Παιδικος Σταθμος
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Δημιουργούμε συνθήκες και πλήθος ερεθισμάτων που ευνοούν το αυθόρμητο, ελεύθερο, ευχάριστο και ενεργό παιχνίδι. Ωθούμε τα παιδιά στην ανακάλυψη και τη γνώση!
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Το πρόγραμμα της βασικής γυμναστικής για παιδιά 2,5 – 4 ετών, αποτελεί ένα καλά οργανωμένο και ποικιλόμορφο πρόγραμμα φυσικής αγωγής μέσα από το οποίο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον αθλητισμό από πολύ μικ ρή ηλικία.
Το πρόγραμμα γυμναστικής έχει ως στόχο
- Την ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων
- Την ανάπτυξη κινητικών εννοιών
- Την εφαρμογή των κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών
- Την ενεργοποίηση της φαντασίας και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας
- Την εκμάθηση απλών κανόνων
- Την εδραίωση σταθερών συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία
- Την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και του θάρρους
- Την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
- Την επαφή και τη γνωριμία τους με αθλήματα
Η επιτυχία των στόχων αυτών εγγυάται σε μεγάλο βαθμό την ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών.
Στο πλαίσιο της Μουσικοκινητικής τα παιδιά
- Πειραματίζονται στην παραγωγή και αναγνώριση νέων και διαφορετικών ήχων.
- Ενεργοποιούν το σώμα τους σε νέα ερεθίσματα και ακούσματα
- Συντονίζονται με το ρυθμό
- Κινούνται παράλληλα με τις διαφορετικές μελωδίες.
- Αναπαριστούν μουσικοθεατρικά γνώριμες εικόνες από τη φύση και την καθημερινότητα τους
- Παίζουν, τραγουδούν και χαίρονται
- Μετατρέπουν την επαφή τους με τη μουσική, σε μια ευχάριστη εμπειρία έκφρασης και ανακάλυψης.
Έτσι δίνεται ο ασφαλής χώρος και χρόνος στα παιδιά
- να εκφραστούν,
- να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους,
- να αυτοσχεδιάσουν,
- να κοινωνικοποιηθούν,
- να συνυπάρξουν,
- να αλληλεπιδράσουν
- να αποκτήσουν με την πάροδο του χρόνου, το καθένα με το δικό του ρυθμό, νέες μουσικές και εκφραστικές δεξιότητες.
Βασικός στόχος της μουσικοκινητικής αγωγής είναι
- η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, των μουσικών και ψυχοκινητικών ικανοτήτων του παιδιού,
- η αισθητική τους καλλιέργεια
- η καθιέρωση της τέχνης της μουσικής ως εργαλείου προσωπικής ανάπτυξης και έκφρασης
Η Αγγλική Γλώσσα αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην εκπαίδευση των παιδιών μας. Η κατανόηση και η χρήση μιας δεύτερης γλώσσας ανοίγει καινούριους ορίζοντες στο μέλλον τους. Οσο πιο νωρίς τα παιδιά έρθουν σε επαφή με την ξένη γλώσσα, τόσο καλύτερη είναι η εξοικείωση τους με αυτή.
Η επαφή των παιδιών με μια δεύτερη γλώσσα στη μικρή ηλικία τους δίνει ένα σίγουρο προβάδισμα
- στην προφορά
- στην εξοικείωση με τη δομή της γλώσσας.
- στη διαδικασία εκμάθησης
Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας στη προσχολική ηλικία γίνεται μέσα από
- εκπαιδευτικά παιχνίδια,
- παιχνίδια ρόλων,
- ρυθμικά ποιήματα -rhymes,
- τραγούδια και παιχνίδια μνήμης σε οικεία θεματολογία, έτσι ώστ ε να αισθανθούν ασφάλεια και να αποκομίσουν μια θετική πρώτη εντύπωση.
