Page 12 - 2011_11
P. 12

Άρθρα                                                                                12

                πό την εποχή του         Κατανοητό, επίσης, ότι πολλοί από τους
                Σωκράτη, που             μαθητές (θα μπορούσαν, εναλλακτικά,
                καταδικάστηκε σε θάνατο  να αποκαλεστούν «θηρία», «γαϊδούρια»
                επειδή κατηγορήθηκε ότι  και άλλα παρεμφερή) κάνουν το μάθημα
                                         ανυπόφορο και την ιδέα της αυτοκτονίας
Α μετέτρεπε τους νέους σε
άθεους, στο κρυφό σχολειό, στο δάσκαλο λείαν δελεαστική. Δεν είναι εύκολο για

με τον βούρδουλα και το αυστηρό          έναν άνθρωπο να πρέπει να αντιμετωπίσει

ύφος, στους σημερινούς καθηγητές,         τόσες
                      Κράτα μου το χέρι…  διαφορετικές
φροντιστηριακούς,                         προσωπικότητες
δασκάλους

ιδιαιτέρων,                               (και ειδικά

πολλά άλλαξαν                             εφήβων) και

στην Παιδεία.                             ταυτόχρονα

Ο παιδαγωγός,                             να

ωστόσο, ο                                 εξασφαλίσει

δάσκαλος, ο                               ότι

καθηγητής,                                βγαίνοντας

παρέμεινε εκεί και                        από την

δεν αντικαταστάθηκε                       τάξη έχουν

ποτέ. Το ίδιο, όμως,                      καταλάβει

συνέβη και με την                         όλοι το

πραγματική, την                           μάθημα.

ουσιαστική του                            Προφανώς

ιδιότητα;                                 και δεν είναι

Ό λοι γνωρίζουμε πως στις                                                   εύκολο…
             ημέρες μας τα πράγματα      Αλλά δεν είναι ούτε για εμένα. Γιατί;
             για τον καθηγητή είναι
όσο δύσκολα είναι και για τον μαθητή.     Ν ομίζω πως για κάθε νέο στην
                                                  ηλικία μου (που πιέζεται από
Οι άνθρωποι αυτοί κάνουν συνήθως         παντού, που οι ορμόνες του κάνουν

δύο και τρεις διαφορετικές δουλειές      πάρτι αλλά μέσα σε όλον αυτόν τον

(σχολείο, φροντιστήριο και ιδιαίτερα)    εσωτερικό και εξωτερικό πανικό

για να καλύψουν τις ανάγκες τους, όσοι πρέπει να αποφασίσει και για το

από εκείνους δουλεύουν σε σχολεία        μέλλον του) το πιο σημαντικό πράγμα

έχουν συνεχώς το «μάτι» του «Μεγάλου είναι να βρεθεί κάποιος μέσα σε αυτήν

Αδελφού» (Υπουργείο Παιδείας)            την καθημερινότητα-χάος, που να

στραμμένο επάνω τους και δεν μπορούν θέλει να τον ακούσει. Και, δυστυχώς,

να παρεκκλίνουν παρά ελάχιστα από        οι καθηγητές δεν ακούνε. Κάποιοι

τις υποδείξεις του και φυσικά δεν        μπαίνουν στην τάξη αποφασισμένοι

είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον      απλά να βγάλουν την ύλη, άλλοι

κόσμο να πρέπει στις οκτώ το πρωί να πεπεισμένοι πως όλοι οι μαθητές

σηκωθείς γεμάτος όρεξη και χαρά για      είναι αντιδραστικοί και αγενείς, το

να κάνεις μάθημα. Κατανοητά όλα αυτά. αποτέλεσμα, ωστόσο, είναι το ίδιο.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17