Πληροφορική - Ρομποτική

Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά το Μάθημα Πληροφορικής αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Ωρολογίου Προγράμματος όλων των τάξεων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου (μέχρι και την Γ’ Λυκείου – 5ο Πεδίο: Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής). Σκοπός του μαθήματος στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά είναι να:

  • βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν γενικές γνώσεις και δεξιότητες σε βασικά θέματα που αποτελούν θεμέλια για την επιστήμη της Πληροφορικής
  • να έχουν ειδικές γνώσεις ως προς τη κατανόηση, δημιουργία, οργάνωση, διαχείριση και επεξεργασία δεδομένων και πληροφοριών
  • να μπορούν να αξιοποιήσουν υπολογιστικές εφαρμογές για επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων
  • να εξοικειωθούν τα παιδιά με το υλικό και λογισμικό του υπολογιστή
  • να αναγνωρίζουν και να παρουσιάζουν τις εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας σε διάφορους τομείς.
  • Η εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες (Ρομποτική, Αυτοματισμοί, Τηλεπικοινωνίες) παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές μας να κατανοήσουν μια ευρύτερη θεώρηση της τεχνολογίας και τους προετοιμάζει για τον ψηφιακό κόσμο, στον οποίο θα κληθούν να ζήσουν.

Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά δίνουμε επίσης ιδιαίτερη προσοχή στην προσέγγιση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με το διαδίκτυο και τη χρήση του από τους μαθητές μας.

 

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά συνεχώς αναζητούν καινοτόμους τρόπους για τη διεξαγωγή των μαθημάτων και την παροχή γνώσεων και εμπειριών στους μαθητές. Γι’ αυτό τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά παρέχουν, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό Οργανισμό Technokids, μία σειρά από τεχνολογικά projects (ενότητες), που βασίζονται στην μέθοδο Project Based learning’’. Πρόκειται για μία εναλλακτική προσέγγιση στην εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος της πληροφορικής, η οποία είναι  ειδικά σχεδιασμένη για να ικανοποιήσει την ανάγκη για ποιότητα του υλικού που θα χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, όμως, έχει σκοπό να εξοικειώσει τους μαθητές με την τεχνολογία και να τους ανοίξει ορίζοντες τέτοιους ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της νέας ψηφιακής μας εποχής. Το σημαντικό στην μέθοδο αυτή είναι η δυναμική του σχεδίου προσέγγισης στη μάθηση. Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός ορίζει τον τεχνολογικό στόχο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και στη συνέχεια οι μαθητές επιλέγουν το θέμα, με βάση τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, και ολοκληρώνουν εργασίες που αντανακλούν σε εφαρμογές της πραγματικής ζωής. Ωστόσο, ενώ όλοι τελικά αποκτούν τις ίδιες τεχνολογικές δεξιότητες, ο κάθε μαθητής το κάνει με κίνητρο τα ατομικά του ενδιαφέροντα, τις δικές του εμπειρίες και βιώματα. Οι διδακτικές ενότητες των Technokids είναι μοναδικές. Τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά μαθαίνοντας την τεχνολογία μέσα από Εκπαιδευτικά  Σενάρια. Μέσα από αυτά τα σενάρια τα παιδιά γνωρίζουν από κοντά τα επαγγέλματα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους. Γίνονται Αρχιτέκτονες, Σύμβουλοι επιχειρήσεων, Ανταποκριτές, Συγγραφείς, Ταξιδιωτικοί πράκτορες, Δημοσιογράφοι και μαθαίνουν ΓΙΑΤΙ και ΠΩΣ αξιοποιείται η χρήση του Υπολογιστή σε κάθε επάγγελμα. Μέσα από αυτή τη δημιουργική απασχόληση, τα παιδιά εντάσσονται ομαλά στη σύγχρονη κοινωνία, προσανατολίζονται επαγγελματικά και κατανοούν επαγγελματικές και επιχειρηματικές έννοιες από μικρή ηλικία. Τα παιδιά διδάσκονται έννοιες τεχνολογίας και κυρίως τις εφαρμογές του Ms Office. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν όλα αυτά τα εργαλεία με κίνητρο την θεματολογία του σεναρίου της ενότητας. Με τρόπο δημιουργικό εξερευνούν, ανακαλύπτουν νέες δυνατότητες στον τρόπο που μαθαίνουν. Ενθουσιάζονται τόσο με το αποτέλεσμα, που αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο στην υλοποίηση των εργασιών. Με αυτή την προσέγγιση προωθείται η κριτική και δημιουργική ικανότητα του μαθητή και ο υπολογιστής γίνεται πολύτιμο βοηθητικό εργαλείο από τα πρώτα σχολικά του χρόνια.

