Εκδρομές – Επισκέψεις

Από 12 – 14 Οκτωβρίου 2018 ομάδα μαθητών /τριών και εκπαιδευτικών του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στη Β. Ήπειρο της Αλβανίας. Ο σκοπός μας διπλός. Αφενός να περιηγηθούμε στα εδάφη όπου εκτελούνται εργασίες εντοπισμού, ανάσυρσης, ταυτοποίησης και ταφής οστών Ελλήνων στρατιωτών που σκοτώθηκαν στο αλβανικό μέτωπο κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου 1940 – 41, και αφετέρου να αποτίσουμε ως σχολείο έναν ελάχιστο φόρο τιμής στους αφανείς κυρίως Έλληνες στρατιώτες που παραμένουν ακόμη είτε διάσπαρτοι και άταφοι είτε ενταφιασμένοι αλλά μη ταυτοποιημένοι στην περιοχή της Β. Ηπείρου.

 

Παράλληλα, θελήσαμε να έρθουμε σε επαφή γνωριμίας με ελληνορθόδοξους μαθητές που φοιτούν στο εννιάχρονο ελληνοαλβανικό σχολείο Αργυροκάστρου «Πνοή Αγάπης» και το Λύκειο που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια, αμφότερα πραγματικά «έργα πνοής» του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ.κ. Αναστασίου.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το ταξίδι μας τόνωσε τόσο την εθνική μνήμη των μεγαλυτέρων και συνετέλεσε στη διαμόρφωση υγιούς εθνικής συνείδησης των μαθητών, όσο και, σύσφιξε τους δεσμούς μας με την ομογένεια αναγνωρίζοντας το πολύπλευρο έργο της ελληνορθόδοξης εκπαίδευσης που παρέχεται στα ελληνόφωνα σχολεία.

Κύριοι σταθμοί του περιηγητικού ταξιδιού μας:

α. Το Στρατιωτικό Μουσείο Πολέμου 1940 – 41. Ένα μικρό μουσείο που χάρη στην περιεκτική και κατατοπιστική ξενάγηση του στρατιώτη ξεναγού από το Τάγμα των Τεθωρακισμένων και της οπτικοηχητικής αναπαράστασης των ηρωικών μαχών που έγιναν στο Καλπάκι μας έκανε να συνειδητοποιήσαμε την αποφασιστική συμβολή της VIII Μεραρχίας Πεζικού και του Διοικητή της Υποστράτηγου Χαράλαμπου Κουτσιμήτρου στην απώθηση των Ιταλών εισβολέων κατά τις πρώτες ημέρες του πολέμου.

β. Το χωριό Βουλιαράτες στην επαρχία Δρόπολης στο δρόμο Κακαβιάς – Αργυροκάστρου. Εκεί επισκεφθήκαμε το στρατιωτικό νεκροταφείο (εγκαινιάστηκε το 1999), στον προαύλιο χώρο της μικρής εκκλησίας της Αγ. Σκέπης, όπου παρατηρήσαμε τους πρώτους τάφους με αναγνωρισμένους Έλληνες πεσόντες του ’40-41 μεταξύ των οποίων και ονόματα Μεσσήνιων στρατιωτών.

γ. Η κοιλάδα της Κλεισούρας. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από το Αργυρόκαστρο και διασχίζοντας ένα καταπράσινο τοπίο παραπλεύρως του Αώου ποταμού, φτάσαμε στο νέο στρατιωτικό νεκροταφείο, έργο κι αυτό του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Αναστασίου, όπου στον αύλειο χώρο του μοναστηριού του Αγ. Νικολάου υψώνεται ένας τεράστιος σταυρός κι από κάτω κι ολόγυρα κενοί τάφοι (με σταυρό), στους οποίους προορίζονται να τοποθετηθούν τα οστά των ηρώων που φυλάσσονται σε μεταλλικά οστεοφυλάκια. Ευτυχής συγκυρία για το σχολείο μας υπήρξε το γεγονός ότι η επίσκεψή μας πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα απ’ τον επίσημο ενταφιασμό των πρώτων 573 ταυτοποιημένων νεκρών. Εκεί, λοιπόν, καταθέσαμε στεφάνι και ψάλαμε τον Εθνικό Ύμνο.

