν καινούριους φίλους. Οι μαθητές που φιλοξενήθηκαν σε ελληνικά σπίτια βίωσαν την ελληνική καθημερινότητα, κουλτούρα, διατροφή ακόμη και τον τρόπο διασκέδασής μας.

Μια εμπειρία αξέχαστη αυτή η τελευταία κινητικότητα αυτού του προγράμματος για όλους-μαθητές ,εκπαιδευτικούς και γονείς. Τα παιδιά ωφελήθηκαν πολλαπλά, κερδίζοντας σε γνώση, κοινωνικότητα και διαπολιτισμική αντίληψη και όλα αυτά με τρόπο άμεσο, ευχάριστο και δημιουργικό!

Οι οικογένειες που συμμετείχαν  στο πρόγραμμα φιλοξενίας  μας είπαν ότι συνειδητοποίησαν πόσο δύσκολο είναι από τη μία να ενσωματώσεις παιδιά από άλλες χώρες στην δική μας καθημερινότητα αλλά από την άλλη πόσο εύκολο είναι να τα αγκαλιάσεις και να ανταλλάξεις σκέψεις και συναισθήματα. Ήταν όντως μια εβδομάδα κουραστική, αρχικά αμήχανη και δύσκολη επικοινωνιακά,  έχοντας  παιδιά διαφορετικής εθνικότητας.  Είναι όμως πραγματικά εκπληκτικό το πώς κάθε μέλος της οικογένειας βρήκε τον δικό του τρόπο προσέγγισης και  το πόσο όμορφα η αμηχανία και η συστολή αντικαταστάθηκε, καθώς περνούσαν  οι μέρες, από χαμόγελα, οικειότητα,  συζητήσεις και ευχάριστη ανταλλαγή στοιχείων διαφορετικής κουλτούρας. Είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα λειτούργησαν όλοι σαν μια  οικογένεια! Ήταν μοναδικό το συναίσθημα της στιγμής που ο γονιός με συγκίνηση  εξέφραζε πόσο σε εμπιστεύεται και σε ευχαριστούσε για όσα κάνεις, ενώ ταυτόχρονα μέσα σου ξανάλεγες το ευχαριστώ  στις οικογένειες που αγκάλιασαν τα δικά σου παιδιά στο παρελθόν.

 Μας είπαν ότι η πρόσφατη εμπειρία με τα ποικίλα συναισθήματα, τη συγκίνηση, την ενέργεια και την θετική αλληλεπίδραση, τους πρόσφερε διπλή χαρά, αλλά και διπλή λύπη την στιγμή του αποχωρισμού, με την ευχή όλων να ξαναβρεθούν κάποια στιγμή. Συναισθήματα που εκφράστηκαν με ζωγραφιές, αυτοσχέδιες κάρτες, ζεστές αγκαλιές…

 Ήταν μια εμπειρία ζωής για τα παιδιά, αλλά και τους γονείς που  ένιωσαν  την  πραγματική σημασία της της λέξης ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ!

 

Mobility Πορτογαλία

Το Λύκειο των  Εκπαιδευτηρίων  Μπουγά έκανε το τελευταίο  του ταξίδι στον κόσμο του Erasmus+  για φέτος ,στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+  “Statistics in Real Life” του Λυκείου.

Πραγματοποιήθηκε από 27/02-04/03/2023 η 4η κινητικότητα για το πρόγραμμα «Η Στατιστική στη ζωή μας», που υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και  Ισπανία. Οχτώ μαθητές του Λυκείου με τις εκπαιδευτικούς Μαρία Δρέτα και Γιάννη Σταθόπουλο βρέθηκαν στην πόλη Alijo της Πορτογαλίας  και έλαβαν μέρος σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δράσεις για μια εβδομάδα.

