Λυκειο
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
Στο Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, όλες οι δράσεις μας είναι προσανατολισμένες στο να υποστηρίξουν τον έφηβο να κάνει το επόμενο βήμα στη ζωή του έχοντας εφόδια, ερεθίσματα, εναλλακτικές!
Η πληροφόρηση για σχολές και την αγορά εργασίας, οι επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους, η συζήτηση με αποφοίτους για θέματα σπουδών και καριέρας, τα αυτοματοποιημένα τεστ (επαγγελματικών ενδιαφερόντων, προσωπικότητας, κινήτρων), η ομαδική αλλά και εξατομικευμένη συμβουλευτική και το πρόγραμμα της τριήμερης επαγγελματικής εμπειρίας ανοίγουν στους μαθητές μας ορίζοντες!
επαγγελματικός προσανατολισμός ή σχεδιασμός ζωής;
επιτυχία ή ευτυχία;
χτίζοντας γέφυρες… ενώνεις δρόμους
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ
Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά
«Το μυστικό της επιτυχίας στη ζωή είναι να είσαι έτοιμος»
Βενιαμίν Ντισρaέλι (1804-1881), Άγγλος Πρωθυπουργός
Το μέλλον δεν μπορούμε να το προβλέψουμε, μπορούμε, όμως, κάλλιστα να το προετοιμάσουμε! Πώς; Δημιουργώντας το δικό μας προσωπικό πλάνο.
Πώς, όμως, θα χτίσει ο νέος το δικό του προσωπικό πλάνο;
Η προετοιμασία κάθε νέου ξεκινά και πρέπει να ξεκινά από τον ίδιο του τον εαυτό!
Δηλαδή, να θέσει τα εξής ερωτήματα:
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μου;
- Τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία μου;
- Ποιες είναι οι αξίες μου;
- Τι προσδοκώ από τον εαυτό μου στο μέλλον;
Σε αυτά τα ερωτήματα σαφέστατα βοηθάει το Σχολείο μέσα από αυτοματοποιημένο τεστ προσωπικότητας , βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων, συναντήσεις-ομιλίες με ψυχολόγο και προσωπικές συναντήσεις με τη σχολική σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού.
Έτσι, ο νέος μπαίνει στη διαδικασία να έρθει ¨αντιμέτωπος¨ με τον ίδιο του τον εαυτό και να βρει τους ρόλους που του ταιριάζουν μέσα στο εργασιακό περιβάλλον και την κοινωνία γενικότερα.
Το δεύτερο στάδιο στη διαδικασία κτισίματος του προσωπικού πλάνου είναι η όσο το δυνατό πολύπλευρη πληροφόρηση του νέου σχετικά με τις σπουδές και τα επαγγέλματα. Το σχολείο μας το επιτυγχάνει αυτό με:
- Συλλογή αξιόπιστων πληροφοριών για το εκπαιδευτικό σύστημα και τις επιλογές που αυτό του προσφέρει (πχ: κατευθύνσεις-επιστημονικά πεδία και βέλτιστοι συνδυασμοί).
- Γνωριμία με τις σχολές και τα τμήματα καθώς και τις εναλλακτικές επιλογές και τα επαγγελματικά δικαιώματα, που αυτά προσφέρουν.
- Συνεντεύξεις – παρακολούθηση βίντεο με επαγγελματίες καθώς και επισκέψεις σε ποικίλα εργασιακά περιβάλλοντα.
- Απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας (πχ. Το πρόγραμμα επαγγελματικής εμπειρίας τριών ημερών κατά τις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πάσχα που υλοποιεί το σχολείο μας με επιτυχία και αποδοχή από τα παιδιά.)
- Αυτοματοποιημένο τέστ επαγγελματικού προσανατολισμού.
Όλα τα παραπάνω προσφέρονται από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά με την απόλυτη γνώση της σημασίας που έχουν για τους μαθητές μας. Αποτελούν σημαντικά εργαλεία και τους βοηθούν να πάρουν συνειδητές αποφάσεις, να δεσμευτούν και να διαμορφώσουν την κατάλληλη στρατηγική για την επίτευξή τους, σχετικά με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, τις σπουδές και τις μετέπειτα επαγγελματικές επιλογές τους.
Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πέρα από τα τυπικά προσόντα (πτυχίο, ξένες γλώσσες, Η/Υ) εξίσου απαραίτητα είναι τα ουσιαστικά εφόδια, αυτά που αποκαλούμε Δεξιότητες, και που χωρίς αυτά δε θα καταφέρουμε να ξεχωρίσουμε μέσα στο πλήθος πτυχιούχων που υπάρχουν. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό φόρουμ, που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2016 στο Νταβός της Ελβετίας, οι πιο σημαντικές δεξιότητες είναι:
- Επίλυση περίπλοκων προβλημάτων
- Κριτική σκέψη
- Δημιουργικότητα
- Διαχείριση προσωπικο ύ
- Ικανότητες συντονισμού
- Συναισθηματική νοημοσύνη
- Ικανότητα κρίσης και λήψης αποφάσεων
- Εξειδίκευση στην εξυπηρέτηση
- Διαπραγματευτικές ικανότητες
- Αντιληπτική ευελιξία
Αυτό που πρέπει να τονιστεί εδώ είναι πως οι παραπάνω δεξιότητες, απαιτήσεις πλέον της εποχής μας, δεν αποτελούν εκ γενετής χαρακτηριστικά αλλά επίκτητα, δηλαδή διδάσκονται και βελτιώνουν τη θέση του ατόμου στην προσωπική, επαγγελματική και ευρύτερα κοινωνική του ζωή.
Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά έχουμε συνειδητοποιήσει πως όχι μόνο ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός αλλά η όλη δομή του εκπαιδευτικού μας συστήματος και βασική μέριμνα του κάθε εκπαιδευτικού, ανεξαρτήτου ειδικότητας , είναι η καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων με έμμεσο ή άμεσο τρόπο. Η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα και προγράμματα επιχειρηματικότητας, η συμμετοχή σε διεθνείς και παγκόσμιους διαγωνισμούς και ολυμπιάδες, οι ποικίλες ερευνητικές εργασίες, ο όμιλος ρητορικής τέχνης, η ομάδα φιλαναγνωσίας, η θεατρική ομάδα, οι ομιλίες από διακεκριμένους ανθρώπους-πρότυπα, τα σεμινάρια για θέματα όπως «διαχείριση άγχους και χρόνου» από ψυχολόγο αποτελούν δείγμα της επιμονής μας στα παραπάνω.
Ας μην ξεχνάμε πως
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει να ανάψει»Πλούταρχος.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την σχετική παρουσίαση που αφορά τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά:
Τέλος μπορείτε να παρακολουθήσετε και το σχετικό Podcast της κας Σταυρούλας Κόκκαλη, Καθηγήτρια Οικονομολόγος και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά.
“Οι μαθητές αποκτούν…Επαγγελματική Εμπειρία”
Το πρόγραμμα αυτό οργανώνεται και υλοποιείται από το Σχολείο μας τα τελευταία δέκα χρόνια (κατά την περίοδο των σχολικών διακοπών) στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από τους μαθητές όσο και από τους συνεργαζόμενους φορείς καθώς τα μηνύματα που λαμβάνουμε κάθε χρόνο ως ανατροφοδότηση με τη λήξη του προγράμματος είναι ενθαρρυντικά για τη συνέχισή του.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές μας μπορούν να δουν τη φύση και τις απαιτήσεις της δουλειάς που επιθυμούν, τις συνθήκες εργασίας, τις κοινωνικές και τεχνικές δεξιότητες που χρειάζονται, τις εναλλακτικές επιλογές, τις εξελίξεις του κλάδου με όσο πιο βιωματικό και διαδραστικό τρόπο γίνεται.
Σχετικά με το πρόγραμμα, οι μαθητές μας έγραψαν
- Η εμπειρία αυτή με βοήθη σε να συνειδητοποιήσω πως ασκείται το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα στην πράξη. Επίσης, είδα πως συνεργάζονται μεταξύ τους οι διάφορες ειδικότητες για να υλοποιηθεί ένα έργο.
Ιωάννα Ντάκουρη
- Με την εμπειρία αυτή επιβεβαιώθηκαν οι λόγοι για τους οποίους αγαπώ το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα.Ανδριανού Θάλεια
- Η συνάντηση και συνομιλία με την ψυχολόγο μου άμβλυνε τον προβληματισμό μου για το εάν το συγκεκριμένο επάγγελμα εξακολουθεί να ικανοποιεί τις προσδοκίες μου.
