Πρωτοελλαδικού Μεγάρου, Ακοβίτικα, Καλαμάτα
+30 2721092022 / +30 2721092122

Διεθνείς Συνεργασίες

Από 12 – 14 Οκτωβρίου 2018 ομάδα μαθητών /τριών και εκπαιδευτικών του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στη Β. Ήπειρο της Αλβανίας. Ο σκοπός μας διπλός. Αφενός να περιηγηθούμε στα εδάφη όπου εκτελούνται εργασίες εντοπισμού, ανάσυρσης, ταυτοποίησης και ταφής οστών Ελλήνων στρατιωτών που σκοτώθηκαν στο αλβανικό μέτωπο κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου 1940 – 41, και αφετέρου να αποτίσουμε ως σχολείο έναν ελάχιστο φόρο τιμής στους αφανείς κυρίως Έλληνες στρατιώτες που παραμένουν ακόμη είτε διάσπαρτοι και άταφοι είτε ενταφιασμένοι αλλά μη ταυτοποιημένοι στην περιοχή της Β. Ηπείρου.

 

Παράλληλα, θελήσαμε να έρθουμε σε επαφή γνωριμίας με ελληνορθόδοξους μαθητές που φοιτούν στο εννιάχρονο ελληνοαλβανικό σχολείο Αργυροκάστρου «Πνοή Αγάπης» και το Λύκειο που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια, αμφότερα πραγματικά «έργα πνοής» του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ.κ. Αναστασίου.

 

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το ταξίδι μας τόνωσε τόσο την εθνική μνήμη των μεγαλυτέρων και συνετέλεσε στη διαμόρφωση υγιούς εθνικής συνείδησης των μαθητών, όσο και, σύσφιξε τους δεσμούς μας με την ομογένεια αναγνωρίζοντας το πολύπλευρο έργο της ελληνορθόδοξης εκπαίδευσης που παρέχεται στα ελληνόφωνα σχολεία.

 

Κύριοι σταθμοί του περιηγητικού ταξιδιού μας:

α. Το Στρατιωτικό Μουσείο Πολέμου 1940 – 41. Ένα μικρό μουσείο που χάρη στην περιεκτική και κατατοπιστική ξενάγηση του στρατιώτη ξεναγού από το Τάγμα των Τεθωρακισμένων και της οπτικοηχητικής αναπαράστασης των ηρωικών μαχών που έγιναν στο Καλπάκι μας έκανε να συνειδητοποιήσαμε την αποφασιστική συμβολή της VIII Μεραρχίας Πεζικού και του Διοικητή της Υποστράτηγου Χαράλαμπου Κουτσιμήτρου στην απώθηση των Ιταλών εισβολέων κατά τις πρώτες ημέρες του πολέμου.

β. Το χωριό Βουλιαράτες στην επαρχία Δρόπολης στο δρόμο Κακαβιάς – Αργυροκάστρου. Εκεί επισκεφθήκαμε το στρατιωτικό νεκροταφείο (εγκαινιάστηκε το 1999), στον προαύλιο χώρο της μικρής εκκλησίας της Αγ. Σκέπης, όπου παρατηρήσαμε τους πρώτους τάφους με αναγνωρισμένους Έλληνες πεσόντες του ’40-41 μεταξύ των οποίων και ονόματα Μεσσήνιων στρατιωτών.

γ. Η κοιλάδα της Κλεισούρας. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από το Αργυρόκαστρο και διασχίζοντας ένα καταπράσινο τοπίο παραπλεύρως του Αώου ποταμού, φτάσαμε στο νέο στρατιωτικό νεκροταφείο, έργο κι αυτό του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Αναστασίου, όπου στον αύλειο χώρο του μοναστηριού του Αγ. Νικολάου υψώνεται ένας τεράστιος σταυρός κι από κάτω κι ολόγυρα κενοί τάφοι (με σταυρό), στους οποίους προορίζονται να τοποθετηθούν τα οστά των ηρώων που φυλάσσονται σε μεταλλικά οστεοφυλάκια. Ευτυχής συγκυρία για το σχολείο μας υπήρξε το γεγονός ότι η επίσκεψή μας πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα απ’ τον επίσημο ενταφιασμό των πρώτων 573 ταυτοποιημένων νεκρών. Εκεί, λοιπόν, καταθέσαμε στεφάνι και ψάλαμε τον Εθνικό Ύμνο.