Αρχικά, έγινε υποδοχή και ξενάγηση  στους χώρους του σχολείου  και έγιναν οι πρώτες παρουσιάσεις των σχολείων και των πόλεων από τα ίδια τα παιδιά.  Επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο και το κέντρο της πόλης Alijo. Μία άλλη επίσκεψή μας ήταν στο Favaios Village, όπου οι μαθητές με διασκεδαστικό τρόπο συμμετείχαν στην παραγωγή του παραδοσιακού ψωμιού του συγκεκριμένου χωριού. Ακόμη, ξεναγηθήκαμε και στο Wine Museum. Επίσης, πήγαμε στην πόλη Vila Nova de Gaia , όπου είδαμε το ELA Aquarium και έγινε και επίσκεψη στην ακτογραμμή για παρατήρηση της επίδρασης της κλιματικής αλλαγής στην προέλαση της θάλασσας . Ακόμη πήγαμε βαρκάδα μεταξύ Jacinto Dunes και Aveiro City  όπου κατεβήκαμε και έγινε ξενάγηση.Βέβαια δεν έλειψαν τα εργαστήρια , όπου τα παιδιά συνεργάστηκαν στην κατασκευή διαγραμμάτων, ακολουθώντας στατιστικά στοιχεία, που σχετίζονταν με την διακύμανση της μέσης θερμοκρασίας και βροχόπτωσης τα τελευταία 20 χρόνια σε κάθε χώρα εταίρο. Μία άλλη επίσκεψη και βαρκάδα έγινε στο  Douro River μεταξύ Pinhao και  Tua . Στην Tua πήγαμε στο Interpretative Centre της κοιλάδας εκεί και είδαμε και το φράγμα τους. Οι εκδρομές συνεχίστηκαν με το Βιολογικό Πάρκο στην Serra da Meadas και την πόλη Lamego. Το πρόγραμμα έκλεισε με επίσκεψη στην πόλη Vila Real  και το Επιστημονικό τους κέντρο εκεί. Κάθε απόγευμα οι μαθητές φιλοξενούνταν σε σπίτια μαθητών του σχολείου της Πορτογαλίας, όπου έζησαν από κοντά την καθημερινότητα των  οικογενειών, την κουλτούρα τους, την διατροφή τους, ακόμη και τον τρόπο διασκέδασής τους. Η φιλοξενία μας εκεί έκλεισε με πάρτι, παραδοσιακούς χορούς, αγκαλιές,  χαμόγελα και συγκίνηση.

Για τους μαθητές που ταξίδεψαν στην Πορτογαλία ήταν μια μοναδική εμπειρία. Γνώρισαν από πρώτο χέρι τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Πορτογαλίας,απέκτησαν νέους φίλους και συνεργάστηκαν με ευπρέπεια. ‘Όπως είπαν αυτή η φανταστική εμπειρία τους γέμισε γενικά σαν ανθρώπους .Γύρισαν στην Ελλάδα με μια βαλίτσα γεμάτη αναμνήσεις , μνήμες και αυτοπεποίθηση. Όλα αυτά που έζησαν θα τους συνοδεύουν για πάντα και θα τα θυμούνται με αγάπη και πολλή νοσταλγία.

Ο St. Augustine είπε: Ο κόσμος είναι σαν ένα βιβλίο και αυτοί που δεν ταξιδεύουν είναι σαν να διαβάζουν μόνο την πρώτη σελίδα.

Επόμενο ραντεβού της ομάδας “Statistics in Real Life” τον Απρίλιο του 2023 στην Ελλάδα!

Mobility Πολωνία

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά συνεχίζουν τα ταξίδια στον κόσμο του Erasmus+!

Συνεχίζονται οι κινητικότητες μαθητών και εκπαιδευτικών στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+  “Statistics in Real Life” του Λυκείου.

Πραγματοποιήθηκε από 16/10-22/10/2022 η 3η κινητικότητα για το πρόγραμμα «Η Στατιστική στη ζωή μας», που υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και  Ισπανία. Οχτώ μαθητές του Λυκείου με τις εκπαιδευτικούς Τίνα Γιαννακέα και Βίκυ Παπανικολάου βρέθηκαν στην πόλη Wiry, που βρίσκεται στην κεντροδυτική Πολωνία και έλαβαν μέρος σε ένα πρόγραμμα γεμάτο δράσεις για μια εβδομάδα.

