Page 12 - 2007 Αριθμός Φύλλου 27
P. 12

12

                                                                      Ο κ.Διονύσης Μαλλoύχος είναι διευθυντής
                                                                           του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας.

                                                                         Μια αποκαλυπτική συνέντευξη από τη
                                                                         δημοσιογράφο Χριστίνα Κουτσούκου.

                                            Χριστίνα: Τι κάνει μια σχολή μουσικής να χαρακτηρίζεται ως ΩΔΕΙΟ;

            Δ.Μ: To Ωδείο έχει πιο σωστές κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, διδάσκει όλο το φάσμα των οργάνων, διατηρεί
            μουσικά σύνολα, όπως Συμφωνική Ορχήστρα, Χορωδίες, κλπ, γενικά αντιμετωπίζει τη μουσική εκπαίδευση με πιο
            ολοκληρωμένο τρόπο και μεγαλύτερες παροχές αλλά και απαιτήσεις.

                           Χριστίνα: Ποιος ο ρόλος ενός Ωδείου κυρίως σε μια επαρχιακή πόλη όπως η Καλαμάτα;
            Δ.Μ: Ένα καλά οργανωμένο Ωδείο σε μια πόλη όπως η Καλαμάτα, όχι μόνο δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να σπου-
            δάσουν Μουσική σε υψηλό επίπεδο, αλλά αποτελεί και τον πυρήνα της διάδοσης της Μουσικής και στους υπόλοι-
            πους κατοίκους, μέσω συναυλιών που οργανώνει σε διάφορες αίθουσες (Πνευματικό Κέντρο, Ωδείο, Φιλαρμονική,
            Θέατρο, Κάστρο, κλπ) αλλά και σε ανοιχτούς χώρους (πεζόδρομοι, πλατείες, Ιστορικό Κέντρο, Μουσείο Σιδηροδρό-
            μων, κλπ), ώστε να φτάσει η Τέχνη των Ήχων κοντά και στον τελευταίο κάτοικο της πόλης.
             Χριστίνα: Σε ποια ηλικία θα μπορούσε να ξεκινήσει ένα παιδί τη μουσική και πώς διαλέγει το όργανο που του

                          ταιριάζει;
            Δ.Μ: Από 3-4 ετών μπορεί να έρθει σε επαφή με τη Μουσική, κυρίως μέσω της Μουσικής Προπαιδείας, που είναι
            ένας κατάλληλος τρόπος μέσα από παιχνίδι, τραγούδι και εύκολα ή αυτοσχέδια όργανα να έχει το μικρό παιδί μια
            ομαλή γνωριμία με τη Μουσική και μια διαδικασία μέσω της οποίας γνωρίζει τα διάφορα όργανα, οπότε και μπορεί
            στη συνέχεια να επιλέξει αυτό που προτιμά.

            Χριστίνα: Εμείς τα παιδιά μπορούμε να καταλάβουμε και να αγαπήσουμε την κλασική μουσική ή πρέπει από
                          το σπίτι μας να την έχουμε συνηθίσει;

            Δ.Μ:Η Μουσική δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία για να αγαπηθεί, απλά θέλει ανοιχτά αυτιά, κατάλληλες ευ-
            καιρίες και όχι παρωπίδες. Παίζει σίγουρα ρόλο τι ακούει το παιδί στο σπίτι, στο σχολείο, με φίλους κλπ, αλλά η κα-
            λή μουσική, η οποία βρίσκεται σε όλα τα είδη, εύκολα κερδίζει τον ακροατή αν έχει τις σωστές συνθήκες γνωριμίας.

             Χριστίνα: Όταν λέμε ''παραδοσιακή μουσική'' τι ακριβώς εννοούμε; Μπορεί να διδαχτεί σ' ένα ωδείο ή καλύ-
                           τερα δίπλα σ' έναν αυτοδίδακτο μουσικό;

            Δ.Μ: Παραδοσιακή Μουσική είναι κυρίως αυτή που αναπτύσσεται και διαδίδεται μέσω της προφορικής παράδοσης
            και της αναπαραγωγής της σε πανηγύρια, γιορτές, στα σπίτια από τους μεγαλύτερους, όχι κατ’ ανάγκη από επαγγελ-
            ματίες μουσικούς. Όταν κάποιος έχει αρκετές ευκαιρίες να έρθει σε επαφή με την παραδοσιακή μουσική εκεί όπου
            "επιτελείται" δηλαδή αυθεντικά ακούγεται, σίγουρα έχει μια ολοκληρωμένη εμπειρία παραδοσιακής μουσικής. Τα
            Ωδεία μπορούν και πρέπει να παίζουν βοηθητικό ρόλο, ενισχύοντας και εστιάζοντας περισσότερο στα θεωρητικά
            στοιχεία της παράδοσης (δρόμοι, διαφορετικά όργανα, χαρακτήρας, περιοχές με διαφορετικό ύφος, κλπ)
            Χριστίνα: Τι σημαίνει ''ταλέντο'' στη μουσική και πώς αναγνωρίζεται; Αρκεί αυτός ο χαρακτηρισμός για να

                           αναγνωριστεί κάποιος στο χώρο της μουσικής και να μην πάει ''χαμένο'', όπως ακούμε συχνά να
                           λέγεται;

            Δ.Μ:Το ταλέντο είναι μια εξαιρετικά ασαφής έννοια, χωρίς πρακτική αξία τελικά. Ταλέντο, μάλλον, είναι η ικανότη-
            τα κάποιου (όχι μόνο στη μουσική) να δουλέψει με επιμονή, υπομονή και σωστό σύστημα πάνω σε κάτι που τον ενδι-
            αφέρει και τον απασχολεί τόσο, ώστε να αφιερωθεί σε αυτό...
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16