Νηπιαγωγειο
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Κανονισμός Λειτουργίας Νηπιαγωγείου
Στο πλαίσιο καλής συνεργασίας και παροχής ποιοτικής παιδείας, δημιουργήσαμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου με στόχο την καλύτερη ενημέρωση για τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου μας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε από την Εκπαιδευτική μας ομάδα και επιδιώκει κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) να αντιληφθεί καλύτερα το ρόλο του στη σχολική ζωή.
Στόχος μας είναι η ισορροπημένη και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μας, σε γνωστικό, συναισθηματικό και ψυχοκινητικό επίπεδο, όπως επίσης και δημιουργία ιδανικών συνθηκών σχολικής φοίτησης, έτσι ώστε η κάθε σχολική χρονιά να είναι δημιουργική, μοναδική και να θεμελιώνεται σε στέρεες βάσεις.
Για όλα αυτά χρειάζεται απαραίτητα η συνεργασία και συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων μερών (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) οι οποίοι πρέπει να είναι ενήμεροι, να εφαρμόζουν και να σέβονται τους κανόνες της σχολικής καθημερινότητας που ζει το παιδί. Με το έντυπο αυτό καθορίζεται ένας πρακτικός προσανατολισμός και διαγράφονται κάποιοι αναγκαίοι όροι για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
Σας παρακαλούμε να μελετήσετε το έντυπο και να τηρήσετε τις διαδικασίες που σας αφορούν. Η εγγραφή ενός μαθητή ή μιας μαθήτριας στο σχολείο μας, απαιτεί την αποδοχή και εφαρμογή των κανόνων που ακολουθούν ώστε να εξασφαλιστεί η διαμόρφωση μιας ήρεμης, οργανωμένης και συνεργατικής σχολικής κοινότητας, προς όφελος των παιδιών μας.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Το σχολικό έτος για το Νηπιαγωγείο αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 11η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους. (σημ. Η έναρξη και η λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται κάθε χρονιά από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό ηλεκτρονικό σημείωμα και παράλληλα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου).
Το Νηπιαγωγείο δεν λειτουργεί κατά τις επίσημες αργίες του κράτους:
- 28η Οκτωβρίου
- Χριστούγεννα (15 ημέρες)
- Υπαπαντή του Σωτήρος (2 Φεβρουαρίου)
- Καθαρά Δευτέρα
- 25η Μαρτίου
- Πάσχα (15 ημέρες)
- Πρωτομαγιά
- Αγίου Πνεύματος
Όσοι γονείς επιθυμούν, μπορούν - κατά την εγγραφή - να δηλώσουν ότι επιλέγουν
το πρόγραμμα διακοπών (1 Σεπτεμβρίου έως 31 Ιουλίου)
Το Σχολείο λειτουργεί τις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας. Το οργανωμένο πρόγραμμα των νηπίων είναι από τις 9 π.μ. έως τη 1μ.μ.
Τα παιδιά μπορούν να κάνουν - εάν θέλουν - χρήση της Πρωινής Απασχόλησης ή/και της Μεσημβρινής Απασχόλησης χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Το σχολείο είναι ανοικτό από τις 7:00 το πρ ωί έως τις 16:00 το απόγευμα. Είναι μια προσφορά για να μπορούν οι γονείς να εξυπηρετηθούν με τα ωράρια εργασίας τους.
Σας παρακαλούμε να τηρείτε σχολαστικά την ώρα προσέλευσης του παιδιού σας στον χώρο του σχολείου, για να μην διαταράσσεται το πρόγραμμα δραστηριοτήτων.
Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν τη νόμιμη ηλικία. Η περίοδος
προσκόμισης των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται στο τέλος του προηγούμενου έτους όπως καθορίζεται κάθε χρονιά από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του
ΥΠΑΙΘ. Προσκόμιση δικαιολογητικών γίνεται και μετά την ημερομηνία αυτή, αν δεν
έχει συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά τμήμα. Ειδικότερα
οι εγγραφές γίνονται ύστερα από αίτηση των γονέων ή κηδεμόνων των
μαθητών και σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται με ανακοινώσεις
του σχολείου και που σχετίζονται με τα νόμιμα δικαιολογητικά και τις
οικονομικές υποχρεώσεις των γονέων (δίδακτρα, μεταφορά μαθητών
κ.λ.π.).
