ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Κανονισμός Λειτουργίας Παιδικού Σταθμού
Στο πλαίσιο καλής συνεργασίας και παροχής ποιοτικής παιδείας, δημιουργήσαμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Παιδικού Σταθμού με στόχο την καλύτερη ενημέρωση για τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου μας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε από την Εκπαιδευτική μας ομάδα και επιδιώκει κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) να αντιληφθεί καλύτερα το ρόλο του στη σχολική ζωή.
Στόχος μας είναι η ισορροπημένη και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μας, σε γνωστικό, συναισθηματικό και ψυχοκινητικό επίπεδο, όπως επίσης και δημιουργία ιδανικών συνθηκών σχολικής φοίτησης, έτσι ώστε η κάθε σχολική χρονιά να είναι δημιουργική, μοναδική και να θεμελιώνεται σε στέρεες βάσεις.
Για όλα αυτά χρειάζεται απαραίτητα η συνεργασία και συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων μερών (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) οι οποίοι πρέπει να είναι ενήμεροι, να εφαρμόζουν και να σέβονται τους κανόνες της σχολικής καθημερινότητας που ζει το παιδί. Με το έντυπο αυτό καθορίζεται ένας πρακτικός προσανατολισμός και διαγράφονται κάποιοι αναγκαίοι όροι για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
Σας παρακαλούμε να μελετήσετε το έντυπο και να τηρήσετε τις διαδικασίες που σας αφορούν. Η εγγραφή ενός μαθητή ή μιας μαθήτριας στο σχολείο μας, απαιτεί την αποδοχή και εφαρμογή των κανόνων που ακολουθούν ώστε να εξασφαλιστεί η διαμόρφωση μιας ήρεμης, οργανωμένης και συνεργατικής σχολικής κοινότητας, προς όφελος των παιδιών μας.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Το σχολικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Ιουλίου του επόμενου έτους.
- 28η Οκτωβρίου
- 25/12 - 31/12 (διακοπές Χριστουγέννων)
- 1/1 (Πρωτοχρονιά)
- 6/1 (Θεοφάνεια)
- 2/2 (Υπαπαντή του Σωτήριος, τοπική εορτή)
- Καθαρά Δευτέρα,
- 25η Μαρτίου
- Μεγάλη Παρασκευή
- Δευτέρα του Πάσχα
- Πρωτομαγιά
- Αγίου Πνεύματος
Το Σχολείο λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 7:00 το πρωί έως τις 4.00 το απόγευμα.
Οι γονείς επιλέγουν την ώρα προσέλευσης και αναχώρησης των παιδιών τους από το σχολείο.
Συστήνουμε να έχουν τα παιδιά ένα σταθερό ωράριο παραμονής στο σχολείο, το οποίο δε θα διαταράσσει το καθημερινό πρόγραμμα της τάξης και δε θα στερεί από τα παιδιά τη χαρά να απολαμβάνουν τις παιδαγωγικές δραστηριότητες που πλαισιώνουν την καθημερινότητά μας στον Παιδικό Σταθμό.
Οι εγγραφές γίνονται ύστερα από έγγραφη αίτηση των γονέων ή κηδεμόνων των νηπίων και σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται με ανακοινώσεις του σχολείου, οι οποίες σχετίζονται με τα νόμιμα δικαιολογητικά και τις οικονομικές υποχρεώσεις των γονέων (δίδακτρα, μεταφορά μαθητών, διατροφή κ.α.).
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
- Αίτηση εγγραφής
- Έντυπο στοιχείων επικοινωνίας γονέων (διεύθυνση, τηλέφωνα, email ) και στοιχείων που αφορούν στο νήπιο (συμπληρώνεται στο σχολείο από τους γονείς).
- Ιατρική βεβαίωση από τον παιδίατρο ότι το νήπιο μπορεί να φοιτήσει στον Παιδικό Σταθμό.
- Επίδειξη του Ατομικού Βιβλιάριου Υγείας του νηπίου, όπου φαίνεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού και φύλαξη στο αρχείο της νοσηλεύτριας (φωτοτυπία της σελίδας που καταγράφονται τα εμβόλια). Τα νήπια που εγγράφονται να έχουν ολοκληρώσει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους, όπως αυτό αναγράφεται στο ΑΔΥΜ ή στο Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας.
- Συνάντηση - συζήτηση με τη Διευθύντρια του Παδικού Σταθμού
- Υπογραφή Συμφωνητικού διδάκτρων
- Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Παιδικού Σταθμού. Βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα του σχολείου. Οι γονείς έχουν λάβει γνώση του Κανονισμού πριν την εγγραφή.
