Page 14 - 2014_17
P. 14

Συνεντεύξεις                                                                       14

  το σύστημα Αρσένη και δηλώνει επιφυλακτικός      χαρτί υγείας, και να αντιμετωπίζουν συχνά
  απέναντι στο νέο λύκειο. Σε αντίθεση με το       καθηγητές που «έχουν χαρτί τρελογιατρού»,
  υπουργείο Παιδείας, το οποίο ευαγγελίζεται       όπως υποστηρίζει ο Κώστας, «είναι φυσικό και
  ένα λύκειο που θα προσφέρει το καλύτερο          επιθυμητό να αντιδρούν». Τα αιτήματα σπάνια
  εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, διασυνδεδεμένο          αντιμετωπίζονται σοβαρά, χάνονται μέσα
  με την κοινωνία και την πραγματικότητα, ο        στον γενικότερο «χαβαλέ» και κάπως έτσι
  Κώστας και οι συνομήλικοί του φοβούνται πως      καταλήγουμε σε γενικολογίες περί καλώς ή
  στην πράξη το μόνο που θα καταφέρει είναι        κακώς καμωμένων καταλήψεων.
  να ενισχύσει (κι άλλο) την παραπαιδεία και να
  εξαντλήσει ψυχικά τους μαθητές και οικονομικά       Με περισσή ειλικρίνεια ο Κώστας αναφέρεται
  τους γονείς. «Αν ο βαθμός μετράει από την Α΄     και στις «μίζες» των προέδρων των 15μελών
  Λυκείου για όλα τα μαθήματα, ουσιαστικά θα       από τα μαγαζιά στα οποία γίνονται τα
  αναγκάζονται τα παιδιά να βγάλουν έναν μεγάλο    περίφημα πάρτι των λυκείων. «Θεωρείται πλέον
  όγκο ύλης ώστε να μπορούν να εξεταστούν          δεδομένο ότι ο πρόεδρος θα κρατήσει τα
  σε αυτόν. Και έτσι θα αυξήσουν τις ώρες των      περισσότερα χρήματα για τον εαυτό του. Θα
  φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων, προκειμένου    βάλει κάποιους γνωστούς του δωρεάν στο πάρτι,
  να είναι σίγουρα πως θα πετύχουν. Σαν ιδέα       θα πάρουν κάποια χρήματα ο αντιπρόεδρος και
  είναι πολύ σωστή, η πρακτική εφαρμογή της με     ο γραμματέας, και είμαστε εντάξει. Υπάρχουν
  προβληματίζει».                                  βέβαια και κάποιοι που διαθέτουν τα χρήματα
                                                   για δραστηριότητες του σχολείου, αλλά ακόμη
     Ζητώ την άποψή του για την παραπαιδεία        και τότε ελάχιστοι τα δίνουν όλα. Η μίζα είναι
  και μου απαντά απερίφραστα: «Δυστυχώς            συνήθως μεγαλύτερη από το ποσό που θα δοθεί
  στην Ελλάδα είναι απαραίτητη. Θα ήταν            στο σχολείο». Με δυο λόγια, λοιπόν, υπάρχει μια
  ωραία να συμβαίνει όπως στο εξωτερικό,           κατηγορία προέδρων που, σαν έμπειροι άνθρωποι
  που τα παιδιά καλύπτονται από το σχολείο         της νύχτας, θα κλείσουν το πάρτι στο κλαμπ
  και έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο για         που θα τους υποσχεθεί το μεγαλύτερο ποσοστό,
  να χαλαρώσουν. Αλλά, καλώς ή κακώς, εδώ          θα εξασφαλίσουν δωρεάν διασκέδαση για τους
  χρειάζεται». Τα συγκεντρωτικά στοιχεία           «δικούς τους» και θα φύγουν με την τσέπη
  φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά     φουσκωμένη. Εκπαιδευόμενοι μεσάζοντες με την
  περιφέρεια μάλλον τον επιβεβαιώνουν, καθώς       ανοχή του εκπαιδευτικού συστήματος.
  συνολικά 130.683 μαθητές (σε σύνολο περίπου
  540.000) παρακολούθησαν φροντιστηριακά              Και τι θα έλεγε ο 17χρονος - που ονειρεύεται
  μαθήματα (στοιχεία για τα «ιδιαίτερα» δεν        να σπουδάσει ή ηλεκτρολόγος μηχανικός ή
  μπορούν να υπάρχουν) το σχολικό έτος 2012-       προγραμματιστής - στον υπουργό Παιδείας
  2013. Επομένως, για να ανακοπεί η ραγδαία        αν τον είχε μπροστά του; «Θα προτιμούσα
  αύξηση των μαθητών που προστρέχουν στα           να είχα και όλους τους εμπλεκόμενους
  φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα προκειμένου να
  διασωθούν από τον «δαίμονα» που ακούει στο
  όνομα «σχολείο», δεν αρκεί ένα νέο σύστημα
  εξέτασης. Χρειάζεται η «Δημόσια δωρεάν
  (τρόπος του λέγειν) Παιδεία» να ξανακερδίσει
  την εμπιστοσύνη μαθητών και γονέων, πείθοντάς
  τους πρακτικά ότι το σχολείο δεν είναι χαμένος
  χρόνος.

     Για τις καταλήψεις ο Κώστας μιλάει με
  σκωπτική διάθεση. Ο ίδιος δεν ήταν ποτέ
  ανάμεσα στους καταληψίες, ωστόσο όσα πρωινά
  έβρισκε τους συμμαθητές του πίσω από τα
  κάγκελα και τους καθηγητές απέξω, έμπαινε και
  αυτός στο σχολείο, «για να περάσει η ώρα».

     Οσον αφορά τα αιτήματα, τις περισσότερες
  φορές δεν είναι ιδιαίτερα σοβαρά, αν και εφέτος
  οι συμμαθητές του ζήτησαν να ξαναβαφτεί
  το σχολείο τους, καθώς έπεφταν σοβάδες
  σε επικίνδυνη συχνότητα, και να καθαριστούν
  τα χόρτα στην πίσω αυλή. Χωρίς συζήτηση
  με τον διευθυντή οι μαθητές προχώρησαν σε
  κατάληψη, «για να χαθεί και μάθημα». Με τα
  παιδιά σε αρκετά σχολεία να αναζητούν το
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19