Πρεσβευτές της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου από το 2008

Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι τα παιδιά μας είναι οι «ψηφιακοί γηγενείς». Για αυτά, το Διαδίκτυο δεν είναι μια νέα τεχνολογία που εμφανίστηκε για να αλλάξει την καθημερινότητά τους, είναι η ίδια η καθημερινότητά τους. Εμείς, λοιπόν, οφείλουμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε και να προφυλάξουμε τα παιδιά μας από τους νέους κινδύνους που εμφανίστηκαν στο προσκήνιο, απολαμβάνοντας παράλληλα τα πολλαπλά οφέλη του Διαδικτύου. Το σχολείο μας αποτελεί πρεσβευτή «Της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου» ήδη από το 2008. Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά με διάφορες δράσεις συμβάλλουμε στο να μάθουν οι μαθητές μας να διασφαλίζουν την ιδιωτική τους ζωή και τα προσωπικά τους δεδομένα σε κάθε επικοινωνία τους με τον κόσμο του διαδικτύου και ειδικά τώρα που τα μέσα μαζικής δικτύωσης (πχ: facebook, twitter,…) χρησιμοποιούνται ευρέως από όλο και μεγαλύτερη μερίδα των παιδιών. Παράλληλα στο πλαίσιο των μαθημάτων συμβάλλουμε, ώστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν την ικανότητα αξιολόγησης και «φιλτραρίσματος» της κάθε πληροφορίας που λαμβάνουν από το διαδίκτυο, καθώς τα τελευταία χρόνια ο χρήστης από απλός αναγνώστης της πληροφορίας μετατράπηκε σε ενεργό μέλος της παραγωγής και διακίνησής  της. Συνεπώς η ανάγκη για πιο προσεκτική αξιολόγηση του διαδικτυακού υλικού έγινε αναπόφευκτη. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην προστασία των μαθητών από ακατάλληλο, επιβλαβές ή παράνομο περιεχόμενο που πιθανώς κυκλοφορεί ελεύθερο στο διαδίκτυο.  Τέλος, με τη βοήθεια των μαθητών προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε με τον ορθό τρόπο τη ψυχαγωγική πλευρά του διαδικτύου και να διατηρήσουμε μια υγιή ισορροπία ανάμεσα στα μέσα ψυχαγωγίας και στις άλλες δραστηριότητες της ζωής τους. Για τα παιδιά και τους εφήβους, τα διαδραστικά μέσα και ιδιαίτερα οι online εφαρμογές αποτελούν ένα μεγάλο δέλεαρ και συχνά παραγκωνίζουν τους παραδοσιακούς τρόπους παιχνιδιού και διασκέδασης. Αυτή η αλλαγή στον τρόπο διασκέδασης έχει αντίκτυπο στη ζωή των παιδιών και εκεί χρειάζεται η προσοχή όλων μας.  Για τον λόγο αυτό, αναφερόμαστε εκτενώς στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και στα ενδεχόμενα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την χρήση τους. Ακόμη, ασχολούμαστε με το φαινόμενο του τζόγου στο Διαδίκτυο, καθώς επίσης  παραθέτουμε και ορισμένες ιστοσελίδες ψυχαγωγίας και μάθησης, στις οποίες μπορούν να περιηγηθούν οι γονείς παρέα με τα παιδιά.

Φέτος, την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Α’ Λυκείου (Μανώλης Γκίζας, Πηνελόπη Ζερβάκη, Γιώργος Κοκκορόγιαννης, Ειρήνη Κοτταρίδη, Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος και Ηλίας Λιαράκος),  στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, παρουσίασαν στους μαθητές του Λυκείου, του Γυμνασίου και της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού, τρόπους, για να προφυλαχθούν από τους κινδύνους του διαδικτύου.

