Διαγωνισμοί – Διακρίσεις

Οι συνθήκες κυκλοφορίας και ο σεβασμός στο δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης στην πόλη είναι επίπεδο επίδειξης πολιτισμού και επένδυση ποιότητας στη ζωή μας!

Σ΄ αυτήν την ποιότητα ζωής επενδύουν και τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά, με τη συμμετοχή τους στην Εκστρατεία Ecomobility. Υλοποιούμε το πρόγραμμα για οκτώ συνεχόμενα χρόνια με πολλές ενδιαφέρουσες δράσεις, συνεργασίες με τοπικούς φορείς και συνδέσμους, με προτάσεις προς τον Δήμο, δημιουργίες, καλλιτεχνικές εκφράσεις, κατασκευές κ.α.

Η Εκστρατεία προσφέρει την ευκαιρία στους έφηβους και στον περίγυρό τους, να μάθουν να ζουν σε συνθήκες κοινωνικής ισότητας και ελευθερίας, προστατεύοντας το περιβάλλον και αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής στις  πόλεις τους.

2011-2012: 2ο Βραβείο Μουσικής Σύνθεσης

2012-2013:    1ο Βραβείο Καλύτερης Εργασίας

                         Φιλοξενία στις Βρυξέλλες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την

                         Ευρωπαϊκή Επιτροπή

2013-2014:    1ο Βραβείο Μουσικής Σύνθεσης, Φιλοξενία στο ECOCAMP

2014-2015:    2ο Βραβείο Ηλεκτρονικής Έκφρασης & 5η θέση Καλύτερης Εργασίας

2015-2016:    3ο Βραβείο Εικαστικής Έκφρασης

                        3ο Βραβείο Ηλεκτρονικής Επεξεργασίας

                        6η θέση Καλύτερης Εργασίας

2016-2017:    8η θέση Καλύτερης Εργασίας

2017-2018:    2ο Βραβείο Καλύτερης Εργασίας

                        2ο Βραβείο Ηλεκτρονικής Επεξεργασίας

2018-2019:    3ο Βραβείο Καλύτερης Εργασίας

Τη Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018 η μαθητική εικονική επιχείρηση Helm.e.t απέσπασε το πρώτο βραβείο στο Διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση» του Σ.Ε.Ν σχεδιάζοντας και προωθώντας το ‘noctua kit’ ένα έξυπνο σύστημα επικοινωνίας του κράνους με τη μηχανή καθώς η λειτουργία της μηχανής προϋποθέτει τη χρήση κράνους από τον αναβάτη.

Η μαθητική εικονική επιχείρηση Helm.e.t των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό στο Βελιγράδι  στις 16 -19 / 7 / 18.

Τα συναισθήματά είναι απερίγραπτα και η εμπειρία μοναδική τόσο για τα παιδιά όσο και για τους καθηγητές τους.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τη σελίδες www.helmet-noctua.com και https://www.facebook.com/Helmet-185904182015317

Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου επισκέφθηκαν την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018 τον χώρο διεξαγωγής του Τελικού Διαγωνισμού  X-Prize που γίνεται στο λιμάνι της Καλαμάτας. Ο διαγωνισμός ο οποίος πραγματοποιείται αυτή τη περίοδο, αφορά την χαρτογράφηση των ωκεανών με την χρήση αυτόνομων ρομποτικών κατασκευών. Κάθε διαγωνιζόμενη ομάδα θα ξεκινήσει τη διαδικασία εξαπολύοντας και ανακτώντας τα αυτόνομα υποβρύχια τεχνολογικά της συστήματα από το κέντρο ελέγχου (ΜissionControl) της XPRIZE εντός 24 ωρών.  