Αρχικά, έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, μας μίλησαν για το εκπαιδευτικό τους σύστημα και έγιναν οι πρώτες γνωριμίες των παιδιών μέσα από παιχνίδια. Επισκεφθήκαμε το ΙΤΡΟΚ, μια μονάδα αποτέφρωσης απορριμμάτων, όπου είδαμε όλη την διαδικασία από κοντά και μάθαμε για το πως αξιοποιούνται τα δευτερογενή καύσιμα που δημιουργούνται. Μία άλλη επίσκεψή μας ήταν στο Μουσείο Κρουασάν «Rogolowe Muzeum Poznania» στην Poznan, όπου οι μαθητές με διασκεδαστικό τρόπο συμμετείχαν στην παραγωγή του παραδοσιακού κρουασάν της συγκεκριμένης πόλης. Ακόμη, ξεναγηθήκαμε και στην παλιά αγορά και είδαμε τα αξιοθέατα. Επίσης, πήγαμε στην πόλη Wroclaw, όπου είδαμε τα αξιοθέατα και επισκεφτήκαμε το καταπληκτικό μουσείο “The Museum of Water Hydropolis” ένα μουσείο αφιερωμένο στο νερό, όπου στις εκθέσεις χρησιμοποιείται μια ποικιλία τεχνολογίας για να διδάξουν στους επισκέπτες σχετικά με το ρόλο του νερού στο περιβάλλον, τη σημασία του για τον άνθρωπο και την ιστορία των ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων με το νερό. Με μεγάλη χαρά μας υποδέχτηκαν   στο δημαρχείο στην Komorniki, όπου μας μίλησε ο αντιδήμαρχος και τα μέλη του συμβουλίου για την κοινότητά τους. Βέβαια δεν έλειψαν τα εργαστήρια και τα παιχνίδια. ‘Έγιναν εργαστήρια όπου τα παιδιά συνεργάστηκαν στην κατασκευή διαγραμμάτων, ακολουθώντας στατιστικά στοιχεία. Έπαιξαν και το παιχνίδι «geocaching» στο Wielkopolska National Park Centre, όπου περπάτησαν  περίπου 6 χιλιόμετρα, ακολουθώντας στοιχεία, για να βρουν τον χαμένο θησαυρό. Ο κόπος τους ανταμείφθηκε, αφού στο τέλος της διαδρομής έψησαν παραδοσιακά λουκάνικα για να φάνε.  Κάθε απόγευμα οι μαθητές φιλοξενούνταν σε σπίτια μαθητών του σχολείου της Πολωνίας, όπου έζησαν από κοντά την καθημερινότητα μιας Πολωνικής οικογένειας, την κουλτούρα τους, την διατροφή τους, ακόμη και τον τρόπο διασκέδασής τους. Η τελευταία μέρα έκλεισε με πάρτι, παραδοσιακούς χορούς, αγκαλιές,  χαμόγελα και συγκίνηση.

Οι μαθητές μας μέσα από τα ταξίδια των προγραμμάτων Erasmus+ κατακτούν την γνώση και αναπτύσσουν δεξιότητες, όπως  επικοινωνία, συνεργασία, ανάληψη πρωτοβουλιών, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο τις ξένες γλώσσες. Η μάθηση δεν κατακτιέται μόνο μέσα στην τάξη αλλά και έξω από αυτήν.

Για τους μαθητές που ταξίδεψαν στην Πολωνία το Erasmus σημαίνει: κάνω φίλους, μαθαίνω, εξασκώ τα αγγλικά μου, γνωρίζω καινούριες κουλτούρες, επικοινωνώ, συνεργάζομαι, ταξιδεύω, εμπειρία ζωής.