δ. Το Ελληνοαλβανικό Λύκειο «Πνοή Αγάπης», όπου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε το πλαίσιο σπουδών και τους στόχους της εκπαίδευσης που παρέχει ένα ελληνορθόδοξο σχολείο στην Αλβανία. Αγώνες μπάσκετ και βόλεϊ μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων, παραδοσιακοί χοροί και ανταλλαγή τοπικών εδεσμάτων ολοκλήρωσαν αυτή την πρώτη επαφή γνωριμίας εκπαιδευτικών και μαθητών.

ε. Το Φρούριο Αργυροκάστρου, το έμβλημα της πόλης του Αργυροκάστρου. Ένα κάστρο που αντιστέκεται στη φθορά του χρόνου από την εποχή του Πύρρου μέχρι σήμερα, για να θυμίζει στον επισκέπτη ότι υπήρξε κυρίως σύμβολο μαρτυρίου ενός λαού, ένα νεκροταφείο «ζωντανών» στο καθεστώς Χότζα, στο οποίο μαρτύρησαν όσοι αγωνίστηκαν για την απολύτρωση του τόπου τους.

στ. Η παραθαλάσσια πόλη των Αγ. Σαράντα, απέναντι ακριβώς από το βόρειο κομμάτι της Κέρκυρας. Πρόκειται για μια τουριστικά αναπτυγμένη πόλη που αύξησε τα τελευταία 20 χρόνια τον μόνιμο πληθυσμό της από 23 σε 45.000 θέτοντας συγχρόνως τις υποδομές υποδοχής και φιλοξενίας χιλιάδων τουριστών. Εκεί κάναμε βόλτα στην πεζοδρομημένη παραλιακή ζώνη, πήγαμε σε εστιατόρια και καφέ και ζήσαμε στιγμές χαλάρωσης.

 

ζ. Τελευταίος σταθμός μας το Εθνικό Πάρκο και ο Αρχαιολογικός χώρος του Βουθρωτού, πολύ κοντά στον συνοριακό σταθμό Μαυροματίου. Αναφερόμαστε σε μια άγνωστη για τους Έλληνες αρχαιοελληνική πόλη της Αλβανίας, μια αξιολάτρευτη συνύπαρξη φυσικού παράδεισου και αρχαιολογικών ευρημάτων από την προϊστορική εποχή μέχρι τα νεώτερα χρόνια (π.χ. αρχαιοελληνικός ναός του Ασκληπιού, ρωμαϊκό θέατρο, βυζαντινός ναός βασιλικής σταυροειδούς). Δικαιολογήσαμε γιατί ανέκαθεν οι άνθρωποι επιθυμούσαν να ζήσουν στον τόπο αυτό: ένα φυσικό λιμάνι, μια φυσική οχυρή τοποθεσία, μια πλούσια λιμνοθάλασσα, ένα κομβικό σημείο θαλάσσιων δρόμων και συγχρόνως ένα μοναδικό Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομίας.