δ. Το Ελληνοαλβανικό Λύκειο «Πνοή Αγάπης», όπου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε το πλαίσιο σπουδών και τους στόχους της εκπαίδευσης που παρέχει ένα ελληνορθόδοξο σχολείο στην Αλβανία. Αγώνες μπάσκετ και βόλεϊ μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων, παραδοσιακοί χοροί και ανταλλαγή τοπικών εδεσμάτων ολοκλήρωσαν αυτή την πρώτη επαφή γνωριμίας εκπαιδευτικών και μαθητών.

ε. Το Φρούριο Αργυροκάστρου, το έμβλημα της πόλης του Αργυροκάστρου. Ένα κάστρο που αντιστέκεται στη φθορά του χρόνου από την εποχή του Πύρρου μέχρι σήμερα, για να θυμίζει στον επισκέπτη ότι υπήρξε κυρίως σύμβολο μαρτυρίου ενός λαού, ένα νεκροταφείο «ζωντανών» στο καθεστώς Χότζα, στο οποίο μαρτύρησαν όσοι αγωνίστηκαν για την απολύτρωση του τόπου τους.

στ. Η παραθαλάσσια πόλη των Αγ. Σαράντα, απέναντι ακριβώς από το βόρειο κομμάτι της Κέρκυρας. Πρόκειται για μια τουριστικά αναπτυγμένη πόλη που αύξησε τα τελευταία 20 χρόνια τον μόνιμο πληθυσμό της από 23 σε 45.000 θέτοντας συγχρόνως τις υποδομές υποδοχής και φιλοξενίας χιλιάδων τουριστών. Εκεί κάναμε βόλτα στην πεζοδρομημένη παραλιακή ζώνη, πήγαμε σε εστιατόρια και καφέ και ζήσαμε στιγμές χαλάρωσης.

ζ. Τελευταίος σταθμός μας το Εθνικό Πάρκο και ο Αρχαιολογικός χώρος του Βουθρωτού, πολύ κοντά στον συνοριακό σταθμό Μαυροματίου. Αναφερόμαστε σε μια άγνωστη για τους Έλληνες αρχαιοελληνική πόλη της Αλβανίας, μια αξιολάτρευτη συνύπαρξη φυσικού παράδεισου και αρχαιολογικών ευρημάτων από την προϊστορική εποχή μέχρι τα νεώτερα χρόνια (π.χ. αρχαιοελληνικός ναός του Ασκληπιού, ρωμαϊκό θέατρο, βυζαντινός ναός βασιλικής σταυροειδούς). Δικαιολογήσαμε γιατί ανέκαθεν οι άνθρωποι επιθυμούσαν να ζήσουν στον τόπο αυτό: ένα φυσικό λιμάνι, μια φυσική οχυρή τοποθεσία, μια πλούσια λιμνοθάλασσα, ένα κομβικό σημείο θαλάσσιων δρόμων και συγχρόνως ένα μοναδικό Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομίας.

Από την αδρομερή περιγραφή που προηγήθηκε, γίνεται αντιληπτό πώς ένα τριήμερο ταξίδι με στοχευόμενους προορισμούς – σταθμούς και κατάλληλη προετοιμασία γνωστική και συναισθηματική, μπορεί να θέσει έναν ακόμη λίθο στη γενικότερη παιδεία μαθητών και εκπαιδευτικών.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ταξίδεψαν στο CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire), το μεγαλύτερο σε έκταση πειραματικό κέντρο πυρηνικών ερευνών της σωματιδιακής φυσικής στον κόσμο.

To ταξίδι των 30 μαθητών και τριών καθηγητών των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου και ολοκληρώθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου, αφού εκτός από εκπαιδευτικό ήταν και ψυχαγωγικό, μιας και συνδύαζε μια όμορφη και ενδιαφέρουσα περιήγηση, σε διάφορα μέρη της Ιταλίας και Ελβετίας. Την 1/9/2016 μαθητές και καθηγητές βρεθήκαν στην πύλη του CERN που θυμίζει συνοριακό φυλάκιο αφού περνούν μόνο όσοι εργάζονται, ή όσοι έχουν την απαραίτητη διαπίστευση. Εκεί τους υποδέχτηκε η κ.  Ιωάννα Δημητρακοπούλου – Κουταβά συντονίστρια των επισκέψεων στο πείραμα CMS και η κ. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου  ερευνήτρια και επικεφαλής του πειράματος ALICE. Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Bohr στο κτίριο 40 η κ. Χατζηφωτιάδου έδωσε μια διάλεξη προκειμένου να τους εισάγει στον κόσμο της σωματιδιακής φυσικής και στο τέλος οι μαθητές της έθεσαν διάφορες ερωτήσεις. Η επίσκεψή τους συνεχίστηκε στο πείραμα ATLAS ένα από τα δύο μεγάλα πειράματα του CERN, όπου οι υπεύθυνοι κ. Αναστασία Πατσουλή και ο κ. Krysztof Zabrzycki  τους  περιέγραψαν πως λειτουργεί ο μεγάλος ανιχνευτής  και είδαν στο κέντρο ελέγχου τους επιστήμονες,  εν δράση.

