Λυκειο
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Πρόκειται για δράσεις που προσφέρουν μία διαφορετική προσέγγιση της γνώσης, χρησιμοποιούν εναλλακτικές διδακτικές μεθόδους και προάγουν τον γενικό σκοπό της εκπαίδευσης που κινείται στο πλαίσιο:
Γνώσεις-Στάσεις-Δεξιότητες-Αξίες-Συμπεριφορές
Είναι προγράμματα που δεν υπαγορεύονται από το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά από το μεράκι των εκπαιδευτικών.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΣ
«Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο»
Στη δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» οι μαθητές καλούνται να δραματοποιήσουν και να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα.
Οι επιστημονικές έννοιες και γνώσεις προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Συνδυάζοντας διάφορες μορφές τέχνης και διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, όχι μόνο των θετικών επιστημών, οι μαθητές μαθαίνουν με δημιουργικό τρόπο. Κεντρικός άξονας της δράσης είναι η σύνδεση των θετικών επιστημών με την τέχνη, με σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις θετικές επιστήμες. Το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, η καλλιέργεια δεξιοτήτων, η δημιουργική σκέψη και έκφραση, είναι ορισμένα από τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές κατά τη συμμετοχή τους στη δράση.
Οι εκπαιδευτικοί από τη μεριά τους εξελίσσονται επαγγελματικά και εκπαιδεύονται σε νέες μεθοδολογίες για τη διδακτική των θετικών επιστημών. Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς και στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών.
Επιχειρηματικότητα Νέων
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας “Εικονική Επιχείρηση” του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (Σ.Ε.Ν) απευθύνεται σε μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου.
Η φιλοσοφία του προγράμματος είναι οι μαθητές μέσα από τη δημιουργία της δικής τους “εικονικής επιχείρησης” να αναλάβουν ευθύνες, να οργανώσουν δράσεις, να συντάξουν επιχειρηματικό πλάνο, να πείσουν τους χορηγούς τους, το καταναλωτικό κοινό και τους κριτές του Σ.Ε.Ν και για τη σπουδαιότητα του “προϊόντος” ή της “υπηρεσίας” τους.
Μέσω αυτής της διαδικασίας τα παιδιά μαθαίνουν βιωματικά
- να λειτουργούν σε ομάδες
- να αναλαμβάνουν ευθύνες και ρόλους
- να επιχειρηματολογούν υπέρ μιας θέσης
- να προβάλλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον εαυτό τους και την ιδέα τους
- να ερευνούν (S.W.O.T analysis) και να καταστρώνουν σχέδια προς υλοποίηση θέτοντας “έξυπνους” στόχους (S.M.A.R.T.) .
Το σχολείο μας συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα τα τελευταία 12 χρόνια κατακτώντας σπουδαίες εμπειρίες και διακρίσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, τα παιδιά πιστοποιούνται για τις επιχειρηματικές τους δεξιότητες μέσω της πλατφόρμας ESP app του Παγκόσμιου Οργανισμού Junior Achievement Worldwide. Οι φετινές εξετάσεις των μαθητών πραγματοποιήθηκαν τη Δεύτερα, 21 Ιουνίου 2022 με 100% επιτυχία. Το σχολείο μας συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα τα τελευταία 12 χρόνια κατακτώντας σπουδαίες εμπειρίες και διακρίσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Υπεύθυνη υλοποίησης των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας είναι η οικονομολόγος κα. Σταυρούλα Κόκκαλη. Την ομάδα από φέτος πλαισίωσε ο κ. Νίκος Στακιάς – Project Manager των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά & Υπεύθυνος Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας στο Σωματείο Διάζωμα.
18 μαθητές της Α και Β Λυκείου, στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» Junior Achievement Greece, δημιούργησαν μια εφαρμογή για την υποστήριξη εθελοντικών δράσεων που ονόμασαν «VoluntUp».
Η «VoluntUp» έχει διπλό στόχο
- Να δίνει τη δυνατότητα σε φορείς να συντονίζουν εθελοντικές δράσεις και να βρίσκουν εθελοντές μέσω της εφαρμογής.
- Nα ενημερώνει εν δυνάμει εθελοντές για δράσεις και έκτακτες ανάγκες, στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν και να παρέχουν βοήθεια.
Απώτερος στόχος των μαθητών είναι να τελειοποιήσουν την «εφαρμογή για φορείς και για εθελοντές και να την προσφέρουν ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! Φορείς και Εθελοντές!