Από την αδρομερή περιγραφή που προηγήθηκε, γίνεται αντιληπτό πώς ένα τριήμερο ταξίδι με στοχευόμενους προορισμούς – σταθμούς και κατάλληλη προετοιμασία γνωστική και συναισθηματική, μπορεί να θέσει έναν ακόμη λίθο στη γενικότερη παιδεία μαθητών και εκπαιδευτικών.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ταξίδεψαν στο CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire), το μεγαλύτερο σε έκταση πειραματικό κέντρο πυρηνικών ερευνών της σωματιδιακής φυσικής στον κόσμο. To ταξίδι των 30 μαθητών και τριών καθηγητών των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου και ολοκληρώθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου, αφού εκτός από εκπαιδευτικό ήταν και ψυχαγωγικό, μιας και συνδύαζε μια όμορφη και ενδιαφέρουσα περιήγηση, σε διάφορα μέρη της Ιταλίας και Ελβετίας. Την 1/9/2016 μαθητές και καθηγητές βρεθήκαν στην πύλη του CERN που θυμίζει συνοριακό φυλάκιο αφού περνούν μόνο όσοι εργάζονται, ή όσοι έχουν την απαραίτητη διαπίστευση. Εκεί τους υποδέχτηκε η κ.  Ιωάννα Δημητρακοπούλου – Κουταβά συντονίστρια των επισκέψεων στο πείραμα CMS και η κ. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου  ερευνήτρια και επικεφαλής του πειράματος ALICE. Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Bohr στο κτίριο 40 η κ. Χατζηφωτιάδου έδωσε μια διάλεξη προκειμένου να τους εισάγει στον κόσμο της σωματιδιακής φυσικής και στο τέλος οι μαθητές της έθεσαν διάφορες ερωτήσεις. Η επίσκεψή τους συνεχίστηκε στο πείραμα ATLAS ένα από τα δύο μεγάλα πειράματα του CERN, όπου οι υπεύθυνοι κ. Αναστασία Πατσουλή και ο κ. Krysztof Zabrzycki  τους  περιέγραψαν πως λειτουργεί ο μεγάλος ανιχνευτής  και είδαν στο κέντρο ελέγχου τους επιστήμονες,  εν δράση. Η ξενάγησή τους  συνεχίστηκε στο κτίριο κρυογονικής  δοκιμής  SM18 όπου ο κος Αποστολάκης, η
κα. Πατσουλή, ο κος Φαντάκης και ο κος Παπαστεργίου τους  περιέγραψαν, αφού τους  χώρισαν σε ομάδες, τη λειτουργία του μεγάλου αδρονικού επιταχυντή LHC, τον τρόπο που επιταχύνουν διάφορα σωματίδια, τη χρήση των μαγνητών και το σκοπό όλων των πειραμάτων. Το μεσημέρι γευμάτισαν στο περίφημο κυλικείο του   CERN, όπου είχαν  την ευκαιρία να συνευρεθούν με σπουδαστές, καθηγητές, ερευνητές απ’ όλο τον  κόσμο και κάπου ανάμεσά τους συνάντησαν και τον καθηγητή John Ellis.
Στο δεύτερο μεγάλο πείραμα του  Cern , στον ανιχνευτή CMS, φορώντας κατάλληλα κράνη για ασφάλεια, κατεβήκαν  80m κάτω από την επιφάνεια της Γης, στο σημείο όπου τεράστια υπολογιστικά συστήματα συλλέγουν τις πληροφορίες του ανιχνευτή όπου εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε λειτουργία. Η ενημέρωσή στο CERN συνεχίστηκε και την επόμενη ημέρα 2/9 όπου η κ. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου που είναι πειραματικός φυσικός και  εργάζεται στο Cern από 1987, τους ξενάγησε στο  πείραμα ALICE,  έναν  από τους τέσσερις ανιχνευτές του επιταχυντή LHC. Το  πείραμα ALICE μελετά  τις αλληλεπιδράσεις των βαρέων ιόντων μολύβδου προσπαθώντας να εντοπίσει, αν
όπως έχει περιγραφεί θεωρητικά, κατά τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά την μεγάλη έκρηξη δημιουργήθηκε μια «σούπα» στοιχειωδών σωματιδίων κουάρκ και γλουονίων, τα οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν υπάρχουν ελεύθερα στη φύση. Η κ. Χατζηφωτιάδου δουλεύει στο CERN σαν πρώτης βαθμίδας ερευνητής του Εθνικού Ινστιτούτου Πυρηνικής  Φυσικής της Ιταλίας, με έδρα τη Μπολόνια.