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
- Αίτηση εγγραφής
- Έντυπο προσωπικών στοιχείων νηπίου (συμπληρώνεται στο σχολείο από τους γονείς με οτιδήποτε αφορά το νήπιο)
- Επίδειξη του βιβλιάριου υγείας, όπου φαίνεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια (σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού)*
- Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ)
- Υπογραφή Συμφωνητικού διδάκτρων
- Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου: Βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα του σχολείου. Οι γονείς έχουν λάβει γνώση του Κανονισμού πριν την εγγραφή. * Οι μαθητές που εγγράφονται θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό όπως αυτός αναγράφεται στο Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας ή στο ΑΔΥΜ.
- Συνάντηση - συζήτηση με τη Διευθύντρια της βαθμίδας
Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν δυο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (Νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (Προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.
Για να εγγραφούν πλέον τα παιδιά στην Α΄ Δημοτικού χρειάζεται πιστοποιητικό φοίτησης, που δίνεται από το νηπιαγω γείο μας στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αφού το
νήπιο ολοκληρώσει επιτυχώς τη διετή φοίτησή του στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.
Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας μέσα απ’ όλες τις παρεχόμενες δραστηριότητες έχει σαν βασικό σκοπό την ολόπλευρη και
ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών και συγκεκριμένα να τα βοηθήσει ν’
αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.
Περιλαμβάνει όσα προβλέπει το Νέο πρόγραμμα Σπουδών για την
Προσχολική Εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και είναι εμπλουτισμένο με επιπλέον δραστηριότητες όπως: Αγγλικά, Γυμναστική,
Μουσικοκιν ητική, Lego, Lego Μηχανισμοί, Δραστηριότητες STEAM, Ρομποτική,
Φιλαναγνωσία – Δανειστική Βιβλιοθήκη, Χρήση Η/Υ, Χρήση Διαδραστικού Πίνακα.
Η επεξεργασία των γνωστικών αντικειμένων γίνεται διαθεματικά με συνδυαστική χρήση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και άμεσων μορφών διδασκαλίας, σύμφωνα με τις αρχές που διέπουν και το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (Α.Π.Σ.2021). Η συνεργατική μάθηση είναι μια μορφή οργάνωσης του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, ένα σύστημα που επιτρέπει σε μικρές ομάδες παιδιών να επιτύχουν κοινούς στόχους και, καθώς εργάζονται μαζί, βελτιστοποιείται τόσο η μάθηση του καθενός, όσο και όλων των μελών της ομάδας. Προωθείται μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση και τα σχέδια εργασίας (project), όπου τα παιδιά προσεγγίζουν την γνώση ολιστικά.
Οι σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι, το πλούσιο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, καθώς και η χρήση βοηθητικών μέσων διδασκαλίας και τεχνολογιών συμβάλλουν στην προώθηση της βιωματικής μάθησης και δημιουργικότητας των παιδιών.
Τα παραπάνω προγράμματα έχουν ως επίκεντρο το παιδί και προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του. Δίνουν έμφαση στο να μάθουν τα παιδιά πώς να μαθαίνουν
και όχι στη συσσώρευση γνώσεων.
Όλα τα αναλώσιμα υλικά (βιβλιοτετράδια, χαρτιά, χαρτόνια, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, νερομπογιές, πλαστελίνες, ψαλίδια, κόλλες, κ.α.) που θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους διατίθενται, εξ ολοκλήρου, από το Νηπιαγωγείο. Το παιδαγωγικό και το οικοδομικό υλικό που υπάρχει σε κάθε τμήμα του Νηπιαγωγείου επαρκεί πλήρως για την εκπαίδευση και την απασχόληση των παιδιών.
Εφόσον η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική δεν επιτρέπονται οι
απουσίες.
Για κάθε απουσία μεγαλύτερη από τρεις μέρες πρέπει να υπάρχει γραπτή αιτιολόγηση, και αν είναι δυνατόν ιατρική βεβαίωση.
Για απουσία μέχρι τρεις μέρες πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση της οικογένειας (τηλεφωνική επικοινωνία ή γραπτό /ηλεκτρονικό σημείωμα)
Ωστόσο το σχολείο μπορεί να χορηγήσει έγκριση για απουσία, κατόπιν γραπτού αιτήματος της οικογένειας, για εξαιρετικούς λόγους, όπως προβλέπονται στα επίσημα κείμενα.
