Page 2 - 2007 Αριθμός Φύλλου 27
P. 2

2                                                                           Ιούνιος 2009

...στο Ανάκτορο του Νέστορος

Οι μαθητές της Γ’ τάξης συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα «Μια
πινελιά στο χρόνο», επισκεφθήκαμε το Ανάκτορο του Νέστορος και το Αρχαιο-
λογικό Μουσείο της Χώρας.
Ξεναγηθήκαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο και θαυμάσαμε από κοντά τους αρ-
χαιολογικούς θησαυρούς του Μυκηναϊκού πολιτισμού.
Περπατήσαμε στον αρχαιολογικό χώρο, αναζητήσαμε και ανακαλύψαμε τους
χώρους του Ανακτόρου και ιδιαίτερα αυτούς που σχετίζονται με την αποθήκευ-
ση, καταγραφή και χρήση του ελαιόλαδου.
Γνωρίσαμε τη σημασία της ελιάς και του ελαιόλαδου για τη μυκηναϊκή και τη
σύγχρονη Μεσσηνία και αφήσαμε τη δική μας πινελιά ζωγραφίζοντας όσα είδα-
με, μάθαμε και νιώσαμε.

...στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης

Με αφορμή το φετινό εορτασμό της Ημέρας των Μουσείων, οι μαθητές της Ε΄ τάξης αποφασίσαμε να πάρουμε τα
βουνά του Ταϋγέτου με προορισμό την Κουμαντάρειο Πινακοθήκη στη Σπάρτη. Το ότι «η καλή μέρα από το πρωί
φαίνεται» το καταλάβαμε από την πρώτη στιγμή του ταξιδιού, καθώς ο ήλιος ήταν χρυσαφένιος. Μόλις φτάσαμε
στην Πινακοθήκη, μας υποδέχτηκε με ένα πλατύ χαμόγελο η ξεναγός μας και υπεύθυνη κ. Χρόνη. Με καλή διάθεση
και όρεξη μας ξενάγησε στους χώρους, εξηγώντας μας αναλυτικά την προέλευση των εκθεμάτων, τους δημιουρ-
γούς, τις διάφορες τεχνοτροπίες που είχαν χρησιμοποιηθεί. Θέμα της έκθεσης ήταν η ναυμαχία του Ναβαρίνου,
όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από την προσωπική συλλογή του Αντώνη Τάνταλου.
Εκτός από πίνακες ζωγραφικής, χειρόγραφα, συλλογές βιβλίων και αντικείμενα της εποχής, ιδιαίτερα ασχοληθήκαμε
με έργα χαρακτικής, ξυλογραφίας και χαλκογραφίας των οποίων τις λεπτομέρειες παρατηρήσαμε με μεγεθυντικούς
φακούς.
Η ξενάγησή μας ολοκληρώθηκε με μια υπόσχεση...Το επόμενο σχολικό έτος να επισκεφτούμε ξανά το χώρο της
βιβλιοθήκης, αυτή τη φορά όμως για να λάβουμε μέρος σε ένα εργαστήρι χαρακτικής, όπου από απλοί επισκέπτες
θα μετατραπούμε εμείς οι ίδιοι σε «μικρούς καλλιτέχνες - δημιουργούς»!!!
   1   2   3   4   5   6   7