Τransforming Fablabs Into Steamlabs

Ισπανία:

Erasmus+ – Εκπαιδευτικό ταξίδι στα Κανάρια Νησιά

Στο πλαίσιο προετοιμασίας των μαθητών για τα νέα δεδομένα στο παγκόσμιο επαγγελματικό και κοινωνικό «γίγνεσθαι», με τη χρήση νέων τεχνολογιών και την βελτίωση γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, συμμετέχει σε πρόγραμμα Εrasmus+ και συνεργάζεται με πέντε σχολεία της Ευρώπης.

Τα σχολεία αυτά είναι από το Βέλγιο, την Ιταλία, την Ισπανία και την Κροατία.

Το έργο έχει ως θέμα το STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).  Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά με την πραγματοποίηση εργαστηρίων για μαθητές της Δ’, Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού, εργάζονται στο τμήμα της Επιστήμης εισάγοντας την έννοια της διαθεματικότητας. Οι μαθητές δηλαδή ενώ κατασκευάζουν αρχαίες ελληνικές τεχνολογίες και επομένως μελετούν Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική και Μηχανολογία, ταυτόχρονα και προκειμένου η ολοκλήρωση του έργου να θεωρηθεί άρτια, ερευνούν το πολιτιστικό και χωροχρονικό υπόβαθρο της περιόδου.

Κάθε χώρα όμως, παρότι συντονίζεται στο θέμα του έργου που είναι οι επιστήμες του STEAM, αναλαμβάνει επιμέρους πτυχές του. Έτσι, ενώ τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά εμβαθύνουν στον τομέα της επιστήμης (Science),το σχολείο της Ιταλίας στην Τέχνη, η Κροατία στην πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης και την απεικόνισή της μέσω ψηφιακών χαρτών, το σχολείο CEIP TAGOROR των Κανάριων Νήσων στην Ισπανία ερευνά την μετατροπή της μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική.

Καθώς σημαντική συνιστώσα των προγραμμάτων Erasmus+ για την επιτυχία τους είναι μετάδοση και η διάχυση του αποτελέσματος του έργου στους συμμετέχοντες αλλά και στις κοινωνίες τους, η συνεργασία και η ανταλλαγή καλών πρακτικών είναι απαραίτητη.

Έτσι, από τις 24 έως τις 29 Μαρτίου 2019 τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου μετέβησαν στα Κανάρια Νησιά όπου παρακολούθησαν τον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα Μαθηματικά, ήρθαν σε επαφή με νέες τεχνολογίες, προγράμματα και λογισμικά, κατασκεύασαν ρομπότ και τα βύθισαν στο νερό παρατηρώντας τη λειτουργία τους εκεί, κατασκεύασαν γρανάζια, χρησιμοποίησαν 3D εκτυπωτές και έφεραν στο σχολείο ιδέες, μεθοδολογίες και πρακτικές.

Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018 και θα λήξει τον Νοέμβριο του 2020. Ο χαρακτήρας του είναι συνεργατικός και οι εκάστοτε νεοαποκτηθείσες γνώσεις είναι πολύτιμες τόσο για το σχολείο όσο και για την κοινωνία.

Ιταλία:

Την Κυριακή 13/1/19 εκπαιδευτικοί των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά μετέβησαν στην Πεσκάρα της Ιταλίας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 ως

συνεργάτες σε εκπαιδευτικό έργο με τίτλο «Μετατροπή FabLab σε SteamLab» που θα έχει διάρκεια δύο έτη (2018 – 2020).

Το έργο εστιάζει στη μετατροπή της παραδοσιακής διδακτικής προσέγγισης του STEAM σε μια πιο ολοκληρωμένη και πολύπλευρη διδασκαλία όπου ο μαθητής δεν είναι παρατηρητής και παθητικός δέκτης της νέας γνώσης αλλά θέτει τον εαυτό του στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας με πειράματα, με προκλήσεις, με πρωτοβουλίες και απαραίτητη έρευνα όλων των απαιτούμενων πτυχών του προς μελέτη αντικειμένου. Υπό την ομπρέλα του STEAM κάθε σχολείο – εταίρος θα αναλάβει και θα εργαστεί σε μια επιμέρους πτυχή του. Οι μαθητές του σχολείου μας θα εργαστούν με τη καθοδήγηση των δασκάλων τους στην έρευνα και τη κατασκευή αρχαίων ελληνικών μηχανισμών με σκοπό την διαθεματικότητα και τη συνεργασία.Η νέα διδακτική προσέγγιση του STEAM θα επιτευχθεί με τη συνεργασία των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά με 5 σχολεία της Ευρώπης (Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία). Ήδη από την πρώτη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εργαστήρι τεχνολογίας σε Δημοτικό σχολείο της Ιταλίας, νεοαποκτηθείσες γνώσεις αναμένεται να φέρουν μακροπρόθεσμα και σπουδαία αποτελέσματα για την βελτίωση του διδακτικής προσέγγισης και της διαθεματικότητας από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά.

