Page 13 - 2014_17
P. 13

13 Συνεντεύξεις

Της Δανάης Κοτσωνή                                3 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει
                                                  πέσει θύμα τέτοιας συμπεριφοράς.
                έσσερις νέοι και νέες ηλικίας 12
                έως 25 ετών μιλούν στο BH-           Δεν είναι μόνο αυτό το σχολικό πρόβλημα
                magazino για τα μελανά σημεία     που τον απασχολεί. Παρ’ όλες τις αλλαγές
                της ελληνικής εκπαίδευσης,        στο πρόγραμμα σπουδών και στα βιβλία
                                                  του δημοτικού την περίοδο 2006-2007,
Τ τους δασκάλους-πρότυπα και                      το σχολικό μάθημα σπάνια κατορθώνει να
το νέο σύστημα, και παράλληλα
                                                  κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών,
καταθέτουν τις ιδέες τους για μια Παιδεία με
                                                  ενώ τα συγγράμματα είναι συχνά δυσνόητα,
ουσία
   Γιάννης Αγγουράς, 12 ετών, μαθητής             περιορίζοντας ακόμη και τους πιο ικανούς
                                                  και εφευρετικούς δασκάλους. Ο Γιάννης είναι
γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά:              σίγουρος πως την ευθύνη έχουν κυρίως οι
Το bullying δεν λύνεται με τιμωρίες
                                                  πολιτικοί, γιατί τυπώνουν διαρκώς νέα βιβλία, τα
Η συνέντευξη έχει τελειώσει και, προτού
                                                  οποία παραμένουν το ίδιο περίπλοκα.
κλείσει το μαγνητόφωνο, ο Γιάννης «λύνεται»
και λέει ζωηρά: «Μια φορά η δασκάλα έφερε            Αλλά και οι γονείς δεν είναι λιγότερο
ένα μαγνητόφωνο σαν και το δικό σου στην          υπεύθυνοι καθώς, όπως λέει, δεν περνούν
τάξη, για να “γράψει” το μάθημα και μετά να       δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά τους (ίσως το
                                                  να «παρκάρεις» τη 10χρονη κόρη σου μπροστά
το ακούσουμε. Αλλά κανείς δεν νοιάστηκε
                                                  στο νέο «παιδικό» της Polly Pocket φαίνεται
πολύ, πάλι χαμός γινόταν!». Για εκείνον και τους
                                                  ιδανικό στην εποχή των εύκολων λύσεων) και
συμμαθητές του έχει μεγάλη σημασία το μάθημα
                                                  έτσι γίνεται πιο δύσκολο για το σχολείο να
να είναι ευχάριστο
για όλους, όχι       Παιδεία παιδεύει αφυπνίσει ένα
αποκλειστικά                                                                                           αφημένο στην
                                                                                                       ευκολία μυαλό.
για τους καλούς                            παιδία                         Παρ’ όλα αυτά,
μαθητές, αφού                                                          ο Γιάννης, όντας
πιστεύει πως το                                                        δεινός κολυμβητής

μόνο που χρειάζεται                                                    με πανελλήνιες

ο μέτριος ή κακός                                                      διακρίσεις, δεν

μαθητής για να                                                         φοβάται να

βελτιωθεί είναι το ειλικρινές ενδιαφέρον του      κολυμπήσει στα βαθιά νερά της Α΄ Γυμνασίου. «Θα

δασκάλου.                                         προσπαθήσω να ενταχθώ ομαλά και να διαβάζω
   Ωστόσο, για το πρόβλημα του σχολικού           καθημερινά. Ελπίζω ότι τα μαθήματα θα είναι
                                                  πιο ενδιαφέροντα από ό,τι στο δημοτικό». Θέλει
εκφοβισμού (του γνωστού μας school bully-

ing) θεωρεί πως ένας σωστός εκπαιδευτικός         να θέσει γερές βάσεις, διότι τον ενδιαφέρει η

δεν είναι αρκετός: «Δεν μπορεί να το ελέγξει      Αρχιτεκτονική - εξ ου και η αγάπη του για τον

απλώς ένας δάσκαλος, γιατί δεν μπορείς να         μοντελισμό.
αλλάξεις τον χαρακτήρα του παιδιού μέσα σε           Στο τέλος τον ρωτάω αν έχει βρει τον
λίγες στιγμές με μια τιμωρία. Πρέπει να γίνει
κάτι σοβαρό και οργανωμένο και να έχουν           ιδανικό δάσκαλο. «Ναι, είναι ο καθηγητής των
                                                  Εικαστικών, γιατί μου έχει μάθει όχι τι να
σημαντικό ρόλο οι γονείς». Tα πρόσφατα
                                                  σκέφτομαι, αλλά πώς να σκέφτομαι. Μακάρι έτσι
στοιχεία του υπουργείου Παιδείας - που αφθονεί
                                                  να είναι και οι δάσκαλοι του μέλλοντος. Να μη
σε στατιστικά αλλά χωλαίνει σε λύσεις -
δικαιολογούν τον προβληματισμό του για την        μας λένε τι να κάνουμε, αλλά να καλλιεργούν
έκταση που λαμβάνει το ζήτημα, καθώς 1 στους      το μυαλό μας». Παρακολουθώντας τον να μιλάει
                                                  με πάθος, μου έρχεται στον νου η φράση του

                                                  ιστορικού Πλούταρχου: «Το μυαλό δεν είναι

                                                  δοχείο που πρέπει να γεμίσεις, αλλά φωτιά που

                                                  πρέπει να ανάψεις».

                                                  Κωνσταντίνος Σαρδέλης, 17 ετών, μαθητής
                                                  Λυκείου:
                                                  Δυστυχώς η παραπαιδεία είναι απαραίτητη

                                                  Ο Κώστας είναι έτοιμος να περάσει το

                                                  κατώφλι της Γ΄ Λυκείου. «Θυμάμαι πως όταν

                                                  ήμουν μικρότερος έβλεπα τα παιδιά που

                                                  ετοιμάζονταν για τις Πανελλήνιες και έλεγα:

                                                  “Αυτοί όλη μέρα διαβάζουν!”. Τώρα, απλώς

                                                  βλέπω ότι χρειάζεται πρόγραμμα». Ανήκει στην

                                                  τελευταία χρονιά παιδιών που θα εξεταστούν με
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18