Τα παιδιά ενθαρρύνονται:
- Να έρχονται στο σχολείο κάθε μέρα.
- Να έρχονται στην ώρα τους.
Οι γονείς δεσμεύονται:
- Να φροντίζουν ώστε το παιδί τους να έρχεται στο σχολείο κάθε μέρα και στην ώρα τους.
- Να τηλεφωνούν στο σχολείο για να το πληροφορήσουν για κάθε απουσία του παιδιού τους.
- Να δικαιολογούν γραπτώς ή με ιατρική βεβαίωση κάθε απουσία του παιδιού τους.
- Αν το παιδί ήταν άρρωστο, να έχει μαζί του υποχρεωτικά ιατρική βεβαίωση, στην οποία να αναφέρεται επακριβώς το είδος της ασθένειας που είχε και να τονίζεται σαφώς η δυνατότητα του να επανέλθει στο Νηπιαγωγείο, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης της ασθένειας του.
- Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή έχει ευαισθησία σε ορισμένα φάρμακα, τροφές, κ.α., να ενημερώνουν για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό του.
- Αν πρέπει να δοθεί κάποιο φάρμακο στο παιδί (αντιβιοτικό, αντιπυρετικό ή άλλο), να ενημερώνουν από την προηγούμενη ημέρα, και να τοποθετούν το φάρμακο σε σακουλάκι καλά κλεισμένο με γραπτή οδηγία για τον τρόπο λήψης του από το παιδί. Προφορικές οδηγίες για την λήψη φαρμάκου δεν γίνονται δεκτές.
Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται:
- Να επικοινωνούν με την οικογένεια για κάθε απουσία μεγαλύτερη των τριών ημερών εφόσον δεν έχουν ενημερωθεί από τους γονείς/κηδεμόνες
- Να ενημερώνουν την διευθύντρια του Νηπιαγωγείου για οποιαδήποτε απουσία του Νηπίου.
- Να πληροφορούν τους γονείς για τα όρια των προβλεπόμενων απουσιών.
- Στην περίπτωση που, κατά τη διάρκεια του ωραρίου του Νηπιαγωγείου, το παιδί ασθενήσει, να το απομακρύνουν από την τάξη. Η Νοσηλεύτρια του σχολείου και το προσωπικό του Νηπιαγωγείου με την πολύχρονη πείρα, θα το εξετάσουν, θα το φροντίσουν και άμεσα θα ενημερώσουν την οικογένεια προκειμένου να παραλάβουν το παιδί το συντομότερο.
- Να ενημερώνουν τους γονείς για οποιαδήποτε αδιαθεσία του παιδιού.
Η μεταφορά των νηπίων από την κατοικία τους στο σχολείο και αντίστροφα γίνεται είτε με το σχολικό λεωφορείο που πληροί όλους τους όρους ασφαλείας, είτε με ευθύνη των γονέων.
- Τα παιδιά πριν την είσοδο τους στο σχολείο και μετά την έξοδο τους από αυτό είναι υπό την υπευθυνότητα των γονέων τους.
- Τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων σχεδιάζονται για κάθε σχολικό έτος, από το γραφείο κίνησης τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο και ισχύουν μόνο για τη σχολική χρονιά που ακολουθεί.
- Οι γονείς ενημερώνονται κι εφόσον συμφωνήσουν δηλώνουν εάν το παιδί τους θα κάνει χρήση του σχολικού λεωφορείου. Η μεταφορά των παιδιών γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία. Οι οδηγοί μας κατέχουν δίπλωμα Δ’ κατηγορίας. Τα παιδιά συνοδεύονται πάντα από συνοδούς του Σχολείου (Πτυχιούχοι Παιδαγωγοί).
Τα παιδιά δεσμεύονται / ενθαρρύνονται:
- Να είναι παρόντα πριν την έναρξη του οργανωμένου προγράμματος.
- Να μπαίνουν στις τάξεις ήσυχα.
- Να μην καταναλώνουν στα σχολικά λεωφορεία οποιοδήποτε ποτό ή φαγητό.
- Να φορούν τη ζώνη ασφαλείας.
