Page 12 - 2013_15
P. 12

Συνεντεύξεις                                                                             12

 μελλοντικά να μπορώ να το συνδυάσω με την              στα παιδιά, εάν πραγματικά είναι υπεύθυνος απέναντι
 ψυχολογία. Δηλαδή, δεν θέλω να μείνω μόνο σε αυτό,     στο έργο που έχει αναλάβει, αν του αρέσει, αν είναι
 χωρίς βέβαια να θέλω να το εγκαταλείψω αφού είναι      δίκαιος και αν το αγαπάει και το κάνει με την ψυχή
 κάτι που μου αρέσει. Ιδιαίτερα τώρα που έχω την        του.
 ευκαιρία να το δω πρακτικά, διότι η πρακτική στη        Πιστεύετε πως ωφελείστε και εσείς από την
 σχολή και η αληθινή πρακτική είναι διαφορετικές        καθημερινή επαφή με άτομα μικρότερης ηλικίας,
 – και ελπίζω και του χρόνου, αν έχω και δική μου       όπως είναι παιδιά του Δημοτικού. Πιστεύετε
 τάξη, να το δω ακόμα περισσότερο -. Δεν μπορώ να       δηλαδή πως όχι μόνο αυτά μαθαίνουν κάτι από
 πω, μου αρέσει πολύ εδώ. Και στο δημόσιο που με        εσάς αλλά και εσείς μαθαίνετε κάτι από αυτά;
 ενδιαφέρει να δουλέψω , πίστευα ότι θα πάω και          Εννοείται. Η διδασκαλία είναι μια διαδικασία που
 θα κάνω την αλλαγή. Δεν ήθελα να είμαι σαν τις         και τα παιδιά μαθαίνουν, μα και εμείς μαθαίνουμε
 δασκάλες που είχα μέχρι τώρα, που έκαναν πράγματα      μέσα από αυτά. Αυτό είναι εξάλλου και το ενδιαφέρον
 που δεν άρεσαν ίσως και τόσο πολύ στους μαθητές,       στο επάγγελμά μας. Δεν θα είχε νόημα να μαθαίνουν
 που τα βαριόντουσαν, που ο μαθητής πήγαινε στο         απλά τα παιδιά από εμάς, κάποια στιγμή θα το
 σχολείο θέλοντας να μάθει και ξαφνικά δεν ήθελε να     βαριόμασταν. Κάθε παιδί είναι μια πρόκληση για
 ξαναπάει. Ήθελα να κάνω ευχάριστο το σχολείο και       τον κάθε εκπαιδευτικό, και αυτή είναι η μαγεία
 αυτός ήταν ο σκοπός μου. Εδώ βλέπω ότι προσφέρει       στο επάγγελμα του δασκάλου. Με τα χρόνια, δεν
 πολλές δυνατότητες το σχολείο στους δασκάλους          παραμένεις ίδιος. Πρέπει να εξελίσσεσαι ανάλογα
 να υλοποιήσουν αυτά που θέλουν. Οτιδήποτε και          με τη γενιά των παιδιών που έρχονται. Βλέπεις την
 να θελήσουν, έχουν τη στήριξη του σχολείου, είτε       αλλαγή στην κοινωνία μέσα από τα παιδιά. Ας μην
 πρόκειται για εκδρομή, είτε για υλικό, είτε για επαφή  ξεχνάμε πως δεν απέχω πολύ από το σχολείο και έτσι
 με κάποιους ειδικούς. Τα πάντα προσφέρονται από        μπορώ να συγκρίνω το πώς είναι τα παιδιά τώρα και
 το σχολείο και η δουλειά που γίνεται είναι πάρα πολύ   το πώς ήμουν εγώ στην αντίστοιχη ηλικία. Ακόμα και
 καλή. Θεωρώ ότι οι ευκαιρίες στον ιδιωτικό τομέα       με παιδιά μικρότερα έχω αρκετά κοινά εγώ, που είμαι
 εννοείται πως είναι πολύ καλύτερες και για τα παιδιά   πολύ μεγαλύτερη σε ηλικία.
