Page 11 - 2014_17
P. 11

11 ξιότιμε κύριε Υπουργέ, κύριε                                                             Άρθρο
                      Πρόεδρε του ελληνικού
                      Κοινοβουλίου, αγαπητοί        γενικές συνελεύσεις δύνανται να λαμβάνουν χώρα
                      συνάδελφοι έφηβοι βουλευτές.  εντός σχολικού ωραρίου, προκειμένου να είναι
«Α Αρχικά θα ήθελα να                               εφικτή η παρουσία όλων.
                                                     • Δεύτερον, η κατανομή των ρόλων στο πενταμελές
                                                    συμβούλιο θα γίνεται αποκλειστικά βάσει αριθμού
ευχαριστήσω το Ίδρυμα της Βουλής για την            ψήφων και όχι μέσω συμφωνίας μεταξύ των μελών.
ευκαιρία που μου έδωσε για συμμετοχή στη            • Τρίτον, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική η
19η Σύνοδο. Στη σύνοδο αυτή, κεντρικό θέμα          παρουσία παιδοψυχολόγου ή εξειδικευμένου
συζήτησης ήταν οι μαθητικές κοινότητες, ο τρόπος καθηγητή σε κάθε σχολικό ίδρυμα, ώστε να λύνεται
λειτουργίας τους και η συμβολή τους στη βελτίωση άμεσα κάθε πιθανό πρόβλημα και να υπάρχει
της σχολικής ζωής. Όλοι μας αναρωτηθήκαμε τι        δυνατότητα ξεχωριστής προσέγγισης και φροντίδας
ακριβώς συμβαίνει με τις συνελεύσεις στα σχολεία για κάθε μαθητή.
μας. Δυστυχώς, διαπιστώσαμε πως τόσο ο αριθμός Έπειτα από τις τρεις αυτές τροποποιήσεις στα
των συνελεύσεων όσο και αυτός των μαθητών           άρθρα 3 παράγραφος 7, 3 παράγραφος 13 και 8
που παρευρέθηκαν σε αυτές ήταν απογοητευτικός. παράγραφος 2, αντίστοιχα, τα μέλη του τμήματος
Κατά την άσκηση, λοιπόν, του νομοθετικού έργου      υπερψήφισαν το νομοσχέδιο περί λειτουργίας των
του τμήματος Β’, στην οποία και παρευρέθηκα, ένα μαθητικών κοινοτήτων.
μεγάλο ποσοστό εφήβων ανέφερε συμπερασματικά Όλοι είμαστε σύμφωνοι στο γεγονός ότι ο
πως ο θεσμός υπολειτουργεί και πως δεν επιτελεί     θεσμός των μαθητικών κοινοτήτων είναι μείζονος
ορθά το έργο του. Δείγματα της υπολειτουργίας       σημασίας, καθώς εξυπηρετεί στην ύπαρξη
του θεσμού                                                              ισότητας και
αποτελούν τα         Ομιλία μαθητή της Β΄ Λυκείου                       αλληλοσεβασμού,
εξής:                                                                   συμβάλλει στην
 • Αρχικά, η                                                            αναβάθμιση
άγνοια των                  στη Βουλή των Εφηβων                        της σχολικής
κανόνων                                                                 καθημερινότητας,
λειτουργίας του                                                         στη βελτίωση των
από την πλειοψηφία των μαθητών.                     σχέσεων μεταξύ μαθητών και καθηγητών και στη
• Οι τακτικές τραμπουκισμού κατά τη διαδικασία      γενικότερη δραστηριοποίηση στη σχολική κοινότητα.
αναζήτησης ψηφοφόρων εκ μέρους των                  Οι μαθητικές κοινότητες, τέλος, αποτελούν
υποψηφίων.                                          χώρο πρωτοβουλίας, αναζήτησης και δημιουργίας.
• Η εκλογή εκπροσώπων χωρίς επίγνωση της            Αν θέλουμε έναν κόσμο με ενεργούς πολίτες,
σοβαρής αποστολής τους.                             μπροστάρηδες και όχι ουραγούς του μέλλοντος, ας
• Επίσης, η έλλειψη υπευθυνότητας από τα            μην αφήσουμε άλλο χρόνο να πάει χαμένος.
εκλεγμένα μέλη και η παράλληλη αδυναμία             Επιθυμούμε, συνεπώς, το νομοσχέδιο αυτό
πραγματοποίησης του έργου τους.                     να προωθηθεί και να εφαρμοστεί το συντομότερο
• Η αδιαφάνεια στη διαχείριση των οικονομικών       δυνατόν.
πόρων των συμβουλίων.                               Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας».
• Επιπρόσθετα, η αδυναμία προάσπισης ενός                     Παναγιωτακόπουλος Παναγιώτης,
υγιούς κλίματος διαλόγου κατά τη διάρκεια των                           μαθητής Β΄ Λυκείου
συνελεύσεων και τέλος,
• Η συνειδητή ή και
ασυνείδητη απουσία
των μαθητών από τις
προγραμματισμένες
συνελεύσεις μαθητικών
συμβουλίων.
	 Όλα όσα
προαναφέρθηκαν έχουν ως
αποτέλεσμα τη δημιουργία
εντάσεων, την κακή διάθεση
μαθητών και καθηγητών
και άρα την προβληματική
λειτουργία του θεσμού.
Ύστερα από
την απαραίτητη
επιχειρηματολογία,
ψηφίστηκαν από τα μέλη
του τμήματος ορισμένες
τροποποιήσεις του
κανονισμού λειτουργίας των
μαθητικών κοινοτήτων:
• Πρώτον, οι έκτακτες
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16