Η ξενάγησή τους  συνεχίστηκε στο κτίριο κρυογονικής  δοκιμής  SM18 όπου ο κος Αποστολάκης, η κα. Πατσουλή, ο κος Φαντάκης και ο κος Παπαστεργίου τους  περιέγραψαν, αφού τους  χώρισαν σε ομάδες, τη λειτουργία του μεγάλου αδρονικού επιταχυντή LHC, τον τρόπο που επιταχύνουν διάφορα σωματίδια, τη χρήση των μαγνητών και το σκοπό όλων των πειραμάτων.

Το μεσημέρι γευμάτισαν στο περίφημο κυλικείο του   CERN, όπου είχαν  την ευκαιρία να συνευρεθούν με σπουδαστές, καθηγητές, ερευνητές απ’ όλο τον  κόσμο και κάπου ανάμεσά τους συνάντησαν και τον καθηγητή John Ellis.

 Στο δεύτερο μεγάλο πείραμα του  Cern , στον ανιχνευτή CMS, φορώντας κατάλληλα κράνη για ασφάλεια, κατεβήκαν  80m κάτω από την επιφάνεια της Γης, στο σημείο όπου τεράστια υπολογιστικά συστήματα συλλέγουν τις πληροφορίες του ανιχνευτή όπου εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε λειτουργία. Η ενημέρωσή στο CERN συνεχίστηκε και την επόμενη ημέρα 2/9 όπου η κ. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου που είναι πειραματικός φυσικός και  εργάζεται στο Cern από 1987, τους ξενάγησε στο  πείραμα ALICE,  έναν  από τους τέσσερις ανιχνευτές του επιταχυντή LHC. Το  πείραμα ALICE μελετά  τις αλληλεπιδράσεις των βαρέων ιόντων μολύβδου προσπαθώντας να εντοπίσει, αν όπως έχει περιγραφεί θεωρητικά, κατά τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά την μεγάλη έκρηξη δημιουργήθηκε μια «σούπα» στοιχειωδών σωματιδίων κουάρκ και γλουονίων, τα οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν υπάρχουν ελεύθερα στη φύση. Η κ. Χατζηφωτιάδου δουλεύει στο CERN σαν πρώτης βαθμίδας ερευνητής του Εθνικού Ινστιτούτου Πυρηνικής  Φυσικής της Ιταλίας, με έδρα τη Μπολόνια.

Την Κυριακή 14 Απριλίου 2019 ήρθε, για πρώτη φορά, στην Ελλάδα το IRONMAN 70.3, η μεγαλύτερη, παγκοσμίως, διοργάνωση στους αγώνες τριάθλου. Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ήταν εκεί και συμμετείχαν με πενήντα εθελοντές, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ανάμεικτα συναισθήματα και σκέψεις με κυρίαρχα εκείνα  της περηφάνιας για τον τεράστιο αγώνα όλων των αθλητών για ένα σκοπό. Ένας αγώνας, «τροφή για σκέψη» για όσους είχαν την τύχη να τον ζήσουν από κοντά!

  Την Τρίτη 30 Απριλίου έως την Τρίτη 7 Μαΐου επισκέφθηκε το σχολείο μας και την Καλαμάτα, ομάδα μαθητών και καθηγητών από το γαλλικό σχολείο Lycée Champblanc από την πόλη Ναντ της Γαλλίας, στο πλαίσιο συνεργασίας στη δράση Etwinning με θέμα : Tisser des liens et devenir citoyen du monde.(Γεφυρώνω σχέσεις και γίνομαι πολίτης του κόσμου)

  Την αποστολή αποτελούσαν 18 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί που φιλοξενήθηκαν μια εβδομάδα από μαθητές και καθηγητές μας,σε ανταπόδοση της δικής τους φιλοξενίας τον περασμένο Μάρτιο.