Η στρατηγική προσήλωση του σχολείου στην ανταπόκριση των απαιτήσεων και των προκλήσεων που θέτει ο 21ος αιώνας ενδυναμώνεται από τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτό το ευρωπαϊκό έργο που καθιστά το σχολείο ικανό να ανταποκριθεί στις αλλαγές και τις εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης.

 

Κροατία:

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά, ως σχολείο που εμβαθύνει στη νέα γνώση και την επιδιώκει, που γνωρίζει τις νέες απαιτήσεις του αιώνα και τις προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές του παρόντος ως ενήλικες του μέλλοντος, δε θα μπορούσε να μην λαμβάνει υπόψιν το εκπαιδευτικό σύστημα όπως αυτό έχει διαμορφωθεί σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έτσι, δουλεύοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά με το STEAM, με την ουσία του, τα χαρακτηριστικά του αλλά και με τον τρόπο που μπορεί να κατανοηθεί από τους μαθητές  μέσω της καθημερινής παρατήρησης και εφαρμογής του στην πραγματική ζωή, τα παιδιά που συμμετέχουν στα εργαστήρια «Τransforming FabLab to SteamLab» καλλιεργούν βεβαίως τεχνολογικές δεξιότητες αλλά μαθαίνουν βιώνοντας. Μαθαίνουν για τις φρυκτωρίες των Αρχαίων Ελλήνων και τη μετάδοση του μηνύματος με τη φωτιά αλλά κατασκευάζουν τα ίδια την δική τους φρυκτωρία, κατανοούν τον μηχανισμό που κρύβεται πίσω από αυτές και τις συνθήκες επικοινωνίας της εποχής.

Το σπουδαιότερο όμως είναι πώς μια ομάδα μαθητών Δημοτικού από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία και Κροατία), δουλεύει ταυτόχρονα χρησιμοποιώντας τις έννοιες του STEAM σε θεματικές που έχει επιλέξει, με σκοπό να γίνει ανταλλαγή καλών πρακτικών ανάμεσα στα συμμετέχοντα, στο πρόγραμμα, σχολεία. Για την ανταλλαγή αυτή, από την Δευτέρα 7 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, εκπαιδευτικοί των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις τεχνικές και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί το Δημοτικό σχολείο «Jagoda Truhelke» του Όσιγιεκ στην Κροατία.

Θέμα του σχολείου της Κροατίας ήταν η πολιτισμική κληρονομιά και η διαφύλαξη της. Προκειμένου λοιπόν,  οι μαθητές του εν λόγω σχολείου, να γνωρίσουν βιωματικά την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους, χρησιμοποίησαν την Επιστήμη(Science) αφού με ειδικό εξοπλισμό μελετήθηκε η χλωρίδα της περιοχής,  την Τεχνολογία(Technology) μέσω της οποίας αναλύθηκαν ιστορικά μνημεία ενώ σχεδιάστηκαν ηλεκτρονικά τα παραδοσιακά ‘Mandala’, της Μηχανικής (Engineering) όπου κατασκευάστηκαν αντικείμενα τα οποία απεικόνιζαν σημεία και ανθρώπους που συμβολίζουν την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου, της Τέχνης (Art) καθώς έγινε αναπαράσταση θεατρικών πράξεων που αναφέρονταν στην επιστήμη και τον πολιτισμό, και των Μαθηματικών (Maths) που είναι απαραίτητα για την κατανόηση και την εφαρμογή όλων των παραπάνω.

