Page 3 - 2007_05
P. 3

Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στους τρεις ορό-                             3
φους του κεντρικού κτηρίου που φιλοξενεί περιοδι-
κές εκθέσεις. Είδαμε τις σειρές ζωγραφικών έργων    των ιδιοτήτων τους, την παραγωγή μικροοργανι-
του Ολλανδού ζωγράφου Πατ Αντρέα, που μένει         σμών για συγκεκριμένες χρήσεις και την παραγωγή
στο Παρίσι και εμπνεύστηκε από δύο έργα μαθημα-     νέων ή τροποποίηση των ήδη υπαρχόντων προϊό-
τικής λογοτεχνίας, την «Αλίκη στη χώρα των θαυ-     ντων.
μάτων» και «Πίσω από τον καθρέφτη» του Λουίς
Κάρολ. Η ξεναγός συζητούσε με τα παιδιά μπρο-           Τα παιδιά με ενθουσιασμό συμμετείχαν στις
στά από κάθε ζωγραφικό πίνακα για τις εντυπώ-       δραστηριότητες, καθώς ο τρόπος επίδειξης των εκ-
σεις τους, αφού πρώτα τους έδινε τις απαραίτητες    θεμάτων δεν ήταν ο παραδοσιακός, αλλά απαιτού-
πληροφορίες. Είχε ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι μα-  σε την ενεργητική συμμετοχή τους. Η διαδικασία
θητές ανάλογα με τα βιώματα και τις εμπειρίες τους  αυτή, όχι μόνο δεν κούραζε τον επισκέπτη, αλλά
προσλάμβαναν με διαφορετικό τρόπο το μήνυμα         μέσα από το χειρισμό των μηχανημάτων, τις προ-
του δημιουργού. Ευχαρίστησε, στο τέλος, τα παιδιά   βολές και τα πειράματα ενεργοποιούσε στο έπαρκο
για τη συμμετοχή τους στη συζήτηση και την όλη      το ενδιαφέρον των μαθητών. Άλλωστε, βασική αρ-
συμπεριφορά τους.                                   χή στην οποία στηρίχτηκε ο σχεδιασμός των νέων
                                                    μόνιμων συλλογών του Ιδρύματος Ευγενίδου είναι
2ος προορισμός: Πλανητάριο – Ευγενίδειο Ίδρυμα .    το τρίπτυχο «ακούω; ξεχνώ, βλέπω; θυμάμαι, ενερ-
    Εκεί παρακολουθήσαμε την προβολή «Από τη        γώ; καταλαβαίνω».
                                                    Ένα γενικό σχόλιο: Μια εκδρομή καθαρά εκπαιδευ-
Γη στη Σελήνη», ένα ελκυστικό ταξίδι στη δεκαετία   τικού χαρακτήρα, που όμως πέτυχε και έναν πάγιο
του 1960, τότε που ο άνθρωπος πέτυχε να πατήσει     στόχο του σχολείου: τη σύσφιξη των σχέσεων των
το πόδι του στο φυσικό δορυφόρο της γης κάνο-       μαθητών με τους καθηγητές τους.
ντας τα πρώτα βήματά του στο διάστημα. Η προ-
βολή ήταν μαγευτική. Χάρη στην προηγμένη τεχνο-
λογία νιώσαμε ότι περπατήσαμε στο διάστημα, σχε-
δόν αγγίξαμε κι εμείς τη σελήνη και μοιραστήκαμε
μοναδικά συναισθήματα παρατηρώντας τη δύναμη
της ανθρώπινης θέλησης και της επιστημονικής
γνώσης.

    Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε τον εκθεσιακό
χώρο του Πλανητάριου, που φιλοξενεί τη μόνιμη
Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Στο ισόγειο γνωρίσαμε τα υλικά, φυσικά ή τεχνητά,
που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος. Τα παιδιά είχαν την
ευκαιρία να «αγγίξουν» τα καινούργια δημιουργή-
ματα στον τομέα της Ύλης και των Υλικών. Στον α΄
όροφο γνωρίσαμε τον κόσμο των αισθήσεων μέσα
από ήχους και εικόνες και παρακολουθήσαμε τη
σύγχρονη επικοινωνία που αφορά την ανταλλαγή
πληροφοριών μεταξύ ανθρώπου και μηχανημάτων.
Στον β΄ όροφο οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το
χώρο της βιοτεχνολογίας, η οποία παρέχει μια σει-
ρά από εργαλεία και τεχνικές που επιτρέπουν την
«επεξεργασία» ζωντανών οργανισμών, τη βελτίωση
   1   2   3   4   5   6   7   8