Επόμενο ραντεβού της ομάδας “Statistics in Real Life” τον Φεβρουάριο του 2023 στην Πορτογαλία!

Mobility Σουηδία

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβολές στην κοινωνία και την εκπαίδευση και τις προκλήσεις σε πολλούς τομείς που θα έρθουν αντιμέτωποι οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενήλικες ενεργοί πολίτες,  συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus+ .

Ένα πρόγραμμα στο οποίο το Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά  έχει ήδη εγκριθεί να συμμετέχει φέρει τον τίτλο “Statistics in Real Life” – «Η Στατιστική στη  ζωή μας» και υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από τη Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και Ισπανία. Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί στους μαθητές μια καθαρή εικόνα της πρακτικότητας και χρησιμότητας των μαθηματικών στη ζωή και την καθημερινότητά μας.

Η πρώτη κινητικότητα του παραπάνω προγράμματος Erasmus+ του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, για μαθητές και εκπαιδευτικούς  πραγματοποιήθηκε 3-9 Απριλίου 2022 στο Staffanstorp  της Σουηδίας.  Στο πρόγραμμα «Statistics inReal Life» του Erasmus+ συμμετείχαν εκτός από τους μαθητές του σχολείου Hagalidskolan του Staffanstorp  που φιλοξένησε τα εκπαιδευτήρια Μπουγά και μαθητές από τρία επιπλέον σχολεία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Πολωνία.

Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν  από οικογένειες Σουηδών μαθητών και βίωσαν άμεσα την κουλτούρα τους  όπως τη διατροφή τους, τις  οικογενειακές συνήθειες, τη μετακίνηση ή τον τρόπο διασκέδασης τους.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί για μία εβδομάδα λειτούργησαν με βάση το Σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα και  κινήθηκαν στους ρυθμούς του σχολείου του Staffanstorp. Συμμετείχαν σε δια ζώσης εργαστήρια με θέμα, την ανακύκλωση, την μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και τη διαχείριση των απορριμμάτων. Οι ανάμεικτες ομάδες των μαθητών από όλες τις χώρες που μετείχαν στο πρόγραμμα, τους έδωσε τη δυνατότητα να ανταλλάξουν πληροφορίες και να συζητήσουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα της  χώρας τους. Το πρόγραμμα περιείχε επίσης ξενάγηση σε βιολογικό καθαρισμό του Staffanstorp καθώς και επίσκεψη και ξενάγηση σε ένα από  τα πιο σύγχρονα εργοστάσια ανακύκλωσης στο Μάλμε της Σουηδίας.

Σε  ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Σκανδιναβίας, επισκέφτηκαν το Κέντρο Φυσικών Επιστημών του πανεπιστημίου της Λουντ και είχαν την δυνατότητα μέσα από διαδραστικά εκθέματα να πειραματιστούν σε διάφορα  πειράματα με έμφαση στην επιστήμη και την τεχνολογία.

Η εκδρομή  στο Vikinga Tider  ένα αρχαιολογικό υπαίθριο μουσείο, με επίκεντρο την εποχή των Βίκινγκ και τον πρώιμο Μεσαίωνα, άφησε στους μαθητές τις καλύτερες εντυπώσεις, καθώς είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν στο χρόνο και να δουν μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες τον  τρόπο ζωής των Βίκινγκ.

Την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Τίνα Γιαννακέα και Ελένη Λεμπέση μαζί με τους μαθητές του Λυκείου, Μαρισόφη Ευτυχιάκου, Αγάπη Λαπιώτη, Φένια Μακρή, Γιώργο Μέρκο,  Νίκο Μπαρούνη,  Ευσταθία Θεοδωρακοπούλου, Έκτωρα Παπανικολάου και Ηλία Ποντίκη.

Μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και επιβεβαιώνει την αξία των προγραμμάτων, γιατί όπως ανέφερε και η  διευθύντρια εκπαίδευσης του Staffanstorp,  Asa Ekstrand, κατά την ομιλία της στους συμμετέχοντες,  τα προγράμματα Erasmus μειώνουν τις αποστάσεις, ανοίγουν τα σύνορα και μας φέρνουν όλους πιο κοντά.

Mobility Ισπανία

Περίπου ένα μήνα μετά την κινητικότητα στη Σουηδία, στις 8-14 Μαΐου, οι ομάδες του προγράμματος ERASMUS+ Statistics in Real Life συναντιούνται ξανά. Αυτή τη φορά τόπος συνάντησης είναι ένα ισπανικό χωριό, περίπου 90 χλμ. βορειοδυτικά της Σεβίλλης, η Segura de León.

Κατά την πρώτη μέρα ξεναγηθήκαμε αρχικά στους χώρους του σχολείου – οικοδεσπότη και στη συνέχεια στη Segura de León, όπου οι οικοδεσπότες μάς αφηγήθηκαν την ιστορία κάθε μνημείου μέσα από ένα παιχνίδι, που είχαν ετοιμάσει για εμάς. Έπειτα, επιστρέψαμε στο σχολείο και πραγματοποιήσαμε ένα βιωματικό εργαστήρι, στο οποίο συνεργάστηκαν παιδιά από διαφορετικές χώρες και οι πρώτες φιλίες άρχισαν να δημιουργούνται.

Την επόμενη μέρα ξεναγηθήκαμε από έναν έμπειρο σπηλαιολόγο σε τρεις σπηλιές της περιοχής Fuentes de León. Μας εξήγησε πώς έχουν δημιουργηθεί οι διάφοροι σχηματισμοί των πετρωμάτων μέσα στις σπηλιές, αλλά και τα ευρήματα που προκύπτουν από αυτά, παραδείγματος χάριν για τις αλλαγές του κλίματος στην πάροδο του χρόνου, για την ανθρώπινη δραστηριότητα στην περιοχή. Ύστερα, επισκεφθήκαμε ένα μοναστήρι και καθίσαμε στην πλατεία του χωριού Calera de León, όπου τα παιδιά μας εξέπληξαν τους πάντες χορεύοντας ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται με την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο βιολογικού καθαρισμού του νερού, το οποίο ήταν ένα πραγματικό κόσμημα. Σε μία ραδιοφωνική εκπομπή με θέμα την κατανάλωση και την επάρκεια του νερού, αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, παιδιά από όλες τις συμμετέχουσες χώρες διατυπώνουν τις απόψεις τους και κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Την προτελευταία μέρα, επισκεφθήκαμε το Ινστιτούτο για το κλίμα στο Πανεπιστήμιο του Badajoz. Εκεί παρακολουθήσαμε μία ενδιαφέρουσα ομιλία που αφορούσε το κλίμα και την κλιματική αλλαγή, την καταγραφή και την πρόγνωση του καιρού. Επιπλέον, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τόσο παλαιότερα, όσο και σύγχρονα όργανα μέτρησης μετεωρολογικών δεικτών.

Η τελευταία μέρα περιλάμβανε μερικές ακόμα δραστηριότητες εντός σχολείου. Αφού κάθε ομάδα κατέγραψε δεδομένα από το μετεωρολογικό σταθμό της, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, αποτελούμενες από εκπροσώπους όλων των αποστολών, και διασκέδασαν λύνοντας γρίφους στα “Escape Rooms” που είχαν ετοιμάσει οι οικοδεσπότες. Τη λήξη του σχολικού ωραρίου ακολούθησε ένα μεγάλο πάρτυ με παραδοσιακά ισπανικά εδέσματα, τα οποία είχαν ετοιμάσει οι οικοδεσπότες γονείς.

