Καινοτόμα Προγράμματα

Το πρόγραμμα της βασικής γυμναστικής για παιδιά 2,5 – 4 ετών, αποτελεί ένα καλά οργανωμένο και ποικιλόμορφο πρόγραμμα φυσικής αγωγής μέσα από το οποίο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον αθλητισμό από πολύ μικρή ηλικία.

Το πρόγραμμα γυμναστικής έχει ως στόχο:

  • Την ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων, όπως: δεξιότητες σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, ρολάρισμα σώματος, ισορροπίες κλπ), δεξιότητες μετακίνησης (περπάτημα,τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση κλπ), Δεξιότητες χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, χτύπημα με αντικείμενα κ.α
  • Την ανάπτυξη κινητικών εννοιών όπως αντίληψη χώρου, του σώματος, της ποιότητας στην κίνηση, της αντίληψης σχέσεων, της προσπάθειας, του ρυθμού κ.α
  • Την εφαρμογή των κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών (στη γυμναστική, στον χορό, σε αναπτυξιακά κατάλληλα παιχνίδια)
  • Την ενεργοποίηση της φαντασίας και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας
  • Την εκμάθηση απλών κανόνων και στην εδραίωση σταθερών συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία
  • Την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και του θάρρους
  • Την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων για την αποδοχή των άλλων και την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ τους
  • Την επαφή και τη γνωριμία τους με γνωστά αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις κ.α

Η επιτυχία των στόχων αυτών εγγυάται σε μεγάλο βαθμό την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών στις επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Τα παιδιά πειραματίζονται στην παραγωγή και αναγνώριση νέων και διαφορετικών ήχων. Έτσι, ενεργοποιούν το σώμα τους σε νέα ερεθίσματα και ακούσματα, μαθαίνουν να συντονίζονται με το ρυθμό, και να κινούνται παράλληλα με τις διαφορετικές μελωδίες. Διάφορες γνώριμες εικόνες από τη φύση και την καθημερινότητα τους αναπαρίστανται μουσικοθεατρικά. Παίζουν, τραγουδούν και χαίρονται μετατρέποντας την επαφή τους με τη μουσική, σε μια ευχάριστη εμπειρία έκφρασης και ανακάλυψης.

Δίνεται ο ασφαλής χώρος και χρόνος στα παιδιά να εκφραστούν, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους, να αυτοσχεδιάσουν, να κοινωνικοποιηθούν, να συνυπάρξουν, να αλληλεπιδράσουν και να αποκτήσουν με την πάροδο του χρόνου, το καθένα με το δικό του ρυθμό, νέες μουσικές και εκφραστικές δεξιότητες. Βασικός στόχος της μουσικοκινητικής αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, των μουσικών και ψυχοκινητικών ικανοτήτων του παιδιού, η αισθητική τους καλλιέργεια και μακροπρόθεσμα η καθιέρωση της τέχνης της μουσικής ως εργαλείου προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασής τους εφ’ όρου ζωής.

 

Η Αγγλική Γλώσσα αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην εκπαίδευση των παιδιών μας. Η κατανόηση και η χρήση μιας δεύτερης ίσως και τρίτης γλώσσας ανοίγει καινούριους ορίζοντες στο μέλλον τους. Είναι επίσης επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι όσο πιο νωρίς τα παιδιά έρθουν σε επαφή με την ξένη γλώσσα, τόσο καλύτερη είναι η εξοικείωση τους με αυτή.

Η επαφή των παιδιών με μια δεύτερη γλώσσα στη μικρή ηλικία τους δίνει ένα σίγουρο προβάδισμα στην προφορά και μια εξοικείωση με τη δομή της γλώσσας. Η ευκολία με την οποία τα παιδιά μιμούνται, αποστηθίζουν και θυμούνται τα βοηθά να μαθαίνουν γρήγορα και εύκολα.

Η μεθοδολογία της εκμάθησης της ξένης γλώσσας στη προσχολική ηλικία γίνεται μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, ρυθμικά ποιήματα -rhymes, τραγούδια και παιχνίδια μνήμης σε οικεία θεματολογία, έτσι ώστε να αισθανθούν ασφάλεια και να αποκομίσουν μια θετική πρώτη εντύπωση.

