Page 5 - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
P. 5
5Στο σχολείο μας τη φετινή χρονιά 2007-2008 θα υλοποιηθούν
τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:
Π ρόκειται για Ψηλό βουνό η Λιάκουρα (Πρνασσός)
ένα πρόγραμμα
περιβαλλοντι- ψηλό βουνό η Ζήρια (Κυλλήνη)
κό, εμπνευσμένο από τη φετι-
νή τεράστια οικολογική κατα- μα σαν τον Πενταδαχτυλιά (Ταΰγετος)
στροφή στην Ελλάδα και ειδι-
κότερα στην Πελοπόννησο. άλλο βουνό δεν είδα.
Ο (Δημοτικό)
Ταΰγετος (2407 οφέλη που έχουμε ως Μεσσή-
μ.) μαζί με την νιοι κάτοικοι από αυτό και τη
οροσειρά του σοβαρή απώλεια που επέρχε-
Δάσος: Πάρνωνα είναι οι παλαιότερες ται, όταν αυτό κάθε φορά κα-
Το γνωρίζω… περιοχές της Πελοποννήσου. Τα ταστρέφεται,
Το αγαπώ… δασικά οικοσυστήματα του βου- ? να αναζητήσουμε και να κα-
Το προστατεύω. νού συντίθενται κυρίως από την τανοήσουμε τους κινδύνους
κεφαλληνιακή ελάτη και από που κρύβονται πίσω από την
Το σκεπτικό της παιδαγωγι- υπέροχες συστάδες μαύρης πεύ- καταστροφή του δάσους,
κής ομάδας που θα αναλάβει
την εκπόνηση του προγράμ- κης. Ο Ταΰγετος είναι ένας βο- ? να προβληματιστούμε και να
ματος (κ. κ. Παπανικολάου
και Σιαχάλου) είναι ότι η τανικός παράδεισος με περισσό- προτείνουμε τρόπους προστα-
προστασία της φύσης και των
οικολογικών συστημάτων, θα τερα από 160 ενδημικά είδη, εκ σίας του δάσους και ανασύ-
προκύψει μόνο ως αποτέλε-
σμα της γνώσης της αξίας των οποίων Το δάσος του Ταϋγέτου στασης του καμέ-
τους για το ανθρώπινο είδος. 21 είναι το- έχει ανάγκη και ζητά τη νου τμήματός του,
πικά ενδημι- ? να μάθουμε να
βοήθειά μας
κά. Οι βιό- είμαστε υπεύθυνοι
τοποι του Ταϋγέτου φιλοξενούν πολίτες,
επίσης μια αρκετά πλούσια πανί- ? να νιώσουμε το ύψιστο χρέος
δα με πιο σημαντικά είδη τα διά- που έχουμε απέναντι στο δά-
Η υλοποίηση του προγράμ- φορα αρπακτικά καθώς και τα σος, όπως εύστοχα υπογραμ-
ματος θα γίνει ως εξής: μέσα λιγοστά τσακάλια. μίζει ο Νίκος Καζαντζάκης:
από παιχνίδια και βιωματικές Με αφορμή, λοιπόν, τις πυρ- «Ν’ αγαπάς την ευθύνη.
δραστηριότητες τα παιδιά θα καγιές του περασμένου Αυγού- Να λες: Εγώ μοναχός έχω χρέος
γνωρίσουν τους κατοίκους στου και αναλογιζόμενοι τις τε-
του δάσους (φυτά και ζώα) ράστιες επιπτώσεις που θα γί- να σώσω τη γης
και θα συμμετάσχουν στα νουν ορατές στο μέλλον, αποφα- Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.»
στάδια της δημιουργίας ενός σίσαμε (κ. κ. Κοζομπόλη και Και έτσι να μπορέσουμε να
δέντρου από τον καρπό. Ο Κουσουλάκος) με τους μαθητές κάνουμε τη διαφορά συμμετέχο-
στόχος εδώ είναι να προκλη- μας να μελετήσουμε βιωματικά ντας στη λύση. Επιλέξαμε το
θεί συναισθηματικός δεσμός το δάσος του Ταϋγέτου. δάσος του Ταϋγέτου, γιατί είναι
δίπλα στην πόλη μας, το έχουμε
Στόχοι μας είναι: επισκεφθεί όλοι, οι περισσότε-
ανάμεσα στα παιδιά και τα ? να γνωρίσουμε καλύτερα και ροι από εμάς έχουμε ζήσει ευχά-
φυτά, κάτι που θα οδηγήσει από κοντά το μοναδικό βιότο- ριστες στιγμές σε αυτό και το
σε αγάπη και προστασία του πό του (χλωρίδα –πανίδα), έχουμε αγαπήσει.
δάσους. ? να συνειδητοποιήσουμε τα