Την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί Γιώργος Κουτσουμπός και Χάρις Γεωργούντζου μαζί με τους μαθητές του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Αλεξάνδρα Δουλάμη, Μαρία Ελπίδη, Μαριλίνα Κουτσουμπού, Πένυ Κράνια, Γωγώ Παπανικολάου, Θοδωρής Παρασκευόπουλος, Γρηγόρης Πετρούλιας και Μαρία Τζιοκόλα

Η κινητικότητα αυτή είναι μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας. Παιδιά και εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους και  να έρθουμε σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες. Τα έντονα συναισθήματα  και η συγκίνηση όλων κατά την αποχώρησή μας αποδεικνύουν πόσο σημαντικό είναι να συνεχίζουν τα υλοποιούνται τέτοια προγράμματα και να ενθαρρύνεται η συμμετοχή σε αυτά.

Gamified Introduction to Gamification

Μαθητοκεντρική προσέγγιση, παιχνιδοποιημένη μάθηση, μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα και στρατηγικές για το σχεδιασμό και την υλοποίηση σχεδίων μαθήματος βρέθηκαν στο επίκεντρο του προγράμματος “Gamified Introduction to Gamification” Erasmus + Project: 2021-2-EL01-KA210-SCH-000050330

στο οποίο συμμετείχαν ως επιμορφούμενοι 4 εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας. Γιώτα Κωνσταντινέα από το Νηπιαγωγείο, Ιωάννα Μπουγά, Δημοτικό, Χριστίνα Δίμιζα και Κωνσταντίνα Κορμά από το Γυμνάσιο- Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την Europass Teacher Academy σε συνεργασία με την Serious Games Interactive και την ΠΔΕ Πελοποννήσου (εταίροι) και στη Βη φάση του περιελάμβανε:

  • 5μερη επιμόρφωση 30 ωρών εκπαιδευτικών από σχολεία της Περιφέρειας Πελοπ/νησου μέσα στο Μάρτιο,
  • σχεδιασμό και εφαρμογή σχεδίων μαθήματος μέσα στην τάξη που αξιοποιούν το δίλημμα και την πλατφόρμα Dibl τον Απρίλιο
  • ανατροφοδότηση, παράδοση και τελική αξιολόγηση το Μάιο.

Κεντρικό στοιχείο της επιμόρφωσης ήταν η εξοικείωση των επιμορφούμενων με την έννοια του διλήμματος, ερωτήματος δηλαδή στο οποίο δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση και στο οποίο η επιλογή γίνεται ανάμεσα σε δυο ή περισσότερες καταστάσεις/ περιπτώσεις/ συνθήκες οι συνέπειες των οποίων φαίνονται το ίδιο δυσάρεστες ή το ίδιο ελκυστικές.

Στη  μάθηση που βασίζεται στο δίλημμα (dilemma-based learning) γίνεται χρήση σεναρίων που υποστηρίζουν ενεργητικές στρατηγικές μάθησης, όπως η μάθηση που βασίζεται στην επίλυση προβλήματος (problem-based learning) και η μάθηση που βασίζεται στην μελέτη περίπτωσης (case-based learning).

Μέσα από το δίλημμα καλλιεργούμε δεξιότητες ζωής:
διδάσκουμε την χρήση αξιών και την διαχείριση συναισθημάτων, ενθαρρύνουμε την κριτική σκέψη, ευαισθητοποιούμε πάνω σε σοβαρά ζητήματα, ενθαρρύνουμε τη συζήτηση και μοιραζόμαστε απόψεις.

Ποικίλα γνωστικά αντικείμενα, όπως η Κοινωνική και πολιτική Αγωγή, τα Θρησκευτικά, η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και οι Lego Μηχανισμοί μας έδωσαν την ευκαιρία να πειραματιστούμε διδακτικά με μαθητές από 5 ως 15 ετών.

Σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ανοίχτηκαν δρόμοι και ορίζοντες που ενίσχυσαν την πεποίθηση μας ότι το παιχνίδι είναι ο μόνος σοβαρός τρόπος να μαθαίνεις και ότι ουσιαστική γνώση είναι όλες εκείνες οι δεξιότητες που μένουν, όταν το σχολείο έχει τελειώσει.