Page 5 - Teuxos 27.indd
P. 5

4 Άρθρο - Συνέντευξη

                           Ελλάδα - Κίνα
                    ?ύο πολιτισµοί, δύο λαοί...

                          στα ίδια θρανία!

Την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, το σχολείο                      Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του
                  μας είχε την ευκαιρία να φιλοξενήσει  μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής,
                  για λίγες ώρες αντιπροσωπεία          παρακολούθησαν ένα βίντεο 8΄ το οποίο περιείχε βασικές
                  καθηγητών Ανθρωπιστικών Σπουδών       πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία για το μέγεθος
                  της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της    των προσφυγικών ρευμάτων και την κατεύθυνσή τους.
Κίνας. Συγκεκριμένα, μια ομάδα από 24 καθηγητές της     Σκοπός του βίντεο ήταν να ενημερωθούν τα παιδιά για
ανατολικής επαρχίας Hangzhoo της Κίνας, γενέτειρας      το θέμα και να υπάρξει συναισθηματική εγρήγορση,
του Κινέζου πρέσβη στην Ελλάδα, πραγματοποίησε          ώστε να συμμετάσχουν στο βιωματικό παιχνίδι «Παίρνω
στα μέσα Οκτωβρίου μια πιλοτική εκπαιδευτική            θέση: Κοινωνική και Πολιτική». Συγκεκριμένα οι
εκδρομή στην Ελλάδα που μεταξύ άλλων περιελάμβανε       μαθητές, αφού άκουγαν μια άποψη - θέση από την
επισκέψεις σε σχολεία της χώρας μας και παρακολούθηση   καθηγήτριά τους, έπρεπε να τοποθετηθούν στον χώρο
μαθημάτων, δύο διδακτικών ωρών, εντός τάξης.            ανάλογα με το εάν:
  Το σχολείο μας ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα
επίσκεψης των Κινέζων καθηγητών και διαμόρφωσε            • διαφωνούσαν απόλυτα
το πρόγραμμα λειτουργίας του με τέτοιο τρόπο, ώστε        • διαφωνούσαν αλλά
η ομάδα των ξένων καθηγητών να παρακολουθήσει ένα         • συμφωνούσαν αλλά
δίωρο μάθημα που συνδύαζε Γεωγραφία, Ιστορία και          • συμφωνούσαν απόλυτα
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή στη Γ΄ Γυμνασίου.            και όφειλαν να επιχειρηματολογήσουν για τη θέση -
  Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα ολιγόλεπτο βίντεο με      άποψή τους.
τα αξιοθέατα της Μεσσηνίας και αντίστοιχα ένα βίντεο      Εάν κάποιο παιδί άλλαζε γνώμη κατά τη διάρκεια της
της κινεζικής επαρχίας, κατατοπιστικό της δομής και     επιχειρηματολογίας, μπορούσε να αλλάξει τοποθέτηση,
της λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος στην       αφού δικαιολογούσε πρώτα τη μετακίνησή του. Μέσα
Κίνα. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε ψηφιακά στον          από αυτή την προσέγγιση τα παιδιά συμμετείχαν
παγκόσμιο χάρτη και εντοπίσαμε το στίγμα μας, Ελλάδα    ενεργά, όχι μόνο με το λόγο τους αλλά και με το σώμα
και Κίνα, πάνω σ’ αυτόν. Μιλήσαμε για τα ιδιαίτερα      τους, και αυξήθηκε το ενδιαφέρον για συμμετοχή στην
χαρακτηριστικά της μορφολογίας των δύο χωρών και της    εκπαιδευτική διαδικασία και από μαθητές που συνήθως
μακραίωνης ιστορίας τους. Στη συνέχεια, με τη μέθοδο    δεν συμμετέχουν αρκετά.
του καθοδηγούμενου διαλόγου, φτάσαμε χρονικά στον         Στο πλαίσιο της γνωριμίας των δύο πολιτισμών,
Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ενημερώσαμε τους ακροατές       το σχολείο μας παρασκεύασε έναν άρτο, τον οποίο
μας ότι σε λίγες μέρες οι Έλληνες εορτάζαμε την εθνική  και μοίρασε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφού
επέτειο του ΟΧΙ.                                        προηγήθηκε ενημέρωση για τη συμβολική σημασία που
  Ανακαλύψαμε πόσα εγκλήματα πολέμου διαπράχθηκαν       έχει ο άρτος στη χριστιανική λατρεία. Τελειώσαμε με
σ’ όλο τον πλανήτη, από τα βιοχημικά πειράματα στην     την ευχή «Να μη λείψει ποτέ από κανένα σπίτι το ψωμί».
κινεζική επαρχία της Μαντζουρίας μέχρι τις μαζικές        Αφού παραθέσαμε γεύμα με τοπικά προϊόντα στους
εκτελέσεις και την εξόντωση ολόκληρων ελληνικών         φιλοξενούμενούς μας και περιηγηθήκαμε στους
χωριών στην Ελλάδα, και τελικά πόσος πόνος ενώνει       χώρους του σχολείου, οι Κινέζοι καθηγητές πρόθυμα
τους λαούς μας. Από τη δική μας συμμετοχή στον          παραχώρησαν την ακόλουθη συνέντευξη σε μαθητές
Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο αναφερθήκαμε στο πρώτο              που αρθρογραφούν στην εφημερίδα του σχολείου μας.
έγκλημα πολέμου που καταγράφηκε στην Ελλάδα και           ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
συγκεκριμένα στη διάρκεια της Μάχης των Οχυρών (6         Στο πλαίσιο των φιλικών σχέσεων Ελλάδας - Κίνας
- 9 Απριλίου 1941) στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, και     κινέζοι καθηγητές επισκέφτηκαν το σχολείο μας με
αφορούσε την εκτέλεση του λοχία Δημητρίου Ίτσιου        σκοπό να έρθουν σε επαφή με το ελληνικό εκπαιδευτικό
έξω από το πολυβολείο Π8 στην Ομορφοπλαγιά του          σύστημα. Έτσι, παρακολούθησαν το μάθημα της
όρους Μπέλες στο Ν. Σερρών.                             Ιστορίας αλλά και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
  Στη συνέχεια μεταβήκαμε στη σημερινή ανθρωπιστική     της Γ’ Γυμνασίου. Με αφορμή αυτό τους πήραμε μια
κρίση, τη μεγαλύτερη που περνά η Ευρώπη μετά το Β΄      συνέντευξη, που αφορούσε το κινεζικό εκπαιδευτικό
Παγκόσμιο Πόλεμο.                                       σύστημα και τη διαβίωση των Κινέζων πολιτών.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10