Page 3 - TEUXOS 28
P. 3

Επίσκεψη - Συνέντευξη										                                                                            2

«εγώ επιλέγω και καθορίζω την προσωπική και         «Αυτή την περίοδο γράφω ένα μυθιστόρημα για
επαγγελματική ζωή μου», υπήρξε εξαιρετικά ευφυής,   παιδιά από 9 έως 14 ετών που αφορά αυτό το
πρωτότυπος, διασκεδαστικός και αποτελεσματικός.     θέμα. Οι ηγετικές ικανότητες του ατόμου κυρίως
Μετά το τέλος της ομιλίας του, ο κ. Μπουραντάς      αναπτύσσονται. Μάλιστα, αυτό πρέπει να γίνει από
παραχώρησε συνέντευξη σε τρεις μαθητές της Γ΄       νωρίς, αφήνοντας το παιδί να πάρει πρωτοβουλίες
Γυμνασίου.                                          και να εξελιχθεί σε ηγέτη. Αυτά τα ηγετικά
                                                    χαρκτηριστικά αναπτύσσονται κυρίως με βάση τις
1. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα εφόδια που πρέπει    εμπειρίες, το περιβάλλον και την καθοδήγηση των
να έχουμε οι μαθητές για να κατακτήσουμε την        γονέων και των δασκάλων του παιδιού. Βέβαια
προσωπική και επαγγελματική επιτυχία στο μέλλον;    αυτή η εξέλιξη μπορεί να επιτευχθεί και σε μεγάλη
                                                    ηλικία με τη σωστή καθοδήγηση, ακολουθώντας
«Όπως προανέφερα, τα είδη της νοημοσύνης            κάποιους κανόνες βασισμένους στην τεχνική της
είναι η κοινωνική, η λογική, η πρακτική και η       αναπτυσσιακής αρνητικής κριτικής. Ωστόσο, ο
συναισθηματική. Αυτά τα είδη νοημοσύνης είναι       άνθρωπος που ανέπτυξε τις ηγετικές του ικανότητες
αυτά που πρέπει να αναπτύξουμε. Κάτι άλλο πολύ      σε νεαρή ηλικία είναι σε πλεονεκτικότερη θέση από
σημαντικό είναι η αυτογνωσία, “το γνώθι σ’αυτόν”.   αυτόν που τις ανέπτυξε σε μεγαλύτερη ηλικία. Ο
Μάλιστα αυτό πρέπει να υλοποιηθεί στην πράξη, όχι   Αριστοτέλης έλεγε: « Η αρετή έιναι έξις », δηλαδή
στα λόγια. Επιπλέον, πρέπει να κάνετε δημιουργικές  συνήθεια, αφού αποκτάται μέσω της επανάληψης.
και ορθολογικές επιλογές. Έπειτα, η εστίαση στα     Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η διαδικασία απαιτεί
αποτελέσματα και η αυτοκυριαρχία, να ελέγχεις       γνώση, εξάσκηση και σκληρή προπόνηση. Με μία
δηλαδή τον εαυτό σου. Τέλος, απαραίτητο είναι να    συνάδελφό μου γράφω και ένα άλλο βιβλίο, το
έχουμε πρόγραμμα και πρέπει να αντιληφθούμε ότι     οποίο αναφέρεται στα ηγετικά χαρακτηριστικά και
η μοίρα δεν μας καθορίζει, αλλά εμείς επηρεάζουμε   πώς τα αναπτύσσεις.»
τα πράγματα. Μην ξεχνάτε τι είπε ο πρώτος
άνθρωπος που πάτησε στο φεγγάρι, ότι οι άνθρωποι    4. Πόσο σημαντικός είναι ο ανθρώπινος παράγοντας
χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: αυτούς που κάνουν   σε μια επιχείρηση ή οργανισμό, ώστε να λειτουργεί
τα πράγματα να συμβαίνουν, αυτούς που παρατηρούν    αποδοτικά;
τα πράγματα να συμβαίνουν και αυτούς που
αναρωτιούνται τι συνέβη. Εσείς πρέπει να ανήκετε    «Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι σημαντικότατος
στην πρώτη κατηγορία και να παίρνετε πρωτοβουλίες   σε μία επιχείρηση. Οι άνθρωποι είναι αυτοί που
για να καθορίσετε το πεπρωμένο σας».                δουλεύουν και παίρνουν αποφάσεις. Για μία
                                                    επιχείρηση είναι σχετικά εύκολο να βρεθούν, όσα
2. Μπορούμε να αναπτύξουμε τα είδη νοημοσύνης       απαιτούνται, εκτός από τους κατάλληλους ανθρώπους.
μας και, αν ναι, πώς;                               Οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν όχι επειδή δεν έιχαν
                                                    τα κατάλληλα μηχανήματα και τα απαιτούμενα
«Κατ΄αρχάς υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ             κεφάλαια, αλλά επειδή είτε κάποιοι πήραν
των διαφόρων ειδών νοημοσύνης. Κάθε είδος           λανθασμένες αποφάσεις είτε δεν τις υλοποίησαν
νοημοσύνης επηρεάζει και τα υπόλοιπα. Από εκεί      σωστά. Ποιοι τα κάνουν αυτά; Οι άνθρωποι. Αυτά τα
και πέρα μπορούμε και είμαστε υποχρεωμένοι να       γνωρίζουμε στη θεωρία, αλλά πρέπει να τα κάνουμε
αναπτύξουμε όλα τα είδη της νοημοσύνης μας. Σε      πράξη και να μη μείνουμε στα λόγια. Υπάρχουν
αυτό παίζουν σπουδαίο ρόλο οι άνθρωποι στον         πολλά παραδείγαματα που επιβεβαιώνουν τα
περίγυρό μας. Πρέπει να αναπτυχθούν όλες οι         λεγόμενά μου. Το κλειδί της επιτυχίας, λοιπόν, σε μία
νοημοσύνες μαζί, αν και κάποιες αναπτύσσονται       επιχείρηση είναι η σωστή επιλογή ανθρώπων.»
ταχύτερα και περισσότερο από άλλες και τις
εκτιμούμε περισσότερο. Πρέπει να βγάλουμε από το    «Ένας ηγέτης πρέπει πρώτα να κάνει τη σωστή
μυαλό μας την ιδέα πως τα ταλέντα μας καθορίζουν    επιλογή ανθρώπων, έπειτα να τους κάνει ομάδα και
την επίδοσή μας, αφού επιτυγχάνεται η βελτίωση      τέλος να κάνει σωστή διανομή ρόλων.»
και η ανάπτυξη στον τομέα, όπου έχουμε κάποιες
αδυναμίες».                                                    Απόλλων Καραλής, Γιώργος Νταγιόπουλος,
                                                                 Κωνσταντίνος Ξηρόγιαννης, Γ΄ Γυμνασίου
3. Ηγέτης γεννιέσαι ή γίνεσαι;
   1   2   3   4   5   6   7   8