Page 5 - Εφημερίδα
P. 5

Ταξιδεύοντας στους Αρχαιολογικούς χώρους                απ      5

Το μαντείο των Δελφών                                      ό τον Γιώργο

 Ένας από τους πιο φημισμένους και σπουδαίους
ιστορικούς χώρους είναι το Μαντείο των
Δελφών.

  Βρίσκεται στον νομό Φωκίδας κοντά στην Άμφισσα.                                         από τη Νεφέλη,την Έλλη και τον Γιώργο
Χρονολογείται από τη Μυκηναϊκή περίοδο περίπου
τον 6ο αιώνα π.Χ.. Εκεί γίνονταν κάθε τέσσερα            Η «Σχολή των Αθηνών» βρίσκεται στο πρώτο
χρόνια οι αγώνες των Πυθίων και                          δωμάτιο που διακόσμησε και είναι χρονικά
τιμούσαν τον Θεό Απόλλωνα, ο οποίος                      η δεύτερη τοιχογραφία που ολοκλήρωσε ο ο
νίκησε τον φοβερό Πύθωνα, μια                            καλλιτέχνης, καθώς η πρώτη τοιχογραφία «Η
δράκαινα που φύλαγε μια κρήνη με                         έρις» της «θείας Ευχαριστίας» βρίσκεται στον
κρυστάλλινα νερά κοντά στο ναό.                          ακριβώς απέναντι τοίχο του δωματίου. «Η σχολή
Ήταν πελώριο τέρας που έβλαπτε                           των Αθηνών» θεωρείται η τέλεια ενσάρκωση του
ανθρώπους και κοπάδια. Ο πύθωνας                         κλασικού πνεύματος της ύστερης Αναγέννησης.
πήρε το όνομα του από εκεί που βρισκόταν
το μαντείο, την τοποθεσία Πυθώ.                           Στο μεγάλο αυτό έργο απεικονίζεται η ονομαστή
                                                         στην αρχαιότητα φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας,
  Στο μαντείο μπορούσε να απευθυνθεί                     μέσα στην οποία φιλόσοφοι, επιστήμονες
κάποιος πολίτης ή μια πόλη για να ζητήσουν               και ποιητές αναζητούν την αλήθεια μέσω του
χρησμό. Έπρεπε προηγουμένως να πλυθούν                   διαλόγου. Κεντρικές φιγούρες του πίνακα είναι
και να καθαριστούν στην Κασταλία πηγή,                   ο Πλάτων και ο μαθητής του Αριστοτέλης.
πληρώνοντας κάτι σαν φόρο, και να θυσιάσουν

ένα κατσίκι.
  Ύστερα έμπαιναν στον ναό και εκεί η γερόντισσα

Πυθία, αφού άναβε τη φωτιά, ανέβαινε στον ιερό
τρίποδα και μασούσε φύλλα δάφνης. Εισπνέοντας
αναθυμιάσεις έπεφτε σε μια κατάσταση ζάλης
λέγοντας ακαταλαβίστικα λόγια. Αυτά τα λόγια οι
ιερείς εκεί τα έβαζαν σε μια λογική σειρά και έτσι

έδιναν στους ενδιαφερόμενους μια λογική απάντηση.
  Δίκαια, λοιπόν, η αρχαία πόλη των Δελφών

θεωρούνταν ως το κέντρο του κόσμου.

  Η Σχολή των Αθηνών

       ΟΡαφαήλ ήταν Ιταλός
                              ζωγράφος και αρχιτέκτονας
 της ύστερης Αναγέννησης. Υπήρξε πολύ
 σημαντικός καλλιτέχνης, του οποίου η φήμη και
 η αξία υπήρξαν ανάλογες με εκείνες του Μιχαήλ
 Άγγελου και του Λεορνάντο ντα Βίντσι. «Η σχολή
 των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ του 1510 και
 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης προσλήφθηκε
 για να διακοσμήσει με τοιχογραφίες «τα δωμάτια
 Ραφαήλ» στο ανατολικό παλάτι του Βατικανού.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10