Στόχος μας τα παιδιά
- να αποκτήσουν ένα απλό, βασικό λεξιλόγιο
- να κατανοούν καθημερινές προτάσεις, χαιρετισμούς
- να χτίσουν μια ουσιαστική σχέση με τα Αγγλικά
Το πρόγραμμα Διερευνητικής Μάθησης : «Μικροί Εξερευνητές» βασίζεται στην προσπάθεια του παιδιού να μαθαίνει μόνο του, κάνοντας χρήση των εμπειριών και των δυνατοτήτων του, μέσα σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα.
Οι παιδαγωγοί
- Γνωρίσουν και ενισχύουν τις ιδιαιτερότητες του φάσματος 3-6 ετών, διαχωρίζοντας τις βιολογικές (φροντίδα, προστασία) από τι ς εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε ηλικίας
- Εξασφαλίζουν πληροφορίες και ποικίλα ερεθίσματα για τα παιδιά
- Καταγράφουν τις εμπειρίες των παιδιών και σχεδιάζουν νέες
Τα παιδιά
- Διαχειρίζονται τις πληροφορίες και τα ερεθίσματα, στον βαθμό που μπορούν, σύμφωνα με την ηλικία τους
- Γνωρίζουν το σώμα τους σε σχέση με το περιβάλλον που ζουν και κινούνται
- Εκφράζονται , αναγνωρίζουν και διαχειρίζονται το συναίσθημά τους
- Δημιουργούν τρισδιάστατες αναπαραστάσεις, (ότι πιο κοντινό στην πραγματική εικόνα) οι οποίες τα βοηθούν να αντιληφθούν τον κόσμο γύρω τους.
Το πρόγραμμα συμβάλλει στην επιμόρφωση των παιδαγωγών σε γνωσιακό επίπεδο και αλλάζει τη στάση και τις πεποιθήσεις τους σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών, σε εξελικτικό επίπεδο. Οι νέες γνώσεις μέσα από τις νευροεπιστήμες, δίνουν εξηγήσεις στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, οι οποίες έχουν αποκτηθεί εμπειρικά μέσα από την καθημερινή επαφή με τα παιδιά. Ο πρακτικός σχεδιασμός δράσεων, η εφαρμογή στην τάξη, η παρατήρηση, η καταγραφή, η ανταλλαγή πληροφοριών και τέλος η συζήτηση και η αναφορά προβληματισμών, δυσκολιών, εμπειριών μέσα στην ομάδα των παιδαγωγών, ενισχύει το παιδαγωγικό τους έργο.
Messy Play… ο έμφυτος τρόπος παιχνιδιού των παιδιών
- Το αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει
- Χρησιμοποιούμε υλικά που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις
- Παίζουμε χωρίς περιορισμούς
- Εξερευνούμε ελεύθερα
Το Messy Play …
- Δεν έχει σωστό ή λάθος τρόπο να παίξεις
- Δεν επιβάλλει κανόνες
Είναι ένα παιχνίδι απολύτως ανοιχτό
- Στηρίζεται στην ανακάλυψη και καλλιέργεια την δεξιοτήτων δημιουργικότητας και επικοινωνίας
H συμβολή του Messy Play στην ανάπτυξη των παιδιών είναι τεράστια
Τα παιδιά έχουν ανάγκη το μικρό «χάος» που προκαλεί το Messy Play και τα βοηθά να εκφραστούν να εκτονωθούν και να χαρούν!
Το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χαριστική Βιβλιοθήκη» καλλιεργεί τη φιλαναγνωσία
Mέσα από μια παιγνιώδη, διαδραστική διαδικασία. Με πρωταγωνιστές τα βιβλία και συνοδοιπόρους γονείς και παιδιά εξελίσσεται κατά τη διάρκεια του χρόνου μια δράση που σκοπό έχει τα παιδιά, να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα βιβλία.
Μια διαδικασία που προάγει τη φιλαναγνωσία, ελευθερώνει την παιδική φαντασία και μεγαλώνει μικρούς αναγνώστες.
Το πρόγραμμα «Χαριστική Βιβλιοθήκη», συμμετέχει κάθε χρόνο στη μεγάλη γιορτή του σχολεί ου, τις «Βιβλιοδρομίες» με πολλές δράσεις, παιχνίδια και εκπλήξεις για παιδιά και γονείς.