Page 13 - Εφημερίδα
P. 13

13

Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των νόχληση που μερικές φορές φτά-

μαθητών θεωρείται πλέον κοινωνικό πρόβλημα. νει σε ακραίες καταστάσεις.

Η ενδοσχολική βία χαρακτηρίζεται ως εσκεμμέ- Οι επιπτώσεις που δέχονται τα

νη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανό- θύματα είναι το έντονο άγχος, το

μενη βία. Επίσης, επιθετική συμπεριφορά με σκο- αίσθημα ανασφάλειας, οι φοβί-

πό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ες, η σχολική άρνηση και αποτυχί-

ψυχικού πόνου από μαθητές εναντίον μαθητών α, οι μαθησιακές δυσκολίες, τα ψυχοσωματικά

και την ώρα του σχολικού ωραρίου.                 προβλήματα.

Συνήθως τα θύματα (παιδιά) δέχονται τον εκφο- Οι επιπτώσεις στα παιδιά θύτες είναι ο κίνδυνος

βισμό λόγω της διαφορετικότητας. Για παράδειγ- απομάκρυνσης από το σχολείο και διακοπής του,

μα κάποιες αιτίες είναι το χρώμα του δέρματος, η η εμφάνιση τάσεων φυγής από το σπίτι και, τέ-

εθνικότητα, το φύλλο, το βάρος, η σχολική επίδο- λος, η δημιουργία αντικοινωνικής και παραβατι-

ση, η κοινωνική                                                                κής συμπεριφο-

συστολή κ.α. Σύμ-                                                              ράς.

φωνα με τα παρα-                                                               Για την πρόλη-

δείγματα ο καθέ-                                                               ψη του φαινομέ-

νας μπορεί να γίνει                                                            νου αυτού έχουν

στόχος σε κάποια                                                               εφαρμοστεί

φάση της ζωής                                                                  προγράμματα

του. κατά του εκφο-

Αντίθετα, όμως,                                                                βισμού και της

υπάρχουν και τα                                                                ενδοσχολικής

παιδιά που εκδη-                                                               βίας που στο-

λώνουν επιθετικές                                                              χεύουν στην αλ-

και βίαιες κινή-                                                               λαγή του κλίμα-

σεις. Τα παιδιά αυτά ίσως υπήρξαν θύματα και τος στο σχολείο ώστε να μην αναπαράγεται βία.

επηρεάστηκαν από τη βίαιη συμπεριφορά. Συνή- Τέλος, θα πρέπει να συνεργάζονται και οι γονείς

θως εκφοβίζουν για να δείξουν ότι είναι ανώτε- με το σχολείο ώστε από κοινού να προσπαθήσουν

ροι, για να τραβήξουν την προσοχή (ίσως επειδή για την αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού προ-

οι γονείς δεν ενδιαφέρονται) ή λόγω ζήλιας αι- βλήματος.

σθάνονται καλύτερα κάνοντάς το. Βέβαια, υπάρ-

χουν και άλλοι λόγοι, αλλά οι σημαντικότεροι εί-

ναι οι παραπάνω.

Οι μορφές της ενδοσχολικής βίας είναι ποικίλες.

Όπως χειρονομίες, σπρωξίματα, ξυλοδαρμοί,

φραστικές επιθέσεις, προσβολές, απειλές και η

χρήση παρατσουκλιών. Εκτός από αυτά υπάρ-

χουν τα ηλεκτρονικά μέσα που μπορούν να χρησι-

μοποιηθούν με σκοπό την απειλή και τον εκφοβι-

σμό προς τα θύματα. Ακόμη, μορφές της ενδο-

σχολικής βίας μπορούν να θεωρηθούν η διάδοση

αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της

οικονομικής κατάστασης και η σεξουαλική παρε-
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18