  Στις κοινές δράσεις του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το ανάκτορο του Νέστορα, τη Γιάλοβα, την Αρχαία Μεσσήνη, την Καρδαμύλη καθώς και το Ιστορικό Κέντρο  της Καλαμάτας.

  Οι Γάλλοι φίλοι μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα, να ζήσουν από κοντά τη σχολική διαδικασία και να συμμετέχουν σε project μαθηματικών. Οι μικρότεροι μαθητές μας , της Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν εκπονήσει για να τους μυήσουν στην ελληνική μυθολογία και κέρδισαν το θερμό χειροκρότημα της γαλλικής ομάδας.

  Στη γιορτή που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 2 Μαϊου στο σχολείο, δοκίμασαν ελληνική κουζίνα και χόρεψαν μαζί μας παραδοσιακούς χορούς.

  Ο απολογισμός της επίσκεψής τους ήταν πολύ θετικός. Ανάμεσα στα δυνατά σημεία της διαμονής ήταν η ζεστή υποδοχή και φιλοξενία από το σχολείο και τις οικογένειες, οι ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και οι ομορφιές της πόλης μας. Ωστόσο επισήμαναν και κάποια σημεία που τους έκαναν αρνητική εντύπωση, όπως η καθαριότητα της πόλης και η συμπεριφορά ορισμένων οδηγών.

UK 2016 – KEELE UNIVERSITY

άλλη μια χρονιά τα ΕκπαιδευτήριαΜπουγά έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν σε καλοκαιρινό  εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Μεγάλη Βρετανία και συγκεκριμένα στο Keele University στο Manchester. Το πρόγραμμα αυτό ήταν διάρκειας δέκα ημερών – 7 ημέρες στο πανεπιστήμιο και 3 ημέρες στο Λονδίνο και έγινε με τη συνοδεία εκπαιδευτικού του σχολείου μας. Στόχος του ταξιδιού ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν άλλον πολιτισμό, να μιλήσουν μια ξένη γλώσσα , να επικοινωνήσουν , να ψυχαγωγηθούν και να καλλιεργήσουν αξίες όπως τη φιλία, τον αλληλοσεβασμό και την αλληλεγγύη.

  Από τις 8 Ιουλίου – 15 Ιουλίου τα παιδιά έμειναν στις εγκαταστάσεις του Keele University όπου έκαναν μαθήματα με ειδικευμένο προσωπικό. Κατά τη διάρκεια της διαμονής τους πήραν μέρος σε πολλές δραστηριότητες καθώς και  εκπαιδευτικές εκδρομές και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και με μαθητές από άλλες χώρες. Υπήρχε ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , που προέβλεπε 4 ώρες διδασκαλίας καθημερινά το οποίο ήταν υπό την έγκριση του Βρετανικού Συμβουλίου. Οι μαθητές είχαν καταταχθεί σύμφωνα με το επίπεδό τους και τους δόθηκε πιστοποιητικό παρακολούθησης στο τέλος των μαθημάτων. Παράλληλα με τα μαθήματα οι μαθητές επισκέφτηκαν τις πόλεις Manchester, Liverpool και Chester. Επίσης έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες – όπου διακρίθηκαν και σε αρκετές από αυτές – όπως Αθλητικά Τουρνουά, Βραδιά ντίσκο, ομαδικά παιχνίδια λεξιλογίου – Quiz night, Talent show και mini- Οlympics.

  Το ταξίδι συνεχίστηκε από τις 15 Ιουλίου – 17 Ιουλίου  στο Λονδίνο όπου έγινε περιήγηση στα αξιοθέατα και τα παιδιά είδαν τους ρυθμούς ζωής της Αγγλικής πόλης. Επισκέφτηκαν to Βρετανικό Μουσείο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Επιστημών , το Μουσείο Madame Tussaud – είδαν το London Eye , το Tower Bridge , το Big Ben,  τα ανάκτορα του Buckingham και τα περισσότερα διάσημα σημεία της πόλεις. Γενικά είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν σε όλη την πόλη , να δουν , να ψωνίσουν και να διασκεδάσουν.

  Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι με θετικές εμπειρίες και πολλές γλυκές αναμνήσεις που θα μας συνοδεύουν για πάντα.

 

UK 2017 – OXFORD BROOKES UNIVERSITY

Από τις 11-20 Ιουλίου 2017 μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά ταξίδεψαν με την καθηγήτρια τους, Τίνα Γιαννακέα στην Οξφόρδη της Αγγλίας.

Οι μαθητές που πήραν μέρος στο ταξίδι παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών στο Πανεπιστήμιο «Oxford Brookes University». Εκτός από τα μαθήματα συμμετείχαν σε ξεναγήσεις και σε επισκέψεις σε μοναδικά αξιοθέατα, στις πόλεις Oxford, Cambridge και Bath. Επίσης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, να συνεργαστούν σε ομαδικά παιχνίδια με παιδιά από άλλες χώρες μιλώντας στα Αγγλικά και με αυτόν τον τρόπο να μοιραστούν απόψεις και εμπειρίες. Επιπλέον το πρόγραμμα περιελάμβανε θεατρικό παιχνίδι, κινηματογράφο και βραδιά disco.

Ήταν άλλο ένα ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο από το οποίο αποκόμισαν σπουδαίες εμπειρίες και αναμνήσεις.

UK  2018 – READING UNIVERSITY

Από τις 10-18 Ιουλίου 2018 μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά των τάξεων Ε΄και ΣΤ’ δημοτικού και τις Α’ γυμνασίου μαζί με τη συνοδό τους Τίνα Γιαννακέα ταξίδεψαν στο Reading της Αγγλίας για να παρακολουθήσουν καλοκαιρινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Reading University.

Τα παιδιά έκαναν μαθήματα Αγγλικών για τα οποία έλαβαν πιστοποίηση παρακολούθησης , συνεργάστηκαν με μαθητές του εξωτερικού , έλαβαν μέρος σε ομαδικές δραστηριότητες, μοιράστηκαν εμπειρίες, σκέψεις και βίωσαν διαφορετικές κουλτούρες. Σε συνδυασμό με  τα μαθήματα οι μαθητές χαλάρωσαν με παιχνίδια, πάρτυ, βραδιές καραόκε, εκδρομές και ξεναγήσεις. Εκτός από την πόλη του Reading επισκέφτηκαν την πόλη Bath και βεβαίως το Λονδίνο όπου θαύμασαν τα σπουδαιότερα αξιοθέατα του Ηνωμένου Βασιλείου.

Άλλο ένα ταξίδι με αποσκευές γεμάτες αναμνήσεις και ανυπομονούμε για το επόμενο!

Τίτλος: Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στην Αγγλία

Ένα ταξίδι γεμάτο Λονδρέζικη ομορφιά! Ένα ταξίδι γεμάτο Γνώση!

Οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά ξεκίνησαν ένα όμορφο ταξίδι με βασικό στόχο να γεμίσουν τη βαλίτσα τους εμπειρίες, χαμόγελα,  γνώσεις και φυσικά καινούργιους φίλους. Σταθμοί του ταξιδιού ήταν το Λονδίνο και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Μαθητές από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και τη Β’ Λυκείου φόρεσαν το πιο όμορφο χαμόγελό τους και ξεκίνησαν την Κυριακή 30 Ιουνίου το ταξίδι αυτό.

Πρώτος σταθμός το Λονδίνο.

Οι μαθητές ξεκίνησαν την ημέρα τους με ένα English breakfast και έπειτα περπάτησαν στους δρόμους της Piccadilly & Leicester square , αφού γνώρισαν τις πιο κοσμικές πλατείες του Λονδίνου κατευθύνθηκαν στα ανάκτορα του Buckingham όπου είδαν το παλάτι. Θαύμασαν από ψηλά τη γέφυρα του Λονδίνου και το Big Ben ανεβαίνοντας στη γιγαντιαία ρόδα-τροχός (London eye) στη νότια όχθη του ποταμού Τάμεση. Δεν παρέλειψαν να απολαύσουν το κολατσιό τους και τον ήλιο κάνοντας πικ-νικ σε ένα από τα πιο όμορφα πάρκα του Λονδίνου, το St James Park. Αφού πήραν δυνάμεις συνέχισαν την ημέρα τους με κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, το Madame Tussauds ένα μουσείο γεμάτο με αγαπημένους ήρωες , επιστήμονες, βασιλικές οικογένειες, ηθοποιούς και τραγουδιστές, έναν κόσμο γεμάτο…κερί. Η βόλτα συνεχίστηκε βγάζοντας φωτογραφίες με τα άλογα από τους βασιλικούς στάβλους και περνώντας από το Kensington palace. Η μέρα τελείωσε κάνοντας μια νυχτερινή βόλτα στους φωτισμένους δρόμους της China town.