 απ’ ότι στο δημόσιο, διότι στο δημόσιο το σύστημα       Τι θα λέγατε σε ένα παιδί που θέλει να
 είναι πιο δύσκαμπτο ακόμη και για μια απλή εκδρομή.    ακολουθήσει το επάγγελμά σας;
  Πώς αισθάνεστε τώρα που δουλεύετε στον ίδιο            Θα έλεγα να το κάνει μόνο αν του αρέσει
 χώρο όπου ήσασταν και μαθήτρια;                        πραγματικά και όχι να το επιλέξει επειδή είναι
  Μπορώ να πω ότι μου αρέσει. Χαίρομαι για αυτό         ανοιχτό το δημόσιο. Πολλά παιδιά στη γενιά μου το
 και είμαι και περήφανη κατά κάποιο τρόπο γιατί         επέλεγαν επειδή ήταν ανοιχτό το δημόσιο, ενώ εγώ
 είχα έρθει στο σχολείο στη Δευτέρα δημοτικού και       το είχα απλώς στο μυαλό μου ως προοπτική. Βέβαια,
 το σχολείο είχε τότε μόνο τις τρεις πρώτες τάξεις του  δεν υπάρχει τώρα πια αυτός ο λόγος. Προσωπικά,
 Δημοτικού. Είχα έρθει από ένα ολιγοθέσιο σχολείο,      το επέλεξα επειδή το αγαπούσα και επειδή θέλω
 οπότε η διαφορά ήταν τεράστια και σιγά – σιγά με τα    να το συνδυάσω και με όσες περισσότερες γνώσεις
 χρόνια «λειτουργούσαν» οι μεγαλύτερες τάξεις του       μπορούσα και πάνω στην ψυχολογία, επειδή
 σχολείου, ώσπου όταν τελείωσα το Δημοτικό, στο         είναι συναφή τα αντικείμενα. Όταν κάποιος
 Γυμνάσιο δεν υπήρχε το κτήριο εδώ και πήγα πάλι        επιλέγει γενικότερα ένα επάγγελμα θα πρέπει να
 στο Δημόσιο. Πάλι η αλλαγή μεταξύ δημόσιου και         προσανατολίζεται σύμφωνα με το τι του αρέσει. Αυτό
 ιδιωτικού. Επιστρέφοντας πάλι, όταν εγκαινιάστηκε      θα αποτελέσει κίνητρο να ξεπεράσει την οποιαδήποτε
 το Λύκειο, ξανάνιωσα αυτό το σοκ της αλλαγής –         δυσκολία που θα συναντήσει. Ειδικά με τη δύσκολη
 ευχάριστο αυτή τη φορά – και μου αρέσει που είδα       οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, δύσκολα θα
 τη συνέχεια του σχολείου και που είμαι ένα κομμάτι     μπορέσεις να στηρίξεις την επιλογή σου αν δεν την
 αυτής της συνέχειας. Που επίσης έχω την ευκαιρία       αγαπάς.
 να δουλέψω εδώ και να προσφέρω αυτά που θέλω            Αναφερθήκατε πριν στον τομέα της ψυχολογίας.
 και που ονειρεύομαι για ένα σχολείο που θα είναι       Πιστεύετε πως είναι σημαντικότερη η
 πρωτίστως ευχάριστο στα παιδιά.                        μεταβίβαση γνώσεων στα παιδιά – ιδιαίτερα
  Ποια χαρακτηριστικά πιστεύετε πως πρέπει να           σε αυτά της μικρής ηλικίας – τα οποία εκείνη
 έχει κάποιος για να μπορεί να γίνει δάσκαλος;          την ώρα έχουν αρχίσει να γνωρίζουν τον κόσμο
  Είναι ένα θέμα που το συζητούσαμε πολύ στη σχολή      ή να εμβαθύνουμε στην ψυχολογία τους και να
 το αν δάσκαλος γεννιέσαι ή γίνεσαι. Υπάρχουν άτομα     προσπαθούμε να τους περάσουμε ηθικές αξίες;
 τα οποία έχουν μια μεταδοτικότητα από τη φύση τους,     Δεν θα τοποθετηθώ υπέρ της μίας ή της άλλης
 ωστόσο νομίζω πως με την κατάλληλη θέληση και          άποψης. Θα πω ότι και τα δύο είναι σημαντικά.
 εκπαίδευση, μπορεί ο οποιοσδήποτε να προσφέρει         Είναι πολύ σημαντική ολόκληρη η ανάπτυξη του
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17