Ο χώρος υλοποίησης του διαγωνισμού έχει έκταση πεντακοσίων τετραγωνικών μέτρων και βρίσκεται δυτικά της Πελοποννήσου. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο από την διευθύντρια του Διαγωνισμού κ. JyotikaVirmani η οποία τους ενημέρωσε για τον διαγωνισμό και την μέχρι τώρα πορεία του. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν από τους υπευθύνους της Ιαπωνικής και της Αγγλικής ομάδας.

Δημιουργώντας, επίσης, μικρές ομάδες είχαν πρόσβαση στο Κέντρο Ελέγχου έχοντας την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την προετοιμασία της αποστολής των διαγωνιζόμενων.

Η εμπειρία ήταν μοναδική αφού οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με επιστημονικές ομάδες παρατηρώντας κατασκευές μιας τεχνολογίας που βρίσκεται στην αιχμή της.

2016 – 2017:

«Ευγενείς και ποπολάροι»

Το σχολείο μας, Γενικό Λύκειο Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο», το οποίο απευθύνεται στους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου.

Το πρόγραμμα «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία με το τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι μαθητές καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Έργου CREAT – IT, ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των φυσικών επιστημών, καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου CREATIONS. Επίσης, είναι προτεινόμενη δράση των ελληνικών εκπαιδευτικών κοινοτήτων του Open Discovery Space και του Inspiring Science Education.

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου  υλοποίησαν την θεατρική παράσταση «Ευγενείς και Ποπολάροι: Μία ιστορία από τον Περιοδικό Πίνακα». Μέσα από αυτήν παρουσίασαν επιστημονικά θέματα και  ασχολήθηκαν με την επιστήμη με δημιουργικό τρόπο. Οι μαθητές προσέγγισαν  επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα καθώς και κοινωνικά ζητήματα όπως το δικαίωμα στην ελευθερία και την κοινωνική ανισότητα. Ανέπτυξαν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας και μπόρεσαν να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες με δημιουργικότητα και υπευθυνότητα.

Η παρουσίαση της θεατρικής παράστασης έγινε την Κυριακή 2 Απριλίου 2017 στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής όπου μετείχαν σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια υλοποίησης του προγράμματος ήταν η κ. Ελένη Λεμπέση (Χημικός) με τη συνεργασία της κ. Ευανθίας Παπανικολάου (Βιολόγος).

Η θεατρική μας παράσταση απέσπασε τις παρακάτω διακρίσεις:

  •        1ο Βραβείο καλύτερης συνολικής παρουσίασης
  •        Βραβείο καλύτερης χορογραφίας
  •        Διάκριση για πρωτοτυπία μαθητικής σύνθεσης

Οι μαθητές που συμμετείχαν στη θεατρική παράσταση έγιναν μια ομάδα, στήριξαν ο ένας τον άλλον και όλοι μαζί συνεργάστηκαν για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

2017 – 2018:

«Μια φυσικός που δεν έχασε ποτέ την ανθρωπιά της»

Η δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς (Τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ελληνογερμανική Αγωγή, Noesis – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας κ.α) και τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την επιστήμη και αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα, μέσω της δράσης αυτής, οι μαθητές κατανοούν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα, αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, συμμετέχουν ενεργά στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών και αναπτύσσουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες.

Κατά την σχολική χρονιά 2017 – 2018, το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο» με το έργο «Elise Meitner: Μια Φυσικός που δεν έχασε ποτέ την ανθρωπιά της».  Η Elise Meitner, (1878 – 1968) ήταν Αυστριακή φυσικός, η οποία εργάστηκε στον τομέα της Πυρηνικής Φυσικής και της Πυρηνικής ακτινοβολίας. Μαζί με τους Otto Hahn και Fritz Strassman, υπήρξαν οι πρώτοι που αντιλήφθηκαν ότι ο πυρήνας του ουρανίου είναι δυνατόν να διασπαστεί όταν «βομβαρδιστεί» με νετρόνια.

