Page 12 - TEUXOS 31
P. 12

Σελίδα 11

Προσοχή! Καταιγίδα «γνώσεων»

« Πληροφορία, «Τεχνολογία»,                     των προτύπων, της «λάμψης». Ως απόρροια
            «Διαδίκτυο»: λέξεις – κλειδιά για   των φαντασμαγορικών γεγονότων, που
            τον χαρακτηρισμό της σύγχρονης      αποκαλύπτονται στο άβουλο κοινό είναι
            υλιστικής εποχής. Λέξεις – κλειδιά  ο ενθουσιασμός και η ταύτισή μας με τους
            που μας παραπέμπουν στην            προβαλλόμενους «ήρωας» του διαδικτυακού
γνωστή σε όλους μας έννοια: «ΜΜΕ». Η            κόσμου, κάτι που ενδεχομένως υπηρετεί την
παγκόσμια εξάπλωση των τεχνολογικών             ανάγκη ύπαρξης ιδανικών στη ζωή μας.
αυτών μέσων οδήγησε σε μια κατάσταση            Ως εκ τούτου, αδήριτη κρίνεται η ανάγκη
κατά την οποία δισεκατομμύρια άνθρωποι          της καλλιέργεια των μαθητών από το
στον κόσμο εκτίθενται σε ένα ευρύ φάσμα         σχολείο, ώστε να εξετάζουν εξονυχιστικά
καταναλωτικών προτύπων και καταιγιστικών        της χαμηλής ποιότητας εκπομπές και
πληροφοριών. Οι άμυνες μας απέναντι στην        πληροφορίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το
πομπώδη εισροή μηνυμάτων εξασθενούν.            σχολείο πετυχαίνει έτσι να ενθαρρύνει
και ο θεσμός του σχολείου καλείται να           την αυτενέργειά μας, ώστε μόνοι μας να
ενεργοποιήσει τους αμυντικούς μηχανισμούς       αποκτήσουμε κριτήρια κατάλληλα στην
μας, καθιστώντας μας «ενεργούς                  αναζήτηση γνώσεων. Επιπλέον η παροχή
αναγνώστες και θεατές».                         γλωσσικών ερεθισμάτων από το σχολείο
  Ως νέα γενιά, προκειμένου να                  συντείνει στην μείωση της άκριτης
αξιοποιήσουμε ορθολογικά τα μέσα αυτά           αφομοίωσης ξενικών ορολογιών από τα ΜΜΕ,
και να ωφεληθούμε από αυτά, καταρχάς            και καθίσταται, συνεπώς, όχι μόνο στερεή
χρειαζόμαστε κριτική σκέψη και ικανότητα        ή γλωσσική μας παιδεία, αλλά και η κριτική
για να επεξεργαζόμαστε την πληθώρα των          αξιοποίηση της οικουμενικότητας των ΜΜΕ.
πληροφοριών και μηνυμάτων. Αυτός πρέπει
να θωρείται και ο πρώτος στόχος του               Είναι γεγονός πως η τελειοποίηση των
σχολείου, δηλαδή να αναδεικνύει τρόπους         μέσων επικοινωνίας αφενός άνοιξε νέους
διαχείρισης και κριτικής επεξεργασίας           ορίζοντες στη διάδοση και δημοσιοποίηση
των πληροφοριών, ώστε να μπορούμε               πληροφοριών, αφετέρου δημιούργησε νέα
να ελέγχουμε την αξιοπιστία τους.               προβλήματα στην ενημέρωση και ψυχαγωγία
Επιπρόσθετα, η ένταξη μαθημάτων με              μας, όσον αφορά την ποιότητα και
χρήση οπτικοακουστικού υλικού θα ήταν μια       ορθότητά τους. Όλοι εμείς οι νέοι, ως άμεσα
αξιοπρεπής προσπάθεια εξοικείωσης των           επηρεασμένοι από τις νέες τεχνολογίες,
μαθητών τόσο με τα ίδια τα μέσα, όσο και        αναζητούμε τρόπους να καταπολεμήσουμε
με την χρήση τους. Αναμφίβολα, συνεπάγεται      τον βερμπαλισμό και αποπροσανατολισμό
ότι ως “κατακτητές” των απαιτούμενων            που επιδιώκουν τα σύγχρονα μέσα.
γνώσεων και δεξιοτήτων για την καλύτερη         Λαμβάνοντας υπόψη λοιπόν, όλα τα
χρησιμοποίηση των μέσων, μπορούμε να            παραπάνω, γίνεται αποδεκτό ότι ο φορέας
έχουμε ασφαλή και έμμετρη πρόσβαση στη          ανασυγκρότησης και επαναπροσδιορισμού
ροή των πληροφοριών.                            των αμυντικών μας μηχανισμών είναι ένας:
  Τα ΜΜΕ είναι ο κόσμος του υπερθεάματος,       το σχολείο

                                                                     Μια μαθήτρια της Β΄ Λυκείου
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16