Ειδικότητες

Το πρόγραμμα της βασικής γυμναστικής για παιδιά 18 μηνών -4 ετών, αποτελεί ένα καλά οργανωμένο και ποικιλόμορφο πρόγραμμα φυσικής αγωγής μέσα από το οποίο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον αθλητισμό από πολύ μικρή ηλικία. Το πρόγραμμα υλοποιείται μια φορά την εβδομάδα στα τμήματα του Παιδικού Σταθμού (Μεταβρεφικά-Προπρονήπια) από την Μαρία Σκαφιδά, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, δασκάλα χορού και αθλήτρια στίβου.

Το πρόγραμμα γυμναστικής  είναι σχεδιασμένο κατάλληλα για αυτές τις ηλικίες και έχει ως στόχο:

  • Την ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων, όπως: δεξιότητες σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, ρολάρισμα σώματος, ισορροπίες κλπ), δεξιότητες μετακίνησης (περπάτημα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση κλπ), Δεξιότητες χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, χτύπημα με αντικείμενα κ.α
  • Την ανάπτυξη κινητικών εννοιών όπως αντίληψη χώρου, του σώματος, της ποιότητας στην κίνηση, της αντίληψης σχέσεων, της προσπάθειας, του ρυθμού κ.α
  • Την εφαρμογή των κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών (στη γυμναστική, στον χορό, σε αναπτυξιακά κατάλληλα παιχνίδια)
  • Την ενεργοποίηση της φαντασίας και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας
  • Την εκμάθηση απλών κανόνων και στην εδραίωση σταθερών συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία
  • Την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και του θάρρους
  • Την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων για την αποδοχή των άλλων και την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ τους
  • Την επαφή και τη γνωριμία τους με γνωστά αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις κ.α

Η επιτυχία των στόχων αυτών εγγυάται σε μεγάλο βαθμό την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών στις επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Τα “Μουσικά καλωσορίσματα” είναι αφιερωμένα στη δημιουργία ενός πλούσιου σε ρυθμικά και μελωδικά ερεθίσματα περιβάλλοντος, προσαρμοσμένου στην ηλικία, τις δεξιότητες και τις ανάγκες των παιδιών.

Παράλληλα πραγματοποιείται η πρώτη γνωριμία των παιδιών με τα μικρά ρυθμικά και μελωδικά κρουστά όργανα που χρησιμοποιούνται στη μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff. Τα παιδιά πειραματίζονται στην παραγωγή και αναγνώριση νέων και διαφορετικών ήχων. Έτσι, ενεργοποιούν το σώμα τους σε νέα ερεθίσματα και ακούσματα, μαθαίνουν να συντονίζονται με το ρυθμό, και να κινούνται παράλληλα με τις διαφορετικές μελωδίες. Διάφορες γνώριμες εικόνες από τη φύση και την καθημερινότητα τους αναπαρίστανται μουσικοθεατρικά. Παίζουν, τραγουδούν και χαίρονται μετατρέποντας την επαφή τους με τη μουσική, σε μια ευχάριστη εμπειρία έκφρασης και ανακάλυψης.

Η μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff είναι μια ολιστική μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση η οποία συνδυάζοντας, το ρυθμό (τραγούδια), την κίνηση (χορό), τον αυτοσχεδιασμό και το

θεατρικό παιχνίδι, βοηθά τα παιδιά θα γνωρίσουν βιωματικά τις πρωταρχικές έννοιες της μουσικής.

Στην τάξη της μουσικοκινητικής αγωγής δίνεται ο ασφαλής χώρος και χρόνος στα παιδιά να εκφραστούν, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους, να αυτοσχεδιάσουν, να κοινωνικοποιηθούν, να συνυπάρξουν, να αλληλεπιδράσουν και να αποκτήσουν με την πάροδο του χρόνου, το καθένα με το δικό του ρυθμό, νέες μουσικές και εκφραστικές δεξιότητες. Βασικός στόχος του μαθήματος της μουσικοκινητικής αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, των μουσικών και ψυχοκινητικών ικανοτήτων του παιδιού, η αισθητική τους καλλιέργεια και μακροπρόθεσμα η καθιέρωση της τέχνης της μουσικής ως εργαλείου προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασής τους εφ’ όρου ζωής.