Στον Παιδικό Σταθμό φιλοξενούνται νήπια από 2,5 έως την ηλικία της εγγραφής
τους στο Νηπιαγωγείο.
Τα τμήματα
Στον Παιδικό Σταθμό δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνία, συνεργασία και
αλληλεπίδραση των παιδιών με την ομάδα των συνομηλίκων τους και τη δημιουργία
ενός δημιουργικού σχολικού περιβάλλοντος μάθησης που θα βοηθήσει τα παιδιά να:
- Γνωρίσουν τον εαυτό τους
- Ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους
- Συνεργαστούν και να αλληλοεπιδράσουν
- Μάθουν να πλαισιώνονται από κανόνες και όρια που ορίζονται από την ομάδα
- Αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες
- Χαρούν στην παρέα της ομάδας τους
Το πρόγραμμα του Παιδικού Σταθμού
- Διαμορφώνεται σύμφωνα με το “Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Εκπαίδευσης” και περιλαμβάνει όσα προβλέπει το Πρόγραμμα για την καλλιέργεια, την αγωγή και την φροντίδα παιδιών Προσχολικής ηλικίας. Είναι εμπλουτισμένο με δραστηριότητες όπως Αγγλικά, Γυμναστική, Μουσικοκινητική και καινοτόμα προγράμματα που υλοποιούνται στον Παιδικό Σταθμό των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά.
- Βασίζεται σε οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βασικό μέλημα την ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών.
- Βοηθά τα νήπια να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά
- Ενισχύεται με σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, πλούσιο εποπτικό υλικό, νέο και συνεχώς ανανεωμένο παιδαγωγικό υλικό
- Προωθεί τη βιωματική μάθηση
- Αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των νηπίων
- Έχει ως επίκεντρο το παιδί και ακολουθεί τις ανάγκες του
Αναλώσιμα υλικά
Όλα τα αναλώσιμα υλικά (χαρτιά, χαρτόνια, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, νερομπογιές, πλαστελίνες, ψαλίδια, κόλλες, κ.α.) που θα χρησιμοποιήσουν τα νήπια κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους διατίθενται, εξ ολοκλήρου, από το σχολείο. Άχρηστα και αναλώσιμα
υλικά στέλνουν οι γονείς στο σχολείο, κατόπιν ειδοποίησης από τις παιδαγωγούς, με σκοπό τη σύνδεση σχολείου – οικογένειας για την ολοκλήρωση συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.
Όλα τα τμήματα του Παιδικού Σταθμού είναι πλήρως εξοπλισμένα με παιδαγωγικό και οικοδομικό υλικό κατάλληλο για την εκπαίδευση, την απασχόληση και την ψυχαγωγία των νηπίων το οποίο ανανεώνεται και εμπλουτίζεται συνεχώς.
- Η τακτική φοίτηση στον Παιδικό Σταθμό βοηθά τα παιδιά να έχουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα στη σχολική τους καθημερινότητα, και να αντιλαμβάνονται τη λειτουργία και την προσφορά του σχολείου.
- Είναι σημαντικό να μην απουσιάζουν συχνά από το σχολείο, εάν δεν συντρέχει ιδιαίτερος λόγος.
Οι γονείς δεσμεύονται
- Να ενθαρρύνουν τα νήπια να έρχονται στο σχολείο κάθε μέρα, στην ώρα τους
- Να ενημερώνουν το σχολείο για τον λόγο απουσίας του νηπίου, για πιθανή ενημέρωση από τον γιατρό όταν πρόκειται για ασθένεια, για την πορεία της υγείας τους, για την ασφαλή επιστροφή του.
- Να ενημερώνουν για πιθανή ευαισθησία σε φάρμακα, τροφές, πιθανές αλλεργίες κ.α
Οι Παιδαγωγοί - Εκπαιδευτικοί δεσμεύονται
- Να επικοινωνούν με την οικογένεια για κάθε απουσία μεγαλύτερη των τριών ημερών εφόσον δεν έχουν ενημερωθεί από τους γονείς/κηδεμόνες
- Να ενημερώνουν την διεύθυνση του Παιδικού Σταθμού για οποιαδήποτε απουσία του νηπίου
- Να ενημερώνουν τους γονείς για οποιαδήποτε ατύχημα ή αδιαθεσία του παιδιού
- Να ενημερώσουν τους γονείς, προκειμένου να παραλάβουν το παιδί το συντομότερο
- Να απομακρύνουν από την τάξη το νήπιο που θα παρουσιάσει αδιαθεσία κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Η νοσηλεύτρια του σχολείου αναλαμβάνει το νήπιο μέχρι να έρθουν οι γονείς να τα παραλάβουν
Η μεταφορά των νηπίων από την κατοικία τους στο σχολείο και
αντίστροφα γίνεται:
- Με σχολικό λεωφορείο που πληροί όλους τους κανόνες ασφαλείας ή
- Με ευθύνη των γονέων (με δικό τους μέσο) Τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων σχεδιάζονται για κάθε σχολικό έτος, από το Γραφείο Κίνησης τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο και ισχύουν για τη σχολική χρονιά που ακολουθεί. Οι γονείς ενημερώνονται για το δρομολόγιο (ώρα παραλαβής και παράδοσης) κι εφόσον συμφωνήσουν, δηλώνουν ότι το παιδί τους θα κάνει χρήση του σχολικού λεωφορείου.