Έτσι, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα βάλουμε το λιθαράκι μας στην ανάπτυξη του ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ!
Ο ευφυής μηχανισμός “Feederium”
Παρέχει σίτιση και βασική φαρμακευτική κάλυψη για αδέσποτα ζώα (για σκύλους, μελλοντικά και για γάτες), o οποίος θα ενεργοποιείται-ανοίγει “προσωποποιημένα” για κάθε ζώο το οποίο διαθέτει τσιπ ανίχνευσης.
Η μαθητική εικονική επιχείρηση “Feederium” κατέκτησε την 12η θέση στις τελικές αξιολογήσεις οι οποίες και φέτος έγιναν διαδικτυακά λόγω κορονοιού!
SociALL Food Grid
Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα η oποία θα προσφέρει τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης διευθέτησης του πλεονάζοντος φαγητού ξενοδοχείων, νοσοκομείων, εστιατόριων, σχολείων, λαϊκών αγορών, νοικοκυριών κ.α., σε πολίτες που το έχουν ανάγκη, όπως οι άστεγοι, οι χαμηλόμισθοι, οι πολύτεκνοι, οι φοιτητές κ.α., είτε άμεσα από τον δότη ή τον δικαιούχο, είτε έμμεσα μέσω κοινωνικών φορέων ή εθελοντών-διανομέων.
Στόχοι της πλατφόρμας
- Να σταματήσει η σπατάλη φαγητού.
- Να λαμβάνουν όλοι οι συνάνθρωποί μας φαγητό σε καλή ποιότητα και όχι ευκαιριακά και από ακατάλληλα σημεία (π.χ. δίπλα από κάδους σκουπιδιών …)
- Να εξοικονομηθούν κρατικοί και δημοτικοί πόροι.
- Να ενεργοποιηθούν κοινωνικά οι πολίτες.
- Να αυξηθούν οι κοινωνικές επαφές και να μειωθεί η κοινωνική απομόνωση.
Τις δράσει ς μας διέκοψε ξαφνικά ο κορονοιός, όπως συνέβη άλλωστε και στην πραγματική οικονομία.
Παρόλα αυτά η επιχειρηματική μας ιδέα αξιολογήθηκε διαδικτυακά και κατέκτησε την 13η θέση ανάμεσα σε 87 επιχειρηματικά σχέδια.
FOORAMIDE
Στο πλαίσιο του προγράμματος μαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους επιχείρηση, τη στελέχωσαν, κατασκεύασαν το προϊόν τους και ήδη πούλησαν και το πρώτο παιχνίδι!
Συγκεκριμένα, το προϊόν της επιχείρησής τους είναι ένα τρισδιάστατο επιτραπέζιο παιχνίδι σε σχήμα πυραμίδας που αφορά στη διατροφή. Το παιχνίδι παίζεται με 4 παίκτες άνω των 5 ετών και έχει να κάνει με τη γνωστή πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Μέσα από το παιχνίδι με τα διατροφικά στοιχεία τα παιδιά μαθαίνουν για την αξία της μεσογειακής διατροφής, και πως να τρέφονται σωστά. Με δεδομένη τη “μαύρη” πρωτιά της χώρας μας στην παιδική παχυσαρκία, οι μαθητές της Β’Λυκείου εμπνεύστηκαν αυτό το επιτραπέζιο διατροφής, προκειμένου μέσα από το παιχνίδι να ευαισθητοποιήσουν όλα τα παιδιά να τρέφονται σωστά.
Το πρώτο στάδιο ήταν να φτιάξουν την ομάδα της επιχείρησής τους και να αναλάβουν τους ρόλους τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους και τις κλίσεις τους.
Έτσι έφτιαξαν το οργανόγραμμα της επιχείρησης και στη συνέχεια με τη βοήθεια των καθηγητών τους άρχισαν την κατασκευή του παιχνιδιού, από ξύλο σήμυδας που χαράκτηκε με laser και πλαστικά κομμάτια που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά με τη βοήθεια του 3D εκτυπωτή του σχολείου!
Έθεσαν τους κανόνες του παιχνιδιού σύμφωνα με το οποίο ο πιο γρήγορος, που θα τοποθετήσει σωστά στις εσοχές τις ξύλινες καρτέλες διατροφής, κερδίζει. Ενώ, ανάλογα με την ηλικία των παικτών, το παιχνίδι ανεβαίνει επίπεδο. Έτσι για μεγαλύτερα παιδιά στο παιχνίδι μπαίνουν και ερωτήσεις γνώσεων. Το επιτραπέζιο λανσάρεται στα social media μέσα από ιστοσελίδα που έφτιαξαν οι μαθητές.