Εξήγησαν τι είναι το cyber bullying και πώς μπορούμε να προστατευτούμε. Επίσης, ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για το τι είναι ένας ιός και τους τρόπους που μπορούμε να τους αποφύγουμε. Αναφέρθηκαν στα είδη του εθισμού στο διαδίκτυο, καθώς και στους τρόπους αποτροπής τους. Πρόβαλαν, επίσης, οπτικοακουστικό υλικό γύρω από τους διάφορους κινδύνους, που παραμονεύουν στο διαδίκτυο, ενημέρωσαν τους μαθητές σχετικά με την ασφάλεια στα social media και απάντησαν σε ερωτήσεις των συμμαθητών τους.

Το σχολείο μας συμμετέχει εδώ και 9 Χρόνια στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό, μέσω Internet, Λυσίας. Για 18 χρόνια ο διαγωνισμός Λυσίας διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αλλά και διαφόρων φορέων, Ινστιτούτων και Πανεπιστημίων. Ο διαγωνισμός εκτός των άλλων στόχων του, δίνει έμφαση στην ανάπτυξη της κριτικής αντιμετώπισης προβλημάτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών και όχι στην απομνημόνευση και παράθεση των πληροφοριών. Οι μαθητές μας, μέσω της συμμετοχής τους, απολαμβάνουν την ευγενή άμιλλα με τους υπόλοιπους μαθητές – συμμετέχοντες σε θέματα τα οποία σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους και τις σχολικές τους γνώσεις. Επίσης επιτυγχάνουν την παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση της γνώσης με διερευνητικό και παιγνιώδη τρόπο μέσα από το τρίπτυχο «Αναζητώ – Βρίσκω – Επιλύω/Απαντώ». Οι συμμετέχοντες, λοιπόν, στο Λυσία αποκτούν εμπειρία σχετικά με το διαδίκτυο, εξοικειώνονται με τα εργαλεία της σύγχρονης τεχνολογίας και μπορούν να αξιοποιήσουν της εφαρμογές και στην μετέπειτα σχολική, επαγγελματική και προσωπική ζωή τους. Αναμφισβήτητη επιπλέον είναι η ικανοποίηση που εισπράττουν οι μαθητές από τη διαδικασία της συμμετοχής τους σε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι αναζήτησης και στρατηγικής. Τέλος ας δώσουμε κι εμείς με τη σειρά μας έμφαση στο γεγονός ότι ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Λυσίας διακρίνεται για τον κοινωνικό του χαρακτήρα, αφού για κάθε συμμετοχή καταβάλλεται χρηματικό ποσό σε ίδρυμα που βοηθάει τα παιδιά. Έτσι τα παιδιά αντιλαμβάνονται αλλά γίνονται και τα ίδια πρεσβευτές της ιδέας «Παίζω και Βοηθάω».

Στο σχολείο, κατά τις απογευματινές ώρες, δίνεται η δυνατότητα σε παιδιά γυμνασίου να παρακολουθήσουν μαθήματα με στόχο την απόκτηση πτυχίου πιστοποίησης γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών.  Πρόκειται για μια αναγνωρισμένη πιστοποίηση βασικών γνώσεων και χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών. Για την απόκτησή του, κάθε υποψήφιος καλείται να ολοκληρώσει με επιτυχία έξι (6) ενότητες.

Οι μαθητές του σχολείου Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά μας με τη βοήθεια και υποστήριξη του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής λαμβάνουν μέρος στο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας. Σκοπός είναι η παρουσίαση έργων ψηφιακής δημιουργίας που έχουν υλοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, στις δραστηριότητες «Δημιουργώντας με Κώδικα» (Hour of Code), στις βιωματικές δράσεις του Γυμνασίου,  στο μάθημα «Ερευνητικές Εργασίες (Project)» των ΓΕ.Λ. Είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο μίας Σχολικής Δραστηριότητας (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πολιτιστικά Θέματα, Αγωγή Υγείας, κ.α.) ή ενός διαθεματικού / διεπιστημονικού σχεδίου συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων. Συνεπώς Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά, το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αναδείξουν τη δημιουργικότητά τους, να παρουσιάσουν τις εργασίες τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία καθώς επίσης και να ενημερωθούν σχετικά με τις μαθησιακές δραστηριότητες που καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας και επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, αλλά και διάδοσης των δραστηριοτήτων αυτών.

