Page 11 - 2015_18
P. 11

11 Άρθρο

 Όταν το θέατρο συναντά τη λογοτεχνία

Ο πιο καλός καθηγητής & ο πιο καλός μαθητής

Ο ι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου του                  • Μεταδοτικότητα και γνώση
                    σχολείου μας παρακολούθησαν     «Ποια στοιχεία θα ήθελα να έχει ένας καλός
                                                                          μαθητής»
                    την ταινία «Ο ψύλλος» του
                                                  Ο καλός μαθητής πρέπει να διαθέτει:
                    Δημ. Σπύρου, στο πλαίσιο της  • Επιμέλεια («αλλά να μην είναι και φυτό»)
                                                  • Σεβασμό
                    βιωματικής δράσης «όταν το    • Ευγένεια
                                                  • Πειθαρχία
θέατρο συναντά τη λογοτεχνία». Στη συνέχεια       • Συνέπεια και σοβαρότητα

συζήτησαν μεταξύ τους και με την υπεύθυνη

καθηγήτρια πάνω σε θέματα που ανέκυψαν από

την ταινία. Εργάστηκαν ατομικά και ομαδικά.
 Μια από τις εργασίες τους ήταν:
  «Ποια στοιχεία θα ήθελα να διαθέτει ένας

                 καλός καθηγητής»
 Σταχυολογώντας αναφέρουμε:
 • Χιούμορ
 • Ανεκτικότητα και επιείκεια
 • Ούτε πολύ αυστηρότητα ούτε πολύ
επιείκια
 • Δικαιοσύνη
 • Διαλλακτικότητα
 • Επικοινωνιακό χάρισμα
 • Ευγένεια

           Γιατί;                                 όπως έκανες κι εσύ με μένα». Και πέταξε το
                                                  όπλο μέσα στη γούρνα. Έτσι, σιγά σιγά έκλεισε
 Στο πλαίσιο υλοποίησης του ίδιου                 τα μάτια του.
προγράμματος, αναγνώσθηκε το διήγημα
«Γιατί», του Γ. Μαγκλή. Οι μαθητές                               Κατερίνα Λεμπέση, Β1΄ Γυμνασίου
προσπάθησαν να δώσουν ένα δικό τους
τέλος.                                             Του είπε: «Ήθελες να με σκότωσεις, μα
                                                  ποτέ δεν θα μάθω το γιατί με σκότωσες».
 Τον ρώτησε: «Γιατί με πυροβόλησες;» Τότε ο       Έτσι, με αυτά τα λόγια έκλεισε τα μάτια του,
στρατιώτης του απάντησε: «Τι εννοείς γιατί σε     αποχαιρετώντας τη ζωή. Βλέποντάς τον ο
πυροβόλησα; Είμαστε εχθροί». Ο πληγωμένος         δολοφόνος, θυμήθηκε τα λόγια που του είχε πει
στρατιώτης προσπάθησε να μιλήσει, αλλά            η μητέρα του. «Έχεις κι εσύ έναν πατέρα, όπως
ήταν πολύ αδύναμος για να βρει τις λέξεις.        όλοι, κάπου εκεί έξω, στα ξένα. Είναι ψηλός,
Όταν κατάλαβε ότι δεν πρόκειται να τα             όμορφος, με καστανά μάτια, και το κυριότερο,
καταφέρει, σταμάτησε να προσπαθεί. Ο άλλος        είναι ικανός πολεμιστής. Του αρέσει να παίρνει
στρατιώτης απλά καθόταν να τον κοιτάει.           μέρος σε πόλεμο». Επίσης, θυμήθηκε πως η
Πήγε να κάνει ένα βήμα για να φύγει και του       μοίρα του ήταν να σκοτωθεί εκτός πολέμου, από
έπεσε το όπλο ακριβώς πάνω στο τρεμάμενο          ένα δικό του πρόσωπο. Ξαφνικά, κατάλαβε πως
χέρι του πληγωμένου. Εκείνος πήρε το όπλο         σκότωσε τον πατέρα του και ξεκίνησε να κλαίει
και το έστρεψε προς τον άλλον. Ο στρατιώτης       απελπισμένα. Ήθελε να τον θάψει με νεκρικές
γούρλωσε τα μάτια. «Θα το κάνει», σκέφτηκε,       τιμές. Έτσι κι έγινε. Την επόμενη μέρα κιόλας,
«θα πατήσει τη σκανδάλη και θα έχει και δίκιο».   ενημέρωσε ολόκληρη την οικογένεια και τον
Τότε ο πληγωμένος μουρμούρισε κάτι λέξεις         έθαψαν. Ο δολοφόνος, όμως, μετάνιωσε που τον
στη γλώσσα του. Ακούστηκε σαν να λέει: «Δεν       σκότωσε και αυτοκτόνησε πέφτοντας απ’ τον
πρόκειται να εκμεταλλευτώ την αδυναμία σου,       γκρεμό.

                                                                   Δανάη Δημητρέα, Β1΄ Γυμνασίου
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16