Page 15 - 2014_16
P. 15

15                                                                Συνεντεύξεις

 εύκολο, είναι πάρα πολύ δύσκολο, γι’ αυτό       ‘60. Σήμερα όλος ο κλήρος είναι Κορεάτες,
 βλέπετε πολλές φορές ότι εκεί που ξεκινάμε      εκτός από τον Μητροπολίτη, οποίος είναι
 ο διάλογος σταματάει για κάποιο χρονικό         Έλληνας, ο Αμβρόσιος. Σχεδόν σε κάθε πόλη
 διάστημα, διότι πρέπει να ωριμάσουν κάποια      της Κορέας υπάρχει μια εκκλησιαστική
 επιχειρήματα, πρέπει να επιβεβαιωθούν από τις   κοινότητα, εκτός από τη Σεούλ που υπάρχουν
 πηγές. Όμως, δεν μπορούμε να σταματήσουμε       τέσσερις. Είναι αρκετά οργανωμένοι με
 και δεν πρέπει να σταματήσουμε, διότι           νηπιαγωγεία και νοσηλευτικά ιατρεία. Οι
 αν σταματήσουμε, αυτή η δυνατότητα              πιστοί έχουν δυσκολίες να προσαρμόσουν τη
 του διαύλου της επικοινωνίας μέσα από το        χριστιανική πίστη και μάλιστα την Ορθόδοξη
 διάλογο θα μετατραπεί σε στατική μορφή          πίστη με κάποιες τοπικές παραδόσεις. Ξέρετε
 απομονωτισμού των δυο εκκλησιών.                ότι οι λαοί αυτοί της Ανατολής έχουν πάρα
                                                 πολλές έντονες παραδοσιακές εκδηλώσεις
   (Χ. Λαλέα): Η προσθήκη του Fillioque στο      και έχουν υιοθετήσει κάποια ήθη και έθιμα
 7ο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως είναι         που προέρχονται από τον Βουδισμό και τον
 αυθαίρετη και αντικανονική. Τι απαντούν         Κουμφουκιανισμό, αλλά οι Ορθόδοξοι έχουν
 σε αυτό αυτοί που έκαναν προσθήκη πάνω          καταφέρει να τα προσαρμόσουν χωρίς να
 σε κείμενα των δυο πρώτων Οικουμενικών          αλλοιώνουν τη μορφή της λατρείας και τη
 Συνόδων;                                        διδασκαλία του λόγου. Την ψαλμωδία έχουν
                                                 καταφέρει να την μετατρέψουν με βάση τη
   (Σ): Όχι μόνο έκαναν προσθήκη πάνω            βυζαντινή μουσική, έχουν μεταφράσει στα
 στα κείμενα των Οικουμενικών Συνόδων,           κορεάτικα όλες τις ακολουθίες που έχει η
 αλλά αλλοίωσαν το σύμβολο της Πίστεως.          Ορθόδοξη Εκκλησία
 Το δέχονται αυτό, ότι έχουν κάνει αυτή τηn
 προσθήκη, αλλά λένε ότι αυτή η προσθήκη          Δεν υπάρχει καμία αντιπαλότητα μεταξύ
 έγινε για να διευκολύνει την ερμηνεία του       των διαφόρων εκκλησιών και ομολογιών
 συγκεκριμένου άρθρου. Ωστόσο, αυτή η            εξαιτίας αυτής της ισότιμης και ανεξάρτητης
 προσθήκη αφαιρείται στο ελληνικό κείμενο.       σχέσης των εκκλησιών αυτών προς το κράτος.
 Στο λατινικό κείμενο, όμως, του Λέοντος         Υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες ως προς την
 υπάρχει. Δεν έχει ωριμάσει ακόμα μέσα τους      επιβίωση, γιατί καταλαβαίνετε, υπάρχουν
 ότι πρέπει να κάνουν το μεγάλο βήμα της         οικονομικά έξοδα, απαιτήσεις και ανάγκες,
 υπέρβασης. Είναι δύσκολο, γιατί πρέπει να       αλλά μέχρι στιγμής υπάρχει μια καλή
 καταλάβουν ότι υπάρχουν χίλια χρόνια που        ανταπόκριση και μια καλή λειτουργία.
 ζουν με αυτή την παράδοση και η παράδοση
 δεν αλλάζει εύκολα, όπως και για μας δεν         (Ι. Αναπλιώτης): Η Ν. Κορέα είναι ένα
 αλλάζει εύκολα αν δεχτούμε ότι κάναμε           κράτος της ανατολικής Ασίας με διαφορετική
 κάποιο λάθος.                                   κουλτούρα και τρόπο ζωής από την Ελλάδα. Από
                                                 αυτά που ζήσατε κατα την παραμονή σας εκεί τι
   (Γ. Νικολόπουλος): Έχουμε διαβάσει ότι        σας έκανε περισσότερη εντύπωση;
 το 50% περίπου των κατοίκων της Ν.Κορέας
 είναι χριστιανοί. Μπορείτε να μας πείτε πότε     (Σ): Κατ’ αρχήν πρέπει να ξέρετε ότι οι
 και από ποιους εκχριστιανίστηκαν; Πώς είναι     άνθρωποι εκεί δουλεύουν με έναν πάρα πολύ
 η συμβίωση τους με τους Κομφουκιανιστές και     συστηματικό τρόπο και δεν πληρώνονται πολύ
 τους Βουδιστές;                                 καλά, όπως ίσως φανταζόμαστε οι πιο πολλοί.
                                                 Έχουν μια συνείδηση ότι πρέπει να εργαστούν
   (Σ): Στην Κορέα υπάρχει ένα ιδιόρρυθμο        για το καλό της πατρίδας τους. Αυτό κάνει
 σύστημα λειτουργίας των θρησκειών και           ένα συγκροτημένο κράτος με χαμηλά
 των εκκλησιών. Οι εκκλησίες θεωρούνται ως       ημερομίσθια αλλά και μια συστηματική μορφή
 σωματεία. Αυτό σημαίνει ότι αν μαζευτούμε       εξυπηρέτησης του πολίτη. Υπάρχουν πολλές
 δέκα άτομα, κάνουμε ένα καταστατικό,            μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες που έχουν τα
 φτιάξουμε ένα χώρο ο οποίος θα είναι ο χώρος    γραφεία τους και επενδύουν εκεί. Αυτό είναι
 λατρείας, τότε αυτό μπορεί να ονομαστεί         μια πολύ καλή βάση οικονομικής ανάπτυξης
 εκκλησία ή ομολογία. Το κράτος στέκεται         της χώρας. Δεν υπάρχουν πολίτες πάρα πολύ
 ισότιμα απέναντι σε όλες αυτές τις μορφές, γι’  πλούσιοι και πάρα πολύ φτωχοί, υπάρχει μια
 αυτό και υπάρχουν πάρα πολλές θρησκείες και     μεσαία τάξη ανθρώπων. Έχουν ιδιόρρυθμους
 εκκλησίες. Η Ορθόδοξη εκκλησία απαριθμεί        τρόπους συμπεριφοράς. Σέβονται πάρα πολύ
 περίπου 20.000 πιστούς σε όλη την Κορέα.        την ιεραρχία, όχι μόνο μέσα στην κοινωνία,
 Ήταν μια ιεραποστολική δράση που ξεκίνησε       αλλά και μέσα στην οικογένεια. Και αυτό
 το Οικουμενικό Πατριαρχείο στη δεκατία του      μεταφέρεται σε κάθε μορφή και επίπεδο
                                                 κοινωνικό. Έχουν πάρα πολύ ιδιόμορφα
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20