 Η καινούργια μέρα ξεκίνησε με το επιβλητικό Μουσείο Ανθρώπινης Ιστορίας και Πολιτισμού, το Βρετανικό Μουσείο (British Museum), όπου τα παιδιά είδαν από κοντά τις συλλογές του, οι οποίες αριθμούν περισσότερα από επτά εκατομμύρια αντικείμενα και προέρχονται από όλες τις ηπείρους. Ιδιαίτερο θαυμασμό και δέος ένιωσαν όταν αντίκρισαν από κοντά εκθέματα που προέρχονται από την αρχαία Ελλάδα όπως η Καρυάτιδα και άλλα γλυπτά του Παρθενώνα . Συζήτησαν και επεξεργάστηκαν το γλυπτό αφού κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είχαν πραγματοποιήσει ένα θεατρικό έργο βασισμένο στις Καρυάτιδες και την όξινη βροχή με τίτλο «Οι ωραίες των Αθηνών» με το οποίο συμμετείχαν στο διαγωνισμό «Επιστήμη μέσα από το θέατρο».

 Στη συνέχεια, η περιέργεια τους για τη βοτανική, την εντομολογία, την ορυκτολογία, την παλαιοντολογία και τη ζωολογία τα οδήγησε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Natural History Museum). Εκεί, ταξίδεψαν σε άλλους κόσμους και γνώρισαν από δεινόσαυρους, περίεργα έντομα μέχρι και σπάνια φυτά. Τέλος, η αγάπη τους για το S.T.E.A.M, τους κίνησε την περιέργεια να γνωρίσουν ένα μουσείο γεμάτο τεχνολογία. Έτσι, δεν παρέλειψαν να επισκεφτούν το Μουσείο Επιστημών (Science Museum), όπου περπάτησαν σε 7 ορόφους με εκπαιδευτικές εκθέσεις ενώ με μεγάλο ενδιαφέρον συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια. Φεύγοντας από όλα αυτά τα μουσεία, τα παιδιά είχαν «πάρει μαζί τους» τα πιο ωραία ενθύμια: γνώσεις, εικόνες και ανεπανάληπτες εμπειρίες. Το βράδυ φόρεσαν τα καλά τους και παρακολούθησαν ένα φαντασμαγορικό μιούζικαλ, με τίτλο: «School of Rock». Με τον καλύτερο τρόπο λοιπόν, αποχαιρέτησαν το Λονδίνο και συνέχισαν το όμορφο ταξίδι τους, με επόμενο σταθμό το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (University of Oxford).

Δεύτερος σταθμός ήταν η Οξφόρδη.

Η επόμενη ημέρα βρήκε τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά μπροστά από το επιβλητικό Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (Oxford brookes university). Η ομάδα του Πανεπιστημίου καλωσόρισε τους μαθητές και τους βοήθησε να μεταφερθούν στα δωμάτια τους. Αφού έγινε μια ξενάγηση στο υπερσύγχρονο Πανεπιστήμιο, μαθητές από διάφορα μέρη του κόσμου, έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και γρήγορα δημιουργήθηκαν διάφορες ομάδες μαθητών από όλες τις χώρες.

 Εφτά ημέρες το Πανεπιστήμιο παρείχε στα παιδιά μοναδικές εμπειρίες, γνώσεις και ψυχαγωγία όπως μαθήματα αγγλικών με πρωτοποριακές μεθόδους, εκδρομές αλλά και δραστηριότητες ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

 Η εξάσκηση των αγγλικών γινόταν καθημερινά, μιλώντας στους δασκάλους τους, συζητώντας, τρώγοντας στην εστία, παίζοντας με άλλα παιδιά. Πέρα από τις γνώσεις όμως, τα παιδιά γνώρισαν διάφορες κουλτούρες, αντάλλαξαν απόψεις και είδαν νοοτροπίες διαφορετικές από αυτές που είχαν δει μέχρι τώρα. Ταξίδεψαν με το μυαλό σε άλλους τόπους και φυσικά έκαναν νέους φίλους.