Οι γονείς δεσμεύονται:
- Να φροντίζουν να έχουν έρθει τα παιδιά τους στο σχολείο πριν την έναρξη του οργανωμένου προγράμματος.
- Να περιμένουν τα παιδιά τους στην είσοδο του κτιρίου του Νηπιαγωγείου.
- Να μην κλείνουν ποτέ την είσοδο στα πυροσβεστικά και ασθενοφόρα.
- Να μην παρκάρουν σε απαγορευμένες θέσεις parking ή μπροστά από την μπάρα του σχολείου.
- Να παίρνουν και να φέρνουν το παιδί τους την ώρα που έχει καθοριστεί/συμφωνηθεί από το σχολείο.
- Να ενημερώνουν έγκαιρα το γραφείο κίνησης για έκτακτη χρήση του σχολικού λεωφορείου ή για αλλαγή δρομολογίου (μέχρι τις 12 μ.μ) εάν υπάρχει ελεύθερη θέση.
- Να φροντίζουν ώστε τα παιδιά να βρίσκονται το πρωί στη στάση 5’ νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα άφιξης του σχολικού λεωφορείου. Σε περίπτωση αργοπορίας, το σχολικό λεωφορείο αποχωρεί.
- Να φροντίζουν ώστε οι ενήλικες που παραλαμβάνουν τα παιδιά από το σχολικό, να βρίσκονται στη στάση 5’ νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα. Σε περίπτωση που δεν βρίσκονται εκεί, το σχολικό λεωφορείο φεύγει και οι γονείς έχουν την ευθύνη της επιστροφής των παιδιών στο σπίτι. Εάν το σχολικό φθάσει νωρίτερα είναι υποχρεωμένο να περιμένει.
- Τα παιδιά παραδίδονται μόνο στα πρόσωπα που έχουν υποδείξει οι γονείς τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Για οποιαδήποτε αλλαγή οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει εγκαίρως να επικοινωνήσουν με το γραφείο κίνησης.
- Για κάθε θέμα που αφορά τα δρομολόγια σχολικών λεωφορείων να επικοινωνούν με το γραφείο κίνησης. Καμία συνεννόηση δε γίνεται με οδηγούς ή συνοδούς.
- Να τηρούν σχολαστικά την ώρα προσέλευσης του παιδιού τους στο σχο λείο και την ώρα αναχώρησής του από αυτό, για να μην διαταράσσεται η λειτουργία του ημερήσιου προγράμματος δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου (Να αποφεύγονται οι ώρες 08:10 – 08:20 και 14:10-14:30).
- Σε περίπτωση αλλαγής διεύθυνσης κατοικίας, ενημερώνετε έγκαιρα το γραφείο κίνησης.
Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται:
- Να αρχίζουν τα μαθήματά τους στην ώρα τους.
- Όλα τα παιδιά να φορούν ζώνη ασφαλείας.
- Οι συνοδοί των σχολικών και οι νηπιαγωγοί να παραδίδουν τα παιδιά μόνο στα πρόσωπα που έχουν υποδείξει οι γονείς/κηδεμόνες.
- Να συνοδεύουν με ασφάλεια το παιδί στην τάξη του όταν το παραλαμβάνουν από την είσοδο του Νηπιαγωγείου.
Το σχολείο:
- Είναι τόπος εργασίας.
- Είναι ένα μέρος όπου μαθαίνουμε τον σεβασμό και την ανεκτικότητα.
- Είναι ένα μέρος όπου μαθαίνουμε την υγιεινή (σωματική, διατροφική …) και την καθαριότητα.
- Τα σχολικά υλικά, είτε ανήκουν στο σχολείο είτε στην οικογένεια, πρέπει να γίνονται σεβαστά και να συντηρούνται.
Κυρίαρχο στοιχείο της καθημερινής ζωής στο σχολείο μας είναι ο αλληλοσεβασμός.
Η διαφορετικότητα που ορίζεται με βάση φυσικά, φυλετικά, θρησκευτικά, γλωσσικά,
κοινωνικά ή οικονομικά κριτήρια δεν αποτελεί στοιχείο διάκρισης στις σχέσεις των μελών
της σχολικής κοινότητας. Συμπεριφορές που μειώνουν, προσβάλλουν ή περιθωριοποιούν άλλο άτομο δεν είναι αποδεκτές
Τα παιδιά ενθαρρύνονται / δεσμεύονται:
- Να τηρούν τους κανόνες της τάξης τους, να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
- Να δείχνουν τις εργασίες και τα κατορθώματα τους στην οικογένειά τους.
