Καινοτομία

Τα τουβλάκια Lego Double αποτελούν διασκεδαστικές μαθησιακές εμπειρίες για τα παιδιά καθώς τους διεγείρουν τη φυσική περιέργεια να εξερευνούν και να μαθαίνουν μαζί και μέσα από το παιχνίδι. Οι συγκεκριμένες κατασκευές βοηθούν τα παιδιά στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων για να συνεργάζονται, να επικοινωνούν με τον κόσμο γύρω τους και να επιλύουν απλά προβλήματα που έχουν νόημα για τα ίδια. Επίσης, αναπτύσσουν τη φαντασία τους, ψυχαγωγούνται, δημιουργούν και βελτιώνουν τη λεπτή τους κινητικότητα.

Ξεκινάμε την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας από το Νηπιαγωγείο (Προνήπια και Νήπια) πιστεύοντας ότι η ηλικία αυτή είναι η πιο κατάλληλη για την εισαγωγή του νηπίου σε μια ξένη γλώσσα.

Μέσα από ευχάριστες δημιουργικές δραστηριότητες κατάλληλες για τη ηλικία αυτή, τα νήπια ασκούνται και ενθαρρύνονται ώστε ν’ ανταποκρίνονται σε προφορικές οδηγίες, ν’ ανταλλάσσουν χαιρετισμούς, να συμμετέχουν σε μικρούς διαλόγους, να αναγνωρίζουν τα χρώματα, να ονομάζουν σημεία του σώματός τους, αντικείμενα της τάξης τους, να εκφράζουν συναισθήματα κ.ο.κ.

Στόχος μας είναι τα νήπια να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στην Αγγλική γλώσσα και αυτοπεποίθηση, μέσα από ένα ευχάριστο και υποστηρικτικό περιβάλλον.

Σύνδεση μέσω Skype με Ελληνόφωνο Σχολείο της Βοστόνης:

Στις 13/12/2018 έγινε σύνδεση μέσω skype με τους μαθητές του Hellenic American Academy, Ελληνόφωνου Δημοτικού στην περιοχή Lowell της Μασαχουσέτης, που βρίσκετε κοντά στη Βοστώνη των ΗΠΑ.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου,τ ης Α’ τάξης του δημοτικού, αλλά και οι μαθητές του Αγγλόφωνου προγράμματος των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά , με τη βοήθεια των καθηγητριών Αγγλικών Στείσι Λυμπεροπούλου και Τινα Γιαννακέα, αντάλλαξαν ευχές για τα Χριστούγεννα, τραγούδησαν στα Ελληνικά και στα Αγγλικά Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα, μίλησαν με συνομιλήκους τους, έδειξαν φωτογραφίες της Καλαμάτας και έπαιξαν παιχνίδια.

Σκοπός της σύνδεσης αυτής ήταν οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με παιδιά της ηλικίας τους που ζουν σε άλλη χώρα και από μικρή ηλικία «να γίνουν πολίτες του κόσμου».

Η τεχνολογία εντάσσεται σαν συμπληρωματικό εργαλείο στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, με τη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Διαδραστικού Πίνακα αλλά και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Η ύπαρξη Ηλεκτρονικού Υπολογιστή μέσα στην τάξη βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν πως αποτελεί άλλο ένα εργαλείο για την προσέγγιση και απόκτηση της γνώσης ενώ παράλληλα μαθαίνουν από μικρή ηλικία να τον χρησιμοποιούν σωστά. Η χρήση του Διαδραστικού Πίνακα και του Διαδικτύου, από την άλλη, ανοίγει για τα παιδιά ένα παράθυρο στον κόσμο μέσα από την τάξη τους, γεγονός που τους επιτρέπει να ταξιδέψουν και να βρουν απαντήσεις σε ποικίλα θέματα που τα απασχολούν.

Η προσέγγιση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής γίνεται με τη χρήση ενός, ειδικά κατασκευασμένου για τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, προγραμματιζόμενου ρομπότ δαπέδου και ελκυστικών εκπαιδευτικών σεναρίων.

Τα εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα υποστηρίζουν τα παιδιά στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητάς τους, τη συνεργασία, την αδρή και λεπτή τους κινητικότητα, τις επικοινωνιακές δεξιότητες και την επιχειρηματολογία. Τα παιδιά μπαίνουν στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, η οποία προάγει την κριτική και δημιουργική τους σκέψη και αποτελεί σημαντικότατη μεθοδολογική προσέγγιση των πιο σύγχρονων θεωριών μάθησης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, γίνεται προετοιμασία των μαθητών για το Δημοτικό σχολείο, βοηθώντας τα, έτσι, γνωστικά και ψυχολογικά να έχουν μια ομαλή μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, περιλαμβάνονται δράσεις που στοχεύουν στη γνωριμία με τους χώρους και τη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου, τις δασκάλες, τη συνειδητοποίηση ότι θα συνυπάρχουν με παιδιά μεγαλύτερων ηλικιών, την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας αλλά και εμπιστοσύνης προς τη νέα αυτή δομή και τα μέλη της. Έτσι, βοηθάμε τα παιδιά να απομυθοποιήσουν την αλλαγή αυτή και να την πλαισιώσουν με ευχάριστες αναμνήσεις και συναισθήματα.

Προγράμματα με αφορμή ένα βιβλίο αλλά και η ίδια η διαδικασία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης λαμβάνουν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με εξελικτικό και ελκυστικό τρόπο. Ο βασικός σκοπός μας είναι να καλλιεργηθεί στα παιδιά ο σεβασμός και η αγάπη για το βιβλίο.

Έτσι, στοχεύουμε :

  • Στην ενδυνάμωση της γλωσσικής έκφρασης με έμμεσο και βιωματικό τρόπο
  • Στην ανάπτυξη της αφηγηματικής ικανότητας
  • Στην καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης
  • Στη δραστηριοποίηση της φαντασίας και της εφευρετικότητας
  • Στην όξυνση της συναισθηματικής νοημοσύνης και
  • Στη διεύρυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης

Τίτλος:

1ο επεισόδιο, Σχολείο Αστροναυτών…με τους Αστροναύτες

Περιγραφή:

Ήξερες ότι: 

Στις 13 Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί με απόφαση της UNESCO να είναι η Παγκόσμια ημέρα Ραδιοφώνου;

Με αφορμή την ημέρα αυτή, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Αστροναύτες, Θαλασσοπόροι και Ιχνηλάτες, με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουν μια νέα ενότητα ενημέρωσης για μικρούς και μεγάλους! Ξεκινούν  πρωτότυπες εκπομπές από τα ίδια τα παιδιά γύρω από θέματα που τους απασχολούν στην καθημερινότητά τους, το σχολείο, τον κόσμο, το περιβάλλον…

Αυτές οι εκπομπές θα έρχονται μέσα από επεισόδια Podcast και θα περιλαμβάνουν συνεντεύξεις, τραγούδια, παραμύθια, νέα και παλιά…και άλλα τόσα φοβερά!

Μέσα από τα επεισόδια, οι μικροί μεν αλλά σπουδαίοι δε Podcasters, θέλουν με ήχο, χαρά και μπόλικη φαντασία, να δώσουν νέα νότα στην ενημέρωσή σας, για όσα συμβαίνουν στο σχολείο μας αλλά και στον κόσμο μας γενικότερα!

Είσαστε έτοιμοι;

Μόλις προσγειώθηκε το 1ο Επεισόδιο…

Καλή ακρόαση!!