Στόχος μας είναι μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, την κίνηση και βοηθούμενοι από οπτικοακουστικά μέσα ,τα παιδιά να αποκτήσουν ένα απλό, βασικό λεξιλόγιο στην Αγγλική γλώσσα (χρώματα, ζώα, αριθμοί, μέλη του σώματος, συναισθήματα) ,να κατανοούν καθημερινές προτάσεις, χαιρετισμούς κ.λπ. και να χτίσουν μια ουσιαστική σχέση μέσα από διασκεδαστικές κατάλληλες για την ηλικία τους δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα Διερευνητικής Μάθησης : «Μικροί Εξερευνητές»  βασίζεται στην  προσπάθεια του παιδιού να μαθαίνει μόνο του, κάνοντας χρήση των εμπειριών και των δυνατοτήτων του, μέσα σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα.

Οι παιδαγωγοί:

  • Γνωρίσουν και ενισχύουν τις ιδιαιτερότητες του φάσματος 3-6 ετών, διαχωρίζοντας τις βιολογικές (φροντίδα, προστασία) από τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε ηλικίας
  • Εξασφαλίζουν πληροφορίες και ποικίλα ερεθίσματα για τα παιδιά
  • Καταγράφουν τις εμπειρίες των παιδιών και  σχεδιάζουν νέες

Τα παιδιά:

  • Διαχειρίζονται τις πληροφορίες και τα ερεθίσματα, στον βαθμό που μπορούν, σύμφωνα με την ηλικία τους
  • Γνωρίζουν το σώμα τους σε σχέση με το περιβάλλον που ζουν και κινούνται
  • Εκφράζονται , αναγνωρίζουν και διαχειρίζονται το συναίσθημά τους
  • Δημιουργούν τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, (ότι πιο κοντινό στην πραγματική εικόνα) οι οποίες τα βοηθούν να αντιληφθούν τον κόσμο γύρω τους.

Το πρόγραμμα συμβάλλει στην επιμόρφωση των παιδαγωγών  σε γνωσιακό επίπεδο  και αλλάζει τη  στάση και τις πεποιθήσεις τους σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών, σε εξελικτικό επίπεδο. Οι νέες γνώσεις μέσα από τις νευροεπιστήμες, δίνουν εξηγήσεις στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, οι οποίες έχουν  αποκτηθεί εμπειρικά μέσα από την καθημερινή επαφή με τα παιδιά. Ο πρακτικός σχεδιασμός δράσεων, η εφαρμογή στην τάξη, η παρατήρηση, η καταγραφή, η ανταλλαγή πληροφοριών και τέλος η συζήτηση και η αναφορά προβληματισμών, δυσκολιών, εμπειριών μέσα στην ομάδα των παιδαγωγών, ενισχύει το παιδαγωγικό τους έργο.

Messy Play… ο έμφυτος τρόπος παιχνιδιού των παιδιών

  • Το αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει
  • Χρησιμοποιούμε υλικά που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις
  • Παίζουμε χωρίς περιορισμούς
  • Εξερευνούμε ελεύθερα

 Το Messy Play …

  • Δεν έχει σωστό ή λάθος τρόπο να παίξεις
  • Δεν επιβάλλει κανόνες

Είναι ένα παιχνίδι απολύτως ανοιχτό 

  • Στηρίζεται στην ανακάλυψη και καλλιέργεια την δεξιοτήτων δημιουργικότητας και επικοινωνίας

H συμβολή του Messy Play στην ανάπτυξη των παιδιών είναι τεράστια.

Τα παιδιά έχουν ανάγκη το μικρό «χάος» που προκαλεί το Messy Play και  τα βοηθά να

εκφραστούν να εκτονωθούν και να χαρούν!

Το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χαριστική Βιβλιοθήκη» καλλιεργεί τη φιλαναγνωσία μέσα από μια παιγνιώδη, διαδραστική διαδικασία. Με πρωταγωνιστές τα βιβλία και συνοδοιπόρους γονείς και παιδιά εξελίσσεται κατά τη διάρκεια του χρόνου μια δράση που  σκοπό έχει τα παιδιά, να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα βιβλία.

Μια διαδικασία που προάγει τη φιλαναγνωσία, ελευθερώνει την παιδική φαντασία και μεγαλώνει μικρούς αναγνώστες.

Το πρόγραμμα «Χαριστική Βιβλιοθήκη», συμμετέχει κάθε χρόνο στη μεγάλη γιορτή του σχολείου, τις « Βιβλιοδρομίες» με πολλές δράσεις, παιχνίδια και εκπλήξεις για παιδιά και γονείς.