Ουσιαστικά, μέσα από την εικονική επιχείρηση οι μαθητές γίνονται μικροί επιχειρηματίες, βλέπουν πως δουλεύει μια κανονική επιχείρηση, τα πόστα, τα καθήκοντα που έχει ο καθένας, μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους, και μέσα από το πνεύμα της ομαδικότητας να παράγουν προϊόντα με κοινωνικό πρόσημο. Ένα τέτοιο είναι και το επιτραπέζιο παιχνίδι FOORAMIDE, που πέρα από τη διασκέδαση που προσφέρει, παρέχει και τις απαραίτητες γνώσεις και τις βάσεις στα πολύ μικρά παιδιά, αλλά και στα μεγαλύτερα- μιας και έχει διάφορες διαβαθμίσεις- για μια σωστή και υγιεινή διατροφή.
Helm.e.t
Οι αποσκευές των μαθητών της Β’ Λυκείου από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά της Καλαμάτας «γέμισαν» με μία πολύ σημαντική διάκριση στο 29ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Μαθητικής Επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Europe που πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι, όπου και απέσπασαν το βραβείο της «Καλύτερης Εταιρικής Φιλοσοφίας» και συνάμα μία θέση ανάμεσα στις 9 καλύτερες μαθητικές εικονικές επιχειρήσεις από τις συνολικά 39 που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, αφήνοντας πίσω τους χώρες, όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελβετία και η Σουηδία.
Άρμα της όλης προσπάθειας είναι η μαθητική εικονική επιχείρηση Helm.e.t. καθώς κι ένα «έξυπνο κράνος», που δεν επιτρέπει στον κινητήρα της μοτοσικλέτας να εκκινήσει εάν ο αναβάτης δεν έχει φορέσει το κράνος του. Η όλη κατασκευή λειτουργεί με αισθητήρες και πομπούς που τοποθετούνται στο κράνος και φυσικά στη μοτοσικλέτα. Στόχος των μαθητών, φυσικά, πέραν της ευαισθητοποίησης όλων, εντός και εκτός συνόρων, σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας στον κόσμο των δύο τροχών, είναι το «έξυπνο κράνος» να επιδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και την πολιτεία ώστε να φτάνει στους αναβάτες χωρίς επιβάρυνση.
Για το λόγο αυτό, μετά τη διάκριση στον πανελλαδικό διαγωνισμό νεανικής επιχειρηματικότητας, οι μαθητές παρουσίασαν την ιδέα τους στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) καθώς και στην Επίτροπο Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Violeta Bulc, η οποία και συνεχάρη τα παιδιά.
«Orbis»
Το πρόγραμμα «Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας» (Social Innovation Relay), υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο από τον Οργανισμό Junior Achievement, και απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 15-18 ετών (Γ΄ Γυμνασίου & Λυκείου).
Πρόκειται για ένα διαδραστικό, διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο έτσι ώστε να ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και παράλληλα να τους δώσει τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξουν για να γίνουν κοινωνικά υπεύθυνοι επαγγελματίες στο μέλλον.
Οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου Πηνελόπη Ζερβάκη, Ειρήνη Κοτταρίδη, Ιωάννα Κουτέλα και Βασιλίνα Ναθαναήλ προώθησαν την κατασκευή μιας πλατφόρμας , ως εργαλείο των Δήμων, με στόχο τη μείωση του φαινομένου της σχετικής φτώχειας, από τους ίδιους τους πολίτες, με εσωτερική ανακατανομή πόρων.
Αρχικά, η κοινωνική υπηρεσία ενός Δήμου πιστοποιεί και δίνει κωδικό χρήσης της πλατφόρμας σε πολίτες που έχουν ανάγκη βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.
Για παράδειγμα, ένα Φροντιστήριο Αγγλικών μπορεί να προσφέρει ετήσια δίδακτρα, μία θεατρική ομάδα εισιτήρια για θέατρο, ένα ξενοδοχείο-εστιατόριο δωρεάν γεύμα για μία οικογένεια, ένας συνταξιούχος χρόνο κτλ.
Η φιλοσοφία της πλατφόρμας είναι να λειτουργεί επικουρικά με την εκάστοτε κοινωνική πολιτική του κράτους στη λογική και στην προσπάθεια της πολυπόθητης ισότητας ευκαιριών και στην προσπάθεια να σπάσει ο φαύλος κύκλος της φτώχειας, αφού είναι γνωστό πως η φτώχεια αναπαράγει φτώχεια! Από αυτή την παραδοχή απορρέει και το όνομα της πλατφόρμας και της ομάδας, «Orbis», που στα λατινικά σημαίνει «κύκλος». Κάθε φορά λοιπόν, που ένας πολίτης θα κάνει μία προσφορά, θα σπάζει αυτόν τον κύκλο.