O 3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Γ. Κασσιμάτης που βρίσκεται στο Κεντρικό Ολυμπιακό Στάδιο των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ στην Αθήνα στις 18-03-2017, υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Την τελικά φάση του διαγωνισμού πραγματοποίησε ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών WRO Hellas. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν  80 ομάδες Δημοτικού από όλη την χώρα από τις οποίες δύο ήταν από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά. Οι ομάδες αυτές προκρίθηκαν στην τελική φάση από τον Περιφερειακό Διαγωνισμό Πελοποννήσου που πραγματοποιήθηκε στο 2οΓυμνάσιο Καλαμάτας στις 04-03-2017 όπου κατέλαβαν την 2η και 4η θέση.

Στον Τελικό Διαγωνισμό του Δημοτικού οι ομάδες κλήθηκαν να παρουσιάσουν τις κατασκευές τους και να εξηγήσουν στους κριτές τον τρόπο κατασκευής, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας τους. Οι κατασκευές αποτελούνταν από τουβλάκια Lego, σε συνδυασμό με το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego WeDo, καθώς και μοτέρ και αισθητήρες της ίδιας εταιρείας. Για τον προγραμματισμό των αυτοματισμών των κατασκευών και την αναπαράσταση αυτοματισμού με animation χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον του Scratch. Τα παιδιά παρουσίασαν τις δημιουργίες τους στους παρευρισκόμενους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές και θαύμασαν τις δημιουργίες των άλλων ομάδων.

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά εκπροσώπησαν οι ομάδες  «Future Transporters» και «Future Kids». Οι «Future Transporters» αποτελούνταν από τους Δήμητρα Μανωλοπούλου, Μαριάννα Παπακωνσταντίνου, Ηλία Ποντίκη, Δημήτρη Παρθένιο, Ιωάννη Κάρτσωνα και Έκτωρ-Πάρι Παπανικολάου , υπεύθυνος εκπαιδευτικός ήταν ο Χριστάκης Γιώργος ενώ οι «Future Kids» αποτελούνταν από τους Βάλια Σπυροπούλου, Παναγιώτη Τσώνη, Μάριο Σκιά και Γιώργο Σάρλη, ενώ υπεύθυνη της ομάδας ήταν η Ορφανού Εργίνα. Βασικός συνεργάτης όλων των ομάδων ήταν ο Κώστας Κοτταρίδης ο οποίες στήριξε και καθοδήγησε και τις δυο ομάδες σε όλη τους την πορεία.

Ο διαγωνισμός του Δημοτικού είχε τρείς φάσεις. Στην πρώτη φάση ελέχθησαν όλες οι κατασκευές για την ανάδειξη των καλύτερων 20 ομάδων που θα περνούσαν στην δεύτερη φάση. Οι κριτές περνούσαν από τον χώρο κάθε ομάδας και τα παιδιά παρουσίαζαν τις κατασκευές τους αναλυτικά. Την ιδέα της κατασκευής τους, τους αυτοματισμούς που χρησιμοποίησαν, το πρόγραμμα στο Scratch που είχαν δημιουργήσει καθώς επίσης και οτιδήποτε άλλο έκανε το έργο τους ιδιαίτερο. Η ομάδα «FutureKids» κατάφερε με την κατασκευή τους να περάσει στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Στην δεύτερη φάση μια άλλη ομάδα κριτών πέρασε και πάλι προσπαθώντας να ανακαλύψει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε κατασκευής και έχοντας ως στόχο την ανάδειξη της τελικής δεκάδας. Η ομάδα «Future Kids» πέρασε με επιτυχία και αυτή την δοκιμασία και προκρίθηκε στην τελική φάση του διαγωνισμού. Εκεί οι κριτές πέρασαν για μια τελευταία ματιά προσπαθώντας να βρουν αυτή την φορά τις λεπτομέρειες που θα αναδείξουν τους νικητές καθώς και τις ομάδες που θα βραβευτούν με τα ειδικά βραβεία. Τελικά οι  «Future Kids» κατέλαβαν την 7η θέση και έλαβαν το ειδικό βραβείο «Καλύτερης Ιδέας». 