- Η μεταφορά των παιδιών γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία.
- Όλοι οι οδηγοί κατέχουν δίπλωμα Δ’ κατηγορίας
- Όλα τα σχολικά λεωφορεία διαθέτουν σύστημα ασύρματης επικοινωνίας (VHF) ώστε να έχουν άμεση επικοινωνία με το σχολείο και το Γραφείο κίνησης
- Τα νήπια συνοδεύονται πάντα από συνοδούς του Σχολείου
- Η παράδοση των παιδιών γίνεται μόνο στο άτομο που έχει υποδείξει ο γονιός
- Δεν παραδίδεται το νήπιο (είτε από το σχολικό είτε από το σχολείο) σε κανένα άλλο συγγενικό πρόσωπο εάν δεν έχει γίνει επίσημη ενημέρωση από τους γονείς
- Πριν την είσοδο των νηπίων στο σχολείο και μετά την έξοδο τους από αυτό, τα νήπια είναι υπό την ευθύνη των γονέων τους
- Οι γονείς που μεταφέρουν με δικό τους μέσο τα νήπια στο σχολείο, φροντίζουν να αποφεύγουν τις ώρες αιχμής (8.10- 8.20 και 2.00-2.30) για την καλύτερη και ασφαλέστερη άφιξη και αναχώρηση όλων των παιδιών του σχολείου
- Αλλαγές στην αναχώρηση με σχολικό λεωφορείο μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι
- Η έγκαιρη προσέλευση των παιδιών στο σχολείο (ενδεικτική ώρα έως τις 9.15) βοηθά την ολόπλευρη ανάπτυξή τους αφού εξασφαλίζει όλες τις καθημερινές ρουτίνες και το παιδαγωγικό πρόγραμμα.
- Τα νήπια φορούν τη ζώνη ασφαλείας
- Δεν επιτρέπεται κατά τη μετακίνησή τους με σχολικό λεωφορείο να καταναλώνουν οποιοδήποτε ποτό (νερό, χυμό) ή φαγητό
Οι γονείς δεσμεύονται
- Να φροντίζουν για την έγκαιρη άφιξη των νηπίων στο σχολείο, χρησιμοποιώντας την είσοδο πεζών (πριν τη μπάρα στην είσοδο του σχολείου) και όχι να κινούνται ανάμεσα ή πλάι στα σχολικά που εκείνη την ώρα προσέρχονται στο σχολείο. - Να παραδίδουν και να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους στην είσοδο του κτιρίου, από παιδαγωγό του σχολείου.
- Να μην παρκάρουν σε απαγορευμένες θέσεις parking ή μπροστά από την μπάρα του σχολείου
- Να βρίσκονται το πρωί και το μεσημέρι στο σημείο που έχει οριστεί, 5΄ πριν την προκαθορισμένη ώρα ώστε να μην καθυστερεί το δρομολόγιο του σχολικού λεωφορείου. Σε περίπτωση που δεν βρίσκονται εκεί, το σχολικό φεύγει και οι γονείς έχουν την ευθύνη της μεταφοράς. Αν το σχολικό φθάσει νωρίτερα είναι υποχρεωμένο να περιμένει.
- Τα παιδιά παραδίδονται μόνο στα πρόσωπα που έχουν υποδείξει οι γονείς τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Για οποιαδήποτε αλλαγή οι γονείς πρέπει έγκαιρα να επικοινωνούν με το Γραφείο Κίνησης (εσωτερικό 1)
- Σε περίπτωση αλλαγής διεύθυνσης κατοικίας, ενημερώνετε έγκαιρα το γραφείο κίνησης.
