Page 15 - 2016_24
P. 15

Άρθρα	 	 	 	 	 	 	 	 	 	 	 	 	 	 	    14

   Υπάρχουν 7,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι πάνω στη γη
              κι άλλοι τόσο διαφορετικοί κόσμοι

Ο καθένας μας ζει και αντιλαμβάνεται μόνο τον δικό του τρόπο σκέψης, γι’ αυτό και πολλές
              φορές μάς είναι δύσκολο να κατανοήσουμε τις σκέψεις άλλων ανθρώπων. Ό,τι βλέπουμε
              κι ό,τι αισθανόμαστε εξαρτάται καθαρά από τον εγκέφαλο μας, γι’ αυτό και μερικά
              πράγματα θεωρούνται από ορισμένους φυσικά κι από άλλους αφύσικα. Ένας ανόητος
(δηλαδή ένας άνθρωπος χωρίς νου) δεν έχει την ικανότητα να σκεφτεί με τον δικό του τρόπο γι’
αυτό το λόγο πράττει σύμφωνα με κάποιον που έχει τη δυνατότητα να ασκήσει επιρροή επάνω του.
    Κι εδώ γεννιέται το εξής ερώτημα: «Είναι δικαίωμα κάθε ανθρώπου να σκέφτεται όπως εκείνος
θέλει, και όταν έρχεται η ώρα να πράξει, τι είναι επιτρεπτό και τι όχι; Και εντέλει, τα όρια που θέτει
η κοινωνία μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους ή μας εγκλωβίζουν;»
    Πρέπει όλοι μας να αναρωτηθούμε μήπως μας βολεύει να έχουμε τη σιγουριά ενός ανώτερου
ορίου; Μήπως οι ηθικοί φραγμοί μας δεν είναι αρκετά αυστηροί ώστε να μας εμποδίσουν από κάτι
που δεν είναι ηθικά σωστό; Μήπως έχουμε γίνει αδίστακτοι;
    Δεν είναι εύκολο να αντισταθούμε στα πάθη μας ακόμα κι αν αυτά μας οδηγούν σε λάθη, γι’
αυτό κι ο χειρότερος εχθρός μας είναι ο εαυτός μας. ο τρόπος που θα χειριστούμε μια κατάσταση
εξαρτάται από την οπτική γωνία που θα επιλέξουμε να την δούμε κι όλη αυτή η διαδικασία θα
λειτουργήσει σωστά μόνο αν είναι απόφαση του εαυτού μας και κανενός άλλου. Πρέπει να
αγωνιζόμαστε για τον χαρακτήρα μας και να μην αλλοιωνόμαστε. Η διαφορετικότητα μας είναι η
ταυτότητά μας, είναι ό,τι σημαντικότερο έχουμε από τη στιγμή που είναι αυθεντική.

                                                                                                   Μαθήτρια Λυκείου

            Οι αναμνήσεις από το Δημοτικό
        κ α ι ο ι ε ν τ υ π ώ σ ε ι ς α π ό τ ο Γ υ μ ν ά σ ι ογαπητέ Παναγιώτη, σου στέλνω αυτό το γράμμα για να σου αναφέρω τις πρώτες εμπειρίες μου από το

                   Γυμνάσιο και για να θυμηθούμε τις υπέροχες στιγμές από το Δημοτικό, που ζήσαμε όλοι μαζί έξι υπέροχα
                   χρόνια.

                      Θυμάσαι πως γνωριστήκαμε στην πρώτη Δημοτικού, όταν σου έπεσαν τα πράγματα στο πάτωμα και

Ασε ρώτησα αν θες βοήθεια; Επίσης, θυμάμαι που πάντα καθόσουν μαζί μου. Άλλη μια εμπειρία που δε

 θα ξεχάσω ποτέ είναι η ολοήμερη σχολική εκδρομή στα σπήλαια του Δυρού, μαζί με τους γονείς μας, όταν πηγαίναμε
 Γ΄ Δημοτικού, όπου περάσαμε υπέροχα. Αυτή είναι μια από τις καλύτερές μου αναμνήσεις από την έως τώρα σχολική
 μου ζωή. Ακόμα, έχουν χαραχτεί στη μνήμη μου οι στιγμές από την Δ΄ Δημοτικού, όπως η εκδρομή στο Κατάκολο, που
 αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον «Αιθέρα», την ομάδα της τάξης μας. Από την Ε΄ τάξη δε θυμάμαι πολλά, αλλά από την Στ΄
 θυμάμαι τη μέρα που τσακωθήκαμε στο μπάσκετ, τους σχολικούς αγώνες και φυσικά το μπουγέλο και τις γιορτές στο
 τέλος της χρονιάς. Πώς περνάνε τα χρόνια…

    Μέχρι τώρα, ως γυμνασιόπαιδο, πλέον, έχω οικοδομήσει πολύ καλές σχέσεις με τους νέους μου καθηγητές. Η πρώτη
 εικόνα στο Γυμνάσιο είναι θετική, αν και ακόμα δεν έχουμε ξεκινήσει δυνατά. Μέχρι στιγμής, έχω αρχίσει και βλέπω με
 άλλο μάτι την Ιστορία και τη Γλώσσα, τα δύο μαθήματα που δε μου άρεσαν καθόλου. Επιπλέον, συνεχίζουμε με τον ίδιο
 ρυθμό στα Αγγλικά και στα Μαθηματικά, ενώ ως τώρα δεν έχω δυσκολευτεί
 ιδιαίτερα σε κάποιο μάθημα, ενώ τα καινούρια μαθήματα, όπως η Οδύσσεια
 και η Βιολογία δεν με έχουν δυσκολέψει. Ασφαλώς τώρα το πρόγραμμά μου
 είναι πιο πιεσμένο, αλλά αυτό δε με ενοχλεί.

    Τώρα σε αφήνω γιατί πρέπει να διαβάσω Φυσική και μετά Οδύσσεια και
 Βιολογία. Θέλω να μάθω σύντομα τα νέα σου. Γράψε μου γρήγορα και καλή
 επιτυχία αν γράψεις σύντομα διαγώνισμα,

    Με αγάπη, Σωτήρης
                                                                                            Σωτήρης Αντωνόπουλος, Α1΄ Γυμνασίου
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20