 Όλα αυτά όμως δεν περιορίστηκαν μόνο μέσα στο Πανεπιστήμιο, τα παιδιά γνώρισαν την πόλης της Οξφόρδης και περιπλανήθηκαν στους όμορφους δρόμους με τα επιβλητικά κτήρια, μίλησαν με τους φίλους τους, παρήγγειλαν φαγητό ,πλήρωσαν με λίρες και έμαθαν για την ισοτιμία.

Γνώρισαν το Blenheim palace μια μνημειακή αρχοντική κατοικία που βρίσκεται στη περιοχή Γούντ στοκ , μίλησαν για τον Δούκα του Μάρλμπορο και ήρθαν σε επαφή με την ιστορία του παλατιού με την βοήθεια ειδικών ακουστικών, όπου τους εξηγούσαν την ιστορία του κάθε δωματίου στην αγγλική γλώσσα. Δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε το αρχαιότερο Κολλέγιο της Οξφόρδης, το Christ church college. Το μέγεθος, η αρχιτεκτονική και η έκταση του Κολλεγίου εντυπωσίασε μικρούς και μεγάλους. Μια υπέροχη εκδρομή που πραγματοποιήθηκε ήταν στην ιστορική πόλη του Warwick , που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Avon. Τα παιδιά περιπλανήθηκαν στο επιβλητικό κάστρο(Warwick castle) που χτίστηκε το 1068 . Έμαθαν την ιστορία του που απεικονίζονταν με ένα σύγχρονο και συναρπαστικό τρόπο. Δεν παραλείψανε να δουν το αριστοκρατικό σπίτι (Earls warwick) και να μάθουν για το βικτοριανό στυλ ζωής της υψηλής κοινωνίας. Ταυτόχρονα μέσα στα τείχη , κυρίως στην περιοχή με το γρασίδι πραγματοποιούνταν εκδηλώσεις όπως τοξοβολία και πέταγμα αετών, δράσεις που εντυπωσίασαν τα παιδιά.

Το Stratford ήταν ο επόμενος προορισμός, η γενέτειρα του Άγγλου ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Σαίξπηρ, μια περιοχή γνωστή ως η ΄΄Μέκκα΄΄ των εκατομμυρίων λάτρεων του Σαίξπηρ σε όλο τον κόσμο. Οι μαθητές έμαθαν για τον σημαντικότερο συγγραφέα που έγραψε στην αγγλική γλώσσα, μίλησαν για τα έργα του όπως Άμλετ, Ρωμαίος και Ιουλιέτα και τέλος είδαν από κοντά τον οικογενειακό τους τάφο. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές η επιγραφή στον τάφο του, που περιλαμβάνει μια κατάρα ενάντια στη μετακίνηση των οστών του. Φεύγοντας από το Stratford οι μαθητές θαύμασαν αυτή την όμορφη πόλη, άκουσαν μουσική από διάφορες μπάντες και περπάτησαν δίπλα στο κανάλι. Το ταξίδι μας τελείωσε με μια υπέροχη βαρκάδα στην πόλη της Οξφόρδης, όπου όλοι μαζί σαν μια καλή και δεμένη ομάδα θαυμάζαμε κρυμμένες ομορφιές.

 Τα παιδιά, φτάνοντας στο αεροδρόμιο του Heathrow, είχαν γεμάτες τις βαλίτσες τους από όμορφες και γλυκές αναμνήσεις, ξεχωριστές εμπειρίες, σπουδαίες γνώσεις, καινούργιους φίλους αλλά και όνειρα για επόμενα ταξίδια ..

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019 μαθητές του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Αθήνα με ειδικότερους προορισμούς την Προεδρική Φρουρά και το Προεδρικό Μέγαρο.