- Να μην ενοχλούν τα άλλα παιδιά.
- Να πλένουν τακτικά τα χέρια τους.
- Να είναι σε καλή κατάσταση τα ρούχα τους.
- Να σέβονται την καθαριότητα των χώρων.
- Να μην φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια ή άλλα προσωπικά αντικείμενα από το σπίτι εκτός και αν αυτά έχουν ζητηθεί από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου.
- Να μην τρέχουν στους διαδρόμους και στη σκάλα – να μετακινούνται με ηρεμία.
- Να μην φωνάζουν στους διαδρόμους.
- Να μην σπρώχνονται.
- Να λύνουν τις αντιθ έσεις ή διαφωνίες με διάλογο.
- Να υιοθετούν αειφορικές πρακτικές, όπως η ανακύκλωση υλικών.
- Να συμμετέχουν ενεργά στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Οι γονείς δεσμεύονται:
- Να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να εργάζονται.
- Να ελέγχουν καθημερινά τις τσάντες των παιδιών.
- Να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα του σχολείου.
- Να δείχνουν ενδιαφέρον για τις εργασίες των παιδιών τους.
- Να φροντίζουν να είναι το παιδί τους καθαρό και περιποιημένο κάθε μέρα. Η ενδυμασία των νηπίων πρέπει να διακρίνεται από απλότητα, καθαριότητα και να τα βοηθά στο παιχνίδι τους. Τα παπούτσια των παιδιών πρέπει να είναι τύπου αθλητικά, με σόλα που εγγυάται την ασφάλειά τους. Πέδιλα, σαγιονάρες κ.λ.π. πρέπει να αποφεύγονται, καθώς μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς.
- Να σέβονται την καθαριότητα των χώρων.
- Να ελέγχουν τακτικά τα μαλλιά του παιδιού για ψείρες.
- Να μην καπνίζουν στους χώρους του σχολείου.
- Να μην φέρνουν το παιδί τους στο σχολείο αν είναι άρρωστο.
- Να αναγράφουν το ονοματεπώνυμο του παιδιού στα προσωπικά του είδη (μπουφάν, καπέλο, τσάντα ποτηράκι νερού κ.λ.π.), ώστε αυτά να μην μπερδεύονται.
- Να αποφεύγουν να φορούν στα παιδιά οποιουδήποτε είδους κοσμήματα που είναι επικίνδυνα για την ατομική ασφάλεια τους και υπάρχει κίνδυνος απώλειάς τους. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περιπτώσεις απώλειάς τους.
Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται:
- Να εξασφαλίζουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την εργασία των παιδιών.
- Να προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των παιδιών.
- Να συνεργάζονται με τα παιδιά, να σέβονται την προσωπικότητα τους, να καλλιεργούν και να εμπνέουν σ’ αυτά, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
- Να ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένειά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και να υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
- Να ανανεώνουν και να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής μέσω επιμορφώσεων που οργανώνονται από το τις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης, αλλά και ενδοσχολικά και με ιδία πρωτοβουλία.
- Να ενημερώνονται σχετικά και να θέτουν σε εφαρμογή τις αρχές της καθαριότητας και της υγιεινής.
- Να ενημερώνουν τους γονείς για αντικείμενα που θα χρειαστεί να φέρει το παιδί στο σχολείο.
Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και οι εκδρομές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης και αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των παιδιών.
Στόχος των εκδρομών είναι η παρακολούθηση προγραμμάτων με εκπαιδευτικό-
παιδαγωγικό χαρακτήρα, η συνεργασία και η επικοινωνία των νηπίων εκτός σχολείου,
καθώς και η ψυχαγωγία και η διασκέδασή τους.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνουν έγκαιρα τους γονείς για την ακριβή ημερομηνία, ώρα και τον χώρο της επίσκεψης.
Οι επισκέψεις-εκδρομές πραγματοποιούνται με τα σχολικά λεωφορεία του σχολείου,
τις περισσότερες φορές.