Τασιοπούλου Ιωάννα
- Η οργάνωση ενός εργοστασίου, όπως της καπνοβιομηχανίας Καρέλια, και ο τρόπος λειτουργίας των γραμμών παραγωγής ήταν μια πρωτόγνωρη για μένα εμπειρία. Μου δόθηκαν απλόχερα πολυάριθμες πληροφορίες και απαντήσεις στις διάφορες απορίες που είχα για το επάγγελμα του Μηχανολόγου Μηχανικού.
Διονύσης Μακρής
- Κατάφεραμε να δούμε αρκετά από τα επιμέρους τμήματα των Οικονομικών όπως η Λογιστική, η Διοίκηση Προσωπικού, τα Logistics, οι Δημόσιες Σχέσεις και το Μάρκετινγκ και καταλάβαμε καλύτερα με τι μπορεί να ασχοληθεί κάποιος που θα τελειώσει μια οικονομική σχολή. Η όλη εμπειρία και ο συντονισμός αυτού του προγράμματος από την επιχείρηση Καρέλια ήταν εξαιρετικά.
Διαμαντόπουλος Θάνος, Κακαλέτρης Σωτήρης
- Από τη συνάντησή μου με τη δικηγόρο απέκτησα πολλές καινούργιες γνώσεις και ερεθίσματα που με βοήθησαν στον προβληματισμό μου πάνω σε αυτό το επάγγελμα. Η εμπειρία αυτή θα μου μείνει αξέχαστη. Ξεναγήθηκα από την κ. Μιχαλοπούλου στο χώρο των δικαστηρίων και αναμένω το καλοκαίρι όπου θα παρευρεθώ και σε δίκη!
Μαργέλη Ελπίδα
- “Οι άνθρωποι της Nokia κατάφεραν να μας κάνουν να αντιληφθούμε το συνολικό κλίμα και περιβάλλον συνεργασίας καθώς είχαμε συναντήσεις με όλες τις ειδικότητες που υπήρχαν. Επίσης, μπορούσαμε, στον τομέα που μας ενδιέφερε, να ρωτήσουμε και να μάθουμε πολλά πράγματα! Τα εργαστήρια ήταν εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας!”
Μπουγάς Δημήτρης, μαθητής Α΄Λυκείου
Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά το Σάββατο 2 Μαρτίου 2024, 6 με 8 το απόγευμα, υλοποίησαν με μεγάλη επιτυχία το ενδιαφέρον webinar επαγγελματικού προσανατολισμού, με τίτλο «Εναλλακτικές καριέρες στην εποχή του ΑΙ και του ΙΤ». Είναι θέμα που, όπως φαίνεται και από τις συμμετοχές, απασχολεί πολλούς καθώς οι αναφορές του άγγιξαν τις αγωνίες και τις προκλήσεις της εποχής μας.
Έξι εξαιρετικοί ομιλητές λοιπόν, έξι διαφορετικές καριέρες μας ξεναγήσαν σε εναλλακτικά επαγγελματικά μονοπάτια και ανέδειξαν σε κάθε τομέα την ανάγκη της ψηφιακής μας ετοιμότητας και τις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης.
- Ο κ. Ανδρέας Ζέρβας Μηχανικός Λογισμικού, μίλησε για τα Πληροφοριακά συστήματα, τις δυνατότητες και τις προοπτικές τους και παρότρυνε τους νέους να ασχοληθούν με τον προγραμματισμό και με τους υπολογιστές σε θέματα που αρχικά τους ενδιαφέρουν και τα βλέπουν διασκεδαστικά ώστε να έρθει και η εξέλιξη και η ενασχόλησή τους πιο φυσικά εάν αυτοί το θελήσουν.
- Ο κ. Βασίλης Γεωργόπουλος Ηθικός Χάκερ – Εγκληματολόγος Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μίλησε για το χάκινγκ και το πόσο συναρπαστικό είναι το «Ηθικό χάκινγκ» …και ναι τελικά ένας χάκερ μπορεί να είναι και ηθικός και καλά αμειβόμενος καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση και ανάγκη σήμερα σε αυτό τον τομέα.
- Η κα Ιωάννα Ζαφειρίου, συνεργάτης της κας Μίνας Ζούλοβιτς, επίσης Δικηγόρος καταρτισμένη στο «Δίκαιο του Διαδικτύου» εξήγησε σε τι αναφέρεται το Δίκαιο στο διαδίκτυο! Πρόκειται για μια ειδίκευση με πολλούς τομείς ενασχόλησης σε αυτό.