Πρόκειται πραγματικά για μια καινοτόμα ιδέα, που ουσιαστικά λύνει τα χέρια των Δήμων, και συμβάλλει στην αντιμετώπιση της φτώχειας των πιο αδύναμων συμπολιτών μας, αφού όσοι έχουν ανάγκη θα καταχωρούνται, ώστε και η Δημοτική Αρχή να έχει ανά πάσα στιγ μή εικόνα για το τι ανάγκες υπάρχουν για να καλυφθούν σε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά και απο τους απλούς πολίτες και τους επιχειρηματίες δημιουργείται ένας κύκλος αλληλεγγύης προς τους συνανθρώπους μας, αφού το πρόβλημα και η ανάγκη τους έρχονται στο φως, και δεν κρύβονται κάτω απο το χάλι ή δεν χάνονται μέσα στα συρτάρια της γραφειοκρατίας.
Δικαίως, λοιπόν, οι μαθήτριες των εκπαιδευτηρίων Μπουγά διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο αυτό Διαγωνισμό, και ευχόμαστε να συνεχίσουν και μετέπειτα στη ζωή τους να εμπνέονται και να συμβάλλουν έμπρακτα με τις καινοτόμες ιδέες τους στο να επιλύονται χρόνια κοινωνικά προβλήματα.
Τέτοιες νέες ιδέες και χρήσιμα εργαλεία έχει πραγματικά ανάγκη η χώρα μας για να ανακάμψει και να αντιμετωπίσει χρόνιες παθογένειες.
«Λαδί… Μεσσηνίων γεύσεις»
Στην τελική δεκάδα του διαγωνισμού «Εικονική Επιχείρηση» του Σ.Ε.Ν. έφτασε το «Λαδί… Μεσσηνίων γεύσεις», μια ιδέα που υλοποίησαν μαθητές των εκπαιδευτηρίων Μπουγά της Καλαμάτας, με την καθηγήτριά τους Σταυρούλα Κόκκαλη, οικονομολόγο…
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος, μαθητές της Β΄ Λυκείου ίδρυσαν την επιχείρηση «Λαδί… Μεσσηνίων γεύσεις» και κατάφεραν να ξεχωρίσουν από τις 67 συνολικά μαθητικές επιχειρήσεις που έλαβαν μέρος, μπαίνοντας στην τελική δεκάδα.
Τα παιδιά είχαν μια καταπληκτική παρουσία και απέσπασαν τα θετικά σχόλια των κριτών για το brand name της εταιρείας τους, το οποίο θεώρησαν ισχυρό, αλλά και για την πρωτοτυπία-καινοτομία του προϊόντος τους.
Young Business Talents
Το Young Business Talents είναι ο καινοτόμος διαγωνισμός με επιχειρηματικό προσομοιωτή για μαθητές Λυκείων, που διοργανώνεται από το 2014, στο πλαίσιο δράσεων κοινωνικής ευθύνης, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Mάθησης.
Μέσω ενός εξελιγμένου προσομοιωτή 3ης γενιάς, σαν αυτούς που χρησιμοποιούνται διεθνώς σε πανεπιστήμια και σχολές διοίκησης επιχειρήσεων και με τη βοήθεια των καθ ηγητών τους, οι μαθητές διάνυσαν ως τώρα 11 εικονικά “Εταιρικά έτη”, συντάσσοντας αντίστοιχα “Επιχειρηματικά Σχέδια”, στα οποία ελάμβαναν κάθε φορά 113 διαφορετικές επιχειρηματικές “Αποφάσεις” σχετικά με την παραγωγή, τη χρηματοδότηση, το marketing και το ανθρώπινο δυναμικό.
Ο προσομοιωτής διατίθεται από την εταιρεία Praxis MMT, ηγέτιδα εταιρεία παγκοσμίως στην ανάπτυξη προηγμένων προσομοιωτών και μεθοδολογιών εκπαίδευσης.
Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά συμμετείχαν κάθε χρόνο στον διαγωνισμό φτάνοντας πάντα στον τελικό βγαίνοντας νικητές στην προσομοίωση τους…και το πιο σημαντικό αποκομίζοντας φοβερές εμπειρίες!!!