Η εκπαιδευτική κοινότητα αποτελείται από τα παιδιά, τις οικογένειες και τους/τις εκπαιδευτικούς. Ο διάλογος και η αποτελεσματική ροή πληροφοριών ανάμεσα στα μέρη είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία της και αποτελούν εγγύηση για τη σχολική επιτυχία του παιδιού.
Στην αρχή του Διδακτικού Έτους προγραμματίζεται και πραγματοποιείται ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, από την διευθύντρια του Νηπιαγωγείου.
Τα παιδιά ενθαρρύνονται:
- Να επικοινωνούν με την οικογένειά τους θέματα που τους απασχολούν/ τα κατορθώματά τους/ πληροφορίες που λαμβάνουν από το σχολείο.
Οι γονείς δεσμεύονται:
- Να συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται μέσα στη χρονιά.
- Να απαντούν στις προσκλήσεις των εκπαιδευτικών για συνάντηση.
- Να πληροφορούν τις εκπαιδευτικούς για κάθε σημαντική αλλαγή στην οικογενειακή ζωή καθώς και για τυχόν αλλαγές στους τηλεφωνικούς αριθμούς, mail, διεύθυνση κλπ
- Να επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου και να ενημερώνονται για δράσεις του παιδιού, το μηνιαίο πρόγραμμα, χρήσιμα άρθρα και υλικό, ανακοινώσεις του σχολείου κλπ.
Οι εκπαιδευτικοί δεσμεύονται:
- Να οργανώνουν τακτικές συναντήσεις γονέων, απογευματινή ώρα και ημέρα Τετάρτη, για θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των νηπίων, αλλά και την αγωγή και πρόοδο των νηπίων.
- Να δέχονται τις οικογένειες κάθε φορά που αυτές το ζητούν (ορίζεται ημέρα και ώρα συνάντησης που εξυπηρετεί και τα δύο μέρη).
- Να προσκαλούν σε συνάντηση (έκτατη) οικογένειες κάθε φορά που χρειάζεται (ορίζεται ημέρα και ώρα συνάντησης που εξυπηρετεί και τα δύο μέρη.
- Να επικοινωνούν με τους γονείς την πρόοδο του παιδιού λαμβάνοντας υπόψη: α) τις πληροφορίες που τους παρέχει η οικογένεια. β) τη συνεχή παρατήρηση και καταγραφή της συμπεριφοράς του νηπίου στο σχολικό περιβάλλον. γ) την εκτίμησή τους για το βαθμό ανταπόκρισης του νηπίου στη σχολική εργασία, όπως αυτή αναφέρεται στο αναλυτικό πρόγραμμα.
Στο Νηπιαγωγείο δε λειτουργεί κυλικείο, οπότε τα παιδιά φέρνουν δεκατιανό από το
σπίτι ή συμμετέχουν στο πρόγραμμα διατροφής του σχολείου (δεκατιανό-γεύμα).
Τη διατροφή των παιδιών αναλαμβάνει το σχολείο σαν επιπλέον παροχή.
Το διαιτολόγιο επιμελείται διατροφολόγος με την επίβλεψη παιδιάτρου. Τα γεύματα παρασκευάζονται από άριστης ποιότητας και φρέσκα υλικά, καθημερινά στον χώρο του
σχολείου, βασισμένα σ’ ένα πλήρες, υγιεινό και μεσογειακό διαιτολόγιο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
Υπάρχει ενημέρωση των γονέων για το καθημερινό μενού κάθε μήνα.
Υπάρχει η δυνατότητα χρήσης της τραπεζαρίας, με φαγητό (μεσημεριανό) που φέρνουν τα νήπια από το σπίτι.
Δεν επιτρέπονται στο σχολείο “είδη περιπτέρου” (τσιπς, κρουασάν, καραμέλες, σοκολάτες, τσίχλες κλπ).
Η γιορτή και τα γενέθλια των νηπίων, είναι μια μέρα ιδιαίτερη για όλους στην τάξη και τη γιορτάζουμε με τραγούδια, χορό και αναμνηστικά δώρα για την/τον εορταζόμενη/ο.
Αν κάποιος γονέας θέλει να προσφέρει ένα κέρασμα στα παιδιά της τάξης θα πρέπει να
είναι κάτι μικρό, ατομικό, συσκευασμένο (όχι τούρτα) το οποίο θα μπαίνει στη τσάντα
των παιδιών προκειμένου να καταναλωθεί στο σπίτι με την επίβλεψη του γονέα.