- Ο κ. Δημήτρης Τσάλλος, Ερευνητής Διδάκτωρ στην Εξατομικευμένη Ιατρική από τη μακρινή Φινλανδία εξήγησε πώς γίνεται η έρευνα στις εξατομικευμένες θεραπείες μέσω της βιοπληροφορικής και διαβεβαίωσε ότι σε λίγα χρόνια δεν θα διαχωρίζουμε τους όρους «εξατομικευμένη ιατρική» και «ιατρική» καθώς θα είναι όροι ταυτόσημοι και έτσι ο κάθε ασθενής θα λαμβάνει ακριβώς τη θεραπεία που ¨ταιριάζει¨ σε αυτόν.
- Η κα Βιολέττα Μουστακαλή, Σύμβουλος Σπουδών της Orientum, μίλησε για την αξία του βιογραφικού και πως οι νέοι μπορούν να το διαμορφώσουν κατάλληλα ώστε να καταφέρουν να ξεχωρίσουν. Η κ. Μουστακαλή τόνισε πλέον την αξία του μεταπτυχιακού ως βασικό συστατικό στην επιλογή επαγγελματικής ταυτότητας.
- Ο Στέφανος Τύρος, υποψήφιος διδάκτωρ σε θέματα εργασίας και νέων τεχνολογιών και από τον Ιούλιο 2024 θα εργάζεται ως ερευνητής στο Harvard, μίλησε πρακτικά και με πολλά παραδείγματα για το πώς μπαίνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στα διάφορα επαγγέλματα, στο σχολείο και στη ζωή των ανθρώπων. Παρότρυνε τους συμμετέχοντες να μην τη φοβηθούνε αλλά να μάθουνε να τη χρησιμοποιούνε σωστά ως εργαλείο που θα κάνει τη δουλειά τους αποδοτικότερη.
Τη συζήτηση συντόνισε η κ. Σταυρούλα Κόκκαλη, καθηγήτρια Οικονομολόγος και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά με εύστοχες παρεμβάσεις και τοποθετήσεις. Επίσης, παρουσίασε τη δουλειά που γίνεται στο γραφείο συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων και το πρόγραμμα της τριήμερης εργασιακής εμπειρίας που υλοποιείται ως βασικό εργαλείο συμβουλευτικής στο σχολείο.
Οι μαθητές μέσω του επαγγελματικού προσανατολισμού έχουν την ευκαιρία να κάνουν αυτομαποιημένα τεστ επαγγελματικών ενδιαφερόντων και προσωπικότητας, σεμινάρια διαχείρισης χρόνου και άγχους, πρόσβαση σε όλο το σύστημα πληροφόρησης σχετικά με τις σχολές και τα επιστημονικά πεδία καθ ώς και προσωπικές συναντήσεις με την κ. Κόκκαλη.
Επίσης, το πρόγραμμα της τριήμερης επαγγελματικής εμπειρίας που υλοποιείται στο Σχολείο μας από το 2008, κατά την περίοδο των σχολικών διακοπών, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από τους μαθητές όσο και από τους συνεργαζόμενους φορείς καθώς τα μηνύματα που λαμβάνουμε κάθε χρόνο ως ανατροφοδότηση με τη λήξη του προγράμματος είναι ενθαρρυντικά για τη συνέχισή του. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές μας μπορούν να δουν τη φύση και τις απαιτήσεις της δουλειάς που επιθυμούν, τις συνθήκες εργασίας, τις κοινωνικές και τεχνικές δεξιότητες που χρειάζονται, τις εναλλακτικές επιλογές, τις εξελίξεις του κλάδου με όσο πιο βιωματικό και διαδραστικό τρόπο γίνεται.
Η επιτυχία της εκδήλωσης σε τεχνικό επίπεδο και σε επίπεδο προώθησης ήταν άρτια και αυτό αποκλειστικά οφείλεται στον κ. Βασίλη Κωστή, Information Systems Consultant του σχολείου και στην κ. Χριστίνα Λυκισιώτη υπεύθυνη Social Media και Marketing των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά.
Ανταγωνιστικότητα – Καινοτομία
Ο Ρόλος της Παιδείας
Είναι κοινά αποδεκτό ότι οι νέοι έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό (εσωτερικό και εξωτερικό) περιβάλλον.
