Page 13 - 2013_15
P. 13

13 Συνεντεύξεις

ανθρώπου, και μέσα σε αυτή εμπεριέχονται και τα    στις διαπροσωπικές σχέσεις του μαθητή. Θεωρώ

δύο στοιχεία. Δεν γίνεται κάποιος να διαπρέψει     πως η μέση λύση είναι καλύτερη, δηλαδή μετράει η

έχοντας πολλές γνώσεις, χωρίς όμως να γνωρίζει     ισορροπία της γνώσης και της ψυχολογίας.

πώς να συμπεριφερθεί. Δεν μπορούμε όμως και        Θεωρείτε πως το επάγγελμα που έχετε επιλέξει

να εστιάσουμε στο θέμα της ψυχολογίας εις βάρος    είναι δύσκολο;

των γνώσεων. Το ένα είναι αλληλένδετο με το άλλο.  Ναι. Είναι μια πρόκληση. Από εκεί και πέρα,

Θεωρώ ότι το σχολείο είναι προσανατολισμένο        εξαρτάται από τον καθένα πώς το βλέπει, καθώς μέσα

περισσότερο προς τη γνώση, αφήνοντας εκτός πολλά   στο επάγγελμα υπάρχει και το ηθικό κομμάτι. Είναι
πράγματα τα οποία είναι για εμένα σημαντικά. Το    ανάλογα με τον καθένα το πώς θα αντιμετωπίζει το
ταξίδι και η διαδικασία είναι εξίσου σημαντικά με  όλο ζήτημα, μερικές φορές ανάλογα το τι άνθρωπος
τη γνώση που αποκτάς μέσω αυτών. Ανάλογα με το     είναι. Είναι το τι πρέπει και τι ορίζει ο νόμος για την
μάθημα, μπορεί να δίνεται έμφαση είτε περισσότερο  αντιμετώπιση ορισμένων καταστάσεων, αλλά σίγουρα
στη γνώση, είτε περισσότερο στη διαδικασία έτσι    το επάγγελμα αυτό δεν είναι μόνο διαδικαστικό. Είναι
ώστε να έρχεσαι σε επαφή με θέματα, όπως η         τέχνη, και στην τέχνη πρέπει να είσαι τεχνίτης για να
συνεργασία και η επαφή με τον συμμαθητή. Τέτοιου   πετύχεις.
είδους θέματα θα χρησιμεύουν γενικά στο μέλλον,
                                                          Από τις: Δήμητρα Κούβελα, Τζίνα Κουτίβα &
Κ ατά τη διάρκεια του                                   Ελένη Πατσιώτη, μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου
            πρώτου τετραμήνου
            είχαμε την ευκαιρία και
            τη χαρά, ως μαθητές
της Α΄ Λυκείου, στο μάθημα της
Νεοελληνικής Λογοτεχνίας να
έρθουμε σε επαφή με ποικίλα
λογοτεχνικά είδη διαφορετικών
λογοτεχνικών περιόδων και
να δραματοποιήσουμε τα πιο
χαρακτηριστικά έργα της κάθε
περιόδου.
Στο ταξίδι αυτό… Όχημά μας;
Τα αντιπροσωπευτικά έργα της
πνευματικής
                                                                   μαθητών:
δημιουργίας      Μια εκδήλωση της Α΄ Λυκείου Ανδρικάκης,
του λαού μας                                                                                         Σπηλιοτοπούλου,
και η θέλησή
μας να τα        Ταξίδι στη Νεοελληνική                            Δημητρέας,
                                                                   Κούλη,
εξερευνήσουμε.                                                     Κολοκούβαρου,
Επιβάτες; Εμείς                 Λογοτεχνία                         Αγγουράς).
οι μαθητές.
Ταξιδευτές και ονειροπόλοι μιας παλιάς,                            Επόμενη
                                                   στάση ήταν η Κρητική Λογοτεχνία, η άνθιση,
αλλά όχι ξεχασμένης εποχής. Οδηγοί μας; Η          δηλαδή, της λογοτεχνίας στην Κρήτη. Σε αυτή
καθηγήτριά μας κ. Παπαβασιλείου Σταυρούλα,
η οποία κατάφερε να μετατρέψει το μάθημα της       την περίοδο δραματοποιήσαμε το γνωστό
                                                   ποίημα «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ» (Βρυώνη, Λυσαρίδη,
λογοτεχνίας από μια βαρετή ενασχόληση σε           Γερμπανάς, Λιακόπουλος, Αντωνοπούλου).
μια δημιουργική και παράλληλα, ψυχαγωγική
απασχόληση. Μείζονος σημασίας ήταν και η           Τελευταία στάση ήταν η Επτανησιακή Σχολή,
                                                   η λογοτεχνική παραγωγή των Ιονίων
συνεισφορά της κ. Χριστίνας Δίμιζα, ηθοποιού       Νήσων. Σε αυτή την περίοδο δραματοποιήσαμε
και θεατρολόγου, που βοήθησε στη σκηνοθεσία τη νουβέλα «Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ»
των θεατρικών και κατάφερε μέσω των                (Βλαχάκης, Κουλόπουλος, Εξαρχάκου,
θεατρικών, να μας περάσει το πνεύμα της κάθε
                                                   Παναγιωτακόπουλος, Βαφάκου, Μουστάκη).
εποχής. Οι στάσεις μας στο ταξίδι; Πρώτη στάση: Τερματικός σταθμός μας; Η αγάπη, ο σεβασμός
Οι παραλογές, το παλαιότερο στρώμα των             και η αναγνώριση της αξίας της λογοτεχνικής
δημοτικών μας τραγουδιών. Σε αυτό το είδος
δραματοποιήσαμε το τραγούδι του «ΝΕΚΡΟΥ            άνθισης και παραγωγής του τόπου μας.
                                                                   Δημήτρης Αγγουράς, Α΄ Λυκείου
ΑΔΕΡΦΟΥ» με τη συμμετοχή των παρακάτω
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18