Ήταν η πρώτη γυναίκα που έγινε καθηγήτρια φυσικής στη Γερμανία. Τη  θέση αυτή την έχασε τη δεκαετία του 1930 όταν οι Ναζί κατέλαβαν την εξουσία, επειδή ήταν Εβραία. Το 1938 διέφυγε στη Σουηδία.

Η Meitner έλαβε αρκετά βραβεία και τιμές  στα τέλη της ζωής της. Όμως το 1944 παραγκωνίστηκε από την επιτροπή απονομής  Βραβείων Νόμπελ που απένειμαν το βραβείο Χημείας για τη διάσπαση του Ουρανίου στους Otto Hahn και Fritz Strassman.

Προς τιμήν της, το υπερουράνιο στοιχείο με ατομικό αριθμό 109 ονομάστηκε «Μαϊτνέριο» (Mt).

Στον τάφο της ο ανιψιός της φρόντισε να χαραχθεί η φράση: «Lise Meitner, μια φυσικός που ποτέ δεν έχασε την ανθρωπιά της».

 

   2018 – 2019:

Το κοινό που βρέθηκε στην Ελληνογερμανική Αγωγή στην Παλλήνη Αττικής, την Κυριακή 6 Απριλίου, είχε την ευκαιρία να θαυμάσει τις «Ωραίες των Αθηνών», μια παράσταση του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων  Μπουγά στα πλαίσια του προγράμματος «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο». Το πρόγραμμα είναι μια πρωτοβουλία της «Science View» της Ελληνικής Ένωσης Δημοσιογράφων, Επικοινωνιολόγων και Συγγραφέων Επιστήμης, σε συνεργασία με το τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι μαθητές καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Έργου CREAT – IT, ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των φυσικών επιστημών, καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου CREATIONS.

Κατά τη διάρκεια της παράστασης, οι Καρυάτιδες “ζωντάνεψαν” στο νέο Mουσείο της Ακρόπολης και περιέγραψαν τις αιτίες για τις οποίες βρέθηκαν εκεί. Ο «ανέμελος χορός τους» διακόπηκε από τους ρύπους της ατμόσφαιρας και την όξινη βροχή που τις διαβρώνει και τις αποσαθρώνει. Αναπόλησαν την εποχή που ατένιζαν την αρχαία Αθήνα και τον Παρθενώνα και με πόνο κουβέντιασαν για την ξενιτεμένη αδερφή τους που κλάπηκε από το λόρδο του Έλγιν. Είχαν όμως σοβαρούς λόγους να πιστεύουν πως τώρα μπορεί να επιστρέψει.

Η παράσταση των μαθητών της Α και Β γυμνασίου, σε σενάριο της καθηγήτριάς τους Ελένης Λεμπέση, τράβηξε το ενδιαφέρον και συγκίνησε κοινό και κρητικούς, με αποτέλεσμα να αποσπάσει επτά πρώτα βραβεία σε διαφορετικές κατηγορίες.

Βραβείο «Διάδοσης και προώθησης της παράστασης»

Βραβείο «Ανάπτυξης  υλικού και διάδοσης της παράστασης»

Βραβείο «Καλύτερης μουσικής επένδυσης»

Βραβείο «Καλύτερων σκηνικών και κοστουμιών»

Βραβείο «Καλύτερου σεναρίου»

Βραβείο «Καλύτερης συμμετοχής στη δράση»

Βραβείο «Καλύτερης συνολικής παρουσίασης».

Οι μαθητές που πήραν μέρος στη δράση ήταν:

Ηθοποιοί: Καρέλια Βίκυ, Μακρή Φένια, Μανωλοπούλου Δήμητρα, Σπυροπούλου Βάλια, Σάρλης Γιώργος, Λέφα Φλωρεντία, Θεοδωροπούλου Ευσταθία.

Το χορευτικό της παράστασης συνόδευαν οι μαθήτριες: Μένου Μαριλέττα, Παπανικολάου Γωγώ, Σταύρου Βασιλιάνα, Σταύρου Μαρία και Τζικάκη Παναγιώτα.