- Για θέματα που αφορούν στα δρομολόγια σχολικών λεωφορείων, να επικοινωνούν απευθείας με το Γραφείο Κίνησης. Καμία συνεννόηση δε γίνεται με οδηγούς ή συνοδούς
Σε περίπτωση αργοπορίας
- Κατά την πρωινή παραλαβή του νηπίου, το σχολικό λεωφορείο αποχωρεί
- Κατά τη μεσημεριανή παράδοση, το σχολικό λεωφορείο επιστρέφει στο σχολείο και οι γονείς έχουν την ευθύνη της επιστροφής του παιδιού στο σπίτι
Οι εκπαιδευτικοί-συνοδοί δεσμεύονται
- Όλα τα παιδιά να φορούν ζώνη ασφαλείας
- Να παραδίδουν τα παιδιά μόνο στα πρόσωπα που έχουν υποδείξει οι γονείς
- Να συνοδεύουν με ασφάλεια τα παιδιά στην τά ξη τους κατά την παραλαβή τους, από την είσοδο του Παιδικού Σταθμού
- Να παραλαμβάνουν και να παραδίδουν τα νήπια στο πρόσωπο που έχει οριστεί και στο σημείο που έχει οριστεί
Οι οδηγοί δεσμεύονται
- Να φορούν ζώνη ασφαλείας
- Να μην παραβιάζουν τους φωτεινούς σηματοδότες
- Να μην παρεμποδίζουν την κυκλοφορία
- Να μην ξεπερνούν το όριο ταχύτητας
- Να παραχωρούν προτεραιότητα στα οχήματα έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κλπ)
Στο σχολείο μας μαθαίνουμε
- Να σεβόμαστε και να μοιραζόμαστε παιχνίδια και χώρους με όλη την ομάδα μας
- Την υγιεινή και την καθαριότητα
- Να χρησιμοποιούμε με σεβασμό όλα όσα μας προσφέρει το σχολείο
- Τον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή στη διαφορετικότητα
- Κριτήρια φυλετικά, θρησκευτικά, γλωσσικά, κοινωνικά ή οικονομικά δεν αποτελούν στοιχεία διάκρισης στις σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας
- Συμπεριφορές που μειώνουν, προσβάλλουν ή περιθωριοποιούν κάποιο παιδί δεν είναι αποδεκτές
Τα παιδιά ενθαρρύνονται/ δεσμεύονται
- Να τηρούν τους κανόνες της τάξης τους, να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία
- Να σέβονται κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας
- Να δείχνουν τις εργασίες και τα κατορθώματα το υς στην οικογένειά τους
- Να σέβονται τις ανάγκες των άλλων παιδιών κάθε στιγμή
- Να πλένουν τακτικά τα χέρια τους
- Να σέβονται την καθαριότητα των χώρων
- Να μην φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια ή άλλα προσωπικά αντικείμενα από το σπίτι εκτός και αν αυτά έχουν ζητηθεί από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου
- Να συζητάνε τις διαφορές τους με τους φίλους τους
- Να ζητάνε τη βοήθεια των δασκάλων τους σε ό,τι χρειαστούν
- Να καλλιεργούν οικολογική συνείδηση
- Να συμμετέχουν σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες
- Να μιλούν ευγενικά
- Να σέβονται τον “προσωπικό χώρο” κάθε παιδιού
Οι γονείς δεσμεύονται
- Να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να αρχίζουν και να ολοκληρώνουν μια εργασία, ένα παιχνίδι, κάτι που ξεκίνησαν και έχουν αναλάβει
- Να ελέγχουν καθημερινά τις τσάντες των παιδιών
- Να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα του σχολείου
- Να δείχνουν ενδιαφέρον για τις εργασίες των παιδιών τους
- Να φροντίζουν για την καθαριότητα του παιδιού τους (μπάνιο, καθαρά ρούχα, κομμένα νύχια, δεμένα μαλλιά)
- Να σέβονται την καθαριότητα των χώρων του σχολείου, δίνοντας το καλό παράδειγμα στα παιδιά τους
- Να αναγράφουν το ονοματεπώνυμο του παιδιού στα προσωπικά του είδη (μπουφάν, καπέλο, τσάντα, ποτήρι νερού κ.λπ.), ώστε να μην μπερδεύονται
- Να μην φορούν στα παιδιά οποιουδήποτε είδους κόσμημα (κολιέ, σταυρό, βραχιόλι, σκουλαρίκια, δαχτυλίδια κ.α) που είναι επικίνδυνα για την ατομική ασφάλειά τους και υπάρχει κίνδυνος απώλειάς τους. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περιπτώσεις απώλειάς τους
- Να ελέγχουν τακτικά τα μαλλιά του παιδιού για ψείρες και να ακολουθούν τις οδηγίες της παιδιάτρου για τη σωστή απομάκρυνσή τους.