Το Σάββατο 4 Μαρτίου 2017 και ώρα 10:00 π.μ. διεξήχθη στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, ο 3ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Πελοποννήσου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού που διοργανώθηκε από τον οργανισμό WRO Hellas. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν «Οχήματα και μεταφορές του αύριο». Στο διαγωνισμό πήραν μέρος 3 ομάδες από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά. Οι Robot Girls, οι Future Kids και οι FutureTransporters με τους δύο τελευταίους να καταλαμβάνουν τη 2η και 4η θέση αντίστοιχα και να προκρίνονται για το τελικό διαγωνισμό στο ΟΑΚΑ.
 

O 2ος Πανελλήνιος  Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με τίτλο «Ο Γαλαξίας μας», πραγματοποιήθηκε στα εκπαιδευτήρια της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Αθήνα στις 17 Μαρτίου 2016, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών WRO Hellas πραγματοποίησε την τελική φάση του διαγωνισμού με σκοπό την βράβευση των καλύτερων κατασκευών. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 49 ομάδες από όλη την χώρα, από τις οποίες δυο ήταν από την Πελοπόννησο και συγκεκριμένα από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά. Όλες οι ομάδες της τελικής φάσης είχαν προκριθεί από τους Περιφερειακούς διαγωνισμούς που είχαν πραγματοποιηθεί  τις προηγούμενες μέρες σε όλη την χώρα.

Οι ομάδες παρουσίασαν τις δημιουργίες τους και εξήγησαν στους κριτές τον τρόπο κατασκευής, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας τους. Τα παιδιά άφησαν την φαντασία τους ελεύθερη και κατάφεραν να εντυπωσιάσουν με τις κατασκευές τους. Υπήρχαν ομάδες που «εκτόξευσαν» διαστημόπλοια και διαστημικά οχήματα, άλλες που έκαναν  ταξίδια σε άλλους πλανήτες για ψυχαγωγικούς ή διερευνητικούς λόγους  και τέλος κάποιες άλλες αρκετά φιλόδοξες, που έφτιαξαν αποικίες και οργάνωσαν ζωή σε άλλους πλανήτες. Όλες οι κατασκευές αποτελούνταν από τουβλάκια Lego, σε συνδυασμό με μοτέρ και αισθητήρες από το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego WeDo, ενώ χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον του Scratch για τον προγραμματισμό και τη λειτουργιά των κατασκευών. Το επίπεδο των κατασκευών ήταν πολύ υψηλό και πολλές από αυτές εντυπωσίασαν τους παρευρισκομένους, κάνοντάς τους να θαυμάσουν την παιδική φαντασία και δημιουργικότητα για άλλη μια φορά, ενώ πολλές από τις προτάσεις των παιδιών ίσως αποτελέσουν μελλοντικές κατασκευές.

