Page 10 - 2015_18
P. 10

Άρθρο                                                                     10

           Φιλολογικά – Μαθηματικά:

           Συνεργάτες ή αντίπαλοι;
Τ ην πάγια
                «αντιπαλότητα»         σοφή η στάση των αρχαίων Ελλήνων,
                Μαθηματικών            που δεν ξεχώριζαν τη φιλοσοφία από
                και Φιλολογικών        τις επιστήμες και κατανόησαν ότι όλες
                                       οι γνώσεις, τόσο των θετικών όσο και

           μαθημάτων, ή αλλιώς των ανθρωπιστικών σπουδών, είναι

θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών, σημαντικές για τη συγκρότηση ενός

προσπαθήσαμε να άρουμε στο             ολοκληρωμένου ατόμου. Άλλωστε, οι

μάθημα της Β΄ Λυκείου, των Αρχών       πρώτοι φιλόσοφοι, οι Προσωκρατικοί,

Φιλοσοφίας, στην ενότητα «ΛΟΓΙΚΗ       ασχολήθηκαν με τα ζητήματα της

και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ».                        αρχής και της δομής του κόσμου,
                                       θέματα που πλέον έχουν περάσει
 Συγκεκριμένα, όπως είναι γνωστό,
οι μαθηματικοί                                         στο πεδίο της Φυσικής
του 19ου και 20ού                                      και των Μαθηματικών.
αιώνα έστρεψαν το                                      Εν συνεχεία, στην
ενδιαφέρον τους στη                                    Αναγέννηση, ο
Λογική, παίρνοντας                                     καθολικός άνθρωπος και
τη σκυτάλη από                                         επιστήμονας είναι αυτός
τον Αριστοτέλη,                                        που έχει πολύπλευρη
τον θεμελιωτή της                                      προσωπικότητα και
λογικής, αλλά και                                      έχει προσεγγίσει όλους
τον Χρύσιππο,                                          τους κλάδους του
τους στωικούς                                          επιστητού. Και σήμερα,
φιλοσόφους και                                         η Λογική βρίσκεται πίσω
τους μελετητές,                                        από την επιστήμη της
Άραβες και Χριστιανούς, του            πληροφορικής και των ηλεκτρονικών
Μεσαίωνα. Μεγάλοι μαθηματικοί, όπως    υπολογιστών.
ο Μπολζάνο, ο Χίλμπερτ, ο Ράσελ, ο      Το σημαντικότερο, όμως, ήταν ότι τα
                                       παιδιά, όπως τα ίδια παραδέχτηκαν,
Βεν, ο Περς, ο Μπουλ κ.ά. «παρέλασαν»  απόλαυσαν το δύσκολο, κατά τα
                                       άλλα, μάθημα της Φιλοσοφίας και
στην αίθουσα με τη βοήθεια του         ενεργοποιήθηκε το ενδιαφέρον τους,
μαθηματικού του σχολείου μας, κ.       καθώς αντιμετώπισαν με άλλο μάτι τη
Γεώργιου Κουτσουμπού, ο οποίος         Φιλοσοφία.
μίλησε στα παιδιά για το έργο και τη

ζωή τους.                              Κέλυ Σιαχάλου,

Έτσι, οι μαθητές είδαν ότι ήταν πολύ   Φιλόλογος
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15