Page 15 - 2007_02
P. 15

Το αυτοκίνητο που φρενάρει μόνο του                                               15

Τ ο πρώτο σύστημα στον                ή ένα προπορευόμενο όχημα σε επι-           Οι ζώνες των δύο μπροστι-
             κόσμο που φρενάρει μό-   κίνδυνη απόσταση ειδοποιεί τον ο-  νών καθισμάτων σφίγγουν και τα
             νο του το αυτοκίνητο σε  δηγό. Αν αυτός δεν αντιδράσει σε   καθίσματα μετακινούνται σε θέσεις

περίπτωση επικείμενης πρόσκρου- εύλογο χρονικό διάστημα, αναλαμ- που παρέχουν μεγαλύτερη προστα-

σης με άλλο προπορευόμενο όχημα βάνει την πρωτοβουλία και επιβρα- σία, όπως και στο υπάρχον σύστημα

έχει ενσωματωθεί στο μοντέλο                                             Pre-Safe που κυκλοφορεί από

Σεντάν της S-Class της Mer-                                              το 2002. Επιπλέον, τα παράθυ-

cedes που έχει κυκλοφορήσει                                              ρα κλείνουν, ώστε να προσφέ-

αυτό το φθινόπωρο. Το βελτιω-                                            ρουν καλύτερη στήριξη στους

μένο σύστημα Pre-Safe μειώ-                                              αερόσακκους και ειδικά μαξιλά-

νει, όπως υποστηρίζει η εται-                                            ρια φουσκώνουν στα καθίσματα

ρεία κατά 70% τις πιθανότητες                                            για ακόμη μεγαλύτερη προστα-

σύγκρουσης, περιορίζοντας                                                σία του επιβάτη. Το σύστημα

παράλληλα κατά 40% τη σοβα-                                              δεν έχει σχεδιαστεί για την απο-

ρότητα των ατυχημάτων.                                                   φυγή των μετωπικών συγκρού-

Το Pre-Safe brake εν-                                                    σεων: το ραντάρ ανιχνεύει μόνο

σωματώνει το υπάρχον σύστη-                                              τα προπορευόμενα οχήματα και

μα ραντάρ Brake Assist Plus χρησι- δύνει την ταχύτητα του αυτοκινή- αγνοεί αυτά που έρχονται από αντί-

μοποιώντας δύο επιπλέον συχνότη- του, ανεβάζοντας παράλληλα την θετη κατεύθυνση.

τες, για να ανιχνεύει το δρόμο, όπου πίεση στα φρένα, έτσι ώστε μόλις ο  Μελίνα Μητροπούλου

κινείται το αυτοκίνητο. Μόλις αντι- οδηγός πατήσει το πεντάλ η ανταπό-            Α΄ Λυκείου

ληφθεί κάποιο ενδεχόμενο εμπόδιο κριση να είναι πιο γρήγορη.

  Η ομάδα του προγράμματος              Για οποιαδήποτε πληροφορία ή     ματος κ. Γιώργο Κουτσουμπό -
προσπαθεί να συγκεντρώσει όσο         ενημέρωση παρακαλούμε απευθυν-     Μαθηματικό (τηλ. 27210-82848)
πιο πολλά στοιχεία μπορεί για         θείτε στο συντονιστή του προγράμ-
το Αστεροσκοπείο Καλαμάτας.
Ένας από τους σκοπούς του
προγράμματος είναι η συγκέ-
ντρωση όσο το δυνατόν ευρύτε-
ρου πληροφοριακού υλικού τόσο
για το Αστεροσκοπείο Καλαμά-
τας όσο και για τον εμπνευστή
του, Ανάργυρο Τσιμπίδη. Σημα-
ντική βοήθεια για μας θα ήταν
κάθε πληροφορία ή προσωπική
μαρτυρία από το ευρύτερο οικο-
γενειακό ή φιλικό περιβάλλον
των παιδιών του σχολείου μας, ώστε
να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό
για την πόλη μας θέμα.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20