Page 14 - 2007_05
P. 14

14 η δεκαετία του 1980,                  θρώπων που διακρίνεται η ευφυΐα γήσει λύση σε προβλήματα.

                    ο καθηγητής της εκ-  τους, παρόλο που δεν έχουν σπουδά- Πλέον, θεωρείται πως υπάρχουν 8

Τ παίδευσης στο Πανε-                    σει. είδη νοημοσύνης. Τα 8 είδη νοημο-
                    πιστήμιο Harvard
των Η.Π.Α. Dr. Howard                    Ο Dr. Gardner πιστεύει ότι η νοη- σύνης δείχνουν ότι υπάρχουν διαφο-
Gardner πρότεινε μια επα-
ναστατική θεωρία: δεν                                                        ρετικοί τρόποι αλληλεπίδρασης
έχουμε ένα είδος νοημοσύ-
νης, το οποίο είναι το ίδιο                                                  με τον κόσμο. Το κάθε άτομο
για κάθε άνθρωπο, αλλά
υπάρχουν πολλά και διαφο-                                                    έχει έναν μοναδικό συνδυασμό
ρετικά είδη νοημοσύνης.
   Η έννοια της                                                              ικανοτήτων ή προφίλ. Αν και
«νοημοσύνης» είναι δύ-
σκολο να προσδιορισθεί.                                                      όλοι έχουμε κομμάτια από τα
Υπάρχουν πολλοί και δια-
φορετικοί ορισμοί σχετικά με τη νο-      Η ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ                         οκτώ είδη νοημοσύνης, συχνά
ημοσύνη. Ένας γενικός ορισμός της        ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ…                      υπάρχουν άνθρωποι με ιδιαίτε-
είναι «η ικανότητα να μαθαίνουμε,                                            ρα ανεπτυγμένο ένα στοιχείο.
να καταλαβαίνουμε ή να διαχειριζό-                                           Ακόμα δεν μπορούμε να βρού-
μαστε νέες ή δύσκολες καταστάσεις,
καθώς επίσης και η ικανότητα να                         ΑΛΛΑ 8!              με δύο άτομα με τον ίδιο συν-
χρησιμοποιούμε τη λογική». Μερι-                                             δυασμό νοημοσύνης, όπως δεν
κές φορές οι άνθρωποι μπερδεύουν
τη νοημοσύνη – ή ευφυΐα – με την                                             υπάρχουν πανομοιότυπα δα-
απόκτηση γνώσεων, όμως, οι δυο
έννοιες δεν είναι ταυτόσημες. Δεν        μοσύνη είναι:                       κτυλικά αποτυπώματα. Τα οκτώ είδη
είναι λίγες οι περιπτώσεις των αν-
                                         Η ικανότητα να δημιουργεί κανείς νοημοσύνης είναι τα εξής: λεκτική

                                         ένα σωστό προϊόν ή ιδέα ή να προ- νοημοσύνη, αριθμητική / λογική νο-

                                         σφέρει μια υπηρεσία που έχει αξία ημοσύνη, σωματική / κιναισθητική

                                         σε ένα συγκεκριμένο πολιτισμικό νοημοσύνη, χωρική νοημοσύνη,

                                         πλαίσιο.                            μουσική / ρυθμική νοημοσύνη, δια-

                                         Μια ομάδα ικανοτήτων που βοηθά προσωπική νοημοσύνη, ενδοπροσω-

                                         το άτομο να λύνει διάφορα προβλή- πική νοημοσύνη, νατουραλιστική

                                         ματα της ζωής.                      νοημοσύνη.

                                         Η δυνατότητα να μαζέψει κανείς                  Κωνσταντίνος

                                         τις κατάλληλες πληροφορίες και νέα              Κοσμόπουλος,

                                         γνώση, ώστε να βρει ή να δημιουρ-               Α1΄ Γυμνασίου

          Ο ΔΙΤΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ Μ.Μ.Εραγδαία ανάπτυ-                            κατανοούμε. Με την παγκοσμιο-
                                                                             ποίηση της πληροφορίας και της
                  ξη της τεχνολογί-                                          επικοινωνίας ο άνθρωπος διαμορ-

Ηας είχε ως αποτέ-
                                           Είναι γνωστό σε όλους πως σή-
                                         μερα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης
                                         επιδιώκοντας την υψηλή τηλεθέα-

                 λεσμα την εξέλιξη ση, την ακροαματικότητα, την φώνει την πλανητική του συνείδη-

των μέσων μαζικής ενημέρωσης επισκεψιμότητα και τις υψηλές ση και βιωματικά προσθέτει στο

αλλά και την εμφάνιση νέων, πωλήσεις αναμοχλεύουν την είδη- λεξιλόγιό του έννοιες όπως δικαί-

όπως το διαδίκτυο. Πλέον η ενη- ση με το σχόλιο, την επικαιρότητα ωμα, διαφορετικότητα, αποδοχή,

μέρωση και η επικοινωνία ορίζεται με την κοινωνική κριτική, την συνοχή. . .

σε μια άλλη… οικουμενική διά- ποιότητα με την ποσότητα, προ-                             Μαριπόλα Κούλη,

σταση. Οι πηγές πληροφόρησης καλώντας σύγχυση στο κοινό και                              Λένα Μπορνόβα,

είναι πολλαπλές, γεγονός που α- στους αναγνώστες, διαμορφώνο-                            Βένια Πανοπούλου,

φενός διευκολύνει τη ζωή μας ντας λανθασμένες κοινωνικές σχέ-                            Στέλλα Πλεμμένου,

αφετέρου δε η επιλογή τους μάς σεις και θέσεις αλλά και ενισχύο-                         Τάσος Ρούσσης.

καθιστά υπεύθυνους και υπόλο- ντας την υποκουλτούρα σε όλες                              Σκέψεις με αφορμή την

γους της συνείδησής μας γιατί τις εκφάνσεις της ανθρώπινης κα-               Παγκόσμια Ημέρα της τηλεόρα-

σύμφωνα με τα λόγια του Μαρ- θημερινότητας.                                  σης (21/11) και την αντίστοιχη

κούζε (γερμανός φιλόσοφος) «τα           Ωστόσο, μια υγιής, ισόρροπη         ενότητα για τα Μ.Μ.Ε. στο

Μ.Μ.Ε οδηγούν στη νάρκωση της και συνειδητή χρήση αυτών δεν                  μάθημα «Δίκαιο και Πολιτικοί

κριτικής και στην κοινωνία χωρίς έχει παρά να μας αποφέρει μόνο                                     Θεσμοί».

αντιπολίτευση».                          θετικά αποτελέσματα όπως όλοι                   Β΄ Λυκείου
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19