Page 5 - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
P. 5

5Στο σχολείο μας τη φετινή χρονιά 2007-2008 θα υλοποιηθούν

         τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:

Π ρόκειται για                                  Ψηλό βουνό η Λιάκουρα (Πρνασσός)
                   ένα πρόγραμμα
                   περιβαλλοντι-                ψηλό βουνό η Ζήρια (Κυλλήνη)
κό, εμπνευσμένο από τη φετι-
νή τεράστια οικολογική κατα-                    μα σαν τον Πενταδαχτυλιά (Ταΰγετος)
στροφή στην Ελλάδα και ειδι-
κότερα στην Πελοπόννησο.                        άλλο βουνό δεν είδα.

                                  Ο (Δημοτικό)
                                                Ταΰγετος (2407      οφέλη που έχουμε ως Μεσσή-
                                                μ.) μαζί με την     νιοι κάτοικοι από αυτό και τη
                                                οροσειρά του        σοβαρή απώλεια που επέρχε-

     Δάσος:                       Πάρνωνα είναι οι παλαιότερες        ται, όταν αυτό κάθε φορά κα-
 Το γνωρίζω…                      περιοχές της Πελοποννήσου. Τα       ταστρέφεται,
  Το αγαπώ…                       δασικά οικοσυστήματα του βου-     ? να αναζητήσουμε και να κα-
Το προστατεύω.                    νού συντίθενται κυρίως από την      τανοήσουμε τους κινδύνους
                                  κεφαλληνιακή ελάτη και από          που κρύβονται πίσω από την

Το σκεπτικό της παιδαγωγι-        υπέροχες συστάδες μαύρης πεύ-     καταστροφή του δάσους,
κής ομάδας που θα αναλάβει
την εκπόνηση του προγράμ-         κης. Ο Ταΰγετος είναι ένας βο-    ? να προβληματιστούμε και να
ματος (κ. κ. Παπανικολάου
και Σιαχάλου) είναι ότι η         τανικός παράδεισος με περισσό-    προτείνουμε τρόπους προστα-
προστασία της φύσης και των
οικολογικών συστημάτων, θα        τερα από 160 ενδημικά είδη, εκ    σίας του δάσους και ανασύ-
προκύψει μόνο ως αποτέλε-
σμα της γνώσης της αξίας          των οποίων Το δάσος του Ταϋγέτου στασης του καμέ-
τους για το ανθρώπινο είδος.      21 είναι το- έχει ανάγκη και ζητά τη νου τμήματός του,
                                  πικά ενδημι-                                ? να μάθουμε να
                                                βοήθειά μας
                                  κά. Οι βιό-                                 είμαστε υπεύθυνοι

                                  τοποι του Ταϋγέτου φιλοξενούν     πολίτες,

                                  επίσης μια αρκετά πλούσια πανί- ? να νιώσουμε το ύψιστο χρέος

                                  δα με πιο σημαντικά είδη τα διά-  που έχουμε απέναντι στο δά-

Η υλοποίηση του προγράμ- φορα αρπακτικά καθώς και τα                σος, όπως εύστοχα υπογραμ-

ματος θα γίνει ως εξής: μέσα λιγοστά τσακάλια.                      μίζει ο Νίκος Καζαντζάκης:

από παιχνίδια και βιωματικές        Με αφορμή, λοιπόν, τις πυρ-          «Ν’ αγαπάς την ευθύνη.
δραστηριότητες τα παιδιά θα       καγιές του περασμένου Αυγού-      Να λες: Εγώ μοναχός έχω χρέος
γνωρίσουν τους κατοίκους          στου και αναλογιζόμενοι τις τε-
του δάσους (φυτά και ζώα)         ράστιες επιπτώσεις που θα γί-               να σώσω τη γης
και θα συμμετάσχουν στα           νουν ορατές στο μέλλον, αποφα-         Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.»
στάδια της δημιουργίας ενός       σίσαμε (κ. κ. Κοζομπόλη και         Και έτσι να μπορέσουμε να
δέντρου από τον καρπό. Ο          Κουσουλάκος) με τους μαθητές      κάνουμε τη διαφορά συμμετέχο-
στόχος εδώ είναι να προκλη-       μας να μελετήσουμε βιωματικά      ντας στη λύση. Επιλέξαμε το
θεί συναισθηματικός δεσμός        το δάσος του Ταϋγέτου.            δάσος του Ταϋγέτου, γιατί είναι
                                                                    δίπλα στην πόλη μας, το έχουμε
                                    Στόχοι μας είναι:               επισκεφθεί όλοι, οι περισσότε-

ανάμεσα στα παιδιά και τα         ? να γνωρίσουμε καλύτερα και ροι από εμάς έχουμε ζήσει ευχά-

φυτά, κάτι που θα οδηγήσει        από κοντά το μοναδικό βιότο- ριστες στιγμές σε αυτό και το

σε αγάπη και προστασία του        πό του (χλωρίδα –πανίδα),         έχουμε αγαπήσει.

δάσους.                           ? να συνειδητοποιήσουμε τα
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10