Page 12 - 2009_08
P. 12

Γιάννης Ρίτσος συνέχεια...                   Η φράση "όλοι μασάνε μια μπουκιά
                                            ουρανό" για ένα αύριο καλύτερο από το
 δρόμος χάνεται στο φως), πυρωμένα          πικρό σήμερα.
 λιθάρια και λιγοστές ελιές. (ορφανές
 ελιές)                                      Αυτό το μικρό απόσπασμα από την
                                            ποιητική σύνθεση του Γιάννη Ρίτσου και η
   Στιχ. 11: Έντονο και πάλι παρουσιάζεται  ανάλυσή του μας δίνουν μόνο μια μικρή
 το στοιχείο της προσωποποίησης. Οι ρίζες   αίσθηση από το νόημα και τα μηνύματα
 των δέντρων εμποδίζονται από τα            αυτού που επιθυμεί να εξαίρει ο ποιητής .
 θαμμένα μάρμαρα (υπαινιγμός για τα         Το ελληνικό τοπίο, οι Έλληνες και οι
 μνημεία του αρχαίου ελληνικού              ελληνικές αρετές πρωταγωνιστούν και
 πολιτισμού). Η αναβροχιά είναι εμφανής     αποτελούν το θέμα και τον κύριο άξονα
 στα σκονισμένα σκοινιά.                    της "Ρωμιοσύνης". Και αποτελούν, κυρίως
                                            στις ημέρες μας, που τα ιδανικά και οι
   Στιχ.12: Τονίζεται η έλλειψη νερού. Το   αξίες κλονίζονται και παραποιούνται, έναν
 μουλάρι (που εκπροσωπεί τα                 ιδανικό "οδηγό" στο δρόμο του ελληνικού
 έμψυχα)διψάει, ο βράχος (που               κόσμου και της ανεκτίμητης παράδοσής
 εκπροσωπεί τα άψυχα) ανάβει λόγω της       μας.
 ζέστης αλλά δεν πέφτει βροχή για να τα
 δροσίσει.                                                                  Δανάη Κοτσωνή,
                                                                              Νόνικα Κουτέλα
   Η δίψα στην κυριολεξία και στην                         και η λογοτεχνική ομάδα του
 μεταφορά:
                                                                                     Γυμνασίου
   " Κυριολεξία: γενική λειψυδρία
   " Μεταφορά: οι άνθρωποι διψούν και

για νερό αλλά κυρίως για ελευθερία

?ieciaoa aea oci Aaa?c & oc Oeeea

* Ai aianuocea?o ?ioY ?uoi oa aaa??, ei?oa oii ionaiu eae oUia ia anaeo oi oYeio
    oio

* EU?ioa oa n?ocoa ai ia aaa?Uo eae iio a??ao IAE eU?ioa oa n?ocoa ai ea ia
    ia?Uoaeo eae iio a??ao I? E eae iaoU a?u ?nuiea ?io ooiaioce?eaia eae oio
    ?aiiaYeaoa iio a??ao AIUNE?IIAOOA?

* Ai c aaU?c a??a uiiia ea a??a oi aeeu oio!
    Ai c aooo??a a??a iino? ea ?oioi aoy!
    Ai c iaeua?a oco aaU?co a??a oui? ea ?oai c aee? oio!
    O' aaa??!

* EU?ioa i ionaiuo aea ia aa?iae ooc ac uoe a?iae uiinoio oco Yaaeia oa aooYnea oio
    eae c ac aea ia aa?iae uoe a?iae iiinouoanc oio Yaaeia AOAIA!

* Ai ?iioi aYioni ea ?oioi oa eeaaeU iio. Ai ?iioi ?ioe? ea ?oioi oa ooanU iio.
    Ia aa? a?iae Uienu?io eae aoy a?oae c ?u? iio!

* ??uo oi iaeUie ooi ?ano? anUoiioao aa oa?iae, Yooe eae c OEEEA iao ?aioioei? ea
    ia?iae!

* ?oi Y?ioia aiaii?oaeo oi ?eao ?Uioa iYiae uoi Y?ioia ae??aa oi aynei ?aneiYiae.
    Eae uoi Y?ioia oee?ao c eUea iYna ?ioY aai ?Uae ?aiYic!
                                                                                     Ie?aeUeio Ionai?a
                                                                                              A1/ Aoiiao?io
                                                                                                                                    12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17