Όπως περιγράφουν τα ίδια τα παιδιά: “Αρχικά, επισκεφτήκαμε το στρατόπεδο του Γεωργίου Τζαβέλλα, όπου εδρεύει η Προεδρική Φρουρά. Ύστερα από μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική ξενάγηση μέσω της οποίας μάθαμε την ιστορία, τις αρμοδιότητες αλλά και τον τρόπο κατασκευής και συντήρησης της στολής των θρυλικών Ευζώνων, όπως και τα είδη των στολών (χειμερινή, θερινή, ποντιακή, δωδεκανησιακή), παρακολουθήσαμε μέρος της εκπαίδευσής τους στον χώρο του στρατοπέδου. Αυτό που κυρίως εντυπώθηκε στη μνήμη μας είναι ότι η πιο δύσκολη στιγμή στη θητεία ενός εύζωνα δεν είναι ούτε το κρύο ούτε η ζέστη, αλλά η ώρα που αποχωρίζεται τη στολή του, επιβεβαιώνοντας τη γνωστή ρήση «Για μια φορά Εύζωνας… Για πάντα Εύζωνας».

Την περασμένη Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2019, μαθητές και μαθήτριες της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε ημερήσια εκδρομή στον όμορο νομό Ηλείας, με συνοδούς τους την διευθύντρια Γυμνασίου, Μαρία Κολλάτου, και τους εκπαιδευτικούς, Σταυρούλα Γιαννακοπούλου και Μιχάλη Κουσουλάκο. Συγκεκριμένα, με πολύτιμη για τις γνώσεις της συνοδοιπόρο την ξεναγό, Μαρία Αραμπατζόγλου, περιηγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας και συγκεκριμένα στους ναούς του Δία, της Ήρας και στο βωμό, όπου ανάβει η Ολυμπιακή φλόγα πριν τη διεξαγωγή των χειμερινών και θερινών Ολυμπιακών Αγώνων. Ομάδα μαθητών και μαθητριών επέλεξαν να συμμετάσχουν σε αγώνα δρόμου 100 μέτρων μέσα στο Αρχαίο Στάδιο και μάλιστα οι τρεις πρώτοι νικητές στέφθηκαν με στεφάνι ελιάς, τα οποία δημιούργησε επί τόπου η ξεναγός.

Στη συνέχεια, δόθηκε στα παιδιά ελεύθερος χρόνος και δεκατιανό και περιήγηση στο κέντρο του χωριού της Ολυμπίας.

Αμέσως μετά, ανηφορίσαμε με το λεωφορείο περίπου στα 800 μέτρα υψόμετρο, όπου φτάσαμε στο δρυόδασος της Φολόης, ένα μέρος πραγματικά βγαλμένο από τις σελίδες παραμυθιού. Αρχικά, τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες επισκέφθηκαν το Περιβαλλοντικό Μουσείο της Φολόης, όπου ο φυσιολάτρης της περιοχής Νίκος Σιάκουλης, τους μίλησε για τη χλωρίδα και τη πανίδα του δάσους, την ιστορία και τη μυθολογία, τους ευαισθητοποίησε αναφορικά με τη προστασία του.  Κατόπιν, βγήκαμε έξω και περπατήσαμε στο δάσος όλοι μαζί για 20 λεπτά της ώρας.

Τέλος, πριν αναχωρήσουμε για την Καλαμάτα, σταματήσαμε στο χωριό Λάλας, όπου σε παραδοσιακή ταβέρνα γευτήκαμε τοπικά εδέσματα ψημένα στα κάρβουνα.

Οι μαθητές της Α΄& Β΄ Λυκείου επισκέφθηκαν το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, ιδρυτής του οποίου είναι ο κος Θεόδωρος Χαραγκιώνης. Σκοπός του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου είναι η ενημέρωση του κοινού για τα επιτεύγματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και η εκπαίδευση των νέων στην οδική ασφάλεια και συμπεριφορά.
Η συλλογή του Μουσείου πλησιάζει σήμερα τα 300 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται αυτοκίνητα όπως Maserati, Rolls Royce, Jaguar κα. Παράλληλα, στο Μουσείο λειτουργούν και εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής κουλτούρας και νοοτροπίας και κατ΄ επέκταση την ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων.
Έτσι, λοιπόν, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν και να ξεναγηθούν στους χώρους του Μουσείου αλλά και να συμμετάσχουν και στο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής «Κυκλοφορώ Υπεύθυνα».