Page 4 - 2007_03
P. 4

4

       ΤΑ «ΑΡΧΑΙΑ» ΣΤΑ ΑΚΟΒΙΤΙΚΑτα πλαίσια Πολιτιστικών Προγραμμάτων

Σ για τον Αρχαιολογικό χώρο των Ακοβιτί-
                                                          φέρει κίστη, η οποία περιλαμβάνει τα σύμβολα της
                                                          λατρείας. Ο ναός της Δέσποινας, στον οποίο βρέθηκε το
                                                          λατρευτικό σύνταγμα ήταν αφιερωμένος στη Δήμητρα ή

            κων, συνεργαστήκαμε με τον ομότιμο την Περσεφόνη.

καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου          Όλα τα παραπάνω και πολλές ακόμη δραστηριότητες

Κρήτης κ. Πέτρο Θέμελη.                                   έλαβαν χώρα στα πλαίσια του προγράμματος και μας

Σε μια από τις επισκέψεις του στο σχολείο μάς δώρισε πρόσφεραν εμπειρίες που απολαύσαμε τόσο οι εκπαιδευτι-

ένα αντίγραφο μιας Τριτωνίδας, θαλασσινής θεότητας από κοί όσο και οι μαθητές, που μας έκαναν να γνωριστούμε

ένα λατρευτικό σύνταγμα (= σύνθεση) με τέσσερις μορφές καλύτερα μεταξύ μας και με τη φύση και που σύσφιγξαν τις

που βρέθηκε στην αρκαδική Λυκόσουρα. Το κολοσσιαίο σχέσεις μας.

αυτό σύνταγμα ήταν έργο του Μεσσήνιου γλύπτη Δαμοφώ-             Κέλυ Σιαχάλου

ντα και βρέθηκε σε ανασκαφές στο ναό της Δέσποινας στη                                         Φιλόλογος

Λυκόσουρα.

Ο Δαμοφών, γιος του Φιλίππου, είναι ο γνωστότερος

γλύπτης της ώριμης ελληνιστικής περιόδου. Πρόκειται για

εξέχουσα προσωπικότητα με οικονομική και πολιτική

επιρροή, που η φήμη του ξεπερνούσε τα όρια όχι μόνο της

Μεσσηνίας αλλά και της Πελοποννήσου. Επιδιδόταν στην

κατασκευή αγαλμάτων που εικόνιζαν αποκλειστικά θεούς

και ήρωες και όχι κοινούς θνητούς. Δούλευε κυρίως σε

μάρμαρο, αλλά και σε ξύλο και χαλκό. Χάρη στον περιηγη-

τή Παυσανία, ο οποίος εκτιμούσε ιδιαίτερα την τέχνη του

Δαμοφώντος, γνωρίζουμε δεκαπέντε τουλάχιστον έργα του.

Η Τριτωνίδα που μας δώρισε ο κ. Θέμελης (βλέπε

φωτογραφία) ήταν θαλάσσιο μυθικό ον που στο κεφάλι της

                         Βιωματικό παιχνίδι ρόλων
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος
                «Κτίζοντας την καταναλωτική μας συνείδη-  τρόπο είχαμε την ευκαιρία να υποδυθούμε ρόλους που
                ση», με υπεύ-                             επιθυμούσαμε και να δούμε πώς εξελίσσεται μια αγοραπω-

                                                                               λησία ανάλογα με τις ικανότητες του

            θυνη προ-                                            πωλητή, τα χαρακτηριστικά του αγορα-

γράμματος την κ. Σταυρού-                                        στή αλλά και το ρόλο της διαφήμισης,

λα Κόκκαλη, τα μέλη της                                          της τιμής και της ποιότητας του

ομάδας μας, δηλαδή                                               προϊόντος στη διαμόρφωση της εικόνας

μαθητές τις Β΄ τάξης                                             του και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση

Γυμνασίου δημιουργήσαμε                                          της καταναλωτικής μας συμπεριφοράς.

αυτοσχέδια σκετσάκια και                                         Το πρωτόγνωρο για μας ήταν ότι αυτές

μπήκαμε σε ρόλους πωλητή                                         τις γνώσεις και τις πληροφορίες τις απο-

– αγοραστή. Οι αγοραπω-                                          κτήσαμε όχι μέσα από τη διδασκαλία

λησίες έγιναν με αντικείμε-                                      αλλά μέσα από το παιχνίδι!!!

να που εκείνη τη στιγμή βρήκαμε και η βιβλιοθήκη της             Πυλιώτης Αλκιβιάδης

τάξης μετατράπηκε σε ράφι καταστήματος. Μ’ αυτό τον              Μαθητής Β’ Γυμνασίου
   1   2   3   4   5   6   7   8   9