Όλες αυτές τις τεχνικές και τις μεθόδους γνώρισαν οι εκπαιδευτικοί, μέσω του προγράμματος ΕRASMUS+ KA2, οι οποίοι κατανόησαν νέες πρακτικές που μεταδίδουν την πληροφορία και με καινοτόμο τρόπο την προάγουν σε γνώση. Σκοπός αυτής της μετακίνησης βεβαίως είναι η εφαρμογή των μεθόδων αυτών στο σχολείο και η διάχυσή τους στην τοπική κοινωνία.  Η αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς από το Βέλγιο, την Ιταλία, την Ισπανία και την Κροατία καταρτίζει φυσικά τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως επωφελεί τους μαθητές του σχολείου μας, αφού η προσπάθεια για μετάβαση από το παλιό στο νέο, από το παραδοσιακό στο σύγχρονο, από το συνηθισμένο στο καινοτόμο γίνεται ακόμη πιο εντατική και συγχρονισμένη με τα νέα κοινωνικά και πολιτιστικά δεδομένα.

Την Τρίτη 30 Απριλίου έως την Τρίτη 7 Μαΐου επισκέφθηκε το σχολείο μας και την Καλαμάτα, ομάδα μαθητών και καθηγητών από το γαλλικό σχολείο Lycée Champblanc από την πόλη Ναντ της Γαλλίας, στο πλαίσιο συνεργασίας στη δράση Etwinning με θέμα : Tisser des liens et devenir citoyen du monde.(Γεφυρώνω σχέσεις και γίνομαι πολίτης του κόσμου)

  Την αποστολή αποτελούσαν 18 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί που φιλοξενήθηκαν μια εβδομάδα από μαθητές και καθηγητές μας,σε ανταπόδοση της δικής τους φιλοξενίας τον περασμένο Μάρτιο.

  Στις κοινές δράσεις του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το ανάκτορο του Νέστορα, τη Γιάλοβα, την Αρχαία Μεσσήνη, την Καρδαμύλη καθώς και το Ιστορικό Κέντρο  της Καλαμάτας.

  Οι Γάλλοι φίλοι μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα, να ζήσουν από κοντά τη σχολική διαδικασία και να συμμετέχουν σε project μαθηματικών. Οι μικρότεροι μαθητές μας , της Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν εκπονήσει για να τους μυήσουν στην ελληνική μυθολογία και κέρδισαν το θερμό χειροκρότημα της γαλλικής ομάδας.

  Στη γιορτή που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 2 Μαϊου στο σχολείο, δοκίμασαν ελληνική κουζίνα και χόρεψαν μαζί μας παραδοσιακούς χορούς.

  Ο απολογισμός της επίσκεψής τους ήταν πολύ θετικός. Ανάμεσα στα δυνατά σημεία της διαμονής ήταν η ζεστή υποδοχή και φιλοξενία από το σχολείο και τις οικογένειες, οι ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και οι ομορφιές της πόλης μας. Ωστόσο επισήμαναν και κάποια σημεία που τους έκαναν αρνητική εντύπωση, όπως η καθαριότητα της πόλης και η συμπεριφορά ορισμένων οδηγών.

UK 2016 – KEELE UNIVERSITY

Άλλη μια χρονιά τα ΕκπαιδευτήριαΜπουγά έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν σε καλοκαιρινό  εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Μεγάλη Βρετανία και συγκεκριμένα στο Keele University στο Manchester. Το πρόγραμμα αυτό ήταν διάρκειας δέκα ημερών – 7 ημέρες στο πανεπιστήμιο και 3 ημέρες στο Λονδίνο και έγινε με τη συνοδεία εκπαιδευτικού του σχολείου μας. Στόχος του ταξιδιού ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν άλλον πολιτισμό, να μιλήσουν μια ξένη γλώσσα , να επικοινωνήσουν , να ψυχαγωγηθούν και να καλλιεργήσουν αξίες όπως τη φιλία, τον αλληλοσεβασμό και την αλληλεγγύη.

