Erasmus+ και STEAM στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά

Το σχολείο μας στο πλαίσιο προετοιμασίας των μαθητών για τα νέα δεδομένα στο παγκόσμιο επαγγελματικό και κοινωνικό «γίγνεσθαι», με τη χρήση νέων τεχνολογιών και την βελτίωση γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, συμμετέχει σε πρόγραμμα Εrasmus+ και συνεργάζεται με πέντε σχολεία της Ευρώπης. Τα σχολεία αυτά είναι από το Βέλγιο, την Ιταλία, την Ισπανία και την Κροατία.

Το έργο έχει ως θέμα το STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).  Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά με την πραγματοποίηση εργαστηρίων για μαθητές της Δ’, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, εργάζονται στο τμήμα της Επιστήμης εισάγοντας την έννοια της διαθεματικότητας. Οι μαθητές δηλαδή ενώ κατασκευάζουν αρχαίες ελληνικές τεχνολογίες και επομένως  μελετούν Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική και Μηχανολογία, ταυτόχρονα και προκειμένου η ολοκλήρωση του έργου να θεωρηθεί άρτια, ερευνούν το πολιτιστικό και χωροχρονικό υπόβαθρο της περιόδου.

Κάθε χώρα όμως, παρότι συντονίζεται στο θέμα του έργου που είναι οι επιστήμες του STEAM, αναλαμβάνει επιμέρους πτυχές του. Έτσι, ενώ τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά εμβαθύνουν στον τομέα της επιστήμης (Science),το σχολείο της Ιταλίας στην Τέχνη, η Κροατία στην πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης και την απεικόνισή της μέσω ψηφιακών χαρτών, το σχολείο CEIP TAGOROR των Κανάριων Νήσων στην Ισπανία ερευνά την μετατροπή της μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική.

Καθώς σημαντική συνιστώσα των προγραμμάτων Erasmus+ για την επιτυχία τους είναι μετάδοση και η διάχυση του αποτελέσματος του έργου στους συμμετέχοντες αλλά και στις κοινωνίες τους, η συνεργασία και η ανταλλαγή καλών πρακτικών είναι απαραίτητη.

Έτσι, από τις 24 έως τις 29 Μαρτίου 2019 τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου μετέβησαν στα Κανάρια Νησιά όπου παρακολούθησαν τον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα Μαθηματικά, ήρθαν σε επαφή με νέες τεχνολογίες, προγράμματα και λογισμικά, κατασκεύασαν ρομπότ και τα βύθισαν στο νερό παρατηρώντας τη λειτουργία τους εκεί, κατασκεύασαν γρανάζια, χρησιμοποίησαν 3D εκτυπωτές και έφεραν στο σχολείο ιδέες, μεθοδολογίες και πρακτικές.

Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018 και θα λήξει τον Νοέμβριο του 2020. Ο χαρακτήρας του είναι συνεργατικός και οι εκάστοτε νεοαποκτηθείσες γνώσεις είναι πολύτιμες τόσο για το σχολείο όσο και για την κοινωνία.