Την Περιφέρεια Πελοποννήσου εκπροσώπησαν οι ομάδες “Galaxy Wizards” και “Robofantasy” των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά. Οι “Galaxy Wizards” αποτελούνταν από τους Βαμβακά Κωνσταντίνο, Παπανικολάου Ντύλαν-Ιάσων  Στρατηγοπούλου Μαρία, Τασσοπούλου Νεφέλη, Τροχάτου Μαρήλια και Κουντούρη Σταυρούλα, ενώ υπεύθυνος εκπαιδευτικός ήταν ο Χριστάκης Γιώργος. Οι “Robofantasy” αποτελούνταν από τους Ανυφαντάκη Νεφέλη, Διαμαντοπούλου Χρύσα, Ζέρβα Δανάη, Μπεσσή Αγγελική  και Τζουλούφη Νικόλαο, ενώ υπεύθυνος εκπαιδευτικός ήταν ο Βασιλαδιώτης Χαράλαμπος. Βασικός συνεργάτης και των δύο ομάδων ήταν ο Κώστας Κοτταρίδης ο οποίος στήριξε και καθοδήγησε και τις δυο ομάδες σε όλη τους την πορεία. Οι “Galaxy Wizards”, εμπνεόμενοι από μια πρόταση του Μεσσήνιου επιστήμονα Περικλή Παπαδόπουλου που εργάζεται στην N.A.S.A. κατασκεύασαν μια διαστημική πύλη στην Καλαμάτα. Κατασκεύασαν ένα νέο τμήμα στον αερολιμένα Καλαμάτας στο οποίο οι υποψήφιοι ταξιδιώτες, αφού περάσουν από κάποιους τελευταίους ελέγχους όσον αφορά την κατάσταση της υγείας τους, επιβιβάζονται σε ένα διαστημικό όχημα και το ταξίδι ξεκινά, αφήνοντας στον ταξιδιώτη το δικαίωμα επιλογής για τον πλανήτη που θέλει να επισκεφθεί. Από την άλλη πλευρά οι “Robofantasy” έστειλαν στον πλανήτη Άρη, ένα διερευνητικό όχημα το οποίο κάνει ελέγχους για ορυκτά. Αφού λοιπόν ανακαλύψει τα κατάλληλα σημεία, πραγματοποιεί «γεωτρήσεις» στην επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη, συλλέγει και αποστέλλει και πάλι πίσω στην γη μέσω ενός διαστημοπλοίου οτιδήποτε αξιόλογο έχει ανακαλύψει.

Ο διαγωνισμός είχε τρείς φάσεις. Στην πρώτη φάση παρουσιάστηκαν όλες οι κατασκευές για την ανάδειξη των καλύτερων 18 ομάδων που θα περνούσαν στην δεύτερη φάση. Οι κριτές περνούσαν από τον πάγκο κάθε ομάδας και τα παιδιά παρουσίαζαν τις κατασκευές τους αναλυτικά. Την ιδέα της κατασκευής τους, τους αυτοματισμούς που χρησιμοποίησαν, το πρόγραμμα στο Scratch που είχαν δημιουργήσει, καθώς επίσης και οτιδήποτε άλλο έκανε το έργο τους ιδιαίτερο. Οι δύο ομάδες από τη Μεσσηνία εντυπωσίασαν με τις κατασκευές τους και πέρασαν στην δεύτερη φάση. Στην δεύτερη φάση μια άλλη ομάδα κριτών πέρασε και πάλι από τους πάγκους των ομάδων, προσπαθώντας να ανακαλύψει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε κατασκευής και έχοντας ως στόχο την ανάδειξη της τελικής εξάδας. Η ομάδα   “Robofantasy” πέρασε με επιτυχία και αυτή την δοκιμασία και προκρίθηκε στην τελική φάση του διαγωνισμού. Εκεί οι κριτές πέρασαν για μια τελευταία ματιά προσπαθώντας να βρουν αυτή την φορά τις λεπτομέρειες που θα αναδείξουν τους νικητές. Τελικά οι  “Robofantasy” κατάφεραν να  ανέβουν στο σκαλί του βάθρου και να κατακτήσουν την τρίτη θέση σε αυτόν τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και το 2015 υπήρξε διπλή εκπροσώπηση για την Μεσσηνία στην τελική φάση του Πανελληνίου Διαγωνισμού, με δυο ομάδες και πάλι από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά από τις οποίες η μία είχε καταφέρει και τότε να βρεθεί στις εννέα καλύτερες.

Στην πρώτη θέση του διαγωνισμού ήρθαν τα “Robotakia” (μαθητές από τη Γλυφάδα) και στη δεύτερη θέση οι “TriRoboNauts” (μαθητές από τα Τρίκαλα).

Εξετάσεις ECDL 2016

 Στις εξετάσεις ECDL που πραγματοποιήθηκαν στις 20 Απριλίου 2016 συμμετείχαν 8 μαθητές του σχολείου μας οι οποίοι εξετάστηκαν σε δύο ενότητες: Internet και Excel. Πέτυχαν την Πιστοποίηση και οι 8 μαθητές μας, γι’ αυτό τους συγχαίρουμε και τους ευχόμαστε την επόμενη σχολική χρονιά να θέσουν και να πετύχουν ανάλογους στόχους,