Από τις 8 Ιουλίου – 15 Ιουλίου τα παιδιά έμειναν στις εγκαταστάσεις του Keele University όπου έκαναν μαθήματα με ειδικευμένο προσωπικό. Κατά τη διάρκεια της διαμονής τους πήραν μέρος σε πολλές δραστηριότητες καθώς και  εκπαιδευτικές εκδρομές και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και με μαθητές από άλλες χώρες. Υπήρχε ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , που προέβλεπε 4 ώρες διδασκαλίας καθημερινά το οποίο ήταν υπό την έγκριση του Βρετανικού Συμβουλίου. Οι μαθητές είχαν καταταχθεί σύμφωνα με το επίπεδό τους και τους δόθηκε πιστοποιητικό παρακολούθησης στο τέλος των μαθημάτων. Παράλληλα με τα μαθήματα οι μαθητές επισκέφτηκαν τις πόλεις Manchester, Liverpool και Chester. Επίσης έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες – όπου διακρίθηκαν και σε αρκετές από αυτές – όπως Αθλητικά Τουρνουά, Βραδιά ντίσκο, ομαδικά παιχνίδια λεξιλογίου – Quiz night, Talent show και mini- Οlympics.

Το ταξίδι συνεχίστηκε από τις 15 Ιουλίου – 17 Ιουλίου  στο Λονδίνο όπου έγινε περιήγηση στα αξιοθέατα και τα παιδιά είδαν τους ρυθμούς ζωής της Αγγλικής πόλης. Επισκέφτηκαν to Βρετανικό Μουσείο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Επιστημών , το Μουσείο Madame Tussaud – είδαν το London Eye , το Tower Bridge , το Big Ben,  τα ανάκτορα του Buckingham και τα περισσότερα διάσημα σημεία της πόλεις. Γενικά είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν σε όλη την πόλη , να δουν , να ψωνίσουν και να διασκεδάσουν.

Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι με θετικές εμπειρίες και πολλές γλυκές αναμνήσεις που θα μας συνοδεύουν για πάντα.

 

UK 2017 – OXFORD BROOKES UNIVERSITY

Από τις 11-20 Ιουλίου 2017 μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά ταξίδεψαν με την καθηγήτρια τους, Τίνα Γιαννακέα στην Οξφόρδη της Αγγλίας.

Οι μαθητές που πήραν μέρος στο ταξίδι παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών στο Πανεπιστήμιο «Oxford Brookes University». Εκτός από τα μαθήματα συμμετείχαν σε ξεναγήσεις και σε επισκέψεις σε μοναδικά αξιοθέατα, στις πόλεις Oxford, Cambridge και Bath. Επίσης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, να συνεργαστούν σε ομαδικά παιχνίδια με παιδιά από άλλες χώρες μιλώντας στα Αγγλικά και με αυτόν τον τρόπο να μοιραστούν απόψεις και εμπειρίες. Επιπλέον το πρόγραμμα περιελάμβανε θεατρικό παιχνίδι, κινηματογράφο και βραδιά disco.

Ήταν άλλο ένα ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο από το οποίο αποκόμισαν σπουδαίες εμπειρίες και αναμνήσεις.

UK  2018 – READING UNIVERSITY

Από τις 10-18 Ιουλίου 2018 μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά των τάξεων Ε΄και ΣΤ’ δημοτικού και τις Α’ γυμνασίου μαζί με τη συνοδό τους Τίνα Γιαννακέα ταξίδεψαν στο Reading της Αγγλίας για να παρακολουθήσουν καλοκαιρινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Reading University.