Στόχος είναι οι ταχείες εξελίξεις και οι συνεχείς προκλήσεις να γίνονται γρήγορα αντιληπτές και να μετατρέπονται σε σημαντική προστιθέμενη αξία για όλους.
Οι προϋποθέσεις σήμερα για την οικονομική και κοινωνική α νάπτυξη είναι η ανταγωνιστικότητα και η καινοτομία. Έννοιες, όπως βιώσιμη-αειφόρος ανάπτυξη, δίκαιο εμπόριο, κοινωνική οικονομία, ηλεκτρονικό επιχειρείν κλπ, ενσωματώνονται στο ενεργητικό των κοινωνιών παγκόσμια.
Πόσο γρήγορα γίνεται όμως η πραγματική ενσωμάτωση των παραπάνω εννοιών στην ελληνική πραγματικότητα; Μήπως δεν είμαστε αρκετά ευέλικτοι;
Μπορούμε να πούμε ότι η ευελιξία θεωρείται πλέον απαραίτητο εφόδιο για τον κάθε μαθητή, τον κάθε εργαζόμενο, την κάθε παραγωγική – οικονομική μονάδα, έτσι ώστε η όποια μεταβολή να αποτελέσει και μια νέα πρόκληση, ένα νέο συγκριτικό πλεονέκτημα.
Λέγοντας ευελιξία εννοούμε
Τη δυνατότητα να διαισθάνομαι τις εξελίξεις και να βρίσκομαι πάντα μπροστά από αυτές . Δηλαδή, να παρακολουθώ συνεχώς τις εξελίξεις και πιθανά να ενστερνίζομαι τις νέες προκλήσεις, ύστερα από κριτική και αναλυτική σκέψη.
Να συγκροτώ μια επαγγελματική ταυτότητα ικανή ανά πάσα στιγμή να μεταβληθεί ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, χωρίς αυτό να συνεπάγεται αλλοίωση των προσωπικών χαρακτηριστικών και επαγγελματικών αξιών.
Να μπορώ να μετακινούμαι από ένα εργασιακό περιβάλλον σε ένα άλλο, χωρίς αυτό να συνεπάγεται στασιμότητα, αλλά προσθετική αξία σε αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινο κεφάλαιο.
Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του Σχολείου (σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης) στα παραπάνω; Πώς μπορεί αυτή η σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος και ατόμου να γίνει δυναμική και ωφέλιμη;
Το Σχολείο οφείλει να συμβάλλει στη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Οφείλει να είναι ανοικτό στην κοινωνία, να αντιλαμβάνεται τις εξελίξεις και να προσαρμόζεται, αν χρειαστεί, με αυτές.
Η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να στοχεύει στο να μετατρέψει το παιδί από δέκτη σε πομπό και διαχειριστή της γνώσης που αποκτήθηκε. Η ευελιξία δεν αποτελεί χάρισμα μόνο, αλλά διδάσκεται. Διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με προσανατολισμό στη ευρύτερη γενική παιδεία του μαθητή και τη βαθιά γνώση και αντίληψη των πραγμάτων. Διδάσκεται με την προώθηση της αυτενέργειας του μαθητή, την ομαδική εργασία, την έκφραση των απόψεών του με διάφορους τρόπους. Έτσι, ενισχύεται η αυτοεκτίμησή του και καλλιεργούνται οι ιδιαίτερες κλίσεις του.
Οφείλουμε να βοηθήσουμε τους νέους ανθρώπους να είναι ευτυχισμένοι με τον εαυτό τους και περήφανοι για τις προσπάθειες που κάνουν , να έχουν όνειρα και να στοχεύουν να τα υλοποιήσουν, να έχουν ιδανικά και να πολεμούν γι΄αυτά, να οραματίζονται τις αλλαγές και να τις πραγματώνουν.
Σταυρούλα Κόκκαλη
Εκπαιδευτικός-Οικονομολόγος
Καθηγήτρια Σ.Ε.Π
Εκπαιδευτήρια Μπουγά
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023 η ενημερωτική συζήτηση με τίτλο «Τα επαγγέλματα του 2030». Η εκδήλωση οργανώθηκε από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά και την εταιρία Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού Orientum, και ήταν υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας. Το Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας αποδείχτηκε πολύ μικρό για να χωρέσει τους νέους, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Σε αυτό το γεγονός μάλιστα στάθηκε και ο Δήμαρχος Καλαμάτας στον χαιρετισμό του προλογίζοντας την εκδήλωση.