Δεν θα πρέπει να περιέχει ξηρούς καρπούς και να είναι όσο το δυνατόν κατάλληλο για την υγιεινή διατροφή των παιδιών.
I. Ηλεκτρονική πλατφόρμα:
Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ως Οργανισμός σταθερά προσανατολισμένος στην πρόοδο και την εξέλιξη στο χώρο της εκπαίδευσης εγκαινίασε νέα συνεργασία με την Microsoft για τη δημιουργία μαθησιακών εμ πειριών και αξιοποίηση αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα προς όφελος κάθε μαθητή.
Απώτερος στόχος είναι να μετέχουμε στην ομάδα των πιο
δημιουργικών τεχνολογικά σχολείων ακολουθώντας το Microsoft Education Journey με την παράλληλη υλοποίηση του Education Transformation Framework.
Παράλληλα, σε επίπεδο διοικητικής λειτουργίας ενεργοποιούμε εφαρμογές με στόχο την εκμηδένιση της γραφειοκρατίας και την διασφάλιση της βέλτιστης και έγκαιρης επικοινωνίας με γονείς- κηδεμόνες.
Σε αυτό το πλαίσιο συνεργαζόμαστε στενά με τον ΕΠΑΦΟ και για το τρέχον έτος 2023-24 θα επικοινωνούμε μαζί σας μέσω του Portal της νέας μας πλατφόρμας, 4schools.
II. Προστασία προσωπικών δεδομένων / Θέματα ασφαλείας:
Κατά την εγγραφή ενός παιδιού, οι γονείς αφού πρώτα ενημερωθούν για την πολιτική διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων, υπογράφουν ειδικό έντυπο συγκατάθεσης για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Τόσο των ιδίων (πχ e-mail επικοινωνίας) όσο και των παιδιών τους (πχ διαχείριση φωτογραφίας,video).
Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας είναι πλήρως εναρμονισμένο με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (G.D.P.R.) που ανακοινώθηκε από το 2016, έχει τεθεί ήδη σε ισχύ από τις 25 Μαΐου 2018 περί προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών μας.
III. Σχολική Νοσηλεύτρια:
Στο σχολείο καθημερινά, βρίσκεται έμπειρη νοσηλεύτρια που βοηθά στην αντιμετώπιση συμβάντων που παρουσιάζονται στο σχολείο, φυλάσσει φάρμακα στο φαρμακείο του σχολείου και τα χορηγεί στα παιδιά, με την γραπτή συγκατάθεση του γονέα.
IV. Παιδοψυχολόγος:
Το σχολείο συνεργάζεται με Παιδοψυχολόγο, που βοηθά τις παιδαγωγούς στο έργο τους, ενημερώνεται για την ανάπτυξη των παιδιών και οργανώνει ενημερωτικές ομιλίες - συναντήσεις με τους γονείς. Οι γονείς των μαθητών του σχολείου, μπορούν να κλείσουν πρωινό ατομικό ραντεβού μαζί της, στον χώρο του σχολείου (χωρίς οικονομική επιβάρυνση) ύστερα από συνεννόηση με τη γραμματεία του σχολείου.
V. Συνεργασία σχολείου με θεραπευτές:
Όσα παιδιά παρακολουθούν θεραπευτικές συνεδρίες (Λογοθεραπεία, Εργοθεραπεία
κ.λπ.) οι γονείς συναινούν ότι επιτρέπουν στις παιδαγωγούς να λαμβάνουν ενημέρωση από τους θεραπευτές καθώς και να δίνουν στους θεραπευτές αντίστοιχα στοιχεία για την πρόοδο του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος, οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν
το σχολείο για τυχόν αναπτυξιακές αξιολογήσεις του παιδιού και να τις προσκομίζουν στο
σχολείο με σκοπό την ενημέρωση και τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος
σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού.
Οι γονείς των νηπίων που φοιτούν στο σχολείο πρέπει να είναι συνεπείς στις οικονομικές
τους υποχρεώσεις, όπως αυτές απορρέουν από την έγγραφη οικονομική συμφωνία
που υπογράφεται εκατέρωθεν (γονέας/κηδεμόνας-σχολείο) κατά την εγγραφή του
νηπίου. Η μη συνέπεια στις πληρωμές των διδάκτρων καθορίζουν και επηρεάζουν
την ομαλή λειτουργία όλης της σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση μη εξόφλησης
των διδάκτρων το σχολείο επιφυλάσσεται να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του.