Την παράσταση έκλεισε η χορωδία του Γυμνασίου που αποτελείται από τους μαθητές: Δημητρόπουλο  Ανδρέα, Ζαρρέα Δημήτρη, Θεοδωροπούλου Ευσταθία, Κατερινοπούλου Ηλιάνα, Μακρή Φένια, Μανωλοπούλου Δήμητρα,  Μένου Μαριλέττα, Παπανικολάου Γωγώ, Πετρούλια Γρηγόρη, Σπυροπούλου Βάλια, Σταύρου Βασιλιάνα, Σταύρου Μαρία, Τζικάκη Παναγιώτα και Φαληρέα Παναγιώτη μαζί με την κ. Κωνσταντίνα Κορμά καθηγήτρια μουσικής. Ειδική συμμετοχή  η μαθήτρια Ειρήνη Λέφα.

Επιμέλεια χορογραφίας κ. Έλενα Σάββα, καλλιτεχνική επιμέλεια κ. Κώστας Κοτταρίδης.

Υπεύθυνη καθηγήτρια και συντονίστρια της παράστασης η κ. Ελένη Λεμπέση-Χημικός.

Ευχαριστούμε θερμά για την βοήθεια  και την στήριξη τους:

Την Πειραματική Σκηνή Καλαμάτας και την κ. Μαρία Τσίχλη, Αρχαιολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων της Πόλης των Αθηνών.

1οι Ρητορικοί Αγώνες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου 2016:

  • 1οι  Ρητορικοί Αγώνες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου 2016

Διττοί Λόγοι

– Γυμνασίου: 2η θέση

– Λυκείου: 2η θέση

  • 2οι Ρητορικοί Αγώνες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου 2017

Διττοί Λόγοι

– Λυκείου: 4η θέση

– Συμμετοχή στους Αγώνες Ρητορικής – Επιχειρηματολογίας

“ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ” στην Αθήνα

  • 3οι Ρητορικοί Αγώνες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου 2018

Ατομικά Αγωνίσματα Γυμνασίου

– Πρόκριση 2 εκ των 4 μαθητών στους τελικούς

– Προτρεπτικός Λόγος Γυμνασίου (2η θέση)

Ατομικά Αγωνίσματα Λυκείου

– Πρόκριση και των 3ων μαθητριών στους τελικούς

– Αυθόρμητος Λόγος Λυκείου (3η θέση)

– Προτρεπτικός Λόγος Λυκείου (2η θέση)

  • Διττοί Λόγοι

– Γυμνασίου: 1η θέση

– Λυκείου: 4η θέση – πρόκριση στους Αγώνες Ρητορικής –

Επιχειρηματολογίας “ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ” στην Αθήνα

 

Η Εθνική Ομάδα Goalball στέφθηκε πρωταθλήτρια στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα, ISF Word Schools Inclusive Games στην Πορτογαλία. Μέλος της Εθνικής Ομάδας, είναι ο μαθητής του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Παναγιώτης Δημητρόπουλος, ενώ μία εκ των προπονητριών, είναι η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του ιδιωτικού σχολείου, κυρία Τσιάλα Παναγιώτα, η οποία και συνόδευσε τους  αθλητές στην Πορτογαλία. Η Εθνική ομάδα, ύστερα από την άφιξη της, προπονήθηκε κατά την δεύτερη μέρα παραμονής, ενώ την τρίτη κέρδισε και τους δύο αγώνες,  με το αποτέλεσμα της νίκης την τελευταία ημέρα να είναι αναπόφευκτο λόγω της πολύ δυνατής παρουσίας των παικτών στο γήπεδο. Οι διοργανωτές, εκτός από τη χαρά του αθλητισμού, προσέφεραν στα παιδιά τη δυνατότητα να γνωρίσουν την πόλη Porto και να ξεναγηθούν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