- Τα ρούχα των νηπίων πρέπει να είναι κατάλληλα για παιχνίδι, να εξασφαλίζουν ελευθερία στην κίνησή τους, να μη δυσκολεύουν τη διαδικασία της τουαλέτας
- Τα παπούτσια τους πρέπει να είναι τύπου αθλητικά, με σόλα που εγγυάται την ασφάλειά τους, κούμπωμα σκράτς και όχι κορδόνια που διευκολύνει τα παιδιά και κατάλληλα για την κάθε εποχή
- Να μην φέρνουν το παιδί τους στο σχολείο όταν είναι άρρωστο
- Να μην καπνίζουν στους χώρους του σχολείου
Οι Παιδαγωγοί - Εκπαιδευτικοί δεσμεύονται
- Να εξασφαλίζουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για τα παιδιά
- Να προετοιμάζουν και να οργανώνουν καθημερινά την εκπαιδευτική διαδικασία
- Να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των παιδιών
- Να συνεργάζονται με τα παιδιά, να σέβονται την προσωπικότητά τους, να καλλιεργούν και να εμπνέουν τη δίκαιη συμπεριφορά
- Να επιμορφώνονται συνεχώς, να ανακαλύπτουν νέες πτυχές της παιδαγωγικής διαδικασίας, να παρακολουθούν και να ακολουθούν τις εξελίξεις στην επιστήμη τους
- Να ενημερώνονται και να εφαρμόζουν τις αρχές καθαριότητας και υγιεινής τόσο στον εαυτό τους όσο και στους μαθητές τους αλλά και στους χώρους του σχολείου
- Να ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των νηπίων στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά τους και να υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
- Να ενημερώνουν τους γονείς για οποιαδήποτε αλλαγή παρατηρήσουν στη συμπεριφορά των νηπίων
- Να ενημερώνουν τους γονείς για τυχόν δυσκολίες που παρουσιάσουν τα νήπια στη συμπεριφορά, τη μαθησιακή διαδικασία, την επικοινωνία με την ομάδα κλπ.
Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και οι εκδρομές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της
εκπαίδευσης και αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των παιδιών και έχουν εκπαιδευτικό-
παιδαγωγικό, ψυχαγωγικό χαρακτήρα.
Η συνεργασία και η επικοινωνία των νηπίων εκτός σχολείου, καθώς και η ψυχαγωγία
και η διασκέδασή τους αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
αφού προετοιμάζει τα παιδιά σε μια πρώτη επαφή με τον εκτός σχολείου και οικογένειας,
κόσμο.
- Οι γονείς ενημερώνονται έγκαιρα για την ακριβή ημερομηνία, την ώρα και τον χώρο της επίσκεψης.
- Σε περίπτωση που κάποιος γονιός δεν επιθυμεί το παιδί του να συμμετάσχει στην εκδρομή, το παιδί μπορεί να παραμένει στο σχολείο
- Οι επισκέψεις - εκδρομές πραγματοποιούνται με τα σχολικά λεωφορεία του σχολείου και τα παιδιά συνοδεύουν οι δασκάλες τους
- Η επικοινωνία σχολείου-οικογένειας αποτελεί εγγύηση για τη σχολική επιτυχία του παιδιού
- Στην αρχή του σχολικού έτους πραγματοποιείται ενημέρωση από την διευθύντρια της βαθμίδας για ζητήματα που αφορούν στο πρόγραμμα του Παιδικού Σταθμού και στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου
- Το σχολείο πραγματοποιεί απογευ ματινές τακτικές συγκεντρώσεις γονέων ώστε να διασφαλίζεται ο διάλογος και η ουσιαστική επικοινωνία οικογένειας - σχολείου
- Όταν κρίνεται αναγκαίο πραγματοποιούνται ατομικά ραντεβού γονέα - εκπαιδευτικού σε ώρα που δεν εμποδίζει το πρόγραμμα και τη λειτουργία της τάξης
Τα παιδιά ενθαρρύνονται
- Να μεταφέρουν στην οικογένεια εικόνες, εντυπώσεις και στιγμές από τη σχολική καθημερινότητα με τον τρόπο που μπορούν, ανάλογα με τις δυνατότητες που έχουν βάση της ηλικίας τους
Οι γονείς δεσμεύονται
- Να συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται μέσα στη χρονιά
- Να απαντούν στις προσκλήσεις των Παιδαγωγών για συνάντηση
- Να ενημερώσουν τις Παιδαγωγούς για τυχόν αλλαγές στους τηλεφωνικούς αριθμούς, mail, διεύθυνση κλπ
- Να παρακολουθούν την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου και να ενημερώνονται για τη σίτιση του παιδιού, το μηνιαίο πρόγραμμα, χρήσιμα άρθρα και υλικό, ανακοινώσεις του σχολείου κλπ.
