Page 2 - 2007 Αριθμός Φύλλου 27
P. 2

2 Δεκέμβριος 2010

 ...στην Αρχαία Μεσσήνη

                                                                               Οι μαθητές της Β’ τά-
                                                                               ξης στο πλαίσιο του
                                                                               εκπαιδευτικού μας
                                                                               προγράμματος «Η Ελιά
                                                                               και το ελαιόλαδο»
                                                                               πραγματοποιήσαμε
                                                                               επίσκεψη στον αρχαιο-
                                                                               λογικό χώρο της Αρ-
                                                                               χαίας Μεσσήνης με
                                                                               σκοπό να συνδέσουμε
                                                                               ό,τι έχουμε μάθει για
                                                                               τους Ολυμπιακούς α-
                                                                               γώνες και την ελιά στο
  πλαίσιό τους, με το αρχαίο στάδιο της Αρχαίας Μεσσήνης. Γνωρίσαμε διάφορα
  τμήματα απ’ την τότε πόλη, όπως την Αρκαδική πύλη, τα τείχη, το θέατρο, το
  Ασκληπιείο, το θησαυροφυλάκιο, το στάδιο, το Ναό, την Κρήνη Αρσινόη κ.α Με
  τη βοήθεια των φωτογραφιών σε κάθε μνημείο, κατανοήσαμε τη διαφορά, πώς
  ήταν τότε και τι έχει απομείνει σήμερα, το πριν και το μετά. Τα παιδιά εντυπω-
  σιάστηκαν και συγχρόνως διασκέδασαν κυρίως στο χώρο του σταδίου, όπου πραγματοποιήσαμε το «Παιχνίδι των Ολυ-
  μπιακών Αγώνων». Ο νικητής τιμήθηκε με την στέψη από κότινο όπως τότε. Ήταν μια εκδρομή όπου ταιριάξαμε γνώση
  και παιχνίδι.

 ...στο Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Καλαμάτας

  Οι μαθητές της Γ’ τάξης επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο της
  πόλης μας, όπου μελετήσαμε τα αντικείμενα και εργαλεία που χρησιμο-
  ποιούσαν παλιότερα οι άνθρωποι αλλά κυρίως αυτά που είχαν σχέση με
  τα διάφορα στάδια της καλλιέργειας των σιτηρών καθώς και με την
  επεξεργασία των προϊόντων τους.
  Στεγασμένο στο αρχοντικό της ιστορικής οικογένειας Κυριακού, δεσπό-
  ζει στην οδό Αγίου Ιωάννου 12 και Κυριακού. Μπαίνοντας, στον τοίχο
  της εισόδου, διαβάσαμε πληροφορίες γύρω από το φορέα του Μουσεί-
  ου και είδαμε φωτογραφίες παλιές από τη ζωή και την πόλη της παλιάς
  Καλαμάτας.
  Στην αίθουσα του ισογείου μικρές θεματικές ενότητες μας δίνουν την
  εικόνα ενός παραδοσιακού τρόπου οργάνωσης και ζωής στην περιοχή της Καλαμάτας. Αυτές λειτουργούν σαν αναφο-
  ρές των παραγωγικών δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν στον τόπο σε πρωτογενές επίπεδο.

                                                                 Οι ενότητες που παρουσιάζονται είναι: αγροτική ζωή (καλλιέργεια, συ-
                                                                 γκομιδή), ελαιουργία-σαπωνοποιία, αμπελουργία, ποιμενική ζωή, ξυλο-
                                                                 γλυπτική, εργαστήρι ξυλουργού, υφαντική, αγγειοπλαστική, μεταλλοτε-
                                                                 χνία και παρασκευή ψωμιού (τρόπος ζυμώματος, αντικείμενα).
                                                                 Το ενδιαφέρον μας εστιάστηκε στις ενότητες αγροτική ζωή και παρα-
                                                                 σκευή ψωμιού. Είδαμε τα γεωργικά εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι
                                                                 άνθρωποι σε όλα τα στάδια της ζωής του σιταριού (όργωμα, σπορά,
                                                                 θέρισμα, αλώνισμα, λίχνισμα, κοσκίνισμα) και τα αντικείμενα παρα-
                                                                 σκευής ψωμιού.
                                                                 Φύγαμε ικανοποιημένοι, σίγουρα πιο πλούσιοι σε γνώσεις και πιο περή-
                                                                 φανοι για την πόλη που ζουν.
   1   2   3   4   5   6   7