Τα δίδακτρα είναι ετήσια και καταβάλλονται είτε εφάπαξ είτε σε δόσεις. Κατά την εγγραφή του μαθητή καταβάλλεται προκαταβολή η οποία και αφαιρείται από τα ετήσια δίδακτρα και το υπόλοιπο ποσό των διδάκτρων καταβάλλεται σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
Η εγγραφή του μαθητή θεωρείται έγκυρη μόνο όταν έχει καταβληθεί η προκαταβολή.
Οι δόσεις των διδάκτρων εξοφλούνται υποχρεωτικά έως και το πρώτο πενθήμερο κάθε μήνα.
Η εξόφληση των διδάκτρων μπορεί να πραγματοποιηθεί με τους παρακάτω τρόπους:
- Μετρητοίς
- Πιστωτική/Χρεωστική κάρτα
- Κατάθεση σε Τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας
Εάν κάποιο παιδί δε φοιτήσει με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων, το ποσό της προκαταβολής δεν επιστρέφεται.
Στην περίπτωση εκείνη που κάποιο παιδί διακόψει οριστικά την φοίτηση του, τότε πληρώνεται και η αμέσως επόμενη μηνιαία δόση.
Αν κάποιο παιδί απουσιάζει για διάστημα μικρότερο από μήνα, τότε τα δίδακτρα
καταβάλλονται κανονικά.
Αν κάποιο παιδί απουσιάζει για διάστημα μεγαλύτερο του μήνα -τηρώντας τις διατάξεις του ΥΠΑΙΘ-, τότε πληρώνεται τουλάχιστον ο 1ος μήνας απουσίας.
Αν απουσιάζει για μεγάλα τακτικά διαστήματα, με επιλογή των γονέων -τηρώντας τις διατάξεις του ΥΠΑΙΘ- χωρίς να διακόπτεται η φοίτησή του, τότε η θέση παραμένει δεσμευμένη και πληρώνονται κανονικά τα δίδακτρα.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτατων αναγκών εντός σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις έκτατης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Επίσης ο/η Διευθυντής/τρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων - επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές / μαθήτριες, γονείς / κηδεμόνες, διευθυντές / Διευθύντριες, Προϊστάμενοι / Προϊσταμένες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς / υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ,
Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Συνοπτικά:
- Σε περίπτωση σεισμού, τα παιδιά οδηγούνται με ασφάλεια από τις εκπαιδευτικούς σε εξωτερικούς χώρους του σχολείου που έχουν οριστεί από την αρχή της χρονιάς και οι γονείς φροντίζουν να έρθουν να τα παραλάβουν το συντομότερο δυνατό.
- Σε περίπτωση σεισμού, οι γονείς πρέπει να αποφεύγουν να τηλεφωνούν στο σχολείο, αφού όταν αυτό συμβεί μαζικά, «πέφτουν» οι γραμμές και δεν είναι δυνατή η επικοινωνία, γεγονός που μόνο πανικό μπορεί να προκαλέσει.
- Εάν την ώρα του σεισμού τα παιδι ά βρίσκονται στο σχολικό λεωφορείο, αυτό θα σταθμεύσει στην άκρη του δρόμου, σε ασφαλές σημείο μέχρι να σταματήσει ο σεισμός. Τα παιδιά θα επιστρέψουν στο σχολείο προκειμένου να τα παραλάβουν οι γονείς με δικό τους μέσο.
- Η λειτουργία ή όχι του σχολείου τις επόμενες ημέρες μετά από σεισμό, αποφασίζεται από το κράτος και ανακοινώνεται από τα μέσα ενημέρωσης.
- Το σχολείο ενημερώνει τους γονείς με email ή SMS, όταν λάβει την αντίστοιχη ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς της πόλης.
- Σε περίπτωση πλημμύρας, τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο μέχρι να μπορέσουν με ασφάλεια να τα παραλάβουν οι γονείς.
- Η λειτουργία ή όχι του σχολείου την επόμενη ή τις επόμενες μέρες αποφασίζεται από τους αρμόδιους φορείς της πόλης.
Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο όπως το δικό μας έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας - μαθητών/
μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school)