Η συγκίνηση και η χαρά του δυναμικού των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά είναι βαθιά καθώς η γνωριμία του σχολείου και των πολιτών με το άθλημα, ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018, ως πρωτοβουλία του σχολείου με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού για άτομα με προβλήματα όρασης. Πραγματοποιήθηκαν για αυτόν τον σκοπό τέσσερις παρουσιάσεις γνωριμίας αποκλειστικά για μαθητές των Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής, υπό την Αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, την Εθνική Ομάδα Αντρών Goalball και την Περιφερειακή Ένωση Νότιας Πελοποννήσου  του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών.

Η πρόσκληση και η φιλοξενία της Εθνικής ομάδας Αντρών που αποτελεί μέλος της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας ατόμων με Αναπηρίες (ΕΑΟΜ – ΑμεΑ), αποδείχθηκε κομβική για τη συμμετοχή μαθητών όλων των σχολείων και κυρίως για τον μαθητή, Παναγιώτη Δημητρόπουλο, ο οποίος είχε την ευκαιρία να γνωρίσει το συγκεκριμένο άθλημα και να βιώσει τη χαρά της προσπάθειας, της νίκης και του συναγωνισμού σε ένα παιχνίδι που δικαίωσε προσπάθειες, μοίρασε χαρά και κατέστησε περήφανους γονείς, εκπαιδευτικούς, σχολεία, φορείς  που στηρίζουν και προάγουν τον αθλητισμό και την Εθνική ομάδα Goalball.

Ο Παναγιώτης και όλοι αθλητές έγιναν άξιοι πρεσβευτές του μηνύματος της διοργάνωσης: “Anyone can play. Everyone wins”.

Η προπονήτρια του, οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση του σχολείου, εκφράζουν θερμά συγχαρητήρια στους αθλητές της Εθνικής ομάδας, νιώθοντας περηφάνεια για τον μαθητή, Παναγιώτη Δημητρόπουλο, που παρότι δεν αντιμετωπίζει προβλήματα όρασης, αγωνίστηκε υπό τις ίδιες συνθήκες με τη μεικτή Εθνική ομάδα  και ανταπεξήλθε με αξιοπρόσεκτες αποδόσεις, μεταδίδοντας όχι μόνο μόνο το μήνυμα της αξίας του αθλητισμού αλλά και εκείνο της ευαισθησίας, της συνεργασίας, της αισιοδοξίας και της αυθεντικής χαράς για το παιχνίδι.

Η μετακίνηση και η παραμονή στην πόλη της Ελληνικής Αποστολής που έλαβε μέρος στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα ΑμεΑ ‘INCLUSIVE GAMES 2019’, καθώς και οι δαπάνες διαμονής, διατροφής, ασφάλισης, ημερήσιας αποζημίωσης και διαφόρων εξόδων ανελήφθησαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η μαθήτρια των Εκπαιδευτήρια Μπουγά, Κωνσταντίνα Δέδε, εκπροσώπησε το σχολείο και τον νομό μας στις εργασίες της  ΚΔ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή, που πραγματοποιήθηκαν από τις 2 έως και τις 4 Σεπτεμβρίου 2019.

Οι έφηβοι βουλευτές αναδείχθηκαν από τις Ομάδες Συμμετοχικής Δράσης, στις οποίες μετείχαν και εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2018-2019, με κεντρική θεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα. Κατά τη διάρκεια της Συνόδου οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν σε ομάδες αλλά και σε ολομέλεια για θέματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συνομίλησαν με εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες λαμβάνοντας μέρος σε βιωματικά εργαστήρια προβληματισμού και ευαισθητοποίησης, σχεδιασμένα από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες πολιτιστικές δραστηριότητες. Επισκέφθηκαν  το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση Οιδίπους Τύραννος κ.α.