Να ενημερώνουν τη Διεύθυνση και τις Παιδαγωγούς της τάξης για κάθε σημαντική αλλαγή στην οικογενειακή ζωή και τυχόν ιδιαιτερότητες στην επικοινωνία σχολείου-
οικογένειας (π.χ σε περίπτωση διαζυγίου, επιμέλεια παιδιού κλπ) και να κατάθετουν στο
σχολείο αντίγραφο που το αποδυκνύει.
Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται
- Να οργανώνουν συναντήσεις γονέων, απογευματινή ώρα και ημέρα Τετάρτη, για θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των νηπίων, αλλά και την αγωγή και πρόοδο των νηπίων
- Να δέχονται τις οικογένειες κάθε φορά που αυτές το ζητούν (ορίζεται ημέρα και ώρα συνάντησης που εξυπηρετεί και τα δύο μέρη)
- Να προσκαλούν τους γονείς σε συνάντηση (έκτακτη) κάθε φορά που χρειάζεται (ορίζεται ημέρα και ώρα συνάντησης που εξυπηρετεί και τα δύο μέρη)
- Στον Παιδικό Σταθμό δε λειτουργεί κυλικείο
- Τα παιδιά φέρνουν δεκατιανό και γεύμα από το σπίτι ή συμμετέχουν στο πρόγραμμα διατροφής του σχολείου.
- Τη διατροφή των παιδιών αναλαμβάνει το σχολείο σαν επιπλέον παροχή.
- Το διαιτολόγιο επιμελείται διατροφολόγος με την επίβλεψη παιδιάτρου και βασίζεται σ’ ένα πλήρες, υγιεινό και μεσογειακό διαιτολόγιο.
- Τα γεύματα παρασκευάζονται από τους σεφ του σχολείου, καθημερινά στο σχολείο από άριστης ποιότητας φρέσκα υλικά
- Στην πλατφόρμα αναρτάται Μηνιαίο διαιτολόγιο στο οποίο αναγράφονται ανά ημέρα το δεκατιανό και το μεσημεριανό που θα παρέχει το σχολείο τον τρέχοντα μήνα.
- Υπάρχει η δυνατότητα “Χρήσης της τραπεζαρίας”, με φαγητό (μεσημεριανό) που φέρνουν τα νήπια από το σπίτι. Στην περίπτωση αυτή το σχολείο παρέχει τα συνοδευτικά (ψωμί, σαλάτα, φρούτο, κομπόστα κ.λπ.).
- Δεν επιτρέπεται να φέρνουν τα παιδιά στο σχολείο και να καταναλώνουν “είδη περιπτέρου” (τσιπς, κρουασάν, καραμέλες, σοκολάτες, τσίχλες κλπ).
- Η γιορτή και τα γενέθλια των νηπίων, είναι μια μέρα ιδιαίτερη για όλους στην τάξη και τη γιορτάζουμε με τραγούδια, χορό και αναμνηστικά δώρα για την/τον εορταζόμενη/ο. Αν κάποιος γονέας θέλει να προσφέρει ένα κέρασμα στα παιδιά της τάξης θα πρέπει να είναι κάτι μικρό, ατομικό, συσκευασμένο (όχι τούρτα), το οποίο θα μπαίνει στην τσάντα των παιδιών προκειμένου να καταναλωθεί στο σπίτι με την επίβλεψη του γονέα. Δεν θα πρέπει να περιέχει ξηρούς καρπούς και αλλεργιογόνα συστατικά και να είναι όσο το δυνατόν κατάλληλο για την υγιεινή διατροφή των παιδιών.
- Στο σχολείο πραγματοποιείται τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο Άσκηση Σ εισμού, σε χρονική στιγμή που δεν γνωρίζουν τα παιδιά και οι παιδαγωγοί προκειμένου να εκτιμηθεί η ετοιμότητα και ο τρόπος αντιμετώπισης μιας τέτοιας κατάστασης
- Όλα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη συζητήσει και γνωρίζουν τις ακριβείς κινήσεις που θα ακολουθήσουν από την έναρξη μέχρι τη λήξη του σεισμού
- Όλα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν σε ποιο σημείο του σχολείου θα συγκεντρωθούν ανά τμήματα, μετά τη λήξη του σεισμού.
