Πολιτιστικοί Όμιλοι

Η αισθητική καλλιέργεια αποτελεί βασικό σκοπό και επιδίωξη των πολιτιστικών μας ομίλων.

Η επαφή των εφήβων με τον κόσμο της Τέχνης και του Πολίτισμού, μέσα από την ενασχόλησή τους με το Θέατρο, τη Μουσική (Χορωδιακή Τέχνη) και τα Εικαστικά δημιουργεί αυριανούς πολίτες που θα μπορούν να δημιουργήσουν και να απολαύσουν ένα καλλιτεχνικό γεγονός. Πολίτες με υψηλά αισθητικά κριτήρια, κοινωνικά ενεργούς και ψυχικά ανθεκτικούς.

 Η ενασχόληση με τις τέχνες κάνει τους εφήβους πιο δημιουργικούς, ενώ οξύνει την ικανότητα τους να αναγνωρίζουν το ωραίο και το ωφέλιμο, ικανότητα που θα τους συντροφεύει σε όλη τη διάρκεια της ζωή τους.

 

Το θέατρο σαν μορφή τέχνης παιδεύει και εκπαιδεύει. Η διαδικασία της θεατρικής πράξης, η επαφή με σπουδαία κείμενα από το παγκόσμιο ρεπερτόριο και η συνεργασία της ομάδας για την παρουσίαση μιας παράστασης καλλιεργούν σημαντικές νοητικές και κονωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες στους μαθητές.
Τα παιδιά διευρύνουν τη φαντασία τους, αποκτούν αυτοπεποίθηση κι ομαδικό πνεύμα, οξύνουν την κρίση και την παρατηρητικότητά τους, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, παίρνουν πρωτοβουλίες, αναπτύσσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και καλλιεργούν, τέλος, τη δημιουργική τους σκέψη. 
Η τέχνη του δράματος καλλιεργεί στους εφήβους μια θετική στάση και αντίληψη για τη ζωή, ενώ αποτελεί συνάμα μια πλούσια εμπειρία για τον αυτοπροσδιορισμό τους και τον δημιουργικό τους ρόλο μέσα στον κόσμο.
Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας μετρά ήδη περισσότερα από 10 χρόνια και έχει παρουσιάσει αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις ελλήνων και ξένων θεατρικών συγγραφέων.
Το σχολείο μας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της Μουσικής, η οποία αποτελεί βασικό εκπαιδευτικό κομμάτι της Γενικής Παιδείας. Μέσα από τη συμμετοχή στα μουσικά δρώμενα, οι μαθητές όλων των τάξεων, εξωτερικεύουν τις καλλιτεχνικές και μουσικές τάσεις της προσωπικότητάς τους. Η διδασκαλία της Μουσικής αρχίζει από την Ά Δημοτικού με εμφανή τάση προς το Σύστημα Orff και συνεχίζει στις υπόλοιπες τάξεις με τη συμμετοχή των παιδιών στα χορωδιακά σύνολα του σχολείου.
Το σχολείο μας διαθέτει τέσσερις παιδικές χορωδίες που σχηματίζονται από τους μαθητές της Ά και ΄Β Δημοτικού, ΄Γ και ΄Δ, Έ και ΄ΣΤ, καθώς και Γυμνασίου – Λυκείου, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί οτι η ενασχόληση των παιδιών με τις βασικές πτυχές της Μουσικής Τέχνης, όπως αυτή πραγματοποιείται μέσα στο χώρο του σχολείου μας, ωθεί αρκετά από αυτά, στην επιλογή μίας εξειδικευμένης εκμάθησης μουσικών οργάνων και φωνητικής.

Κατανοώντας την ανυπολόγιστη προσφορά της τέχνης για τον άνθρωπο και τα θετικά που αυτή μπορεί να επιφέρει στο παιδί, στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά λειτουργεί στα πλαίσια του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής όμιλος εικαστικών. Η συμμετοχή του μαθητή στην ομάδα αυτή στόχο έχει να τον φέρει σε επαφή με βασικές καλλιτεχνικές έννοιες και ιδέες, να δημιουργεί, να εκτιμά και να είναι σε θέση να αξιολογεί το αισθητικό αποτέλεσμα ενός έργου, αλλά κυρίως επιδρά στον ψυχισμό και το πνεύμα του. Το παιδί έχει τη δυνατότητα να ζωγραφίσει, να κάνει κατασκευές, να σχεδιάσει, να ασχοληθεί με πυλό, να δημιουργήσει με πλαστελίνες, να φτιάξει μακέτες, να αντιληφθεί τις «διαστάσεις» στο σύμπαν, να κάνει τρισδιάστατες κατασκευές και πολλά ακόμα… Στο πλαίσιο αυτό κινητοποιεί τη φαντασία, την κριτική ικανότητα και εμπλουτίζει τις γνώσεις του, ενώ παράλληλα υπάρχει ευεργετική επίδραση στον ψυχισμό του και στην κοινωνικότητά του. Άλλωστε, όπως αναφέρει και η Chapman (1998) «ο ρόλος της διδασκαλίας της τέχνης σε ένα παιδί είναι πολυδιάστατος. Ένας εκπαιδευτικός που φέρνει το παιδί σε επαφή με την τέχνη, εκτός από πολλά άλλα, πετυχαίνει α) την προσωπική πλήρωση, β) την εκτίμηση της καλλιτεχνικής κληρονομιάς του τόπου του και του κόσμου όλου, γ) συνείδηση του κοινωνικού του ρόλου…»