Στη συνέχεια, ο Συνιδρυτής της Orientum και Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Νίκος Παυλάκος, Παυλάκος παρουσίασε για 1η φορά εκτεταμένη έρευνα σχετικά με τα επαγγέλματα που επιθυμούν να ακολουθήσουν οι μαθητές Λυκείου. Τόνισε βέβαια ότι οι μαθητές στα 16 – 17 έτη διαλέγουν σπουδές και στη συνέχεια επιλέγουν – όσοι επιθυμούν – μεταπτυχιακό πρόγραμμα και σε συνδυασμό με τις Δεξιότητες Ζωής, που πρέπει συνεχώς να καλλιεργούν από το σχολείο αποφασίζουν για το επάγγελμα που θ’ ακολουθήσουν. Αξίζει να σταθούμε στις διαφορετικές επιθυμίες μεταξύ αγοριών και κοριτσιών, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες μαθητές δηλώνουν ότι επιθυμούν – σε ποσοστό 56% – να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα.
Αμέσως μετά, ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Διευθυντής του Εργαστηρίου Αρχαιομετρίας και του Αγγλόφωνου Μεταπτυχιακού Προγράμματος CultTech Νίκος Ζαχαριάς, παρουσίασε κάποιες από τις σχολές του Παν επιστημίου Πελοποννήσου, κατέδειξε όλες τις εκφάνσεις του Εργαστήριου Αρχαιομετρίας και ολοκλήρωσε τονίζοντας ότι ο χώρος του πολιτισμού χωράει όλα τα επαγγέλματα.
Η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην COSTA NAVARINO, Συγγραφέας κ. Έλενα Γκίκα – Πετρουλάκη, πήρε το μήνυμα από τους παριστάμενους νέους ότι δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν στον τουρισμό. Με την παρουσίασή της ανέδειξε την πληθώρα των επαγγελμάτων στον τομέα του τουρισμού, τη χαρά της δημιουργίας και των εμπειριών που απολαμβάνουν όσοι εργάζονται στον τομέα του Τουρισμού, αντιστρέφοντας το κλίμα στην αίθουσα.
Τέλος, ο Επίκουρος Καθηγητής, Εργαστήριο Γνώσης και Αβεβαιότητας (ΓΑΒ LAB), Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Βασίλης Πουλόπουλος, κατέδειξε ότι οι νέες τεχνολογίες εφαρμόζονται σε όλα τα σύγχρονα επαγγέλματα και θα εφαρμόζονται ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Η τεχνική νοημοσύνη, η επαυξημένη πραγματικότητα, η εικονική πραγματικότητα θα διευκολύνουν την επαγγελματική ζωή των νέων.
Αμέσως μετά απαντήθηκαν ερωτήσεις που τέθηκαν ζωντανά ή μέσω online εφαρμογής. Όσες ερωτήσεις δεν απαντήθηκαν θα απαντηθούν τις επόμενες ημέρες στις ιστοσελίδες των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά και της Orientum.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που τέθηκαν μέσω της online εφαρμογής www.mentimeter.com:
Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023 πραγματοποίησαν σεμινάριο σταδιοδρομίας για τους μαθητές του Λυκείου, με εισηγητή τον κ. Νίκο Παυλάκο, Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού M.Sc. και Ιδρυτή της Εταιρείας “Orientum”.
Στο σεμινάριο αναπτύχθηκαν τα εξής:
- Τρόποι διαβάσματος
- Σχολές ανά επιστημονικό πεδίο και χρήσιμες συμβουλές.
- Πώς θα βρω τη σχολή που μου ταιριάζει;
- Σύστημα πρόσβασης στην Γ’ βάθμια εκπαίδευση-νέο νομοσχέδιο.
- Συζήτηση των μαθητών με τον εισηγητή και επίλυση αποριών.
Ο κ. Παυλάκος τόνισε στα παιδιά πως πρέπει να βρουν τον “phag” τους δηλαδή τον προσωπικό τους στόχο που θα τους κινητοποιεί να πετύχουν τα μέγιστα. Επίσης, έδωσε έμφαση στη χρήση του κινητού και πως λειτουργεί ως βασικός ανασταλτικός παράγοντας στην επίτευξη του στόχου που έχουν θέσει!