- Σε περίπτωση σεισμού, τα παιδιά οδηγούνται με ασφάλεια από τις εκπαιδευτικούς σε εξωτερικούς χώρους του σχολείου που έχουν οριστεί από την αρχή της χρονιάς και οι γονείς φροντίζουν να έρθουν να τα παραλάβουν το συντομότερο δυνατό
- Σε περίπτωση σεισμού, οι γονείς πρέπει να αποφεύγουν να τηλεφωνούν στο σχολείο, αφού όταν αυτό συμβεί μαζικά, «πέφτουν» οι γραμμές και δεν είναι δυνατή η επικοινωνία, γεγονός που μόνο πανικό μπορεί να προκαλέσει. Σε τέτοια περίπτωση μπορούν να επικοινωνούν στο κινητό της Διευθύντριας
- Εάν την ώρα του σεισ μού τα παιδιά βρίσκονται στο σχολικό λεωφορείο, αυτό θα σταθμεύσει στην άκρη του δρόμου, σε ασφαλές σημείο μέχρι να σταματήσει ο σεισμός. Τα παιδιά θα επιστρέψουν στο σχολείο προκειμένου να τα παραλάβουν οι γονείς με δικό τους μέσο
- Η λειτουργία ή όχι του σχολείου τις επόμενες ημέρες μετά από σεισμό, αποφασίζεται από το κράτος και ανακοινώνεται από τα μέσα δικτύωσης
- Το σχολείο ενημερώνει τους γονείς με email ή SMS, όταν λάβει την αντίστοιχη ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς της πόλης
- Σε περίπτωση πλημμύρας, τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο μέχρι να μπορέσουν με ασφάλεια να τα παραλάβουν οι γονείς
- Η λειτουργία ή όχι του σχολείου την επόμενη ή τις επόμενες μέρες αποφασίζεται από τους αρμόδιους φορείς της πόλης.
Α. Ηλεκτρονική πλατφόρμα
Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ως Οργανισμός σταθερά προσανατολισμένος στην πρόοδο και την εξέλιξη στο χώρο της εκπαίδευσης εγκαινίασε νέα συνεργασία με την Microsoft για τη δημιουργία μαθησιακών εμπειριών και αξιοποίηση αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα προς όφελος κάθε μαθητή.
Απώτερος στόχος είναι να μετέχουμε στην ομάδα των πιο δημιουργικών τεχνολογικά
σχολείων ακολουθώντας το Microsoft Education Journey με την παράλληλη υλοποίηση
του Education Transformation Framework.
Παράλληλα, σε επίπεδο διοικητικής λειτουργίας ενεργοποιούμε εφαρμογές με στόχο
την εκμηδένιση της γραφειοκρατίας και την διασφάλιση της βέλτιστης και έγκαιρης
επικοινωνίας με γονείς- κηδεμόνες.
Σε αυτό το πλαίσιο συνεργαζόμαστε στενά με τον ΕΠΑΦΟ και θα επικοινωνούμε μαζί σας μέσω του Portal της νέας μας πλατφόρμας, 4schools.
Β. Διαχείριση προσωπικών δεδομένων
- Κατά την εγγραφή του παιδιού, οι γονείς ενημερώνονται για την πολιτική διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων. Υπογράφουν ειδικό έντυπο συγκατάθεσης ή μη για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων (π.χ διαχείριση φωτογραφιών,video) τόσο στη πλατφόρμα όσο και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
- Δεν επιτρέπεται η ανάρτηση φωτογραφικού υλικού ή βίντεο του σχολείου στα social media
- Το σχολείο δε δίνει προσωπικές πληροφορίες (τηλέφωνα, διευθύνσεις κτλ.) σε άλλους γονείς παρά μόνο με τη δική τους συγκατάθεση. Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας είναι πλήρως εναρμονισμένο με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (G.D.P.R.) που ανακοινώθηκε από το 2016, έχει τεθεί ήδη σε ισχύ από τις 25 Μαΐου 2018 περί προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών μας.
Γ. Σχολική Νοσηλεύτρια
Στο σχολείο βρίσκεται καθημερινά έμπειρη νοσηλεύτρια που βοηθά στην αντιμετώπιση συμβάντω ν που παρουσιάζονται στο σχολείο. Με γραπτή συγκατάθεση του γονέα, δύναται να φυλάσσει φάρμακα στο φαρμακείο του σχολείου και τα χορηγεί στα παιδιά σύμφωνα με γραπτές οδηγίες που λαμβάνει από τους γονείς.
