Page 16 - 2007_05
P. 16

16 Π Ρ Ο Β Λ Η Μ Α Τ Ι Σ Μ Ο Ι ...
Α πώτερος σκοπός της
           ζωής του ανθρώπου      θα τον βοηθήσει όχι μόνο να αντι-  λόγο είναι επιβεβλημένο να είναι
           είναι η κατάκτηση της  ληφθεί τα σφάλματα και τα λάθη     πνευματικά ελεύθερος και έτοιμος
                                  του, αλλά να βρει τρόπους ούτως    να αγωνιστεί για τη βελτίωση του

τελειότητας και η ψυχική και πνευ- ώστε να τα διορθώσει. Η παιδεία εαυτού του.

ματική του ανύψωση σ’ όλα τα επί- αυτή θα τον «θωρακίζει» απ’ την      Εκτός από αυτά ο πιο σημαντι-

πεδα της ζωής του. Η τελείωση, αλλοτρίωση και τη μαζοποίηση του κός, ίσως, παράγοντας που θα συ-

όμως, αυτή, την οποία επιδιώκει ο σύγχρονου κόσμου. Θα τον εφοδιά- ντελέσει στην ολοκλήρωση του

άνθρωπος, απαιτεί κόπο και μεγά- ζει με τις απαραίτητες γνώσεις, την ανθρώπου είναι η θέληση με την

λους αγώνες. Αγώνες αδιάκοπους κατάλληλη κριτική ικανότητα προ- οποία είναι εφοδιασμένος. Αν η

που θα έχουν στόχο τη συνεχή βελ- κειμένου να διακρίνει το σωστό απ’ επιθυμία του για αλλαγές στον εαυ-

τίωσή του σε κάθε τομέα που είναι το λάθος και να μη στέκεται παθη- τό του είναι έντονη, τότε η αποφα-

δυνατό αυτή να επιτευχθεί.        τικός δέκτης όλων των μηνυμάτων σιστικότητα και ο δυναμισμός θα

Απαραίτητο εφόδιο στον αγώνα που δέχεται. Όταν κάποιος τον ωθήσουν να κάνει τα πάντα

του ανθρώπου για τη                                                             προκειμένου να επι-
βελτίωσή του αποτε- Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ τύχει το στόχο του.

λεί η κατάκτηση της               ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ                                Επιπλέον, είναι απα-
αυτογνωσίας. Στο δύ-                                                            ραίτητο να μην επα-

σκολο δρόμο που έχει                                                            ναπαύεται ποτέ αλλά
                                                                                να αναζητεί συνεχώς
ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥνα χαράξει, η αυτο-

γνωσία αποτελεί το                                                              τρόπους που θα τον

υπέρτατο αγαθό γι’ αυτόν. Μόνο, άνθρωπος διαθέτει παιδεία, είναι βελτιώσουν και θα βοηθήσουν στη

αν ο άνθρωπος γνωρίζει καλά τις «μυημένος» στις αξίες της αγάπης, διεύρυνση του πνευματικού του

δυνατότητές του και τις δυνάμεις του αλτρουισμού, της κατανόησης κόσμου και στη διόρθωση των ε-

του, αν μάθει να απομυθοποιεί τον και της δικαιοσύνης. Η προσωπικό- λαττωμάτων του.

εαυτό του και αντιληφθεί πως πρέ- τητά του είναι δομημένη με στοι-     Τέλος, καταλήγουμε στο συμπέ-

πει πάντα να παραδέχεται τα λάθη χεία ανθρωπιάς και έλλειψης εγω- ρασμα πως η βελτίωση του ανθρώ-

του, θα έχει κάνει πολύ σημαντικά κεντρισμού και μισαλλοδοξίας. Ο που και η χαλιναγώγηση των πα-

βήματα προς την ολοκλήρωση του άνθρωπος αυτός έχει την ικανότητα θών του είναι στο χέρι του. Αν δια-

εαυτού του. Δικαιολογημένα, λοι- να διατηρεί το μέτρο, να είναι υπο- θέτει αυτογνωσία, αποφασιστικό-

πόν, η αυτογνωσία χαρακτηρίστηκε μονετικός, επίμονος, αγωνιστής και τητα και είναι γαλουχημένος με

«κορωνίδα» της γνώσης.            να χαλιναγωγεί τα πάθη του.        σωστές αξίες και κάτω απ’ τις κα-

Ωστόσο, η αυτογνωσία δεν αρ-      Μια άλλη προϋπόθεση, η οποία τάλληλες παιδευτικές μεθόδους, θα

κεί προκειμένου ο άνθρωπος να είναι καθοριστική για τη βελτίωση κατορθώσει να επιτύχει την ψυχική

βελτιώσει το «εγώ» του και να εξα- του ανθρώπου, είναι η ηθική και και πνευματική του ολοκλήρωση

λείψει τα «ψεγάδια» του εαυτού πνευματική ελευθερία. Αν ο και την εξάλειψη των αδυναμιών

του. Μένουν ακόμη πολλά μονοπά- άνθρωπος είναι δέσμιος των πολιτι- του. Μόνο τότε θα έχει επιτύχει τον

τια που πρέπει να διασχίσει για να κών ή θρησκευτικών του πεποιθή- απώτερο σκοπό της ζωής του και

μπορέσει να πει ότι πέτυχε στο σεων και αιχμάλωτος διαφόρων με τη βελτίωση του εαυτού του θα

σκοπό του.                        δεισιδαιμονιών και προκαταλήψε- έχει κατορθώσει να βάλει ένα λιθα-

Ένα άλλο σπουδαιότατο αγαθό ων, αδυνατεί να διακρίνει τον ορθό ράκι και στη βελτίωση της κοινωνί-

που είναι απαραίτητο να διαθέτει ο και έντιμο δρόμο που πρέπει να ας.

άνθρωπος είναι η παιδεία. Μια παι- ακολουθήσει για την επίτευξη της    Μαρία Ψυχογυιοπούλου,

δεία σωστή, ανθρωποκεντρική που ψυχικής του τελείωσης. Γι’ αυτό το                   Γ΄Λυκείου
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20