Τα παιδιά έκαναν μαθήματα Αγγλικών για τα οποία έλαβαν πιστοποίηση παρακολούθησης , συνεργάστηκαν με μαθητές του εξωτερικού , έλαβαν μέρος σε ομαδικές δραστηριότητες, μοιράστηκαν εμπειρίες, σκέψεις και βίωσαν διαφορετικές κουλτούρες. Σε συνδυασμό με  τα μαθήματα οι μαθητές χαλάρωσαν με παιχνίδια, πάρτυ, βραδιές καραόκε, εκδρομές και ξεναγήσεις. Εκτός από την πόλη του Reading επισκέφτηκαν την πόλη Bath και βεβαίως το Λονδίνο όπου θαύμασαν τα σπουδαιότερα αξιοθέατα του Ηνωμένου Βασιλείου.

Άλλο ένα ταξίδι με αποσκευές γεμάτες αναμνήσεις και ανυπομονούμε για το επόμενο!

Προγράμματα etwinning – Δ΄ Δημοτικού

Κωνσταντίνα Δαρσακλή

  • Christmas map of Europe (Χριστουγεννιάτικος χάρτης της Ευρώπης)

Κατά τη διάρκεια αυτού του έργου, πραγματοποιείται ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών μεταξύ διαφόρων ευρωπαϊκών σχολείων. Χρησιμοποιούμε αυτές τις κάρτες για να δημιουργήσουμε έναν μεγάλο χάρτη της Ευρώπης και να τον εκθέσουμε στο σχολείο μας για να δείξουμε με ποιες χώρες συνεργαστήκαμε.

Το έργο θα περιλαμβάνει, επιπλέον, και δραστηριότητες για κάποιους εταίρους που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα σχετικά με το πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα σε διάφορες χώρες (όπως βιβλίο μαγειρικής, κάλαντα, ημερολόγιο).

Στόχοι:

– να διαδώσουμε το πνεύμα των Χριστουγέννων

– να μάθουμε περισσότερα για τις άλλες χώρες και τις παραδόσεις τους για τα Χριστούγεννα

– να παρακινηθεί η εκμάθηση των αγγλικών

– να γνωρίσουμε νέους φίλους

Διαδικασία της εργασίας:

Οκτώβριος

– συνάντηση με τους εταίρους στο Twinspace – παρουσίαση σχολείων και εκπαιδευτικών

– ανταλλαγή διευθύνσεων

Νοέμβριος

– προετοιμασία και αποστολή χριστουγεννιάτικων καρτών

– δημιουργία ενός μεγάλου ευρωπαϊκού χάρτη στο σχολείο μας για τις κάρτες

Δεκέμβριος

– Προσθήκη καρτών στον χάρτη – συμπλήρωση ευρωπαϊκού χάρτη

Επιπλέον εργασίες που μπορούν να γίνουν:

– Χριστουγεννιάτικο λεξικό (Πώς λέμε «Καλά Χριστούγεννα» σε διάφορες γλώσσες)

– Βιβλίο με χριστουγεννιάτικες συνταγές (Παρουσίαση συνταγών με φωτογραφίες ή σχέδια των μαθητών)

– Ψηφιακός χάρτης της Ευρώπης (με σημεία πάνω στον χάρτη όπου θα φαίνονται όλες οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα)

– Χριστουγεννιάτικα κάλαντα (αρχείο ήχου όπου τα παιδιά θα τραγουδούν τα κάλαντα)

Αναμενόμενα Αποτελέσματα:

Ένας πλήρης χάρτης της Ευρώπης γεμάτος με χριστουγεννιάτικες κάρτες από διάφορες χώρες, το ημερολόγιο των Χριστουγέννων και το βιβλίο με τις συνταγές.

Μέλη:

Συμμετέχουν 36 εκπαιδευτικοί από τις εξής χώρες:

  1. Βουλγαρία
  2. Κροατία
  3. Κύπρος
  4. Τσεχική Δημοκρατία
  5. Γαλλία
  6. Γερμανία
  7. Ελλάδα
  8. Ιταλία
  9. Λετονία
  10. Λιθουανία
  11. Βόρεια Μακεδονία
  12. Πολωνία
  13. Πορτογαλία
  14. Ρουμανία
  15. Σερβία
  16. Σλοβακία
  17. Σλοβενία
  18. Ισπανία
  19. Ελβετία
  20. Ηνωμένο Βασίλειο