- Οι γονείς πρέπει να ενημερώνουν από την προηγούμενη ημέρα για φαρμακευτική αγωγή που πρέπει να χορηγηθεί στο νήπιο
- Οποιοδήποτε φάρμακο μεταφέρεται στην τσάντα του νηπίου, πρέπει να βρίσκεται σε σακουλάκι καλά κλεισμένο με γραπτή οδηγία για τον τρόπο λήψης.
- Σε περίπτωση μετακίνησης του νηπίου με σχολικό λεωφορείο επιβάλλεται να ενημερώνεται η συνοδός του σχολικού για το φάρμακο που βρίκεται μέσα στην τσάντα
Προφορικές οδηγίες για την λήψη φαρμάκου δεν γίνονται δεκτές.
Δ. Παιδοψυχολόγος
Το σχολείο συνεργάζεται με Παιδοψυχολόγο, που βοηθά τις παιδαγωγούς στο έργο τους, ενημερώνεται για την ανάπτυξη των παιδιών, παρευρίσκεται σε ατομικές συναντήσεις γονέων (όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο) και οργανώνει ενημερωτικές ομιλίες - συναντήσεις με τους γονείς. Οι γονείς των μαθητών του σχολείου, μπορούν να κλείσουν πρωινό ατομικό ραντεβού μαζί της (Τετάρτη), στον χώρο του σχολείου (χωρίς οικονομική επιβάρυνση) ύστερα από συνεννόηση με τη γραμματεία του σχολείου.
Ε. Συνεργασία σχολείου με θεραπευτές
Όσα παιδιά παρακολουθούν θεραπευτικές συνεδρίες (Λογοθεραπεία, Εργοθεραπεία κ.λπ.) οι γονείς συναινούν ότι επιτρέπουν στις παιδαγωγούς να λαμβάνουν ενημέρωση από τους θεραπευτές καθώς και να δίνουν στους θεραπευτές αντίστοιχα στοιχεία για την πρόοδο του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος, οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για τυχόν αναπτυξιακές αξιολογήσεις του παιδιού και να τις προσκομίζουν στο σχολείο με σκοπό την ενημέρωση και τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού.
Οι γονείς των νηπίων που φοιτούν στο σχολείο πρέπει να είναι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, όπως αυτές απορρέουν από την έγγραφη οικονομική συμφωνία που υπογράφεται εκατέρωθεν (γονέας/κηδεμόνας-σχολείο) κατά την εγγραφή του νηπίου. Η μη συνέπεια στις πληρωμές των διδάκτρων καθορίζουν και επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία όλης της σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση μη εξόφλησης των διδάκτρων το σχολείο επιφυλάσσεται να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του.
Τα δίδακτρα είναι ετήσια και καταβάλλονται είτε εφάπαξ είτε σε δόσεις. Κατά την εγγραφή του μαθητή καταβάλλεται προκαταβολή η οποία και αφαιρείται από τα ετήσια δίδακτρα και το υπόλοιπο ποσό των διδάκτρων καταβάλλεται σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
Η εγγραφή του μαθητή θεωρείται έγκυρη μόνο όταν έχει καταβληθεί η προκαταβολή.
Οι δόσεις των διδάκτρων εξοφλούνται υποχρεωτικά έως και το πρώτο πενθήμερο κάθε μήνα.
Η εξόφληση των διδάκτρων μπορεί να πραγματοποιηθεί με τους παρακάτω τρόπους:
- Μετρητοίς
- Πιστωτική/Χρεωστική κάρτα
- Κατάθεση σε Τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας
Εάν κάποιο παιδί δε φοιτήσει με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων, το ποσό της προκαταβολής δεν επιστρέφεται.
Στην περίπτωση εκείνη που κάποιο παιδί διακόψει οριστικά την φοίτηση του, τότε πληρώνεται και η αμέσως επόμενη μηνιαία δόση.
Αν κάποιο παιδί απουσιάζει για διάστημα μικρότερο από μήνα, τότε τα δίδακτρα καταβάλλονται κανονικά.
Αν κάποιο παιδί απουσιάζει για συνεχόμενο διάστημα μεγαλύτερο του μήνα, τότε πληρώνεται τουλάχιστον ο 1ος μήνας απουσίας.
Αν απουσιάζει για μεγάλα τακτικά διαστήματα, με επιλογή των γονέων χωρίς να διακόπτεται η φοίτησή του, τότε η θέση παραμένει δεσμευμένη και πληρώνονται κανονικά τα δίδακτρα.