Την Μουσικοκινητική Αγωγή πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα στα τμήματα του Παιδικού Σταθμού (Μεταβρεφικά-Προπρονήπια) και εμψυχώνει η Μουσικοπαιδαγωγός Ερατώ Αλτόκα.

page6image41873216

Η Αγγλική Γλώσσα αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην εκπαίδευση των παιδιών μας. Η κατανόηση και η χρήση μιας δεύτερης ίσως και τρίτης γλώσσας ανοίγει καινούριους ορίζοντες στο μέλλον τους. Είναι επίσης επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι όσο πιο νωρίς τα παιδιά έρθουν σε επαφή με την ξένη γλώσσα, τόσο καλύτερη είναι η εξοικείωση τους με αυτή.

Η επαφή των παιδιών με μια δεύτερη γλώσσα στη μικρή ηλικία τους δίνει ένα σίγουρο προβάδισμα στην προφορά και μια εξοικείωση με τη δομή της γλώσσας. Η ευκολία με την οποία τα παιδιά μιμούνται, αποστηθίζουν και θυμούνται τα βοηθά να μαθαίνουν γρήγορα και εύκολα.

Η μεθοδολογία της εκμάθησης της ξένης γλώσσας στη προσχολική ηλικία γίνεται μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, ρυθμικά ποιήματα -rhymes, τραγούδια και παιχνίδια μνήμης σε οικεία θεματολογία, έτσι ώστε να αισθανθούν ασφάλεια και να αποκομίσουν μια θετική πρώτη εντύπωση.

Στόχος μας, στα Προπρονήπια είναι μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, την κίνηση και βοηθούμενοι από οπτικοακουστικά μέσα ,τα παιδιά να αποκτήσουν ένα απλό, βασικό λεξιλόγιο στην Αγγλική γλώσσα (χρώματα, ζώα, αριθμοί, μέλη του σώματος, συναισθήματα) ,να κατανοούν καθημερινές προτάσεις, χαιρετισμούς κ.λπ. και να χτίσουν μια ουσιαστική σχέση μέσα από διασκεδαστικές κατάλληλες για την ηλικία τους δραστηριότητες.

Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας στη μικρή ηλικία είναι ίδια με την εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας. Έτσι όπως περιμένατε το παιδί σας πρώτα να κατανοήσει απλές λέξεις, οδηγίες, πληροφορίες στη μητρική γλώσσα και μετά να παράγει λέξεις και σιγά-σιγά φράσεις, έτσι αντιμετωπίζεται και η δεύτερη γλώσσα.

Τα τραγούδια είναι ένα χρήσιμο «εργαλείο» στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας καθώς βοηθούν τα παιδιά να μάθουν καινούργιες λέξεις και φράσεις εύκολα και ευχάριστα. Θυμηθείτε πώς ξεκίνησαν να μιλούν τη μητρική τους γλώσσα και επιτρέψτε τους να κάνουν λάθη. Ενθαρρύνετέ τα να σας τραγουδούν, να σας μιλούν όπως αυτά ξέρουν. Αν γνωρίζετε κάποια από τα τραγουδάκια που σας λένε, τραγουδήστε μαζί τους. Με τη συχνή επανάληψη τα όποια λάθη διορθώνονται.

Στόχος μας είναι τα παιδιά να αγαπήσουν την ώρα των Αγγλικών και να κατανοήσουν ότι τα Αγγλικά είναι μια άλλη γλώσσα, ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας με άλλους λαούς, μεάλλα παιδιά από άλλες χώρες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μια φορά την εβδομάδα στα τμήματα των Προπρονηπίων από την καθηγήτρια Αγγλικών Stacy Lebaropoulos .

Το Baby Tennis είναι ένα περιεκτικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας και αποτελεί πηγή έμπνευσης. Μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία, πραγματοποιείται μια ανάμιξη από αναπτυξιακά ορθές και κατάλληλες δραστηριότητες, σχολικής ετοιμότητας και ιστορίες μέσα σε ένα περιβάλλον γηπέδου τένις.

Είναι ένα προαιρετικό πρόγραμμα, για παιδιά Προπρονηπίων που πραγματοποιείται μέσα στο σχολικό ωράριο, στον χώρο του σχολείου από εξειδικευμένους εκπαιδευτές.