 Οι εργασίες της Συνόδου ολοκληρώθηκαν με την πανηγυρική συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στην αίθουσα της Ολομέλειας, κατά την οποία οι μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν τις εργασίες των ομάδων τους. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με βουλευτές, τον Πρόεδρο και άλλους εκπροσώπους της Βουλής των Ελλήνων.

Η μαθήτρια μιλώντας για την εμπειρία της, αναφέρει:

Η “Βουλή των Εφήβων” είναι ένα πρόγραμμα το οποίο αξίζει να συμμετέχει κανείς καθώς αποκομίζει πολλές εμπειρίες και δεξιότητες. Σου δίνεται η ευκαιρία να βρίσκεσαι σε αυτό το χώρο με 300 διαφορετικά παιδιά από διάφορες πόλεις, χωριά και νησιά της Ελλάδας και μαζί τους, μέσα από συνεργασία και εποικοδομητικό διάλογο, καλείσαι να θέσεις σοβαρά ζητήματα που αφορούν τους νέους όπως ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η ύπαρξη ψυχολόγου στα σχολεία, η αντιμετώπιση του bullying από τα ίδια τα παιδιά κ.τ.λ. Όλα αυτά μπροστά στην πρόεδρο του προγράμματος , στον Πρόεδρο της Βουλής αλλά και στην ολομέλεια των εφήβων βουλευτών!

Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω μια φράση του κυρίου Αρσένη Κρίτωνα, ενός νέου βουλευτή, η οποία με προβλημάτισε και με έκανε να σκεφτώ διαφορετικά κάποια πράγματα. Η φράση λέει «το πως βλέπουμε τους άλλους γύρω μας είναι ο καθρέπτης για το πως βλέπουμε τον ίδιο μας τον εαυτό».

Τον περασμένο Μάιο στις 16:30 ώρα Ελλάδος παρακολουθήσαμε σε απευθείας μετάδοση από το Τέξας της Αμερικής, το πείραμα των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, που συμμετείχαν στη διαδικασία, στέλνοντας μέσα σε δύο δεξαμενές μιας ειδικής κατασκευής έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, που “πέταξε” μέσα σε δέκα λεπτά, στα όρια της ατμόσφαιρας με τον πύραυλο της Blue Origin.
Όλη η ομάδα που συμμετείχε στην προετοιμασία και τον σχεδιασμό τα τελευταία 3 χρόνια, παρακολούθησε το ταξίδι σε Live Streaming στο σχολείο με κομμένη την ανάσα.
 To «Blue Origin» έχει δημιουργήσει το καινούργιο όχημα Διαστήματος, New Shepard, το οποίο κινείται με πύραυλο κατά την εκτόξευση αλλά και κατά την κάθοδό του. Σκοπός του πειράματος ήταν να δοκιμαστούν οι επιρροές επί των προϊόντων στο Διάστημα.
Ήταν μια διαδικασία απόλυτα επιτυχημένη που έχει δύο στόχους, εξήγησε ο υπεύθυνος του προγράμματος Γιώργος Κουτσουμπός, καθηγητής στο σχολείο: “Να παρατηρήσουμε τη συμπεριφορά του ελαιόλαδου και να εξετάσουμε αν το ελαιόλαδο θα διατηρήσει την υγρή του μορφή από τη στιγμή που θα φύγει από τη Γη. Γνωρίζουμε ότι το νερό δεν διατηρεί την υγρή μορφή στο Διάστημα και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς το ελαιόλαδο συμπεριφέρεται. Επίσης θα διαπιστωθεί η αντοχή του ελαιολάδου ως τρόφιμο».
Σημαντική ήταν η βοήθεια της Μαρίας Γκόλια που βρισκόταν στον χώρο της εκτόξευσης στην έρημο “Ελ Πάσο” και ήταν σε απευθείας σύνδεση με το Σχολείο! 

(Σχετικό με το πείραμα άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Εύφορη γη», στο τεύχος 12 για τον χειμώνα 2020.)